Windows 10 Insider Preview (build 10586)

Permalänk
Medlem
Skrivet av sYph:

En fråga, hur ser menyn ut som kommer fram när man klickar på wifi ikonen vid klockan, nån som kan bjuda på en dump?

Tyvärr är det samma Metro-meny som i Win8... går inte att högerklicka på anslutningen och få upp statusen för nätverkskortet som man kunde i Win7 :/

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Verminator:

Eller så väljer man helt enkelt bara att skapa ett lokalt konto istället.

Gjorde det precis själv.

Lyckades inte få det alternativet men jag var å andra sidan kanske inte tillräckligt elak mot installationen. Fick det som jag ville i slutändan ändå.

En sak som jag länge stört mig är begränsningarna i vad man har för bakgrundsbild när datorn är låst. Detta är äntligen löst!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av strejf:

"The final version of Windows 10 will ship with DirectX 12, and we think it's going to be awesome".

Vi är bara inne på första tekniska förhandstitten...en bra bit till 'final version'.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Programvara som inte funkar som den ska på Windows 10:
Corsair LINK "Installerar man corsair link så kraschar NVIDIA Control Panel och sen fortsätter det krascha vid uppstart Testat flera gånger nu... :/"
CPU-Z "Går ej att installera"
HWMonitor "Går ej att installera"

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G45 | Proccesor: i5 3570K @4,5Ghz | Kylare: Corsair H80i | Ram: Corsair 8gb Vengeance LP | Chassi: BitFenix Shinobi Window | Grafikkort: 2x EVGA 780 SC ACX SLI @ 1250Mhz | Nätagg: Corsair AX860 | Lagring: Crucial m4 128GB SSD | Skärm: AOC Q2963PM 21:9 2560x1080 29" @ 73hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMD-FX:

En annan kan inte få snabbare än ADSL 24/1. 36 minuter ska det ta för mig att ta ner filen

Gråt lagom, jag har 6/0,5.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Windows 8.1 purged, slängt alla iso's, klippt alla dvd's och formaterat usb installers. Nu är det bara Windows 10 som gäller (får hoppas de inte kraschar allt med en uppdatering).

Permalänk
Medlem
Skrivet av GHFear:

Programvara som inte funkar som den ska på Windows 10:
Corsair LINK "Installerar man corsair link så kraschar NVIDIA Control Panel och sen fortsätter det krascha vid uppstart Testat flera gånger nu... :/"
CPU-Z "Går ej att installera"
HWMonitor "Går ej att installera"

Testat att installera dessa under kompatibilitet för windows7/8?
Testat de portabla versionerna av CPU-Z och Hwmon?

Aja, själv hoppas jag att jag på något sätt kan undersöka om de löst de problemen jag har med Windows Explorer under Windows 8.1. Efter fyra dagars upptid på datorn så har explorer snott åt sig ~4GB om jag har några kataloger öppna "dygnet runt", annars har den bara ~3GB. Vid omstart av datorn eller processen så drar den ned till den vanliga mängden d.v.s runt 100 MB - 500 MB..

Permalänk
Medlem
Skrivet av OSkar000:

Lyckades inte få det alternativet men jag var å andra sidan kanske inte tillräckligt elak mot installationen. Fick det som jag ville i slutändan ändå.

En sak som jag länge stört mig är begränsningarna i vad man har för bakgrundsbild när datorn är låst. Detta är äntligen löst!

http://i.imgur.com/BHflX6J.png

Det har man kunnat i 8 och 8.1 länge, men antar att du syftar på 7

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oneone:

Det har man kunnat i 8 och 8.1 länge, men antar att du syftar på 7

Det var här jag läste om 32-bit only Oneone, de har uppdaterat nu för att reflektera att det faktiskt släpptes en 64-bit version med

http://myitforum.com/myitforumwp/2014/10/01/windows-10-timeli...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av OSkar000:

Lyckades inte få det alternativet men jag var å andra sidan kanske inte tillräckligt elak mot installationen. Fick det som jag ville i slutändan ändå.

