Grand Theft Auto V till PC, PS4 och Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Skaffa jobb.

Skrivet av Marroak:

Det är förbannat svagt av er att svara med det argumentet.
Speciellt med tanke på den sinnessjuka konkurrens, det råder på arbetsmarknaden.
Jag har sökt arbete i fyra år men inte ett svar har jag fått. Så har ni arbete kan ni skatta er lyckliga, men kom fan inte med det som argument till andra som är arbetslösa.
Sverige är inte som innan det bestämdes att det skulle satsas på ""arbetskraftsinvandring"".

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lionheartus:

Det blir ett köp till PS4 utan tvekan, PC skulle jag aldrig kunna spela GTA på, för mig så är det ett givet konsolspel att lira i soffan med.

Jag hoppas att du är medveten om att det går hur bra som helst att spela det med kontroll från soffan även om du spelar på PC? Dessutom då med mycket bättre FPS och mycket högre grafikinställningar. För att inte tala om 4K-skärmar, vilket det eventuellt blir att köpa in om CF är optimerat bra nog.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Som man har längtat!
Är bara lite orolig att mitt 690 inte orkar med allt ögongodis på max i 1080.

Watch Dogs har jag kört 768p, flesta settings på medium/high samt 2x MSAA för att få bra fps (kanske hade kunnat offra några fps till för högre sets). Iaf hoppas jag att GTA blir mer lättdrivet. Vad tror ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av OC-banan:

samma här. tänkte spela om det kom ut ungefär nu med watch dogs. men om det dröjer ända till hösten så skiter jag fan i det. förfan riktigt skämmigt gjort av rockstargames att vänta ett helt år för PC. finns aboslut ingen anledning för det

för mig är det på PC som gta ska spelas. inte alls lika kul på konsoll

Inte heller sugen alls längre, kommer vara upptagen med andra spel då och är inte ens intresserad av multiplayer-läget så väntar tills de kostar någon krona på Steam.

De släpper det såhär sent på PC enbart för att de nya konsolerna ens ska ha någon chans. Annars hade de nu utannonserat ett spel som kom 1 år tidigare som dessutom hade bättre grafik än nu + att det kommit så många moddar att ingen frivilligt skulle spela det på PS4/Xbone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Det är förbannat svagt av er att svara med det argumentet.
Speciellt med tanke på den sinnessjuka konkurrens, det råder på arbetsmarknaden.
Jag har sökt arbete i fyra år men inte ett svar har jag fått. Så har ni arbete kan ni skatta er lyckliga, men kom fan inte med det som argument till andra som är arbetslösa.
Sverige är inte som innan det bestämdes att det skulle satsas på ""arbetskraftsinvandring"".

Nej det har du rätt i, arbetskraftsinvandringen har förändrat Sverige. Från det att Sverige började satsa på arbetskraftsinvandring så har vi gått från ett fattigt jordbrukarsamhälle till ett lyckat i-land som ligger i topp på många punkter.

Nu vet jag inte vad du har för utbildning, men att sitta och skylla sin fyraåriga arbetslöshet på invandrare vinner du inga poäng med. Har du inte hittat något på fyra år inom ditt område så är det kanske dags att tänka om? Antingen så får du skola om, eller så får du sänka din standard och ta dig ett "skitjobb".
"Skitjobb" finns det gott om, fick själv fem erbjudanden efter att ha gått en vända på en av arbetsförmedlingens rekryteringsträffar.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Skrivet av WoG:

Jag hoppas att du är medveten om att det går hur bra som helst att spela det med kontroll från soffan även om du spelar på PC? Dessutom då med mycket bättre FPS och mycket högre grafikinställningar. För att inte tala om 4K-skärmar, vilket det eventuellt blir att köpa in om CF är optimerat bra nog.

Eller hur. GTA spelar jag med 360-kontroll inkopplad, supersmidigt.

Och till er som fortfarande tycker att GTA V till förra generationens maskiner ser bra ut, tillåt mig att bjuda på en godbit från spelet:

Wow.

