iPhone 6 plus problem med att den böjs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

På tal om någonting helt annat. Någon som fattat hur man får fram vad den faktiskta kostnaden för själva mobiltelefonen är i abonnemanget? De verkar ju lira lite med prisupplägget så det kanske inte ens går att få fram.

Tex:
Halebop för iphone 6, tar de 190kr/mån och 269kr/mån för abonnemanget. Vilket landar på 459kr
På Tre så tar de 100kr/mån för telefonen, men 349kr/mån för abonnemanget. Vilket landar på 449kr/mån (dock med 1gb mindre data än hos halebop)

Men jag vill veta vad jag betalar för själva telefonen totalt, det verkar ju inte gå att få fram den verkliga kostnaden för det då när de håller på att trixa med att flytta över kostanden till abonnemanget tex för att få det att verka som att telefonen blir "billigare".

Jag betalar 200 i månaden för min Iphone 6 64GB hos Tre. Abbet går på 349 så 549 totalt.
Rejält subventionerat mao. Räknar jag bort vad telefonen kostar kontant så blir det en faktisk abb-kostnad på 240 ungefär. Tycker inte det är dyrt.

Permalänk
Medlem

Påverkar valet av operatör och abonnemang hur mkt telefonen ev. böjer sig?

Permalänk
Medlem

Jag bor i Sundsvall just nu och jag kan säga att Telia är dem med överlägset bäst täckning så fort man kommer lite utanför centrum. Det märks snabbt när man åker utanför att folk som inte har Telia tappar nät och det går anmält segt, men detta påverkar er inte om ni inte bor upp i norr.

För övrigt kan jag säga att såhär en 4 dagar efter att jag hämtade ut telefonen har jag fortfarande inte lyckats böja den, så det är väll ett gott tecken. Tror hela "bendgate" var ett överdrivet upplåsande på ett ickeproblem. Efter att ha brukat telefonen förstår jag inte hur man kan böja den i fickan, man måste ha tagit i ordentligt för att lyckas. Möjligen om man har den i backfickan, (varför har man en 5.5 tum stor telefon i bakfickan?) och sen lutar sig bak mot en kant samtidigt som fickan är spänd, men annars vet jag inte.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ozo64:

Vad ska jag i ödemarken å göra?

Så du får se hur kassa Tre egentligen är och vilket överpris du betalar för skiten som inte fungerar

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Skäggig legend

Haha nu har Tre ställt till det… Jag bokade min fredag den 19/9 klockan 08:15. Nu ringer jag och frågar och de säger att den inte är skickad, leveransproblem och att ingen kommer få den denna vecka utan flera veckor är att vänta… kompensation är att vänta sa den ärligaste människa jag pratat med på Tre genom tiderna (sen 2005). Han sa som det faktiskt var och inte: Den ska komma denna vecka woop woop etc, utan precis som det var: Tre har problem, den har inte skickats och ni som blivit drabbade kommer få kompensation för det.

Det handlar om en iPhone 6 Plus 64GB Rymdgrå

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Haha nu har Tre ställt till det… Jag bokade min fredag den 19/9 klockan 08:15. Nu ringer jag och frågar och de säger att den inte är skickad, leveransproblem och att ingen kommer få den denna vecka utan flera veckor är att vänta… kompensation är att vänta sa den ärligaste människa jag pratat med på Tre genom tiderna (sen 2005). Han sa som det faktiskt var och inte: Den ska komma denna vecka woop woop etc, utan precis som det var: Tre har problem, den har inte skickats och ni som blivit drabbade kommer få kompensation för det.

Det handlar om en iPhone 6 Plus 64GB Rymdgrå

Shit va trist jag fick min av 3 i fredags det är jag glad för då mitt nummer porteras imorgon och annars hade jag stått utan telefon. iPhone 6 64 Guld valde jag.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Att det skulle vara en enorm brist på 6+ kan inte komma som en nyhet iofs. Det varnades om det redan innan den släpptes.

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Don_W:

Shit va trist jag fick min av 3 i fredags det är jag glad för då mitt nummer porteras imorgon och annars hade jag stått utan telefon. iPhone 6 64 Guld valde jag.

Hehe somliga har det bra! GOLD IS BEEZT!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Jag fick min på släppdag och utan problem. Är det många som har problem med att få sina telefoner?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tog bort lite flamebait och svar. Vänligen återgå till topic, telefonens "flexibilitet" påverkas, tro det eller ej, inte av abonnemangsformen
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skäggig legend

Tackar mod!

Vilket skal kommer ni köpa/eller kör ni "livin' on the edge" style utan, med tanke på "böjrisken"?

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Ny dag nya nyheter iaf för mig. Så många tror att iPhone spontan böjer sig vid normalt bruk. Nu verkar dock andra telefon leverantörer ha en lite udda feature.
http://techcrunch.com/2014/09/30/samsung-galaxy-note-4-suffer...

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Tackar mod!

