Konsumentspar byter elbolag utan godkännande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thareh:

Jag har skickat in en anmälan.

Skall se om jag hinner gå till Polisen efter jobbet och göra en bedrägerianmälan jag med, annars blir det efter helgen.

Du kan ringa dom på 11414

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thareh:

Jag har skickat in en anmälan.

Skall se om jag hinner gå till Polisen efter jobbet och göra en bedrägerianmälan jag med, annars blir det efter helgen.

Du kan göra polisanmälan över telefon på 11414 också.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jolanta:

Du kan ringa dom på 11414

Skrivet av Arazand:

Du kan göra polisanmälan över telefon på 11414 också.

Då skall jag ringa efter lunch!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jolanta:

Det känns mest som att det görs en pudel....

Det ni har gjort är ju olagligt och är det i den omfattning du skriver (1000 st felaktiga avtal) så ligger ni risigt till om människor börjar polisanmäla.

Eftersom han påstår att avtalen alltid bekräftas med ett samtal till kunden innan de gör byte av avtal, vilket inte verkar ske hos de drabbade som skrivit i denna tråd. Då verkar det här som ett omfattande försök till bedrägeri och anmälan borde alla göra snarast.

Skrivet av mSebbe:

Vilken utveckling det blivit här då! Att de skickat 1000 brev av misstag verkar ju inte speciellt troligt med tanke på att man fanns i deras system osv..

Ja man kan ju verkligen undra hur de kan ha så många medlemmar som aldrig hört talas om dem förut!

Skrivet av Konsumentspar:

Ni som fått ett felaktigt utskicka är inte kunder hos oss eller har ett giltigt avtal med oss. Ni är inte registrerade som kund i vårt system utan vi har skickat ut 100 000 brev till våra kunder för att göra det årliga bytet av leverantör där vi förhandlar fram priser.

1000 personer som inte är kunder/medlemmar i ert system har fått ett brev där utskicken görs via ert kundregister. Hur kom de 1000 in i ert register då kan man undra?

Citat:

Av er som fått detta brev så kommer inget avtal att sättas i leverans eller något byte att göras. Ni kommer bli uppringda av oss om ni inte redan ringt in och vi kommer att bekräfta att ni är borttagna ur vårt system. Har ni frågor vänd er till vår support så löser vi ert ärende.

MVH/
Konsumentspar.se

Verkar ju som att de som ringer in till er support får ett väldigt dåligt bemötande om man läser inläggen i tråden! Att supporten i vissa fall anklagar kunderna för att slösa deras tid när kunden inte vill ha ett abonnemang som "plåster på såren" säger ju bara det en hel del om hur ni bedriver er verksamhet.

Skrivet av FANTEN:

Se inte detta som något jobbigt. Det är väldigt enkelt att polisanmäla.

Edit:
Ni på Konsumentspar borde brinna i helvetet.
Läs:
http://corneliasrum.bloggplatsen.se/2013/11/09/10328651-forts...

Ett klockrent exempel på fullmaktsbedrägeri och där Konsumentspar verkligen inte konfimerat avtalet genom att ringa upp avtalsinnehavaren som Johan påstår att de alltid gör! Dessutom påstår ju kunden i detta fall att bytet genomfördes en tid efter att hon ringt upp och påtalat de felaktigheter som begåtts om jag inte missuppfattat artikeln. Känns som att bedrägeri var syftet från allra första början!

Skrivet av Konsumentspar:

Vill du inte vara kund hos oss är det bara att säga upp avtalet eller ringa in och bekräfta din borttagning. Vi tvingar inte in någon som kund och efter ett sälj så ringer vi upp och konfirmerar alla avtal. Inget avtal sätts i leverans förrens vi konfirmerat ditt avtal.

Ja er kundtjänst verkar ju sannerligen göra livet lätt för de som ringer in. Folk måste verkligen vara desperata efter ett jobb om de går med på att agera som de gjort mot de kunder i denna tråd som kontaktat dem. De har med all säkerhet fått direktiv från ledningen på hur man agerar för att inte förlora en presumtiv kund. Bra jobbat Konsumentspar!

Citat:

Vi har mycket schyssta medtoder och över 100 000 medlemmar som sparar in i snitt 3500 kr per år.

