Permalänk
Skrivet av Dustin Home:

Alla konton är fortfarande studentkonton, enda skillnaden är att du inte kommer till en specifik studentstartsida.

Jag verkar ha tappat min studentstatus eller så har ni tagit bort väldigt många erbjudande som student. Kollade på kablar(som ni brukar ha väldigt bra pris på för studenter) som jag tidigare beställt och nu är det fullpris. Kollade på Swans m100mkii 2.0 som jag kollat på tidigare, fullpris bara för att nämna några saker.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte B550 Aorus Elite CPU: AMD Ryzen 5600X Ram: 16GB Ballistix 3600MHz CL16 GPU: ASUS TUF Gaming 3070 SSD: Kingston KC2000 1TB, Crucial MX500 512GB, Seagate 600 SSD 480GB PSU: Seasonic Focus GX650W 80+Guld Chassi: Phanteks P400A

Permalänk
Medlem

Vad är det som hindrar er från att visa ordrar äldre än från 2010?

Permalänk
Skrivet av Bozzeta:

Ok, som du säkert förstår av inläggen så fungerar det dock inte, dvs ingen fri frakt, eller studentpriser.

Skrivet av Basketigge:

Jag verkar ha tappat min studentstatus eller så har ni tagit bort väldigt många erbjudande som student. Kollade på kablar(som ni brukar ha väldigt bra pris på för studenter) som jag tidigare beställt och nu är det fullpris. Kollade på Swans m100mkii 2.0 som jag kollat på tidigare, fullpris bara för att nämna några saker.

Vi har upptäckt att vissa konton saknat detta, kommer att åtgärdas och bör se rätt ut inom en timme. Tack för visat tålamod.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Inaktiv

Går det inte längre att beställa kvitto/fakturakopia från orderhistoriken?
Bra med lagersaldo bland sökträffarna (i gallerivyn) men varför inte också på produktsidan (när man klickar sig in på en produkt)?

Permalänk
Skrivet av anon122500:

Går det inte längre att beställa kvitto/fakturakopia från orderhistoriken?
Bra med lagersaldo bland sökträffarna (i gallerivyn) men varför inte också på produktsidan (när man klickar sig in på en produkt)?

Vi har valt att inte lansera med alla funktioner och information från start för att fokusera på vår utveckling, men vi kommer kontinuerligt lansera nya funktioner och lägga till mer information och både ta tillbaka men även förbättra funktioner. Vi hoppas du kan ha lite tålamod. De första uppgraderingarna kommer under första veckan och därefter kommer det kontinuerliga förbättringar.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Vi har valt att inte lansera med alla funktioner och information från start för att fokusera på vår utveckling

Öhm... nu förstår jag inte. Ni introducerar inte alla funktioner så att ni har tid att utveckla andra funktioner?

En sån ganska grundläggande "funktion" som att kunna bläddra bland skärmar på en något mer granulär nivå än "Bildskärmar" fattar jag inte hur man kan missa. Eller det är meningen att man ska bläddra bland runt 400 skärmar utan inbördes ordning förutom kanske pris för att hitta det man är ute efter?

Sen, hur är det tänkt att fungera på en pekskärm när "Lägg i kundvagn" knappen inte syns förräns man för muspekaren över den?

Edit: "Vi rekommenderar att du använder webbläsaren Internet Explorer 9"
Verkligen först med det senaste...

Permalänk
Medlem

Nu fungerar studentpriserna. Bra!
Fri frakt över 500kr, inte dock

Permalänk
Skrivet av Bozzeta:

Nu fungerar studentpriserna. Bra!
Fri frakt över 500kr, inte dock

Vi är medvetna om detta och jobbar på att åtgärda det så fort som möjligt. Tack för visat tålamod.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av Scuttle:

Öhm... nu förstår jag inte. Ni introducerar inte alla funktioner så att ni har tid att utveckla andra funktioner?

En sån ganska grundläggande "funktion" som att kunna bläddra bland skärmar på en något mer granulär nivå än "Bildskärmar" fattar jag inte hur man kan missa. Eller det är meningen att man ska bläddra bland runt 400 skärmar utan inbördes ordning förutom kanske pris för att hitta det man är ute efter?

Sen, hur är det tänkt att fungera på en pekskärm när "Lägg i kundvagn" knappen inte syns förräns man för muspekaren över den?

