OnePlus One/Two - Sweclockers Invite Lista

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Hmm, hur tänkte du nu? HUR kan de va mest rättvist för den som stått månader i kö och har plats 1, att du ger ut invites random och dem kan hamna hos någon som ställde sig i kö igår?

Poängen med en KÖ är ju att den som stått först har också stått längst och därför skall få sin invite först, sen följt av person 2 och sen 3 osv...

Det är ju hans invites, han får väl göra vad han vill med dem.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk

Hej. anmäler mig till kö för en invite på 64 GB version

Permalänk
Avstängd

Hörni killar och tjejer som redan fått köpa en Oneplus One 64GB version...

Skulle jag kunna fråga, vad finns förutom luren + laddare som medföljer i förpackningen och i kartongen? Finns det några extra grejer, bra instruktionsmanual, hörlurar eller annat?!

Mvh

Permalänk
Skrivet av CrossPorter:

Från och med nu kan alla redigera dokumentet, jag kommer spara kopior dagligen ut ifall någon får för sig att förstöra något. Om det inte funkar kommer jag att återställa dokumentet till sista fungerande version och så får vi se vad som händer där ifrån.

Bra! Dock tror jag redan nån har varit inne och fuskat. Då jag vill minnas att jag var på plats 75 när jag ställde mig i kön. (Just nu är jag på plats 76..)

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Processor: Intel i7 7700K @ 4,5 GHz | Moderkort: ASUS STRIX 270H GAMING | RAM: Corsair 16 GB 3000 MHz VENGEANCE | Grafikkort: GainWard 3070 | Nätaggregat: Fractal Design Integra 750W | Skärm: ROG PG278QR | Tangentbord: Steelseries Apex 7 | Mus: Zowie EC1-A | Musmatta: Steelseries Qck | Ljud: SteelSeries Arctis 7 & Edifier system

Permalänk
Skrivet av Timelord Sloth:

Det är ju hans invites, han får väl göra vad han vill med dem.

Självklart, nu vet jag inte vart han fått sin invite, men tycker de är jävligt omoraliskt att få en invite här ifrån, och sen inte följa de regler som finns.

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem

Då skrotar jag idén helt! mybad! får se vad jag gör med dem.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem

Får man inte sin invite från listan så e det ju helt ok att göra hur man vill.
Får man den från listan får man följa listan. Edit: menar alltså får man den i denna tråden får man följa listan.

Så enkelt lär det vara

Permalänk
Medlem

Hej. Anmäler mig till kön för en invite på 64 GB versionen.

Permalänk
Medlem

Tror inte det finns ngn.
Inga hörlurar heller.

Om jag inte minsn fel är det
en "Simkorts öppnare"
en USB sladd
en Telefon
i telefon lådan

Sedan tror jag man får laddaren vid sidan om.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av The Door:

Tror inte det finns ngn.
Inga hörlurar heller.

Om jag inte minsn fel är det
en "Simkorts öppnare"
en USB sladd
en Telefon
i telefon lådan

Sedan tror jag man får laddaren vid sidan om.

Tack så mycket för den informationen, uppskattar det.

Permalänk
Skrivet av Naquadah:

Tack så mycket för den informationen, uppskattar det.

Tips! Sök på youtube efter unboxings på telefonen, så ser du direkt vad som är i!

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem

Jag undrar vad luren kostar allt som allt när den beställes som nytt direkt från tillverkaren via en invite? Är det de ovannämnda prisjakt priserna som gäller? Har tyvärr inga andra referenser att kolla med, tänkte var bäst att fråga er som redan köpt en! Om några priser inte får nämnas i tråden vore jag tacksam om någon snäll själ kunde skicka ett PM.
Med Vänlig Hälsning

Permalänk
Medlem

Telefonen är underbar så den är värd att väntas på. Kan man inte vänta så är den prisvärd nog till att köpa invite på Ebay för två tre hundra. Kollar mailet varje dag så jag kan dela mina invites här i turordning.
Finns ingen manual, inga hörlurar. Eu-adapter kommer i separat låda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antibody:

Jag undrar vad luren kostar allt som allt när den beställes som nytt direkt från tillverkaren via en invite? Är det de ovannämnda prisjakt priserna som gäller? Har tyvärr inga andra referenser att kolla med, tänkte var bäst att fråga er som redan köpt en! Om några priser inte får nämnas i tråden vore jag tacksam om någon snäll själ kunde skicka ett PM.
Med Vänlig Hälsning

Klipte lite från oneplus foprum.

--citat--
Värt att nämna är också att priset för enbart luren med expressfrakt (3-7 kalenderdagars leveranstid) ligger på 3078 kronor. Motsvarande pris för standardfrakt (5-7 arbetsdagar) ligger på 3038 kronor.
--slut citat--

Permalänk
Medlem

Intresserad av 64GB

Visa signatur

Iphone 11 pro 256GB
Ipad mini 4 16GB
Macbook Pro 13 Touch Bar 256GB

Permalänk
Skrivet av Antibody:

Jag undrar vad luren kostar allt som allt när den beställes som nytt direkt från tillverkaren via en invite?