Att vi misslyckats i vissa fall har hänt, vi är en av sveriges snabbast växande medlemsorganisationer och tyvärr så gör vi också fel ibland vilket vi erkänner och försöker rätta till.

Johan
Konsumentspar.se

Vilka schyssta metoder använder ni? Jag tycker denna tråd skulle bli intressantare av den informationen för den saknas ju helt!
O ja det verkar som ni får väldigt många medlemar som aldrig ens hört talas om er så att ni växer är det nog ingen som betvivlar.
Gör ni fel ibland? Vänta nu lite!
Visserligen har Sweclockers väldigt många medlemmar, det är dock ett fåtal av dem som verkligen är aktiva på forumet. Av de som verkar ha sett denna tråd har nu 11 medlemmar fått del av de 1000 felaktiga utskick ni gjort. Statistiskt sett borde betydligt fler av era nöjda medlemmar sett denna tråd och kunnat skriva något positivt, man undrar ju lite varför de inte gör det. Så blir det ju i varenda tråd som handlar om företagstjänster annars.

Skrivet av FANTEN:

Fan va du snackar skit. Det är inte "vissa fall". En snabb googling visar att ni satt detta i system. Det är inte några enstaka fall där "det blivit fel".

Jag är rädd för att du har helt rätt, det finns ju inget positivt om det inte är skrivet av dem själva vad jag kunnat se.

Citat:

Hur kompenserar ni alla person för all tid, möda och kostnader som _NI_ orsakat dom?

Jag brukar hålla en rätt neutral inställning i sådana här sammanhang, i detta fallet får jag göra ett undantag!
Parasiter (ex. fästing) ger dig aldrig någon kompensation, det enda man får ut är obehag och i värsta fall någon svår följdsjukdom.

Permalänk

Undrar hur lång tid det tar innan vi kan läsa om att Konsumenspar har valt att gå i konkurs. För nu när konsumentverket och polisen är inkopplade lär inte bolaget överleva. Alternativt vara så tilltufsat att ingen vill ha med det att göra och därigenom dör sotdöden.
Nåja, jag lär inte gråta om detta bolag samt andra liknande försvinner från marknaden.

Jag vet att myndigheterna i något fall nu mer kräver att det ska vara skriftliga avtal, kommer dock inte ihåg i vilket fall. Någon som har en aning? Det bästa vore dock om alla dessa telefonförsäljare inte fick använda muntligt avtal utan endast skriftligt, då skulle hela denna soppa inte finnas.

//Freezer

Visa signatur

Cooler Master Silencio S600, MSI x99A SLI Plus, i7-5820, Hyper 212 Evo, Geforce GTX 770, 16 GB Corsair Vengeance, Kingston SNV2S1000G, HDD *6, EVGA G2 750W, Windows 10 Pro 64bit.
Dell Latitude 5490, Win 11 Pro 64bit. Synology DS413j.
*Citera om du vill ha svar*

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av kerbo:

Visserligen har Sweclockers väldigt många medlemmar, det är dock ett fåtal av dem som verkligen är aktiva på forumet. Av de som verkar ha sett denna tråd har nu 11 medlemmar fått del av de 1000 felaktiga utskick ni gjort. Statistiskt sett borde betydligt fler av era nöjda medlemmar sett denna tråd och kunnat skriva något positivt, man undrar ju lite varför de inte gör det. Så blir det ju i varenda tråd som handlar om företagstjänster annars.

Ett mycket relevant påpekande. Finns det någon SweCare som är nöjd med detta skitbolag? (subjektiv åsikt om bolaget).

Skrivet av Freezer64Pro:

Undrar hur lång tid det tar innan vi kan läsa om att Konsumenspar har valt att gå i konkurs. För nu när konsumentverket och polisen är inkopplade lär inte bolaget överleva. Alternativt vara så tilltufsat att ingen vill ha med det att göra och därigenom dör sotdöden.
Nåja, jag lär inte gråta om detta bolag samt andra liknande försvinner från marknaden.

Jag vet att myndigheterna i något fall nu mer kräver att det ska vara skriftliga avtal, kommer dock inte ihåg i vilket fall. Någon som har en aning? Det bästa vore dock om alla dessa telefonförsäljare inte fick använda muntligt avtal utan endast skriftligt, då skulle hela denna soppa inte finnas.

