Permalänk
Medlem

sitter själv i en Marcus stol från ikea just nu det är nog den hemskaste stol jag suttit, funderar på en DXracer ur M serien någon som har något positivt eller negativt att säga om den serien? och hur är dom för lite längre personer då jag själv är ca 1.90 och rätt smal ca 65-70kg

Visa signatur

CPU: Intel 8700k. MB: ASUS ROG STRIX Z370-i gaming. RAM: CORSAIR 16GB 2133MHZ VENGEANCE LP GFX:. Gigabyte 1080 Gtx. SSD:Samsung SSD 970 evo 250GB. SSD: SAMSUNG SSD 960 evo 1tb. PSU:Corsair SF600 600W 80+ Gold Chassi: Louqe GHOST S1. OS:Windows 10 pro
Konsoler: PS2, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox one s, Nintendo switch sega mega drive, amiga 500,

Permalänk
Medlem

Hur är armstödet på DXracing stolarna? Finns någon "stopping"? Jag kan nämligen få lite ont efter några timmar om det bara är ren plast skit.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Kinnarp Vinnarp!

Skrivet av SweLingonBerry:

Varför inte leta efter en begagnad Kinnarps? Köpte min som är i näst intill nyskick med synkrongunga, hög rygg, armstöd och skinnackstöd i läder, m.m. för 2500kr.

Skrivet av htbtoma:

sådana där stolar är ju hopplösa, rövsvett deluxe

jag har en kinnarps hemma som jag lootade när jag flyttade från studentkorridoren för ett par år sedan men jag skulle vilja ha en med högre rygg..
har i dagsläget en sådan här: http://www10.kinnarps.com/Images/Products/DeskChairs/Highres/...

min kompis har denna och hade jag 6 laxar att slanta upp på en stol skulle jag köpa den direkt, otroligt skön
http://www.kinnarps.com/sv/se/Har-hittar-du-oss/Kinnarps-Inte...

Var själv på ett ställe i Sundsvall där dom säljer begagnade prylar och hittade en Kinnars 8000 (från 2008 har jag för mig, orkar inte välta stolen.) med synkrongunga skinn nackstöd och geléarmstöd (enda skadan var ett märke 1x1cm i armstödet, annars nyskick) för 690kr! tvekade inte en sekund.

Hade lite problem i början med ryggont men det gick fort över (suttit i skit ikea stolar som pajjat ryggen innan) men nu sitter jag som på moln.

Visa signatur

CPU: Intel i7 4790K (4,4ghz) GPU: Zotac Gtx 780. RAM: CORSAIR 16GB 1600MHZ VENGEANCE. Chassi: Define R4. OS: Windows 8.1 64-bit

Permalänk
Skrivet av Sluze:

Var själv på ett ställe i Sundsvall där dom säljer begagnade prylar och hittade en Kinnars 8000 (från 2008 har jag för mig, orkar inte välta stolen.) med synkrongunga skinn nackstöd och geléarmstöd (enda skadan var ett märke 1x1cm i armstödet, annars nyskick) för 690kr! tvekade inte en sekund.

Hade lite problem i början med ryggont men det gick fort över (suttit i skit ikea stolar som pajjat ryggen innan) men nu sitter jag som på moln.

Wow, bara att säga stort grattis till ditt fynd antar jag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv ATX | Moderkort: ASUS Z97-AR | CPU: Intel Xeon E3-1270v3 | RAM: Corsair 16GB VENGEANCE LP Grafikkort: 2x AMD R9 290 | PSU: Corsair AX750 | SSD: Intel 730 Series Kylning: Phanteks PH-TC14CS | Scythe Gentle Typhoon | Corsair Air series AF140 | Phanteks PH-F140HP

Galleri: Ash | By SweLingonBerry

Permalänk
Medlem

Har en ikeastol, köpt för 3 år sedan för 800 spänn
Fungerar fortfarande bra, förutom att ett hjul lossnat (superlim, check) samt att de inte rullar längre om man inte har tyngd på dem

182 cm och 95 kg, kostymaxlad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sluze:

Var själv på ett ställe i Sundsvall där dom säljer begagnade prylar och hittade en Kinnars 8000 (från 2008 har jag för mig, orkar inte välta stolen.) med synkrongunga skinn nackstöd och geléarmstöd (enda skadan var ett märke 1x1cm i armstödet, annars nyskick) för 690kr! tvekade inte en sekund.

Hade lite problem i början med ryggont men det gick fort över (suttit i skit ikea stolar som pajjat ryggen innan) men nu sitter jag som på moln.

Det är för att man sitter bäst i ekonomiska stolar, som Kinnarps.
Inte plaststolar, hittat jag en för samma pris som du kan jag och min rygg skratta oss lyckliga.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall det finns något fysisk affär i Göteborgsområdet där man kan provsitta? Har extremt svårt med att bestämma mig när jag bara ser bilder och text som beskriver (som ofta är vinklad)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det någon skillnad mellan (http://www.maxfps.se/f-series/dxracer/hunter-gaming-chair) och (http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/gamingstolar/dxracer/...)

?

Beställer helst från MaxFps..men produkten är tillbaka slutet av Augusti :/

Visa signatur

Moderkort: ASUS Z97-A ATX | Processor: Intel Core i7 4790K 4GHz | CPU-kylare: Noctua NH-U14S | Grafikkort: MSI GeForce GTX 770 | RAM: ADATA 16GB CL9 1600MHz | SSD: Samsung SSD 250GB | Nätagg: EVGA Supernova G2 750W, 80+ Gold, Modulär | Display: ASUS 24" VG248QE 144Hz | Mus: SteelSeries Sensei RAW Headphones: QPAD QH-90| Keyboard: QPAD MK-50 MX Red

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Sluze:

Var själv på ett ställe i Sundsvall där dom säljer begagnade prylar och hittade en Kinnars 8000 (från 2008 har jag för mig, orkar inte välta stolen.) med synkrongunga skinn nackstöd och geléarmstöd (enda skadan var ett märke 1x1cm i armstödet, annars nyskick) för 690kr! tvekade inte en sekund.

Hade lite problem i början med ryggont men det gick fort över (suttit i skit ikea stolar som pajjat ryggen innan) men nu sitter jag som på moln.

Kan de vara Fyndlagret? Jag tänkte åka dit och leta kontorsstol så har du varit där och snott!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Får väll flika in här då, jag köpte min DXRacer stol i förrgår och jag är löjligt nöjd, min rygg mår så mycket bättre än av den jävla markus stolen jag köpte på ikea, kinnarps stolarna var för dyra för min smak och efter att ha testat polarens DXRacer så bestämde jag mig, väger runt 120kg och tog en stol som var gjord för 120kg och det är inga problem där, den klarar garanterat mer än vad dom satt som maxgräns, armstöden är lite svajiga men det beror nog mer på hur höj och sänk funktionen är gjord än något annat. Armstöden är för övrigt i något skummaterial, inte jätte mjuka men inget mina armar känner av, är bredrövad med men har inga problem med hur jag sitter i denna stolen, kan sitta timmar i sträck utan problem så jag rekommenderar varmt denna stolen, köpte denna, http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/gamingstolar/DXracer-...

Permalänk
Medlem

Har sett att Dxracer stolarna är av PU-läder och inte äkta läder. Därför står det nu mellan en tygstol eller läderstol. Själv tycker jag läderstolarna ser grymt mycket snyggare ut men hur är de att sitta på? Blir det för varmt att sitta på PU-läder en hel dag? Riktigt läder vet jag inte blir särskilt varmt, men jag har aldrig suttit i en stol med PU-läder.