På PC kan vi snygga upp spelet rejält, det förtjänar det med tanke på hur mycket tid Rockstar lagt på detaljer.

Visa signatur

Marknadsreferenser: 1 2
3
4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lifooz:

Det är förbannat svagt av er att svara med det argumentet.
Speciellt med tanke på den sinnessjuka konkurrens, det råder på arbetsmarknaden.
Jag har sökt arbete i fyra år men inte ett svar har jag fått. Så har ni arbete kan ni skatta er lyckliga, men kom fan inte med det som argument till andra som är arbetslösa.
Sverige är inte som innan det bestämdes att det skulle satsas på ""arbetskraftsinvandring"".

Det är inte arbetskraftsinvandringen som sett till att det inte finns jobb, arbetslösheten är global och påverkas av tillgång och efterfrågan av varor och tjänster, just nu är världen ganska mättad på det då människan har konsumerat mer än vad de behöver så till slut så behövs det färre människor anställda för att tillverka fler saker då ingen köper dem.
Detta är endast en av alla faktorer som spelar in, att regeringen sedan står och har som vallöfte år efter år att de ska skapa jobb är bara att skratta åt, de är ingen arbetsgivare så de kan inte skapa jobb eller tvinga företag att anställa, det är bara valfläsk som är lättsålt då folk tror på dem.

Skrivet av JagdKatzen:

Eller hur. GTA spelar jag med 360-kontroll inkopplad, supersmidigt.

Och till er som fortfarande tycker att GTA V till förra generationens maskiner ser bra ut, tillåt mig att bjuda på en godbit från spelet:

http://i.imgur.com/r38uIbo.jpg

Wow.

På PC kan vi snygga upp spelet rejält, det förtjänar det med tanke på hur mycket tid Rockstar lagt på detaljer.

Eller så kan vi bara hoppas på att det är ett bra upplagt spel med en bra story (jag har inte testat det på PS3 än trots att jag har det, men har inte tid att spela), hur det ser ut är av väldigt liten betydelse och detaljer handlar inte alltid om det grafiska

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Var det bara jag som reagerade på att interiören i en bil visades i trailern? Om det är något jag faktiskt saknat litegrann i spelet så är det allt ett kameraläge från förarens perspektiv.

Ta en titt 0:57 in i trailern så ser ni vad jag menar. Hoppas, hoppas, hoppas!

Visa signatur

Define C | ASUS PRIME B660-D4 PLUS | i5 12400F | Hyper 212 | RTX 3080 10 GB TUF OC | 980 Pro 1TB | Corsair Vengeance 32 GB 3600 MHz | Corsair RM750 | ASUS TUF VG27AQ | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av maber201:

Som man har längtat!
Är bara lite orolig att mitt 690 inte orkar med allt ögongodis på max i 1080.

Watch Dogs har jag kört 768p, flesta settings på medium/high samt 2x MSAA för att få bra fps (kanske hade kunnat offra några fps till för högre sets). Iaf hoppas jag att GTA blir mer lättdrivet. Vad tror ni?

what? jag har ett 200mhz underklockat gtx 690 (är jäääävligt varmt och crashar annars) och jag klarar watch dogs i full HD på high settings i ca 60pfs utan hack och lagg? på ultra får jag ungefär 45-60fps och lite hackigt, men fortfarande spelbart. kör dock på high eftersom jag vill ha bra flow.

intallera one day patchen, det hjälpte mycket för mig och så ställer du in AA på TXAA x2 eller sämre, och kör på ambient occulation eller var det heter på MBOH eller vad det nu heter^^

testa det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Det är förbannat svagt av er att svara med det argumentet.
Speciellt med tanke på den sinnessjuka konkurrens, det råder på arbetsmarknaden.
Jag har sökt arbete i fyra år men inte ett svar har jag fått. Så har ni arbete kan ni skatta er lyckliga, men kom fan inte med det som argument till andra som är arbetslösa.
Sverige är inte som innan det bestämdes att det skulle satsas på ""arbetskraftsinvandring"".

