Patch 2.06 Nu live i US

Permalänk
Medlem

25 mars släpptes RoS och 700h är 29,16 dygn . Bra jobbat

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

I så fall överdriver du rejält när du påstår att du lirat 700+ timmar sen RoS släpptes.

Skickades från m.sweclockers.com

Nja det går ju men det är inte särskilt troligt och det kräver ju att man klarar sig på 4 timmar sömn eller mindre per natt.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

I så fall överdriver du rejält när du påstår att du lirat 700+ timmar sen RoS släpptes.

Skickades från m.sweclockers.com

11 veckors spelande 7 timmar per dag efter jobbet är ca 540 timmar.
Då får du räkna med att jag spenderat långt över 7 timmar under helger.

Så räkna du lite innan du anklagar.

Får väl lägga in min tracked game time
http://raptr.com/karjix/games

Ja ett antal timmar som jag trackat där är väl 2 veckor innan RoS så giver or take. End of conversation.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

11 veckors spelande 7 timmar per dag efter jobbet är ca 540 timmar.
Då får du räkna med att jag spenderat långt över 7 timmar under helger.

Så räkna du lite innan du anklagar.

Om du jobbar 7 dagar i veckan så ja, om du jobbar 5 dagar i veckan så är 7 timmar efter jobbet i 11 veckor 385 timmar. Så för att komma upp i 700 timmar måste du ha spelat nästan 15 timmar om dagen på helgerna.
Visst det går men det låter ändå inte helt troligt.

Edit: dock har det ju varit en del röda dagar så det jämnar ut det lite. men 700 timmar låter ändå väldigt mycket på så kort det.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Tycker att det är bra att dom höjer dropraten, då jag har jagat både ett till Vyr set/Zuni/Jade och inte fått ett skit på lååång tid...
Började gå mig på nerverna xD

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem

Dom som surar för att det blir enklare verkar mest oroa sig för sin e-penins. Dom som inte surar är dom som spelar för att det är roligt.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

Dom som surar för att det blir enklare verkar mest oroa sig för sin e-penins. Dom som inte surar är dom som spelar för att det är roligt.

Snarare folk som inte har tid o spela spelet som gnäller för dom inte hittar sina set delar
Men nu gör dom antagligen det.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Så du menar jag har spelat i 11 veckor utan att tycka det är roligt? Fun stuff, fun indeed.
Ser då inga E-pen relevanta saker heller här för den delen så what?

Men om du tyckt att det varit roligt under de 11 veckorna så är de inte bortkastade, bestäm dig för hur du vill ha det.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Snarare folk som inte har tid o spela spelet som gnäller för dom inte hittar sina set delar
Men nu gör dom antagligen det.

Hungrig o dåligt med kaffe för dagen så jag får väl vika mig innan jag blir lynchad för något.

Mitt inlägg däremot på föregående sida förklarar ju en hel del av min syn av patchen o sets mm.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Räckte det inte med löjligt höga drop-rates på legendary sedan förra patchen och möjlighet att gambla till sig set-delar? Ja, man upphör aldrig att förvånas. Nåja, då kanske man kan få till lite vettiga rolls på sina sets framöver, förhoppningsvis. Om inte så löser de det nog i nästa patch så att set-delar alltid får felfria rolls eller nå't.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy Ferret:

Räckte det inte med löjligt höga drop-rates på legendary sedan förra patchen och möjlighet att gambla till sig set-delar? Ja, man upphör aldrig att förvånas. Nåja, då kanske man kan få till lite vettiga rolls på sina sets framöver, förhoppningsvis. Om inte så löser de det nog i nästa patch så att set-delar alltid får felfria rolls eller nå't.

Nästa patch så blir det alltid trifecta på ringar och amuletter, och de tar bort rollen på unika legendary-items och sätter den till maxvärdet på allt.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Door:

http://us.battle.net/d3/en/blog/14397824/patch-206-now-live-6...

Hade helt missat att det skulle komma ny igen, aja dags att läsa vad som händer

Vafan legendary crafting material removed
Det var ju skoj att farma dem ju

Men suck... jag som kämpat med att samla ihop min gear!
Kommer sluta spela på ett tag nu.
Känns som att få en örfil av Karelin det här...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av griid_83:

Men suck... jag som kämpat med att samla ihop min gear!
Kommer sluta spela på ett tag nu.
Känns som att få en örfil av Karelin det här...

