2 st xbox 360 - vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

2 st xbox 360 - vad ska jag göra?

Hejsan!

Farsan kom hem med ett nytt xbox, vilket jag redan har ett utav. Den gamla är från 2007 eller nåt sånt, det är arcade versionen 20 gb. Den nya är den pianolackade versionen (inte den med touchknappar), med 250 gb. Nu spelar jag inte så mycket men skulle vara kul att dra nytta utav det här. Finns det nåt man kan göra med 2 st x360s som man inte kan göra med 1? Förrutom system link, då man behöver 2 st av samma spel, vilket jag inte har. Eller skulle jag kunna modda min gamla eller chippa eller nåt sånt? Är ändå bannad från xbox live i den gamla xboxen.. Är inte så insatt xbox o så, därför frågar jag! citera gärna!

Tacksam för svar !

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Vadå bannad på den gamla xboxen? Det är väl ditt konto dom bannar, inte din konsoll ??

Visa signatur

Åbäke: R7 3700X | ASUS X470 Strix-F | EVGA GTX 1080 FTW | 32GB RAM | Custom Loop
HTPC: i7 7700K Delid | Noctua NH-U9B SE2 | MSI Z270M Mortar | GTX 1660 Super | 16GB RAM |
Konsoler: Xbox One X | Xbox 360 | Xbox | PS4 | PS3 | PS2 | Wii

Permalänk
Medlem

Bygg en PC i chassit av den gamla Xboxen?
Såg någon som gjort det i galleriet.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av makarickiri:

Vadå bannad på den gamla xboxen? Det är väl ditt konto dom bannar, inte din konsoll ??

Har dom ändrat det nu? För mitt flashade 360 blev bannat (kanske 2010) och då var det bara att köpa ett nytt och köra vidare med samma konto.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Det är enheten dom bannar inte kontot

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

Hejsan!

Farsan kom hem med ett nytt xbox, vilket jag redan har ett utav. Den gamla är från 2007 eller nåt sånt, det är arcade versionen 20 gb. Den nya är den pianolackade versionen (inte den med touchknappar), med 250 gb. Nu spelar jag inte så mycket men skulle vara kul att dra nytta utav det här. Finns det nåt man kan göra med 2 st x360s som man inte kan göra med 1? Förrutom system link, då man behöver 2 st av samma spel, vilket jag inte har. Eller skulle jag kunna modda min gamla eller chippa eller nåt sånt? Är ändå bannad från xbox live i den gamla xboxen.. Är inte så insatt xbox o så, därför frågar jag! citera gärna!

Tacksam för svar !

Skickades från m.sweclockers.com

Nja, man kan ju använda den gamla som bokstöd eller dörrstopp. Är dock ganska intresserad av hur man blir bannad utan att chippa konsollen, du måste ha betett dig extremt dåligt för att få en ban utan chippning

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av makarickiri:

Vadå bannad på den gamla xboxen? Det är väl ditt konto dom bannar, inte din konsoll ??

Skrivet av jOnÄTÄn:

Har dom ändrat det nu? För mitt flashade 360 blev bannat (kanske 2010) och då var det bara att köpa ett nytt och köra vidare med samma konto.

Skrivet av vinylens:

Det är enheten dom bannar inte kontot

Skrivet av Knuckles:

Nja, man kan ju använda den gamla som bokstöd eller dörrstopp. Är dock ganska intresserad av hur man blir bannad utan att chippa konsollen, du måste ha betett dig extremt dåligt för att få en ban utan chippning

Jag fuskade på Forza 2,3 och Halo Reach har jag för mig, pengarfusk mer exakt. Blev bannad då, eller det står alltid kan inte connecta till xbox live, och jag vet att jag har kopplat rätt osv. Vet dock inte om det bara är kontot eller enheten, har bara ett xbox live acc på det, men orkar inte testa o se eller så.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Bygg en PC i chassit av den gamla Xboxen?
Såg någon som gjort det i galleriet.

hm, kanske ska göra det om jag ändå ska slänga xboxet, fast inte än. Fler tips?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

JTAG på den gamla boxen så ska du nog kunna göra lite mer grejjer på den. Flasha kan du ju göra också om du känner för att spela kopior av dina köpta spel

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimbom3:

JTAG på den gamla boxen så ska du nog kunna göra lite mer grejjer på den. Flasha kan du ju göra också om du känner för att spela kopior av dina köpta spel

jag har också tänkt på JTAG, men då måste jag löda o sånt. Har tyvärr ingen lödmaskin (eller vad det heter), kanske ska införskaffa en sån

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

jag har också tänkt på JTAG, men då måste jag löda o sånt. Har tyvärr ingen lödmaskin (eller vad det heter), kanske ska införskaffa en sån

Har du en extra box har du inte mycket att förlora på att försöka JTAGa den själv iaf

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Knuckles:

Är dock ganska intresserad av hur man blir bannad utan att chippa konsollen, du måste ha betett dig extremt dåligt för att få en ban utan chippning

Vår gamla XBOX 360 är bannad trots att den är original och ej använd för spel på XBOX Live.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro