Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem

Uppföljare till 1020 lär komma, ser man till tidigare mönster samt vad som kommit hittills i år, så är det 930/630-serien där vi har 720/820 emellan, och det är 730 som varit den som det ryktats om nyligen http://www.wpcentral.com/first-photos-lumia-730-new-debian-re..., sedan vet man inte vad de kommer heta exakt, men tittar man på vad som ryktas innan och vad som sedan kommit så brukar de vara ganska nära.

Så vi får nog iaf se minst 2 av 3 gällande 920/925,1020,1320,1520, jag tippar på 3 av 4 där 920/1020/1520 kommer först.

Blir intressant att se hur deras kamera-linje utvecklas, min 1020 är ju inte snygg i designen så där kan de fila på marginalerna.

Kommande uppföljare till 935 täcker ju upp för både 920/925 så¨jag kan inte se varför man skulle välja en 930 före en 935, förutom en billigare telefon.

Är det någon som har en 1320, den är väl den man hört minst om?

Någon som lyckats peta samman Cyan med senaste DP, eller det kanske inte går? Idag finns det väl inget som lockar med Cyan som är tillräckligt för att man ska kliva ner från DP. Märkligt att de släppte sista till DP som rimligtvis inte kan ha minskat på Cyan-hetsen, utan snarare tvärtom.

Permalänk
Medlem

Hoppas det kommer en uppföljare på 1520 i början på nästa år. Big screen ftw

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk

Går att lira ihop DP med Cyan om man återställer telefonen till WP 8.0 utan DP först o installerar Cyan på det. Sen kan du köra igång med DP igen. Har Cyan och DP 8.1 update 1 på Min 1020:a

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Kommande uppföljare till 935 täcker ju upp för både 920/925 så¨jag kan inte se varför man skulle välja en 930 före en 935, förutom en billigare telefon.

Är det klart att det kommer en 935? Jag har bara sett konceptbilder och läst rykten!?

Permalänk
Medlem

Hade mer än gärna köpt L930 i orange!! Men är ute efter en vattentät mobil likt Sonys. Ger Microsoft ett halvår till att uppdatera nästa 930/935 och hoppas på att det är standard tills dess! Får sitta kvar på min 925 tills vidare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

~ Try to catch me ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Går att lira ihop DP med Cyan om man återställer telefonen till WP 8.0 utan DP först o installerar Cyan på det. Sen kan du köra igång med DP igen. Har Cyan och DP 8.1 update 1 på Min 1020:a

Låter trevligt, kan man lägga det till handlingarna.

Skrivet av Fetskaft:

Är det klart att det kommer en 935? Jag har bara sett konceptbilder och läst rykten!?

I den världen är väl aldrig något klart förrän det är släppt, men tanken med att släppa 925, som är mer lik dagens 930 än vad den är lik 920, bör ha varit någon.

920 fick ju mycket kritik för vikten, denna är 40 gr lägre på 925, och 20 gr, men med Qi, på 930. Så lanseringen av 925 har ju en viss linje, men klart att de inte behöver fortsätta på den.

Skrivet av razeer:

Hade mer än gärna köpt L930 i orange!! Men är ute efter en vattentät mobil likt Sonys. Ger Microsoft ett halvår till att uppdatera nästa 930/935 och hoppas på att det är standard tills dess! Får sitta kvar på min 925 tills vidare

Skickades från m.sweclockers.com

En 935 bör sitta på Qi, Glance, etc om man ska se vad de innan blivit utan och senare fått.

920 har Glance Qi, 925 fick det ena, 930 fick den andra så en 935 bör sitta på båda, om man ska lägga någon vikt vid tidigare mönster.

Permalänk
Medlem

Hoppas denna fråga inte är dum, men om jag nu haft preview kommer jag ändå automatiskt få den skarpa versionen (cyan) så fort den blir tillgänglig för min modell Lumia 1020? Eller måste jag ändra någon inställning nånstans så att den går över till officiella versioner istället för preview?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Hoppas denna fråga inte är dum, men om jag nu haft preview kommer jag ändå automatiskt få den skarpa versionen (cyan) så fort den blir tillgänglig för min modell Lumia 1020? Eller måste jag ändra någon inställning nånstans så att den går över till officiella versioner istället för preview?

När problemet med bitlocker är fixat och testat kommer det vara möjligt att få Cyan om du har senaste uppdateringen genom DP. Det kan vara samtidigt osm Cyan släpps eller lika gärna två månader efter, ingen utanför Microsoft har någon ungefärlig tidsram för när det kan fixat. Om du behöver byta uppdateringskanal tror jag inte men vi får se vad Microsoft säger då. Snabbaste sättet just nu att få Cyan är att när det väl släpps för din telefon att gå tillbaka till 8.0 och sedan uppdatera till 8.1 + Cyan den vanliga vägen.

Den 8.1 du sitter på är den "skarpa" versionen av 8.1, det är bara Nokias tillägg som kallas Cyan.