//Freezer

Minns du inte hur lång tid det tog för ClickOK.com att gå under? xD Typ 3veckor så slutade de skicka ut ordrar och efter 3månader så hade de bytt namn helt.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur KonsumentSpar har tänkt när de marknadsför sig som ideell förening men använder uppenbart vinstdrivande metoder... Någon som känner till någon ideell förening som aktivt RINGER runt och säljer en tjänst om att flytta runt folks elavtal, försäkringar och pensionsbesparingar för att nämna några. Prisjakt.nu är mer ideellt än konsumentspar och dom är ett aktiebolag!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu har jag också anmält KonsumentSpar till KO.
Låt anmälningarna hagla.

" When it rains, it pours "

Permalänk

Nu är det inte långt kvar för de.

Permalänk

Ska bli intressant att se när Konsumentverket uppdaterar sin hemsida efter dagens anmälningar, lär ha ökat en hel del. Tar en rejäl funderare över ifall det ska Polisanmälas från vår sida dessutom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krissmeister:

Ska bli intressant att se när Konsumentverket uppdaterar sin hemsida efter dagens anmälningar, lär ha ökat en hel del. Tar en rejäl funderare över ifall det ska Polisanmälas från vår sida dessutom.

Har man fått ett nytt avtal utan att bolaget fått fullmakt är det väl rent bedrägeri, då är det polisanmälan som gäller såsom jag ser det!

Permalänk
Medlem

Fullmakt fanns ej

Fick idag brev från Konsumentspar, och likt många andra i tråden har jag tidigare varit i kontant med Min El.

Ringde och sa upp "avtalet", fick prata med Peter (tog även efternamn, men det känns inte helt okej att publicera det hur som helst) som förvånansvärt nog verkade lätt att ha och göra med. Bad hur som helst om att få ta del av ljudfilen som bekräftar att jag tecknat avtal med dem, och får som svar att den inte finns. De hade tydligen ett samarbete med Min El tidigare, men detta var nu avslutat (jo tjena). Så jag sa upp avtalet, och bad att få det bekräftat att avtalet var uppsagt. Självfallet spelades samtalet in också, vilket jag uppmärksammade Peter om i början av samtalet. Kanske därför han var så tillmötesgående? Bad om att få det skriftligt via e-post också, och det var inte säkert att jag skulle hinna få det idag, utan jag kanske skulle få det på måndag istället.

Hur som helst, Konsumentspar har alltså tecknat ett avtal utan mitt medgivande. De har dessutom fått kunduppgifter från Min El. Båda sakerna strider väl mot svensk lag (är ingen expert)?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Konsumentspar:

bla bla bla massa skit snack

Lägg ner verksamheten. Jävla clownföretag.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem

btw, akta er för att regga på deras hemsida, även om det bara är för att kolla.

"Jag accepterar villkoren för mitt medlemskap och ger Konsumentspar fullmakt att inhämta info om min elleverans, PPM, telefoni och försäkringar från tredje part. Jag godkänner också att Konsumentspar säger upp gällande avtal samt tecknar nytt avtal med leverantörer. Utöver distanshandelslagens rätt till 14 dagars ångerrätt är jag medveten om att mitt medlemskap i Konsumentspar alltid kan sägas upp med omedelbar verkan.*"

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaxnys:

Fick idag brev från Konsumentspar, och likt många andra i tråden har jag tidigare varit i kontant med Min El.

Ringde och sa upp "avtalet", fick prata med Peter (tog även efternamn, men det känns inte helt okej att publicera det hur som helst) som förvånansvärt nog verkade lätt att ha och göra med. Bad hur som helst om att få ta del av ljudfilen som bekräftar att jag tecknat avtal med dem, och får som svar att den inte finns. De hade tydligen ett samarbete med Min El tidigare, men detta var nu avslutat (jo tjena). Så jag sa upp avtalet, och bad att få det bekräftat att avtalet var uppsagt. Självfallet spelades samtalet in också, vilket jag uppmärksammade Peter om i början av samtalet. Kanske därför han var så tillmötesgående? Bad om att få det skriftligt via e-post också, och det var inte säkert att jag skulle hinna få det idag, utan jag kanske skulle få det på måndag istället.