Jag menade inget illa. Det vara bara en idè jag fick. Jag vet att det är tufft idag med arbetssökande. Hoppas det blir lättare i framtiden när vi får ny regering.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Tack, ska testa när jag spelar om det nån gång (körde ut det igår)
Tror att det är min oklockade 3570k som sätter gränser. Dock vet jag inte vad du menar med one day patch för när jag googlar så hittar jag bara till ps4. Om det är Geforce Driver du menar så har jag senaste 337.88

Skrivet av OC-banan:

what? jag har ett 200mhz underklockat gtx 690 (är jäääävligt varmt och crashar annars) och jag klarar watch dogs i full HD på high settings i ca 60pfs utan hack och lagg? på ultra får jag ungefär 45-60fps och lite hackigt, men fortfarande spelbart. kör dock på high eftersom jag vill ha bra flow.

intallera one day patchen, det hjälpte mycket för mig och så ställer du in AA på TXAA x2 eller sämre, och kör på ambient occulation eller var det heter på MBOH eller vad det nu heter^^

testa det

Permalänk
Medlem

Hypen är död men det kommer lik förbannat bli ett köp. Lite tråkigt att dom inte berättade detta lite tidigare så kanske hypen levt fortfarande.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramblemoe:

Nej det har du rätt i, arbetskraftsinvandringen har förändrat Sverige. Från det att Sverige började satsa på arbetskraftsinvandring så har vi gått från ett fattigt jordbrukarsamhälle till ett lyckat i-land som ligger i topp på många punkter.

Nu vet jag inte vad du har för utbildning, men att sitta och skylla sin fyraåriga arbetslöshet på invandrare vinner du inga poäng med. Har du inte hittat något på fyra år inom ditt område så är det kanske dags att tänka om? Antingen så får du skola om, eller så får du sänka din standard och ta dig ett "skitjobb".
"Skitjobb" finns det gott om, fick själv fem erbjudanden efter att ha gått en vända på en av arbetsförmedlingens rekryteringsträffar.

Jag har inte skyllt på invandrarna, däremot så medförde det att det blev ökad konkurrens.
Min utbildning är inom naturbruk t.ex manuellhuggning och skotarförare.
Jag tog alla behörigheter som fanns att ta och det lovades guld och gröna skogar då just skogen är en stor tillgång i vårat land.
Mina behörigheter har jag kvar nu liksom då men ändå så finns det inget att få.
Men det som sätter dom största käpparna i hjulen för oss arbetslösa är att man skall ha utbildning på precis allt.
Oavsett om det handlar om civilingenjör eller städare i en butik.
Varken du eller jag kan skola oss halva livet för att "kanske" få ett arbete.
Livet är kort och det gäller att göra det bästa möjliga av vår tid här på jorden.
Det är bara det jag tycker är synd, att det har blivit så svårt att få en anställning.
Jag minns så väl när jag satt inne på Arbetsförnedringen och sade "jag tar vafan som helst, även om det skulle vara ett städjobb"
Varpå jag fick svaret (ja men är ett städjobb det du vill satsa på?)
"hurså? Nej men jag är desperat förfan, jag måste ju få en inkomst någon gång"
(Ja för skall du bli städare så behöver du en fyraårig städutbildning)

Och därmed så drog jag slutsatsen att det kvittar hur mycket man än utbildar sig, man har inte större chans för det.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag menade inget illa. Det vara bara en idè jag fick. Jag vet att det är tufft idag med arbetssökande. Hoppas det blir lättare i framtiden när vi får ny regering.