Gör det verkligen spelet så mycket mindre roligt att spela när andra får bättre gear?

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Snarare folk som inte har tid o spela spelet som gnäller för dom inte hittar sina set delar
Men nu gör dom antagligen det.

Ja det är klart. Ändringarna är ju gjorda för att så många som möjligt ska uppskatta spelet, casuals.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Spontant känns det ju mer som att folk använder sina gubbar för att ha ngn slangs kukmätartävling, och inte för att det är kul o spela...

Finns ju alltid nån som har bättre gear/gubbe, så man kanske ska sluta lägga så mkt fokus på statusen att ha vissa gears, lr vara en speciell paragon, o bara spela för att det är kul..?

Kommer nog dröjja tillräckligt mkt tid innan gears med helt perfekta rolls droppar, så oroa er inte boys..slappa av o ha kul istället..

Visa signatur

CM 690 II Advanced USB3.0 / ASUS ROG MAXIMUS X HERO / ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Strix Gaming OC / Intel Core i7 8700K @4,4GHz / Noctua NH-U9B SE2 / Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance / Corsair AX 850W 80+ GOLD / Samsung 840 EVO SSD 250GB / Samsung 850 EVO 500GB / Samsung 850 EVO 1TB / Windows 10 / Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

Gör det verkligen spelet så mycket mindre roligt att spela när andra får bättre gear?

Svar ja:
Jag har lagt ned många timmar på att få ihop till min supergear av set items och över 15k shards har spenderats.
I efterhand känns det som slöseri med tid helt klart.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av griid_83:

Svar ja:
Jag har lagt ned många timmar på att få ihop till min supergear av set items och över 15k shards har spenderats.
I efterhand känns det som slöseri med tid helt klart.

Ja det är väl högst individuellt hur man ser på saken men för min del så påverkar inte patchen så vansinnigt mycket (~50k shards om det nu skulle spela någon roll) hur jag ser på spelet.
Det är snarare så att det är kul med högre droprate vilket betyder att irl polarna jag spelar med också kommer upp sig lite(läs: har större chans) och jag kan dra med mig dom på t5/t6 ist för att behöva spela lägre nivå.

I övrigt håller jag helt med bobani

Permalänk

Vore väl bra om man får gearen lättare så man kan lägga mer tid på sitt riktigt liv istället för framför skärmen?

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem

Har patchen gått live även i EU?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Skrivet av SunQ:

Har patchen gått live även i EU?

Jepp

Permalänk

Dashing strike med 6-set bonus crittar mellan 45-65 mil Nu måste man ju hitta en jawbreaker!!!!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/gympatrosan-2532/hero/4171...

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Svar ja:
Jag har lagt ned många timmar på att få ihop till min supergear av set items och över 15k shards har spenderats.
I efterhand känns det som slöseri med tid helt klart.

Om du har fått ihop "supergear" på bara 15k shards så hör du till den skaran som har tjänat på ökade dropchanser från Kadala och har absolut inget att klaga över.
Själv har jag spenderat nästan lika många shards på bara handskar i hopp om ett par Tasker and Theo utan framgång, totalt har jag spenderat närmare 40k shards och jag har inte fullt set på någon char alls förutom min 3 veckor gamla HC WD där jag har både fullt Jade samt Zunimassa, när det gäller Jade setet så har jag hittat det flera gånger om på bara några veckor och jag använder det inte ens då jag inte gillar den spelstilen plus att den känns risky i HC. Zunimassa lyckades jag få till fullo först idag då min första Zunimassa Pox sedan innan Monster Power i vanilla D3 infördes äntligen droppade.
Min softcore chars har jag inte fullt set på någon alls, dock har jag 4set bonus Tal Rasha på min Wiz med hjälp av 2 level 60 Tal Rasha items..
Så måttligt högre dropchans på setitems anser jag inte är något dåligt.

Av det jag hunnit spela idag skulle jag säga att det inte är någon större skillnad i droprate på setitems överlag, dock så är det högre chans att få klass seten mot innan.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av griid_83:

Svar ja:
Jag har lagt ned många timmar på att få ihop till min supergear av set items och över 15k shards har spenderats.
I efterhand känns det som slöseri med tid helt klart.