Hur som helst, Konsumentspar har alltså tecknat ett avtal utan mitt medgivande. De har dessutom fått kunduppgifter från Min El. Båda sakerna strider väl mot svensk lag (är ingen expert)?

Nämen vänta nu!
Så du menar att denne Peter inte på en gång bad om ursäkt för att dom gjort fel? För enligt Johan Andersson från KonsumentSpar som skriver här i tråden så försöker de ju rätta till allt nu då de vet att de gjort fel. Och de som fått felaktiga brev var ju inte ens kunder och behövde inte säga upp något avtal! De skyller alltså fortfarande på MinEl trots att det är KonsumentSpar som klantat sig?
Vad otippat!
Det är inte MinEl som gett ut någon fullmakt.
Hur som haver så rådde polisen mig att ALLA som blivit drabbade skulle ringa och polisanmäla KonsumentSpar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaxnys:

Hur som helst, Konsumentspar har alltså tecknat ett avtal utan mitt medgivande. De har dessutom fått kunduppgifter från Min El. Båda sakerna strider väl mot svensk lag (är ingen expert)?

Bedrägeri som sagts tidigare, verkar ju bara bekräftas mer och mer! Även om detta löst sig borde det polisanmälas eftersom det ändå borde bryta mot diverse lagar. Egenmäktigt förfarande, urkundsförfalskning är väl ett par brott som borde kunna matchas. Hade varit trevligt om någon av medlemmarna med juridisk utbildning kunde ge en tydligare bild av detta.

Vad gäller att lämna ut personuppgifter så är det lagligt i de flesta fall. Om du inte motsatt dig detta skriftligt till de företag där du är kund. En myndighet är till och med skyldig att lämna ut adressuppgifter om något företag begär detta. Med vissa förbehåll förstås, beroende på om företaget kan peka på någon paragraf i PUL som ger dem rätt till uppgifterna och inte syftar att använda dem till något som bryter mot PUL. Detta är väl en av de stora bristerna i PUL, som jag ser det, det är dessutom lite luddigt.

Skrivet av Jolanta:

Nämen vänta nu!
Så du menar att denne Peter inte på en gång bad om ursäkt för att dom gjort fel? För enligt Johan Andersson från KonsumentSpar som skriver här i tråden så försöker de ju rätta till allt nu då de vet att de gjort fel. Och de som fått felaktiga brev var ju inte ens kunder och behövde inte säga upp något avtal! De skyller alltså fortfarande på MinEl trots att det är KonsumentSpar som klantat sig?
Vad otippat!
Det är inte MinEl som gett ut någon fullmakt.
Hur som haver så rådde polisen mig att ALLA som blivit drabbade skulle ringa och polisanmäla KonsumentSpar!

Jo det känns ju nästan som vi är lite för snälla med vad vi säger i denna tråden. Jag brukar hålla hårt på objektivitet, men det känns verkligen onödigt i detta fall!
Vi får väl se om polisen hinner före änglarna som redigerade bort sitt hot i tråden tidigare (om det nu var dom, eller bara någon som lackade ur).

En nyhetsbevakning lär väl ge besked
På sätt och vis önskar man att de ansvariga får ta ansvar för att även ha svindlat änglarna, lär inte bli vackert men säkert rättvist.

Permalänk

132 anmälningar hos Konsumentverket totalt nu. Alltså 25 till idag. Lär öka hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kerbo:

Jo det känns ju nästan som vi är lite för snälla med vad vi säger i denna tråden. Jag brukar hålla hårt på objektivitet, men det känns verkligen onödigt i detta fall!
Vi får väl se om polisen hinner före änglarna som redigerade bort sitt hot i tråden tidigare (om det nu var dom, eller bara någon som lackade ur).

En nyhetsbevakning lär väl ge besked
På sätt och vis önskar man att de ansvariga får ta ansvar för att även ha svindlat änglarna, lär inte bli vackert men säkert rättvist.

Ah, det var fler som hann se vad som skrev innan det togs bort

Nämen det blir ju bara mer och mer tydligt att det Johan sitter och skriver här i tråden inte stämmer överens med hur verkligheten ser ut. Jag håller på att skriva av alla mina inspelade samtal, även det ska lämnas över till polisen.