3078:- inkl expressfrakt fick jag betala, beror på dollarpriset mest gissar jag...

Visa signatur

så mycket att vilja göra, så lite tid

Permalänk
Medlem

Skrev in mig på plats 293 på den totala listan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Door:

Klipte lite från oneplus foprum.

--citat--
Värt att nämna är också att priset för enbart luren med expressfrakt (3-7 kalenderdagars leveranstid) ligger på 3078 kronor. Motsvarande pris för standardfrakt (5-7 arbetsdagar) ligger på 3038 kronor.
--slut citat--

Jo tack för ditt svar, såg det nu... tack för svar!

Och tack sweloop64 för ditt svar också, nu vart det kristallklart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrossPorter:

Jag ber om ursäkt för att jag inte har varit engagerad det sista, jag har jobbat nästan varje natt och har knappt haft någon tid över alls efter de vardagliga sysslorna.

Från och med nu kan alla redigera dokumentet, jag kommer spara kopior dagligen ut ifall någon får för sig att förstöra något. Om det inte funkar kommer jag att återställa dokumentet till sista fungerande version och så får vi se vad som händer där ifrån.

Skickades från m.sweclockers.com

Är det inte bättre om någon med mer tid över utnäms till "list-admin" och håller den uppdaterad?

Ju fler kockar desto sämre soppa...

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk

Kollade snabbt igenom senaste ändringarna, mesta var ok, lite konstiga ändringar dock, framplockande av dolda rader och färgande av andra...
Det var dock en stor ändring, eller iaf markerad som ändring, typ 270 celler(namnen) där en diff lär göras för att se vad som ändrats om något, eller så återställer man till föregående.
Diff gjord, visade sig bara vara en förflyttning, påverkar dock inte turordningen då det var en struken ovanför som det byttes med.

Blir som sagt rörigt när historiska celler ändras utan, från min synvinkel sett, giltig anledning...

Visa signatur

så mycket att vilja göra, så lite tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antibody:

Jag undrar vad luren kostar allt som allt när den beställes som nytt direkt från tillverkaren via en invite? Är det de ovannämnda prisjakt priserna som gäller? Har tyvärr inga andra referenser att kolla med, tänkte var bäst att fråga er som redan köpt en! Om några priser inte får nämnas i tråden vore jag tacksam om någon snäll själ kunde skicka ett PM.
Med Vänlig Hälsning

Det som tillkommer är fraktavgift på mellan 189 229 SEK beroende på om du väljer express eller standardfrakt.

Visa signatur

HTPC/Light gaming: Chassi: Fractal Design Node 605 PSU: SEASONIC X-460 MODULAR FANLESS MB: ASUS Maximus V Gene CPU: Intel Core I5 3570K CPU Fan: NOCTUA NH-L12 GPU: ASUS GeForce GT1030 Passive Memory: CORSAIR XMS3 2x8Gb SSD: SAMSUNG 830 128Gb HDD: SEAGATE DESKTOP Fans: Be Quiet! SilentWings 2 120mm PWM OS: WINDOWS 10

Permalänk
Medlem

Order total: SEK 3,078.00.

Expressfrakt.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk

Skriv upp mig också, 64GB är av stort intresse!

Visa signatur

i7-920 D0 @ 4.2GHz | MSI GTX 970 |

Permalänk
Medlem

Skriv upp mig på en 64GB varianten!

Permalänk
Medlem

Tja inte för att jag tror att man kommer att kunna få nån invite under detta årtionde med tanke på hur många som faktiskt står i kö redan...men du kan vara snäll och skriva upp mig också då på listan för en 64GB Black stand alone version, tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antibody:

Tja inte för att jag tror att man kommer att kunna få nån invite under detta årtionde med tanke på hur många som faktiskt står i kö redan...men du kan vara snäll och skriva upp mig också då på listan för en 64GB Black stand alone version, tack.

Hur och var ser man någonstans vilket könummer man har fått i ordningen?

Permalänk
Skrivet av Antibody:

Hur och var ser man någonstans vilket könummer man har fått i ordningen?

I första posten har du länken till dokumenten, klicka på den och se din plats i listan.

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antibody:

Tja inte för att jag tror att man kommer att kunna få nån invite under detta årtionde med tanke på hur många som faktiskt står i kö redan...men du kan vara snäll och skriva upp mig också då på listan för en 64GB Black stand alone version, tack.

Stand alone versionen? Ja, hehe då lär du få vänta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBoXon:

Stand alone versionen? Ja, hehe då lär du få vänta.

vrf då?

Permalänk
Medlem

Skriv upp mig på en 64, tack!

Skickades från m.sweclockers.com