Jag ber om ursäkt, det var inte meningen att låta elak.
Det är så svårt att bedöma personers avsikter på nätet.
Precis som du säger så behöver det förändras i Sverige.
Jag minns när far min var ung kring 70 talet, det var typ bara att gå in på en bensinmack och fråga om det fanns något att göra, och fanns det så var det bara att hugga i.
Det är lite det jag saknar, lättheten med att få arbete.
Nu för tiden så är det inte du som skall arbeta.
Det är dina A4 papper som du har från dina utbildningar.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lifooz:

Jag ber om ursäkt, det var inte meningen att låta elak.
Det är så svårt att bedöma personers avsikter på nätet.
Precis som du säger så behöver det förändras i Sverige.
Jag minns när far min var ung kring 70 talet, det var typ bara att gå in på en bensinmack och fråga om det fanns något att göra, och fanns det så var det bara att hugga i.
Det är lite det jag saknar, lättheten med att få arbete.
Nu för tiden så är det inte du som skall arbeta.
Det är dina A4 papper som du har från dina utbildningar.

70-talet var en tung period för att få jobb under Bohmans regering, du måste mena 60-talet, då var det lätt
Dina papper är bra saker, de har medfört högre kompetens och mindre olyckor, sen kan jag hålla med om att det är överdrivet för vissa sorters jobb

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

70-talet var en tung period för att få jobb under Bohmans regering, du måste mena 60-talet, då var det lätt
Dina papper är bra saker, de har medfört högre kompetens och mindre olyckor, sen kan jag hålla med om att det är överdrivet för vissa sorters jobb

1: Ah gött att du rättade mig, givetvis syftade jag på 60 talet.
Det är lätt att blanda ihop siffror.
2: Jo visst är det så, jag kan knappt tänka mig hur jag hade varit som skotarförare om jag inte hade fått bra utbildning.
För att inte tala om manuellhuggningen, säkerhetshörn är en sak jag haft enorm nytta av.
Så utbildning är bra men det finns ju som sagt ett antal områden där den inte behövs egentligen och därmed är det lite synd att det ändå skall krävas.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Ohhh....längtar efter att få "freerida" leta påskägg och div suspekta hemligheter.
GTA 6(PC) var ju ett steg bakåt vad det gäller sandlådespelande.

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anCOOL:

Ohhh....längtar efter att få "freerida" leta påskägg och div suspekta hemligheter.
GTA 6(PC) var ju ett steg bakåt vad det gäller sandlådespelande.

GTA 6? Det finns inte ens på ritbordet

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Jag oroar mig för mitt system som ni ser i sign.. Cpu är klockad till 4.5Ghz, samt att en ny SSD sitter i, men har inte orkat uppdatera sign! En Samsung 840 EVO 256GB. Samt ett nytt nätagg.. Corsair AX 860i.

Så nu funderar jag på om CPU inte räcker.. Och isåfall, vilken ska jag ha?

Måste jag byta ut moderkortet med då tro? Är det en I7 4790K man ska ha eller?
Och isåfall.. ska ja byta moderkort med då?

Vore underbart om man fick svar i denna tråden, så slipper ja skapa en ny enbart för detta!

Tack! <3

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Skrivet av Drasteroid:

Jag oroar mig för mitt system som ni ser i sign.. Cpu är klockad till 4.5Ghz, samt att en ny SSD sitter i, men har inte orkat uppdatera sign! En Samsung 840 EVO 256GB. Samt ett nytt nätagg.. Corsair AX 860i.

Så nu funderar jag på om CPU inte räcker.. Och isåfall, vilken ska jag ha?

Måste jag byta ut moderkortet med då tro? Är det en I7 4790K man ska ha eller?
Och isåfall.. ska ja byta moderkort med då?

Vore underbart om man fick svar i denna tråden, så slipper ja skapa en ny enbart för detta!

Tack! <3

Men va? En 2600k lär räcka och bli över, är väl mer en fråga om grafikkort och så vidare. Om du kör inte kör allt för höga upplösningar så att säga.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

är inte ett jätte stort fan av gta 5 men som sagt har varvat alla gta utom 5an har test kört lite på xbox,

men det ska bli spännande och se kommande mods och multiplayer osv
och se om hur det blir med den nya "Simple Native Trainer" och andra mods

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Om ni alla vill få ett bra spel så se till att inte förbeställa, bonusarna (bullshit custom-kläder och custom-vapen/bilar) är inte värt det och man får en ofärdig, slarvig produkt i handen eftersom spelhuset redan fått sina pengar och inte är så nogräknad med slutprodukten. Detta är den generella trenden med preorders på annat håll.