Vilket skal kommer ni köpa/eller kör ni "livin' on the edge" style utan, med tanke på "böjrisken"?

Har aldrig och kommer aldrig använda skal på mina telefoner. De är designade för att se bra ut och för att vara behagliga att hålla i. Då kan man inte slänga på ett skal som gör dem fula och klumpiga. Har inte lyckats skada mina tidigare 3 Iphones så jag klarar mig nog bra denna gången också.

Permalänk
Medlem

Vilken grej, man behöver inte ens anstränga sig för att få till en sån feature, levereras så direkt ur fabrik

Skrivet av Don_W:

Ny dag nya nyheter iaf för mig. Så många tror att iPhone spontan böjer sig vid normalt bruk. Nu verkar dock andra telefon leverantörer ha en lite udda feature.
http://techcrunch.com/2014/09/30/samsung-galaxy-note-4-suffer...

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av ozo64:

Har aldrig och kommer aldrig använda skal på mina telefoner. De är designade för att se bra ut och för att vara behagliga att hålla i. Då kan man inte slänga på ett skal som gör dem fula och klumpiga. Har inte lyckats skada mina tidigare 3 Iphones så jag klarar mig nog bra denna gången också.

Hehe, jag har alltid skyddat mina med tanke på att jag vill sälja dem senare etc, samt ha skärmen felfri med skydd etc. Samtidigt som jag precis som du säger: De känns otroligt goa att ha i handen "nakna". Som när jag nu tog bort min incipio feather till iPhone 5 så känns telefonen som en ny enhet! Tror det blir ett likadant fast till 6+.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Hehe, jag har alltid skyddat mina med tanke på att jag vill sälja dem senare etc, samt ha skärmen felfri med skydd etc. Samtidigt som jag precis som du säger: De känns otroligt goa att ha i handen "nakna". Som när jag nu tog bort min incipio feather till iPhone 5 så känns telefonen som en ny enhet! Tror det blir ett likadant fast till 6+.

Min familj får ärva mina gamla för en liten summa. De är inte värda så mycket efter några år ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Vilken grej, man behöver inte ens anstränga sig för att få till en sån feature, levereras så direkt ur fabrik

Precis en telefon med kombinerat visitkorts ställ när man står på mässor.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Va och klämde på 6+ idag, rätt storlek för mig helt klart. Ni som köpt, är ni nöjda?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sainth:

Va och klämde på 6+ idag, rätt storlek för mig helt klart. Ni som köpt, är ni nöjda?

Va och klämde på både 6 & 6+ igår och blev positivt överraskad över 6, 6+ däremot var som förväntat alldeles för stor och klumpig, köp en iPad Mini istället om man vill ha större enligt mitt tycke

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sainth:

Va och klämde på 6+ idag, rätt storlek för mig helt klart. Ni som köpt, är ni nöjda?

Jag är extremt nöjd med min iPhone 6 plus. Mer "nöjd" än vad jag var med mitt hopp från iPhone 4 till iPhone 5. Jag har, tro det eller ej, inte böjt min telefon heller.

Det är en extremt gedigen byggd telefon. Batteritiden på den är väldigt imponerande men de två objekt som sticker ut är enligt mig skärmen och kameran. Skärmen är riktigt bra med bra färger och hög upplösning. Den är trevlig att använda samtidigt som man använder andra högupplösta enheter. (Jag blir galen när jag går från min MacBook Pro retina till den stationära datorn på grund av lägre upplösning.)

Sammanfattningsvis så kommer du inte bli missnöjd med telefonen om du gillar telefoner med lite större modell!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MuLLvaD3n:

Jag är extremt nöjd med min iPhone 6 plus. Mer "nöjd" än vad jag var med mitt hopp från iPhone 4 till iPhone 5. Jag har, tro det eller ej, inte böjt min telefon heller.

Det är en extremt gedigen byggd telefon. Batteritiden på den är väldigt imponerande men de två objekt som sticker ut är enligt mig skärmen och kameran. Skärmen är riktigt bra med bra färger och hög upplösning. Den är trevlig att använda samtidigt som man använder andra högupplösta enheter. (Jag blir galen när jag går från min MacBook Pro retina till den stationära datorn på grund av lägre upplösning.)

Sammanfattningsvis så kommer du inte bli missnöjd med telefonen om du gillar telefoner med lite större modell!