Permalänk
Medlem

Parasiterna sitter på

Industrigatan 10a i Solna

Permalänk

Med tanke på att Min El sannolikt har fler klagomål mot sig än Energispar, så skulle i vart fall jag inte ta vad någon av dessa parter säger för sanning.
Inget av dessa företag känns det minsta seriösa och jag personligen skulle aldrig befatta mig med någondera.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 l Nätdel: EVGA Supernova G2 750W l Moderkort: ASUS Z97-A
Processor:
Intel Core i5 4690K l RAM: A-Data 16GB l Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G
SSD: Samsung EVO 250GB l Hårddisk: Toshiba 2TB l OS: Win 10

Permalänk
Medlem

Hur kan man se antal anmälningar som?

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av mSebbe:

Hur kan man se antal anmälningar som?

Det går att se på Konsumentverkets hemsida i diariet. Sök på företagsnamnet så ser du antalet anmälningar. Direkt länk för att söka i diariet: http://diabasweb.kov.se/doksok.asp?DSN=0

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Fractal Design Edison M 750W | MSI Z390M MPG GAMING EDGE AC | Intel 9700K@3.6GHz | Ballistix 16GB 2666MHz CL16 | ASUS GeForce GTX 1660 Ti 6GB DUAL OC | Samsung 860 EVO 500GB | Windows 10 | Citera för svar

Permalänk

Hej,
Även jag fick 2st brev från Konsumentspar i förra veckan och då jag råkat gå i deras fälla förra sensommaren och till slut fått en skriftlig bekräftelse på att mitt "medlemskap" var avslutat så var jag ju måttligt road utav detta.

så jag ringde naturligtvis upp dem följande dag, det tog "bara" 11 samtal för att komma fram, väl där så var tjejen jag pratade med rätt ok, hon förklarade att hon inte kunde hitta mig i sina system och att det måste berott på ett fel hos dem och att jag kunde riva papperna och att inget avtal skulle aktiveras. Så jag var ju naturligt vis nöjd med det men så tänkte jag att det kan ju säkert vara bra att få detta skriftligt iallafall via mail.

Jag bad dem då via min gamla support ticket, där det framgår att de bekräftat min uppsägning att återigen bekräfta att jag var borttagen ur deras kundregister och att inga avtal skulle aktiveras samt att inga fler brev skulle skickas till mig.
efter många om och men fick jag följande svar:

(En kundtjänst medarbetare har svarat på ditt supportärende som har ärendenummer/ticket id #****** nedan kan du läsa svaret:

Hej , Jag tar över detta istället för Erik!

1. Inget avtal kommer att träda ikraft, du är bortplockad och därav så har du fått mailet.
2. du är helt bortplockad från vårat kundregister och jag skulle bli märkligt förvånad om vi kontaktar dig igen.
3. Vi ska inte skicka ut avtalsförslag till folk som inte finns med hos oss!

Hoppas att detta hjälpte dig!
MVH/
Konsumentspar Sverige AB
Tel: 010-496 90 20
Org nr: 556931-1698)

Så döm av min förvåning när det idag, drygt en vecka senare dyker upp 2 likadana brev till! Ska man behöva gå igenom allt detta en gång till? Vad tycker ni jag borde göra nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Virferreus:

Hej,
Även jag fick 2st brev från Konsumentspar i förra veckan och då jag råkat gå i deras fälla förra sensommaren och till slut fått en skriftlig bekräftelse på att mitt "medlemskap" var avslutat så var jag ju måttligt road utav detta.

så jag ringde naturligtvis upp dem följande dag, det tog "bara" 11 samtal för att komma fram, väl där så var tjejen jag pratade med rätt ok, hon förklarade att hon inte kunde hitta mig i sina system och att det måste berott på ett fel hos dem och att jag kunde riva papperna och att inget avtal skulle aktiveras. Så jag var ju naturligt vis nöjd med det men så tänkte jag att det kan ju säkert vara bra att få detta skriftligt iallafall via mail.

Jag bad dem då via min gamla support ticket, där det framgår att de bekräftat min uppsägning att återigen bekräfta att jag var borttagen ur deras kundregister och att inga avtal skulle aktiveras samt att inga fler brev skulle skickas till mig.
efter många om och men fick jag följande svar:

(En kundtjänst medarbetare har svarat på ditt supportärende som har ärendenummer/ticket id #****** nedan kan du läsa svaret:

Hej , Jag tar över detta istället för Erik!

