The Evil Within vill ha fyra gigabyte videominne

Permalänk
Medlem

Minimum Requirements

dom har släppt minimumkraven nu,

OS: windows 7/8.1
GPU: GTX 460 or an equivalent 1 GB VRAM card
CPU: i7 or an equivalent 4+ core processor
RAM: 4 GB
HDD: 50 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Minimum Requirements

dom har släppt minimumkraven nu,

OS: windows 7/8.1
GPU: GTX 460 or an equivalent 1 GB VRAM card
CPU: i7 or an equivalent 4+ core processor
RAM: 4 GB
HDD: 50 GB

Verkar vara ett jävligt tungt spel för cpu.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Hjälpsam

Lite om Shadows of Mordor.
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-eyes-on...

So just why does the ultra texture setting exist at all when so few PC owners can actually use it without a performance penalty? That's the question that Eurogamer's video editor Ian Higton put to the game's lead designer, Bob Roberts, at EGX last week.

To make a world as rich and detailed, especially the characters - we put so much into the enemies with the nemesis system and everything - our artists are making things at an outrageously high fidelity," he said.

"They are on monster PCs making the highest possible quality stuff and then we find ways to optimise it, to fit onto next-gen, to fit onto PCs at high-end specs. Then obviously there's going to be that boundary where our monster development PCs are running it OK - but why not give people the option to crank it up? It makes sense to get it out into the world there - we have it, we built it that way to look as good as possible. You might as well, right?"

Verkar vara ett bra beslut.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Lite om Shadows of Mordor.
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-eyes-on...

"They are on monster PCs making the highest possible quality stuff and then we find ways to optimise it, to fit onto next-gen, to fit onto PCs at high-end specs. Then obviously there's going to be that boundary where our monster development PCs are running it OK - but why not give people the option to crank it up? It makes sense to get it out into the world there - we have it, we built it that way to look as good as possible. You might as well, right?"

Om man vill vara lite sarkastisk så kan man fråga om deras monster-PC inte supportade antialiasing.

Permalänk
Medlem
Skrivet av devilrat:

Jag hävdade, precis som många andra redan förstått här att det beror på dålig optimering av tillverkaren, att det ska behöva kräva sådan ohygglig mängd vram om man vill maxa det. Inte ens Skyrim på max med moddade ultra realistiska texturer kräver mer än 3 GB vram 4K är en upplösning man kan tänka sig äta upp så mycket vram som 6 GB, inte vanlig full-hd 1080p.
Återstår att se hur mycket sanning där ligger i kraven på just Shadow of Mordor, stämmer det så lär det inte bli någon större målgrupp som får uppleva spelet som tänkt, med tanke på hur få som sitter med sådana "renodlade" spelkort som du påpekar
Vet inte när du införskaffat ditt eminenta Titan Black kort, men om det bara några månader efter ditt trevliga inköp för runt 9000 kr visar sig komma ut ett spel som kräver 8 GB vram (!), så kan jag bara skratta åt ditt eget resonemang. Då blir nämligen ditt kort lika otillräckligt, och du borde kanske "sparat lite mer" och tänkt längre än så! Någon måtta får det väl ändå vara?

För det första, jag äger inte ett Titan black, för det andra så är jag inte så barnslig att jag bara måste köra allt på max "no matter what". Skillnaden är att mitt sätt att se på det hela är verkligheten. Spelet fungerar utmärkt på high, ser utmärkt ut men speltillverkaren valde att lägga till ytterliggare ett alternativ, med "ännu bättre" texturer. Vad är det som är så svårt att förstå?

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

För det första, jag äger inte ett Titan black, för det andra så är jag inte så barnslig att jag bara måste köra allt på max "no matter what". Skillnaden är att mitt sätt att se på det hela är verkligheten. Spelet fungerar utmärkt på high, ser utmärkt ut men speltillverkaren valde att lägga till ytterliggare ett alternativ, med "ännu bättre" texturer. Vad är det som är så svårt att förstå?

Ingenting! Det var som jag trodde bevisligen. Kan nu bekräfta att spelet går utmärkt att köra med ultra textures HD pack på mitt 780 OC kort i 1080p.
Ligger sällan under 60 fps :-). Och då är som sagt ALLT på ultra
Andra har bekräftat liknande:
"It only uses 3.5GB VRAM on ULTRA on 1440P. That's everything ultra not just textures. Runs at 45+fps for me on an OC 970. If I reduce shadows and ambient occlusion to high it is pretty much 55-60+. 6GB was for a 4k. You guys are totally overplaying it. Look at the videos on youtube of it ultra on EVERYTHING at
60fps constant on a 980. The 6GB VRAM was an overshoot and was an estimate for 4K."

Mer än nöjd! Helt fantastisk spel

Visa signatur

Gigabyte G1 Sniper Z87| I7 4770K @ 3,5 (Haswell)| 16GB A-Data 1600MHz CL9| MSI GeForce GTX 1080 Gaming X| Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB + Seagate 2 TB 7200Rpm| Corsair RM 750W 80+ Gold Modulär| Fractal Design Define R4|