Skickades från m.sweclockers.com

9 fall av 10 miljoner sålda och alla gör världens sak av det, det om något är väl en Aftonbladet rubrik

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Va och klämde på både 6 & 6+ igår och blev positivt överraskad över 6, 6+ däremot var som förväntat alldeles för stor och klumpig, köp en iPad Mini istället om man vill ha större enligt mitt tycke

Min bild är att de som inte haft en "stor telefon" (5,5" eller större) tidigare upplever dem som för stora eller de som mest använder telefonen till "telefonsaker" (ringa, sms osv). Det gäller eg oavsett vilken stor telefon de skaffar. De som däremot tidigare har haft en är mer van och bekväm med storleken. Men det finns så klart många kunder, kanske tom de flesta, där iPhone 6 är ett bättre val än iPhone 6 + och då ska man så klart köpa den mindre varianten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

9 fall av 10 miljoner sålda och alla gör världens sak av det, det om något är väl en Aftonbladet rubrik

Hela den här hysterin kring BendGate ser jag främst som ett utslag av avundsjuka hos de som av olika skäl inte gillar iPhone/Apple. Visst, det kan förekomma, men inte alls i den utsträckning som media gjort gällande. Samtidigt ska man väl säga att Apple gärna själva framställer sig som "störst, bäst och starkast" och därigenom blir ett rätt tacksamt mål. Dessutom kan man inte sticka under stol med att det rejält höga priset på iPhones jämfört med andra modeller och då ska man så klart ha högre förväntningar än på en telefon för halva priset. Min iPhone 6+ 128 GB kostade t.ex. över 9000 kr, har för mig att min Note 3 kostade hälften när jag köpte den (dock ett antal månader efter lanseringen).

Permalänk
Medlem

http://macworld.idg.se/2.1038/1.587660/iphone-6-plus-saljer-battre-an-6

Ta denna nyheten med en nypa sallt eftersom att det är mycket som kan påverka varför vissa delar görs mer än andra men det verkar onekligen som att iPhone 6 plus säljer bra.

Vad tror ni? Kommer "större" telefoner från Apple bli deras nya storsäljare eller kommer fortsatt mindre telefoner, typ iPhone 6, sälja bättre?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

http://macworld.idg.se/2.1038/1.587660/iphone-6-plus-saljer-battre-an-6

Ta denna nyheten med en nypa sallt eftersom att det är mycket som kan påverka varför vissa delar görs mer än andra men det verkar onekligen som att iPhone 6 plus säljer bra.

Vad tror ni? Kommer "större" telefoner från Apple bli deras nya storsäljare eller kommer fortsatt mindre telefoner, typ iPhone 6, sälja bättre?

Skickades från m.sweclockers.com

Stora skärmar har varit på tapeten sen åtminstone Samsung Galaxy Note släpptes.

Jag ser inga konstigheter i att apples kunder går över till en större skärm då många konsumenter gör mer än att ringa med sin mobil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Ny dag nya nyheter iaf för mig. Så många tror att iPhone spontan böjer sig vid normalt bruk. Nu verkar dock andra telefon leverantörer ha en lite udda feature.
http://techcrunch.com/2014/09/30/samsung-galaxy-note-4-suffer...

Gammalt och gå läs på manualerna för Note 2, Note 3, Note 4, tror det gäller S3, S4, S5 också.
http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201409/20140926113431077/SM-N910_UM_EU_Kitkat_Eng_Rev.1.0_140926.pdf

A small gap appears around the outside of the device case • This gap is a necessary manufacturing feature and some minor rocking or vibration of parts may occur. • Over time, friction between parts may cause this gap to expand slightly.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Gammalt och gå läs på manualerna för Note 2, Note 3, Note 4, tror det gäller S3, S4, S5 också.
http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201409/20140926113431077/SM-N910_UM_EU_Kitkat_Eng_Rev.1.0_140926.pdf

A small gap appears around the outside of the device case • This gap is a necessary manufacturing feature and some minor rocking or vibration of parts may occur. • Over time, friction between parts may cause this gap to expand slightly.

Spelar väl ingen större roll om det står i manualen eller inte, annat än att Samsung kan vägra service på det med hänvisning till manualen? Tolkar det som om glappet är större i Note 4, kan omöjligt få in ett visitkort i springan på min Note 3

Permalänk
Medlem

Varför skulle det vara nödvändigt att tillverka den på det sättet låter ju helt skevt. Note alltså med sin glipa. Finns ju inte en enda annan telefon på marknaden med sånt glapp.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Gammalt och gå läs på manualerna för Note 2, Note 3, Note 4, tror det gäller S3, S4, S5 också.
http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201409/20140926113431077/SM-N910_UM_EU_Kitkat_Eng_Rev.1.0_140926.pdf

A small gap appears around the outside of the device case • This gap is a necessary manufacturing feature and some minor rocking or vibration of parts may occur. • Over time, friction between parts may cause this gap to expand slightly.

Du läste inte riktigt vad jag skrev eller ? Ny dag nya nyheter iaf för mig du citera till och med hela texten .

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Varför skulle det vara nödvändigt att tillverka den på det sättet låter ju helt skevt. Note alltså med sin glipa. Finns ju inte en enda annan telefon på marknaden med sånt glapp.

Finns säkert något skäl, kanske har med värme/ventilation att göra eller nåt sånt, men nu gissar jag bara. Både Apple och Samsung tror jag har rätt stor kompetens när det kommer till design (alltså inte bara visuellt tilltalande då utan vad som funkar) så är det på ett visst sätt så finns det säkert skäl till det. Men så klart kan det vara saker man inte tänkt på nån gång också.