Rösta med plånboken: låt spelet komma ut, lyssna på utvärderingar och kolla videos och se exempel på barnsjukdomarna (och det blir alltid några) och bedöm då om du ska köpa nu eller vänta till första patchen.

Jag väntade till första patchen på Dead Space, Crysis, Diablo 3, och en massa andra, och det var alltid fett värt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5600X 3.7GHz
MOBO: MSI B550 Gaming+
RAM: Corsair DDR4-3200/PC4-25600 1600MHz 16Gb
GPU: AMD Sapphire Radeon R9 290 4Gb + 2 st 120mm Noctua-fläktar
MONITOR: Dell U2414H 24" - HD: Kingston A2000 - PSU: Seasonic Focus GX 650W - CHASSIS: Fractal Design Focus G

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

Men va? En 2600k lär räcka och bli över, är väl mer en fråga om grafikkort och så vidare. Om du kör inte kör allt för höga xupplösningar så att säga.

Jag sitter på en skärm..

1920 x 1080 men vill ju kunna köra Ultra på allt..

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Arnkell:

Om ni alla vill få ett bra spel så se till att inte förbeställa, bonusarna (bullshit custom-kläder och custom-vapen/bilar) är inte värt det och man får en ofärdig, slarvig produkt i handen eftersom spelhuset redan fått sina pengar och inte är så nogräknad med slutprodukten. Detta är den generella trenden med preorders på annat håll.

Rösta med plånboken: låt spelet komma ut, lyssna på utvärderingar och kolla videos och se exempel på barnsjukdomarna (och det blir alltid några) och bedöm då om du ska köpa nu eller vänta till första patchen.

Jag väntade till första patchen på Dead Space, Crysis, Diablo 3, och en massa andra, och det var alltid fett värt.

Nu ingår inte GTA V i Steams Early Access-program. Rockstars vet vad de gör.

Permalänk
Medlem

Jovisst, men du vet ju hur det har varit med tidigare spel i GTA-serien, strax efter spelsläpp? Bilar försvinner från garage, nån bugg gör att en viss bil flyger upp i himlen om den krockas från en speciell vinkel, eller en sorts polisgubbe blir odödlig, eller tiotals olika missions kan bli oavslutbara på grund av att nån grej inte registreras när du dödar nån eller parkerar en bil, och då blir hela quest-linen hängandes. Sånt därt.

GTA5 blir säkert grannt och mjufsigt vid släpp, men jag kommer i alla fall vänta till patch 1.01, för jag har en backlog av ospelade spel i form av Mass Effect 3, Far Cry 3, Portal 2, och Diablo 3. Jag tar nog GTA5 efter det och njuter av dom nya modsen som kanske kommit vid det laget. ;

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5600X 3.7GHz
MOBO: MSI B550 Gaming+
RAM: Corsair DDR4-3200/PC4-25600 1600MHz 16Gb
GPU: AMD Sapphire Radeon R9 290 4Gb + 2 st 120mm Noctua-fläktar
MONITOR: Dell U2414H 24" - HD: Kingston A2000 - PSU: Seasonic Focus GX 650W - CHASSIS: Fractal Design Focus G

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Arnkell:

Jovisst, men du vet ju hur det har varit med tidigare spel i GTA-serien, strax efter spelsläpp? Bilar försvinner från garage, nån bugg gör att en viss bil flyger upp i himlen om den krockas från en speciell vinkel, eller en sorts polisgubbe blir odödlig, eller tiotals olika missions kan bli oavslutbara på grund av att nån grej inte registreras när du dödar nån eller parkerar en bil, och då blir hela quest-linen hängandes. Sånt därt.

GTA5 blir säkert grannt och mjufsigt vid släpp, men jag kommer i alla fall vänta till patch 1.01, för jag har en backlog av ospelade spel i form av Mass Effect 3, Far Cry 3, Portal 2, och Diablo 3. Jag tar nog GTA5 efter det och njuter av dom nya modsen som kanske kommit vid det laget. ;

Det har du ju rätt i förvisso.