Jag förstår inte resonemanget kring tid. Diablo 3 är ett tidsfördriv, finns ingen annan poäng med spelet än att slösa tid vad jag kan se. Ifall man inte uppskattar den tiden som försvinner medan man spelar så bör man antingen hitta ett annat spel eller hobby. Just my 2 cents.

Visa signatur

i7-6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | HyperX Fury 16GB | Sandisk Ultra II 960GB | BeQuiet Pure Rock | Fractal Design R5 | Corsair RM750x | Qpad Mk-50 | Qpad 8K | Dell 2412m

Permalänk
Medlem

50 mille rikare på att sälja crafting mats, lam patch... det där var spiken i kistan, nu är alla blizzards spel borta från min dator!

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Vore väl bra om man får gearen lättare så man kan lägga mer tid på sitt riktigt liv istället för framför skärmen?

För det finns ju så mycket att göra i spelet förutom att farma gear?

Spelet förstördes helt när Kadala började dela ut set-delar, finns inget att jaga längre.

Permalänk
Medlem

De som säger att det nu kommer gå för snabbt att få set-items. Så jävla fort går det inte.

Jag körde 5-6h igår och fick inte ett enda set-item. Körde på T1 med en relativt nydingad karaktär.
Fick inte fler legendarys heller än jag fick pre-patch.

Men att man slipper legendary crating mats var bara trevligt. Det kräver MYCKET mer standardmats nu kändes det som så nu måste man börja plocka upp blått igen.

Jag gillar nya patchen och jag spelar måttligt mycket. kanske 5-8h/vecka.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobani:

Spontant känns det ju mer som att folk använder sina gubbar för att ha ngn slangs kukmätartävling, och inte för att det är kul o spela...

Finns ju alltid nån som har bättre gear/gubbe, så man kanske ska sluta lägga så mkt fokus på statusen att ha vissa gears, lr vara en speciell paragon, o bara spela för att det är kul..?

Kommer nog dröjja tillräckligt mkt tid innan gears med helt perfekta rolls droppar, så oroa er inte boys..slappa av o ha kul istället..

Kanske man spelar för att det är kul med "kukmätning"... speciellt människor som hänger på SWEC forum där det förekommer en hel massa "kukmätning"... och tycker att det är kul...

Sen tycker jag att det borde finnas ett annat ord för det som är mera lämpligt... Benchmarking till exempel...
Jag spelar för att få en grym char som clearar svårt content fort, men med så lite played time som möjligt... Och så benchmarkar jag mot andra.

Benchmarking och tweekandet är det som är roligt med spelet enligt mig... Men det är ju olika för alla...

Visa signatur

Asus P8Z77-V | i5 3570K@3,4Ghz | Corsair 16GB (2x8) CL10 1600Mhz VENGEANCE LP | ASUS GTX 660 2048MB DirectCUII | be quiet! Pure Power L8 630W |Samsung Basic 840 250GB | Define R4 | Dell 23'' U2312HM IPS LED

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt hur vissa kan tycka att detta är en dålig förändring? Hade spelet i sig varit väldigt stort och dynamiskt så hade det nog varit en dålig idé men nu är detta ju ett väldigt "litet" spel med extremt mycket repetition och då är det bra att inte tvinga folk att farma sönder spelglädjen totalt.

Nu måste man iofs följa upp med rätt lösningar för att dessa förändringar ska få en riktigt bra effekt. Personligen är Diablo 3 den typ av spel som behöver kontinuerligt ny content. Klarar man av att börja prestera nya områden/gear i uppdateringar eller mer skyndsamt släppa nya expansions tror jag att detta kan bli bra.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Jag tror att tanken är att du ska kunna få en ok char rätt fort för att kunna ta del av kortare ladders, inte så man måste farma 24/7 för att vara med i racet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essa:

Jag tror att tanken är att du ska kunna få en ok char rätt fort för att kunna ta del av kortare ladders, inte så man måste farma 24/7 för att vara med i racet.

Du börjar på 0 på ladder med gold, paragon mm.

http://www.diablofans.com/forums/diablo-iii-general-forums/di...

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64