680 bios flash failed!!!!!!!

Permalänk
Medlem

680 bios flash failed!!!!!!!

AAh! mit 680s bios flash misslyckades, nu när jag startar är skärmen bara svart, tar jag ut kortet från pcie 16x slotten så kan jag köra på intergrerade grafiken, hjälp mig snälla!!!!

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem

Om du kör med det integrerade kan du väl flasha bios på det diskreta utan att behöva använda det?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Det står bara "no nvidia display adapters found :,(

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Avstängd

Inn på bios och disable PCI-E och ha de integrerade som main när du startar så kan du flasha om igen

många moderna grafikkort har dual bios så du kanske ska kolla och byta på brytaren

Visa signatur

<enis-P 25cm @30cm@1.337v>

Joina våran World of Tanks klan!

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1420257-swec-world-of-t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldphag:

Inn på bios och disable PCI-E och ha de integrerade som main när du startar så kan du flasha om igen

många moderna grafikkort har dual bios så du kanske ska kolla och byta på brytaren

Jag har kollat i bios och jag hittar ingen sån option

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem
Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Jag har sett den, så jag måste alltså köpa ett grafikkort för att få mitt att funka igen

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av V1pArzZ:

Jag har sett den, så jag måste alltså köpa ett grafikkort för att få mitt att funka igen

Antar du kan köra på det interna istället för att köpa nytt när du följer guiden. Men kan ha fel.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av V1pArzZ:

Jag har sett den, så jag måste alltså köpa ett grafikkort för att få mitt att funka igen

Japp, men vilket sketet kort som helst räcker ju.
Om du har andra stationära datorer liggandes eller helt enkelt en annan dator i bruk som har ett PCI-grafikkort så är det ju bara att temporärt använda det kortet.
Har du inte det så är det väl bara att fråga runt släkt/vänner och har ingen mot förmodan en PCI-kort så är det väl bara att köpa ett gammalt för 100kr.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Förvånar mig inte om du kan få ett gratis skräpkort här på marknaden.

Permalänk
Medlem

Shutdown pc remove the PSU power cable
Remove both 8pin cable from GPU
Press power button in the rig to discharge the PSU and the rest of power in the circuit board
Wait about a minute ( two minutes recommended )
Plug back the PSU power cable
Do not plug back the twi 8pin power cable to GPU.
Turn on PC boot into UEFI or Bios and enable IGPU ( GPU integrated in the CPU ) if you don't have extra GPU to put in the first slot exit and save
Boot into windows and wait just a bit to drivers load
Open GPU-Z you will see the GPU there but you cannot use it yet because it is only powered by PCI-E only
Open nvflash and flash back to working bios or vBios and have fun

Från http://www.overclock.net/t/1438886/official-nvidia-gtx-780-ti-owners-club

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Jag fixade det (phew) jag följde guiden och ändrade några commands så gick det

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Entusiast
Skrivet av V1pArzZ:

Jag fixade det (phew) jag följde guiden och ändrade några commands så gick det

flasha via dos i framtiden så slipper du en massa problem pga windowsprogram.

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur man kan misslyckas?
Flasha bios är ju bland det enklaste som finns.

Vilket steg gjorde du fel?