Permalänk
Avstängd

Har ett problem. Kör med Android platta medan jag laddar Windows telefonen men det är plågsamt. Visserligen kul med den frihet Android ger men vanlig surf är för laggigt. Ja, resten av Android KitKat kan också hacka men har mest ont av det när man surfar. Kör orginal helt igeom förutom att den är rootad. Vet att det är en WP-tråd men ni som har WP och vet hur illa det är om man jämför, nägot tips hur man får Android KitKat att flyta nästan som Windows Phone?

Hade Android appen Nextgen Reader kanske jag stått ut bättre (se där en app WP har men inte Android).

Permalänk
Medlem

Använd appar till sajter om de finns eller Flipboard eller liknande om själva webläsaren känns laggig. Annars kan du prova på andra browsers som inte kväver systemet lika mycket.
Det beror mycket på hårdvaran också.

Permalänk
Skrivet av johnjensen:

Har ett problem. Kör med Android platta medan jag laddar Windows telefonen men det är plågsamt. Visserligen kul med den frihet Android ger men vanlig surf är för laggigt. Ja, resten av Android KitKat kan också hacka men har mest ont av det när man surfar. Kör orginal helt igeom förutom att den är rootad. Vet att det är en WP-tråd men ni som har WP och vet hur illa det är om man jämför, nägot tips hur man får Android KitKat att flyta nästan som Windows Phone?

Hade Android appen Nextgen Reader kanske jag stått ut bättre (se där en app WP har men inte Android).

Vilken surfplatta har du då?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Avstängd

Lg pad 8.3. Ändrade till Chrome och det blev ljusår bättre. Tack. Men saknar appen Next Geen Reader som bara finns till WP. Tycker de rss läsarna som synkar mot Feedly på Android inte är lika bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Någon mer som har fått WP 8.1 uppdateringen idag?

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brightsin:

Någon mer som har fått WP 8.1 uppdateringen idag?

Jupp laddar ner och installerar nu.

Permalänk
Avstängd

Fick min igår. Missade att man ska uppdatera många program i Store och undrade varför nästan inga fungerade. Får se om Cyan klarar batteriet bättre på en 1520 än DP 8.1 gjorde.

Permalänk
Medlem

Ur batteri-synpunkt verkar Cyan vara bäst hittills

http://wmpoweruser.com/battery-drain-test-shows-lumia-cyan-is...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Uppföljare till 1020 lär komma, ser man till tidigare mönster samt vad som kommit hittills i år, så är det 930/630-serien där vi har 720/820 emellan, och det är 730 som varit den som det ryktats om nyligen http://www.wpcentral.com/first-photos-lumia-730-new-debian-re..., sedan vet man inte vad de kommer heta exakt, men tittar man på vad som ryktas innan och vad som sedan kommit så brukar de vara ganska nära.

Och inte helt oväntat så följs detta av en avisering om kommande 830

http://wmpoweruser.com/nokia-lumia-830-with-4-5-inch-720p-dis...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av johnjensen:

Fick min igår. Missade att man ska uppdatera många program i Store och undrade varför nästan inga fungerade. Får se om Cyan klarar batteriet bättre på en 1520 än DP 8.1 gjorde.

Hm, hälpte inte. Kan inte ens komma in i WiFI inställningar. Några få inställningar och appar fungerar. Blir väll en återställning och se om det fungerar då. Lite surt med alla lösenord som ska in igen i vissa appar.

Tänker på dem som endast har mobil med bredband genom sin telefon. Många saker i WP (och även Android+iOS) kräver WiFi.

Permalänk
Medlem

Bara jag som har problem att få igång Nokia Glance Screen igen efter Cyan-uppdateringen? Lyckas inte få fram ikonerna som man kunde välja själv innan... Samtal, Meddelande, WhatsApp, Facebook o.s.v. Asstörigt! Innan låg det väl under en egen sida i snabbkollskärmsinställningarna?

Visa signatur

Arbetsdator: NZXT H2 WHITE | CORSAIR AX 850W | ASUS M4A89GTD PRO USB3 | AMD PHENOM II X6 1100T BE 9MB | NOCTUA NH-D14 | CORSAIR 16GB XMS3 | MSI GTX 560Ti 1GB HAWK | SAMSUNG 840 120 GB | WD Caviar Black 1TB | D-link DWA-556
HTPC: Antec Sonata II | Forton 350W | ASUS M5A78L-M LX 760G AM3+ | AMD PHENOM II X4 | Zalman 9500 | 8GB XMS3 | PowerColor HD 4350 512 MB | Barracuda 3TB | Pinnacle PCTV Stereo

Permalänk
Medlem
Skrivet av bag:

Bara jag som har problem att få igång Nokia Glance Screen igen efter Cyan-uppdateringen? Lyckas inte få fram ikonerna som man kunde välja själv innan... Samtal, Meddelande, WhatsApp, Facebook o.s.v. Asstörigt! Innan låg det väl under en egen sida i snabbkollskärmsinställningarna?

Du blandar inte ihop inställningarna för låsskärmen med snabbkollsskärmen? Det som syns på snabbkollsskärmen är väl i princip en spegling av låsskärmen (ikonerna och klockan).