En sak som jag länge stört mig är begränsningarna i vad man har för bakgrundsbild när datorn är låst. Detta är äntligen löst!

http://i.imgur.com/BHflX6J.png

Det är nog något du missat då, jag kör windows 8.1!

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem

Någon som testat något spel, hur är prestandan? är sjukt sugen på att testa

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Skrivet av Oneone:

edit 2,
man kan göra egna länkar och starta program direkt ifrån länkarna, riktigt nice!!!
http://imageshack.com/a/img540/8103/P8uJlS.png

Det där har man ju kunnat göra sedan urminnes tider. Iallafall redan i XP, och har för mig att det gick även i 98

(Win7)

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av basn:

Någon som testat något spel, hur är prestandan? är sjukt sugen på att testa

jag har provat Dota2 och World of Warcraft Båda funkar bra tills man slog av då fick man bluescreen

Visa signatur

i7-4790K, 8GB RAM, 280x 3GB, 120GB ssd, 650W

Permalänk
Medlem

Har haft problem med VMWare player som vägrar uppdatera och först inte kunde starta maskinen. Men det verkar fixat nu, så nu kör jag installationen

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av running_wild:

Det är nog något du missat då, jag kör windows 8.1!

http://oi61.tinypic.com/2pshf9t.jpg

Antagligen, körde bara 8.1 under en kortare tid i utvärderingssyfte och tänkte inte på den funktionen då.

Utvärderingen av 10 får fortsätta ikväll. Möjligheterna med flera skrivbord är nog det som verkat vettigast hittills av det jag hunnit prova.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Spel verkar flyta på bättre än de gjorde i Windows 8.1 iallafall
Även Mulle Meck Bygger Båtar flyter på som de ska!

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G45 | Proccesor: i5 3570K @4,5Ghz | Kylare: Corsair H80i | Ram: Corsair 8gb Vengeance LP | Chassi: BitFenix Shinobi Window | Grafikkort: 2x EVGA 780 SC ACX SLI @ 1250Mhz | Nätagg: Corsair AX860 | Lagring: Crucial m4 128GB SSD | Skärm: AOC Q2963PM 21:9 2560x1080 29" @ 73hz

Permalänk
Medlem

Funkar bra på en Lenovo X230

Permalänk
Inaktiv

Bah...installerade Windows 10 i hopp om att det glatt skulle överraska mig.

Det gjorde det inte. Samma skit som Windows 8/8.1, samma tråkiga menyer, samma efterblivna fönsterhantarare...

Känns som att Windows inte går annat än utför.

...och Windows kunde inte ens hitta något så vanligt som Intel's nätverkskort, så det blev en massa trixande innan nätverket ens kom igång.

Sen är jag personligen så jävla trött på att man ska använda ett hotmail konto för att kunna utnyttja något så trivialt som ett e-post program...

Nej, adjöss Windows 8/8.1/10, jag stannar på modell 7.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Installerade på min jobbdator en gammal Lenovo T510, hittade alla drivrutiner utan problem. Det enda jag installerade manuellt var nya Nvidia Drivers.
Har också dragit in VMWare Workstation 10, fungerar utan problem.

Har inte hittat några problem än så länge.

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Det har man kunnat i 8 och 8.1 länge, men antar att du syftar på 7

Går i Windows 7 också, även om det är lite knepigare:

http://www.howtogeek.com/112110/how-to-set-a-custom-logon-screen-background-on-windows-7/

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem

Någon som lagt in windows 10 på en partition, så att den inte tar över hela disken utan lämnar de andra partitionerna intakta? Det fungerade bra på windows 8/8.1, men man vet ju aldrig.

Permalänk
Skrivet av Segas:

Bah...installerade Windows 10 i hopp om att det glatt skulle överraska mig.

Det gjorde det inte. Samma skit som Windows 8/8.1, samma tråkiga menyer, samma efterblivna fönsterhantarare...

Känns som att Windows inte går annat än utför.

...och Windows kunde inte ens hitta något så vanligt som Intel's nätverkskort, så det blev en massa trixande innan nätverket ens kom igång.