1. Inget avtal kommer att träda ikraft, du är bortplockad och därav så har du fått mailet.
2. du är helt bortplockad från vårat kundregister och jag skulle bli märkligt förvånad om vi kontaktar dig igen.
3. Vi ska inte skicka ut avtalsförslag till folk som inte finns med hos oss!

Hoppas att detta hjälpte dig!
MVH/
Konsumentspar Sverige AB
Tel: 010-496 90 20
Org nr: 556931-1698)

Så döm av min förvåning när det idag, drygt en vecka senare dyker upp 2 likadana brev till! Ska man behöva gå igenom allt detta en gång till? Vad tycker ni jag borde göra nu?

Fy fan.. Hoppas verkligen att dom har sagt upp mitt nu som dom påstår, det är bara att bestrida allt som kan bestridas och polisanmäla..

Permalänk
Medlem

Konsumentspar - Fakta

för ca 6 månader sen var det så att det var i princip samma människor som styrde/ägde Konsumentspar som Voltia. Minst en av dom ägde även bolaget Ringia som gick i konkurs (Alltele köpte kundstocken http://telekomidag.se/alltele-koper-ringias-kunder/).

Huvud personen äger/ägde även Gather AB, Nutural, Nordhealth Pharma AB, webbsidan www.bantadirekt.se m.m. (källor: Knyt och http://foodmonitor.se/index.php/bransch-a-produktnytt/2279-ma...)

Dom 2 andra som styrde/styr var D*** och M***.

Konsumentspar tex. använde/använder sig av en målvakt(en av säljarna, B***) som styrelseledamot.

Säljprocessen såg ut som följande: Konsumentspar "sålde" sin "tjänst" via telefon (internt callcenter), elavtalen skickades ut från Voltia(samma kontor, samma personal), NÅGRA kunder fick sina 14 dagar på sig att ändra sig, andra fick inte tiden eftersom att papperna vart skickade 14 dagar efter datumet som stod på dom (om dom ens vart utskickade). Med andra ord så hade majoriteten av folket ingen tid på sig att ångra avtalet med Voltia. Direktiven var solklara, "ingen får ångra sig".

Voltia markandsförde även sitt elavtal som "el till inköpspris" vilket det inte heller var, priset vart alltid satt HÖGRE än inköpspris, just för att företaget behövde mer pengar. Voltia gick senare i konkurs och "ledningen" fick då för sig att skicka blufffakturor (troligen med annat bankgironr) på 1000kr till x antal människor som tidigare var kunder hos Voltia (http://www.varningsinfo.se/blogg/2013/9/30/voltia-kraft-ab-sk...).

Visionen för dom 3 männen var att starta ett PPM-, El- och Telefoni- bolag som dom kunde använda sig av när dom "sålde" in sina "tjänster" via Konsumentspar, därav tar Konsumentspar inga avgifter från kunden.

Jag har tyvärr inte läst mycket av vad som skrivs i denna tråd men förmodar att dom fortsatt på samma bana, hoppas att jag hjälpte till med något och gav en viss klarhet i situationens allvar - håll er borta från allt som har med Konsumentspar att göra.

P.S det här var bara en mini spade av sandlådan

Namn raderade enl. forumreglerna /moderator

Permalänk
Medlem

Skriv ett liten mail till Aftonbladet, dom verkar ju ett race om detta nu.
Misstänker att dom har svårare att bortförklara ditt fall med att någon hamnade på fel lista.
En gång kan man ju ta som att dom gjort fel, men två eller flera?...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk

Är det någon alls här som faktiskt har blivit uppringda? Och hur har den smått magiskt exakta siffran 1000 felaktiga uppstått?

Visa signatur

PS3 40GB

Permalänk
Geeks
SweClockers

Jag har maskerat namn som anges i tråden. Vänligen observera att det inte är tillåtet att publicera personuppgifter i forumet.

http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/972938-regl...

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Jag har nu också fått brev från dessa Konsumentspar.
Har redan bundet avtal, som jag är nöjd med, och säger alltid nej, avböjer och lägger på luren , när säljare ringer upp.

Har anmält till Konsumentverket.

Ska prata med min nuvarande el-leveratör "E.On"om detta, om de kan spärra eller i alla fall meddela om något händer med mitt nuvarande avtal.

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.