Frågan är hur intresserade Rockstars kommer vara att underhålla spelet. Tidigare spel, som de fortfarande säljer, borde typ samtliga få lite uppdateringar. Är det inte olika buggar som är olösta så är det istället dålig kompatibilitet med nyare hårdvara och operativsystem. GTA IV till PC har också problemet med att Games for Windows Live snart stängs ner(/redan stängts ner?). En uppdatering som iallafall byter ut GFWL mot Steamworks och får ordning på MP vore inte helt orimligt när flera andra har gjort liknande uppdateringar med deras GFWL-titlar. Bioshock 2, Batman: Arkham Asylum och Arkham City exempelvis.

Samtidigt får man nog vara glad över att Rockstars faktiskt tänker lansera GTA V till PC. De hade lika väl kunnat strunta i det.

Det ser ut som du har att spela under sommaren då. Av de titlarna så gillade iallafall jag både Mass Effect 3 och Far Cry 3 skarpt. Jag ser fram emot mer info om Mass Effect 4 och det vi fick se under E3 av Far Cry 4 tyckte jag såg riktigt lovande ut.

Permalänk
Medlem

Ja, förhoppningsvis har dom en sprudlande och varierad värld i FC4, bergsklimat har ju den stora fördelen (speciellt Himalaya) att man kan ha i princip alla klimat i en mapp, för det är så i verkligheten; en paradis-dal i sol-läge och med en fin bäck av smält-is, torr och stenig öken på stäppen ovanför, kallt och snöigt i bergspassen, och småstäder/byar i olika nivåer av teknologi. Så om dom inte gör ett sämre spel än 3:an ser jag inte hur detta skulle kunna misslyckas.

Vakt-Hunds kommer jag inte ens köpa, storyn intresserar inte och innehållet ser väldigt tomt och enformigt ut, med en endimensionell protagonist med kroniskt "Batman-röst" syndrom.

Apropå GTA IV: jag antar att dom har en plan för fortsatt spelfunktionalitet efter GFWL försvinner, jag ämnar absolut spela om 4:an efter 5:an, med lite moddar och grejor, och få njuta av Roman Bellic igen. Har inte kört spelet på 3 år, så nya datorn och kortet borde ta fram det bästa av 4:ans spelmotor.

Ja ME4 blir nog väldigt fint, om det ger lite mer variation (välja spelar-ras och utseende) samt olika storylines och sidequests. Mass Effect är ju faktiskt KotOR 3, 4, och 5 (och kommande 6) i allt utom namn, eftersom dom inte kunde fortsätta på Star Wars-franchiset.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5600X 3.7GHz
MOBO: MSI B550 Gaming+
RAM: Corsair DDR4-3200/PC4-25600 1600MHz 16Gb
GPU: AMD Sapphire Radeon R9 290 4Gb + 2 st 120mm Noctua-fläktar
MONITOR: Dell U2414H 24" - HD: Kingston A2000 - PSU: Seasonic Focus GX 650W - CHASSIS: Fractal Design Focus G

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GaMeR2K5:

PS4:an kostar ca 4000 kr nu... likaså XBONE... frågan är vad man får punga ut med för att spela det på PC?

Både XBONE Och PS4 är kompatibla med fler spel, så vad har deras grundpris med det hela att göra? Som du räknar, vad kostade din PC?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

Lyckan är ju extrem.
Oculus rift + GTA V, sen finns det ingen anledning till att lämna datorn förutom för naturliga behov.

Varför vill man lira med oculus i tredje person?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av xbrod:

Varför vill man lira med oculus i tredje person?

Skickades från m.sweclockers.com

GTA IV fick har en FPS-mod, jag är även ganska säker på att det inte lär vara allt för svårt att implementera vad än för modifikation som användes för GTA IV till GTA V. Oavsett så är det en annan upplevelse än att sitta vid datorskärmen.