Sen är jag personligen så jävla trött på att man ska använda ett hotmail konto för att kunna utnyttja något så trivialt som ett e-post program...

Nej, adjöss Windows 8/8.1/10, jag stannar på modell 7.

Skickades från m.sweclockers.com

Du behöver inte använda hotmail du kan registrera vilken adress som helst jag kör med min gmail.

Visa signatur

i7-4790K, 8GB RAM, 280x 3GB, 120GB ssd, 650W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av robert207:

Du behöver inte använda hotmail du kan registrera vilken adress som helst jag kör med min gmail.

Jag måste logga in på ett Microsoft konto för att kunna använda deras e-post program. Det är inte alls intressant för mig, jag använder ett sedvanligt lokalt konto för att slippa Microsoft så mycket det går.

OM jag loggar på ett Microsoft konto så läggs (självklart...) det med i programmet - och det går inte att ta bort...inte heller att låta en annan adress vara den primära.

Så urbotat korkat!

...och det krävs PRO för att göra en ändring i systemet för att kringgå detta...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan man inte använda ett annat mejl program än det inbyggda ? Känns som vissa letar efter saker att gnälla på utan någon som helst vilja att lära sig.

Kontoinloggningen är ju för att det ska vara smidigt att utnyttja default tjänster, finns ingen som tvingar någon att använda det. Går det bra att ha en default inloggning i android eller ios går det väl i windows också.

Vill du inte utnyttja default program och tjänster så behöver du inte, vill du ta bort default funktionalitet genom lokal inloggning (ingen store, ingen molnlagring ...etc) så går det också. Så vad är problemet annat än att man bara VILL gnälla ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av twoiu:

Kan man inte använda ett annat mejl program än det inbyggda ? Känns som vissa letar efter saker att gnälla på utan någon som helst vilja att lära sig.

Det går att välja vilket mejlprogram som helst som funkar med Windows. Det är möjligt att fortsätta använda det som funkade i 7an.

Sen är Microsoft och Windows väldigt skoj att "hata på" verkar en del tycka. Men sådana personer finns för alla företag och produkter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Feedback-appen är grym! Kul att se att så många vill ha tillbaka klassiska temat och möjligheten att ta bort mappar ut this-pc vyn.

Jag trodde jag skulle vara först med att föreslå att man ska kunna flytta powerknappen till nedre högra hörnet istället för övre, men icke. Jättemånga som redan föreslagit det

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

VMWare Workstation 10 funkar bra i Win10 Kör 8.1 virtuellt på en skärm bredvid så jag har något o jämföra med och skicka feedback.

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G45 | Proccesor: i5 3570K @4,5Ghz | Kylare: Corsair H80i | Ram: Corsair 8gb Vengeance LP | Chassi: BitFenix Shinobi Window | Grafikkort: 2x EVGA 780 SC ACX SLI @ 1250Mhz | Nätagg: Corsair AX860 | Lagring: Crucial m4 128GB SSD | Skärm: AOC Q2963PM 21:9 2560x1080 29" @ 73hz

Permalänk
Medlem

Jag känner spontant att den där "Home" fliken är otroligt överflödig. Fattar poängen med den, en samlingmapp där man ska samla sina favoritgenvägar m.m. Men nja........

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Hur funkar det att göra uppgradering från Windows 8.1, någon som har testat med lyckat resultat (eller inte...)?

Visa signatur

Ett flertal datorer (typ 5-6).
Himla nöjd med min BeadaPanel med Aida64.
Om det alltid var bättre förr så kommer det aldrig att bli lika bra igen som det är just nu.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Feedback-appen är grym! Kul att se att så många vill ha tillbaka klassiska temat och möjligheten att ta bort mappar ut this-pc vyn.

Jag trodde jag skulle vara först med att föreslå att man ska kunna flytta powerknappen till nedre högra hörnet istället för övre, men icke. Jättemånga som redan föreslagit det

Hoppas bara att de hittar en balans så att de gör det som är rätt istället för det som folk tror att de vill ha.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...