Permalänk
Medlem
Skrivet av bag:

Bara jag som har problem att få igång Nokia Glance Screen igen efter Cyan-uppdateringen? Lyckas inte få fram ikonerna som man kunde välja själv innan... Samtal, Meddelande, WhatsApp, Facebook o.s.v. Asstörigt! Innan låg det väl under en egen sida i snabbkollskärmsinställningarna?

Detta ställs inte in i snabbkollsskärmen utan i inställningar för låsskärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Uppföljare till 1020 lär komma, ser man till tidigare mönster samt vad som kommit hittills i år, så är det 930/630-serien där vi har 720/820 emellan, och det är 730 som varit den som det ryktats om nyligen http://www.wpcentral.com/first-photos-lumia-730-new-debian-re..., sedan vet man inte vad de kommer heta exakt, men tittar man på vad som ryktas innan och vad som sedan kommit så brukar de vara ganska nära.

Så vi får nog iaf se minst 2 av 3 gällande 920/925,1020,1320,1520, jag tippar på 3 av 4 där 920/1020/1520 kommer först.

Blir intressant att se hur deras kamera-linje utvecklas, min 1020 är ju inte snygg i designen så där kan de fila på marginalerna.

Kommande uppföljare till 935 täcker ju upp för både 920/925 så¨jag kan inte se varför man skulle välja en 930 före en 935, förutom en billigare telefon.

Är det någon som har en 1320, den är väl den man hört minst om?

Någon som lyckats peta samman Cyan med senaste DP, eller det kanske inte går? Idag finns det väl inget som lockar med Cyan som är tillräckligt för att man ska kliva ner från DP. Märkligt att de släppte sista till DP som rimligtvis inte kan ha minskat på Cyan-hetsen, utan snarare tvärtom.

Jag har en Lumia 1320 Är helt nöjd med den.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Någon som råkat ut för att man inte kan logga in på spelhubben?
http://1drv.ms/1Ai7Lma

Se bild, detta problem ha ja haft sen ja köpte min 1520, testa med clean-start och även med att kopiera inställningar från mina tidigare WPs men samma problem.
Nu ha ja en 930 å samma fel där. Både med cyan och 8.1 preview update 1.

Hur ska man gp tillväga för att fixa de där?
På alla mina andra WPs så har man loggats in automatiskt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Är du någorlunda vettig så kör du Windows Phone!

Permalänk
Medlem

Lade precis märke till att jag inte kan justera ljudvolymen på Spotify, är detta meningen eller har jag missat något?

Edit 1: Telefonen är en Lumia 925 och alla senaste uppdateringar för telefon och operativsystem är på plats.

Edit 2: Hmm Kanske inte ska vara så snabb med att posta frågor! Provade starta om telefonen och efter det fungerar det som vanligt men man börjar såklart undra vad som gick snett innan.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Hjälp! Mina foton dyker inte upp i galleriet efter jag har tagit en bild med Proshot + camera. Det fungerade igår men inte idag. Är i Frankrike och skulle gärna fotografera. Har 8 gb minne kvar enligt files. När jag tar en bild med Proshot så ser man att den sparas och man kan kolla på den efter i Proshot. Men när man stänger ner det försvinner bilden.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Hjälp! Mina foton dyker inte upp i galleriet efter jag har tagit en bild med Proshot + camera. Det fungerade igår men inte idag. Är i Frankrike och skulle gärna fotografera. Har 8 gb minne kvar enligt files. När jag tar en bild med Proshot så ser man att den sparas och man kan kolla på den efter i Proshot. Men när man stänger ner det försvinner bilden.

Låter som att det är appen som inte fungerar korrekt, fungerar Nokias och standardkamerappen?

Om du använder WP8.1 är det nog bara att byta till t.ex. Nokia Camera, det står följande på Store:
"---- Coming soon ----
Windows Phone 8.1 support"

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Låter som att det är appen som inte fungerar korrekt, fungerar Nokias och standardkamerappen?

Om du använder WP8.1 är det nog bara att byta till t.ex. Nokia Camera, det står följande på Store:
"---- Coming soon ----
Windows Phone 8.1 support"

Det är inte appen. Fungerar inte med vanliga Camera heller. Samma sak med 6tag om jag väljer att spara bild istället för att ladda upp den till Instagram. Telefonen är inte synkad med Onedrive (har aldrig varit). Skit skumt.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Det är inte appen. Fungerar inte med vanliga Camera heller. Samma sak med 6tag om jag väljer att spara bild istället för att ladda upp den till Instagram. Telefonen är inte synkad med Onedrive (har aldrig varit). Skit skumt.

Har du testat starta om telefonen?
Finns filerna om du letar efter dem med appen "files"?
Testat en soft reset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Har du testat starta om telefonen?
Finns filerna om du letar efter dem med appen "files"?
Testat en soft reset?

Jag hittade dem nu! De hade hamnat under Maj månad. Telefonen hängde sig tidigare kom jag på och ställdes datumet om. tack för hjälpen. Kom på det efter att ha kollat i Files.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Nu har min 520 fått 8.1

Skickades från m.sweclockers.com