Permalänk
Medlem

Philips Screeneo HDP1590

Hej,

Någon som har någon erfarenhet av Philips Screeneo HDP1590 eller någon annan liknande "close up" projektor?

Visa signatur

CDON Thor Einride
I5 3570K @ 3,4Ghz
16 Gb RAM | SSD 120GB Force 3 | Seagate Barracuda 1TB
EVGA GTX 670 OC | WINDOWS 8
2 x Fujitsu P23T-6 Thor Edition IPS 23"

Permalänk
Bildexpert 📺

Yes. Generellt är de optimerade för presentationsbruk. Visa reklam i skyltfönster, skolsalen etc. Har du höga krav på bildkvalitet har de helt klart brister. Har du tänkt att ställa den i ditt skyltfönster till din butik som säljer hudvårdsprodukter, där genomsnittlig tittid är ett par sekunder, är det snarare viktigare med ett dukmaterial som anpassar.

Annars fråga dina elever vad de tycker passar bäst i skolsalen.

Permalänk
Medlem

Tack för svar Laxpudding.
Jag var mer ute efter att använda för hemmabruk och slippa en tv på vägg alt. en projektor som hänger bak på väggen.

Visa signatur

CDON Thor Einride
I5 3570K @ 3,4Ghz
16 Gb RAM | SSD 120GB Force 3 | Seagate Barracuda 1TB
EVGA GTX 670 OC | WINDOWS 8
2 x Fujitsu P23T-6 Thor Edition IPS 23"

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av bdapaho:

Jag var mer ute efter att använda för hemmabruk och slippa en tv på vägg alt. en projektor som hänger bak på väggen.

Det var det jag fiskade efter. Användningsområde.

Philips Screeneo HDP1590 är ingen beprövad produkt, detta är första gången jag läser om den, och på pappret ringer det varningsklockor som udda upplösning, 1280x800 pixlar och LED-belysning utan att specificera ljusflöde till vad som är ett förhållandevis högt pris. 15.000 kronor räcker hyfsat långt till en TV eller projektor med beprövad teknik och bra bildkvalitet. Ifall du är ute efter stor bild och lång livslängd är en LED-Laser-hybrid, typ Acer K750 i alla fall något beprövat. Ingen av vad jag från det tekniklägret har däremot haft så mycket att komma med i fråga om bildkvalitet jämfört med exempelvis en BenQ W1070. Prioriteten på den här typen av produkter brukar vara presentationer.