Permalänk

Hjälp ! Dator fryser helt spontant !

Hej ! Jag har precis köpt en ny dator skärm en 24 tums BenQ 60Hz. Den och datorn funkade utmärkt i 2 veckor tills min dator började frysa och ljudet hackade sig så att jag var tvungen att stänga av den genom att klicka på start knappen. Dagen därpå den stängde av första gången stängdes den av 2 gånger till på samma timme. Jag köpte ett 500 W Nätagg för jag trodde att det var det som var fel men det upprepas minst en gång om dagen. Det har fått mig bannad på Counter-Strike GO flera antal gånger och börjar bli irriterad. Vet inte ifall det är moderkortet som har gett sig eller ramen, Det kan naturligtvis vara något annat men jag tror mest på det där. Jag kan skriva specsen om det hjälper. Dom har funkat för bf3 och sådant innan tills detta hände.

SPECS:
Grafikkort: MSI Geforce GTX 660
Processor: AMD Phenom x3 II 720 2.8Ghz
RAM: 6GB
Moderkort: Okänt för att det är ACER's egna produkt som hängde med datorn.
Hårddisk: Samma som Moderkortet den hängde med. Den är 1TB
Nätagg:500w modulärt tror jag.
SVARA GÄRNA ! Skriv också om ni vet vad som är fel eller om ni vill ha flera detaljer. Kan inte säga att jag är bäst med det här med datorer men jag kan en del !

Permalänk
Medlem

värme problem tror jag. belasta cpun kolla tempen. har du inget program så kan du hämta occt http://www.ocbase.com/index.php/software

Vill du inte göra det så kan du testa att spela med öppen dator (utan sidopanel)

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk

Jag har testat att spela med öppen dator och när jag kör BF3 på högsta grafik har jag runt 50 grader varmt med stängd dator.

Permalänk

Men jag kan la testa att Överbelasta den en gång men hur länge ska jag göra det? 1 timme? Du vet nog mer laddade ner det och det funkade som det skulle.

Permalänk

Det var ramens fel testade att byta plats på dom och det funkade ! Men tack för hjälpen ändå!