Nytt chassi, så litet som möjligt

Permalänk
Medlem

Nytt chassi, så litet som möjligt

Då har det blivit dags att införskaffa nytt chassi, och vill gärna ha ett så litet chassi som möjligt (helst mATX). saken är att jag redan har vissa delar, så jag behöver stöd för dessa. det som behövs är 180 mm clearance till cpu-fläkt, 310 mm clearance för grafikkort, och 180 mm clearance till nätagg. Förslag?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Aseth222:

Klarar bara av CPU kylare upp till 160mm, mycket bra chassi för priset annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tref127:

Då har det blivit dags att införskaffa nytt chassi, och vill gärna ha ett så litet chassi som möjligt (helst mATX). saken är att jag redan har vissa delar, så jag behöver stöd för dessa. det som behövs är 180 mm clearance till cpu-fläkt, 310 mm clearance för grafikkort, och 180 mm clearance till nätagg. Förslag?

mATX chassi med 180 mm stöd för CPU kylare känns svårt att hitta, har kollat runt lite och det högsta jag hittade var Aerocool DC Cube har stöd för 190 mm kylare men endast 160 mm nätdel. Men http://www.inet.se/produkt/6911697/bitfenix-prodigy-m-svart står inget om nätdel så då borde la en 180 mm nätdel passa..

edit : såg att grafikkortet var för långt som du har.

Tror stongt du får ta och köpa en ny kylare till din CPU eller en ny nätdel.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P