Edit: "Vi rekommenderar att du använder webbläsaren Internet Explorer 9"
Verkligen först med det senaste...

Filter på bildskärmarna är på gång. Tack för visat tålamod.

Vad det gäller "Lägg i kundvagn" så kan man gå in på produkten och där lägga den i kundvagnen.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dustin Home:

Filter på bildskärmarna är på gång. Tack för visat tålamod.

Vad det gäller "Lägg i kundvagn" så kan man gå in på produkten och där lägga den i kundvagnen.

Varför lanserar ni sidan innan den är färdig med grundläggande saker som det filter du nämner är "på gång"?

Som jag skrev innan så har jag fortfarande ingen orderhistorik men du svarade inte på min fråga gällande det. När beräknas allt sådant vara överfört?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Hej.

Angående den nya hemsidedesignen:

Var är garantiinformationen för produkterna?

En viktig faktor när jag köper en produkt är hur mycket garanti som tillverkaren erbjuder på produkten, då detta för mig indikerar vad tillverkaren förväntar sig utav sina varor. Tidigare var detta något ni informerade om på varje produktsida - nu finns inte den informationen längre. Varför? Har jag missat något eller ska man behöva kontakta kundtjänst med den frågan varje gång innan man köper något?

Visa signatur

In Aere Aedificare

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ecarion:

Hej.

Angående den nya hemsidedesignen:

Var är garantiinformationen för produkterna?

En viktig faktor när jag köper en produkt är hur mycket garanti som tillverkaren erbjuder på produkten, då detta för mig indikerar vad tillverkaren förväntar sig utav sina varor. Tidigare var detta något ni informerade om på varje produktsida - nu finns inte den informationen längre. Varför? Har jag missat något eller ska man behöva kontakta kundtjänst med den frågan varje gång innan man köper något?

Jag kan inte heller se garantitiderna och det är väldigt viktig information.

När jag tittade runt bland HD nu så kunde jag inte välja märke som tidigare. Jag får hoppas att de kommer tillbaka snart eftersom man vill slippa att bläddra igenom en massa HD som saknar intresse. Filterna är nödvändiga och skulle varit med från start.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Varför envisas butiker med lekskoledesign numera.
Gör 2 sidor istället, en för dom som envisas med pekande, och en för den överväldigande majoriteten som har riktig skärm och precisionen från en mus.

Det var inget fel på förra siten !
Vill ni känna er fräsha och innoverande så byt logo.

Bedrövligt dustin, bedrövligt.

Permalänk
Medlem

Hm, har problem med att buggrapporterinsfunktionen på sidan krashar i Chrome, nån som noterat samma? (samma på dustin.se som dustinhome.se)

Permalänk
Inaktiv

Saknar länk till min favoritkategori fyndhörnan

Permalänk
Medlem

Nya hemsidan suger HÅRT

Visa signatur

Mobo::Gigabyte P67-UD4 CPU: i5 2500K 3,3GHz GPU: XFX HD5830 1GB
RAM: Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE PSU: COOLER MASTER SILENT PRO 600w
SSD: Intel 80GB X25 HD: 2TB Western Green
Bärbar 1: MBP 13" mid 2010 Bärbar 2: Vaio 15" vpc-se2v9e

Permalänk
Medlem

Betala med faktura saknas helt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon122500:

Saknar länk till min favoritkategori fyndhörnan

https://www.dustinhome.se/group/ovrigt/fyndhorna/

Visa signatur

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Permalänk

Sidan ger ju inte direkt ett stabilt intryck... På telefonen är den direkt usel... Hoppas kodarna som gör designen inte är det som sköter säkerheten bakom... Nå Dustin ta tillbaka den gamla sidan ock börja om med den nya. Med nya kodare! För de ni har nu är inte branschens vassaste.

Visa signatur

Göm hornen ko!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Varför envisas butiker med lekskoledesign numera.

Kan inte annat än hålla med. Tidigare fick jag ett rätt OK intryck av Dustins hemsida. Visst, det fanns sker som var lite irriterande, men den nya designen känns inte alls seriös. Hoppas det blir bättre med tiden.

Permalänk
Medlem

Saknar verkligen sökkriterier / filter. Jag vill kunna filtrera ut moderkort baserat på chipset mm.

Även tycker jag det saknas mycket information i specifikationerna. Tidigare fanns mycket mer information. Var är denna nu?
Det är på tok förenklat nu. Kollade på ett moderkort som har 3x NIC. Det enda som står är:
"Nätverk / Datalänkprotokoll Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet"
Eller t ex denna:
"Max storlek som stöds 16 GB"
Om ni inte skulle ha en bild på produkten, hur skulle jag då veta ifall det är 2, 4 eller annan mängd slots?

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Medlem

Någon annan som upplever att Betalsätt hoppar runt av sig självt när man är i kassan och klickat på ett alternativ?
Händer både i FF och IE

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Varför lanserar ni sidan innan den är färdig med grundläggande saker som det filter du nämner är "på gång"?

Som jag skrev innan så har jag fortfarande ingen orderhistorik men du svarade inte på min fråga gällande det. När beräknas allt sådant vara överfört?

Vi arbetar med att få dit filtret under kvällen.

Under kvällen hoppas vi att samtliga har sin fullskaliga orderhistorik från 2010 och senare.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av Ecarion:

Hej.

Angående den nya hemsidedesignen:

Var är garantiinformationen för produkterna?

En viktig faktor när jag köper en produkt är hur mycket garanti som tillverkaren erbjuder på produkten, då detta för mig indikerar vad tillverkaren förväntar sig utav sina varor. Tidigare var detta något ni informerade om på varje produktsida - nu finns inte den informationen längre. Varför? Har jag missat något eller ska man behöva kontakta kundtjänst med den frågan varje gång innan man köper något?

Tack vi tar gärna emot förslag på förbättringar, skicka in dina synpunkter via feedbackknappen på hemsidan så får vi alla förslag samlade på samma ställe.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Jag kan inte heller se garantitiderna och det är väldigt viktig information.

När jag tittade runt bland HD nu så kunde jag inte välja märke som tidigare. Jag får hoppas att de kommer tillbaka snart eftersom man vill slippa att bläddra igenom en massa HD som saknar intresse. Filterna är nödvändiga och skulle varit med från start.

Tack vi tar gärna emot förslag på förbättringar, skicka in dina synpunkter via feedbackknappen på hemsidan så får vi alla förslag samlade på samma ställe.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Varför envisas butiker med lekskoledesign numera.
Gör 2 sidor istället, en för dom som envisas med pekande, och en för den överväldigande majoriteten som har riktig skärm och precisionen från en mus.

Det var inget fel på förra siten !
Vill ni känna er fräsha och innoverande så byt logo.

Bedrövligt dustin, bedrövligt.

Tråkigt att du känner så, skicka gärna in dina synpunkter via feedbackknappen på hemsidan så får vi alla förslag samlade på samma ställe.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av anon122500:

Saknar länk till min favoritkategori fyndhörnan

Du hittar det här.

https://www.dustinhome.se/group/ovrigt/fyndhorna/

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av Bozzeta:

Någon annan som upplever att Betalsätt hoppar runt av sig självt när man är i kassan och klickat på ett alternativ?
Händer både i FF och IE

Lämna gärna denna typ av feedback genom att trycka på feedbackknappen till höger. Viktigt att vi får denna typ av information samlad på samma ställe, underlättar att se om fler har samma problem. Tack!

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av GreyWilk:

Saknar verkligen sökkriterier / filter. Jag vill kunna filtrera ut moderkort baserat på chipset mm.

Även tycker jag det saknas mycket information i specifikationerna. Tidigare fanns mycket mer information. Var är denna nu?
Det är på tok förenklat nu. Kollade på ett moderkort som har 3x NIC. Det enda som står är:
"Nätverk / Datalänkprotokoll Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet"
Eller t ex denna:
"Max storlek som stöds 16 GB"
Om ni inte skulle ha en bild på produkten, hur skulle jag då veta ifall det är 2, 4 eller annan mängd slots?

Det var tråkigt att höra, vi har tagit fram en hemsida där det ska bli enklare att navigera och köpa den IT-utrustning man behöver och den kommer kunna erbjuda många förbättrade funktioner som är snabbare framöver.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av Aene:

Kan inte annat än hålla med. Tidigare fick jag ett rätt OK intryck av Dustins hemsida. Visst, det fanns sker som var lite irriterande, men den nya designen känns inte alls seriös. Hoppas det blir bättre med tiden.

Det var tråkigt att höra, vi har tagit fram en hemsida där det ska bli enklare att navigera och köpa den IT-utrustning man behöver och den kommer kunna erbjuda många förbättrade funktioner som är snabbare framöver.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin