Permalänk
Medlem

Tyg till musmatta

Jag har byggt denna Glowpadden Och söker tyg som kan va bra till att sätta på den så man slipper ha en seperat musmatta. Vill inte ha nån ratpad eller liknande utan vill ha tyg som jag kan limma dit.. Nån som vet nån bra sort ?

Visa signatur

Alla sätt är bra utom dem dåliga....?

Permalänk
Medlem

Respect!!!

Snygg glowpad!

Vad har du för dioder? (ELFA nr?)

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Medlem

En fråga till: vanligt plexi?? och vad är det för dioder??

Visa signatur

| Barton2500+@12.5x166 | Asus A7N8Xdeluxe | 1024 MB PC3200 | GF6800 | 80 + 80 GB Maxtor |

Permalänk
Medlem

Bara att du går in på nån tygaffär och köper en bit som känns bra och kan tänkas bra för musen.

Edit: Eller om du kanske har en morsa (Som en annan ) som sparat på en massa jävla tyg och kanske hittar något bra där?

Visa signatur

ASUS A7N8X Deluxe rev1.04, T-bred 2200+, 2x256MB DDR333, Sapphire 9500pro
uNFiRC

Permalänk
Medlem

Ta en gammal musmatta och dra av tyget ifrån den.
Sen är det bara o limma på tyget på glowpaden

Visa signatur

Professionals are predictable. It's the amateurs that are dangerous.

Permalänk
Avstängd

fin glowpad! vad är det för lysdioder (affär/art.nr.)

Permalänk

vad har du haft för material till själva musmattan?

Visa signatur

nu har jag oxo en signatur!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tinkywinky
vad har du haft för material till själva musmattan?

plexiglas?

Permalänk

ah, funkar det bra om man inte har optisk mus tro? tänkte om kulan bara glider på glaset..

Visa signatur

nu har jag oxo en signatur!

Permalänk
Medlem

Tack för alla positiva åsikter
Jag har använt 6mm plexiglas (finns hos dem flesta glasförsäljare) Och har två stycken blå högintensiva dioder som finns på elfa (75-004-24)
Jag kan inte använda en matta från en vanlig musmatta för min glowpad är 30cm bred o därför bredare än vanliga musmattor.
Jag får väl göra som ni säger o gå in i en tygaffär fast att det känns omanligt o kolla på tyger som en annan hemmafru

Jag vet inte riktigt hur en kulmus fungerar på plexiglas men det borde funka ganska bra sålänge inte glaset är fettigt. Optiska möss fungerar inte alls på plexiglas sålänge det är repfritt. Ska en optisk mus fungera får man antagligen frosta eller blästra glaset och då kommer det att lysa uppåt också vilket jag inte vill.

Visa signatur

Alla sätt är bra utom dem dåliga....?

Permalänk
Medlem

Tänkte bara skriva lite vad den har kostat också.

Plexiglas för 300x300x6mm 70kr inkl moms (lokal glashandlare)
Dioderna 2 st 114,25 kr inkl moms exkl frakt (elfa)75-004-24
USB kabel A(M)-A(F) 1,5 m 48,63 kr exkl frakt (elfa)25-570-64 
22ohms motstånd 3,26 kr inkl moms exkl frakt (elfa)60-106-56

Visa signatur

Alla sätt är bra utom dem dåliga....?

Permalänk

jag har oxå nyligen gjort en men min blev gratis för jag snodde allt på tekniken på skolan=)

Permalänk
Medlem

Jag köpte lim på sprayburk på micro och limma fast lite tyg på min glowpad, det blev riktigt bra... limmet fäste bra men det gällde att inte ta för mycket för då såg tyget upp allt så det gick igenom tyget, men ta algom mycket och var noga med att få lim ända ut i kanterna så ska det nog gå bra.
Tyget jag använde var vanligt svart tyg som morsan skulle ha till något gammalt syprojekt... kan ta några bilder sen när brosan kommer hem med digitalkameran

Visa signatur

The eternal beat of my heart will always go on for the people I love and care,
but I will always make my own opinion and I wont accept to be treated with disrespect.
I am myself, I like to be me, I wont change for nobody but I will always put my friends first.

Permalänk
Medlem

Fotta ! Kan man inte stryka ett tunt lager hobbylim istället?

Visa signatur

Alla sätt är bra utom dem dåliga....?

Permalänk

Siden! Möss glider bra som faen på siden!!! Sätt även siden på glidepadsen på musen så lovar jag att du ha alt glid du behöver...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag vill inte ha så bra glid faktiskt (är ingen gamer direkt) Jag har precis köpt svart tyg men jag hittar fan inte limmet =(

Visa signatur

Alla sätt är bra utom dem dåliga....?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzKiKr
Jag vill inte ha så bra glid faktiskt (är ingen gamer direkt) Jag har precis köpt svart tyg men jag hittar fan inte limmet =(

http://www.micro.se/Products/item.asp?itemid=7839

Visa signatur

The eternal beat of my heart will always go on for the people I love and care,
but I will always make my own opinion and I wont accept to be treated with disrespect.
I am myself, I like to be me, I wont change for nobody but I will always put my friends first.

Permalänk
Medlem

Syftade på min tub lim som ska va här nånstans hehe Vafan David är det du?

Visa signatur

Alla sätt är bra utom dem dåliga....?

Permalänk
Medlem

Här är några bilder på min glowpad:

Visa signatur

The eternal beat of my heart will always go on for the people I love and care,
but I will always make my own opinion and I wont accept to be treated with disrespect.
I am myself, I like to be me, I wont change for nobody but I will always put my friends first.

Permalänk
Medlem

Här är en bilderna på min.. Kommer fler när jag fått dit tyget...

Visa signatur

Alla sätt är bra utom dem dåliga....?

Permalänk
Avstängd

ett tips är att köpa en fUnc, känna lite vilken sida man gillar bäst och sen limma fast den mot glowpaden på den sidan du inte gillar så skulle jag ha gjort

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

Eller dubbelhäftande tejp så kan man ta bort den sen när man vill (Om något skulle bli knäppt eller man ändrar sig)

Visa signatur

"Normalbegåvade människor hänger inte på sweclockers. Här samlas eliten och idioterna."
Citera mig så hittar jag tillbaka.

Permalänk
Medlem

abishai :

Citat:

ett tips är att köpa en fUnc, känna lite vilken sida man gillar bäst och sen limma fast den mot glowpaden på den sidan du inte gillar så skulle jag ha gjort

Vad är func? Var hittar man det?

Visa signatur

Alla sätt är bra utom dem dåliga....?

Permalänk
Medlem

Hittade func o den är inte stor nog till min glowpad.. Jag vill ha nåt lite styvare material men tunt som funkar med optiska möss... tyget jag köpte är inte så bra tror jag...

Visa signatur

Alla sätt är bra utom dem dåliga....?

Permalänk
Avstängd

hmm styvare? fUnc har som två delar, en gummiplatta och en plastplatta som man har musen på, om man tar lös gummibotten som sitter lös får man en millimeter tunn plastskiva som är helt underbar till optiska möss och digitala och analoga för den delen

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

Jo men den är inte stor nog.. min glowpad är ca 30cm bred o Funcen är 10tum ca 25cm.. jag ska ha ett material som jag kan forma efter glowpadden som är bra att limma och som tåler lite stryk..

Visa signatur

Alla sätt är bra utom dem dåliga....?

Permalänk
Medlem

Har du kommit på något bra material? Jag måste också ha ett typ som jag kan smäcka på min glowpad... Det är inte så stor så det kanske går att slita av tyget från en vanlig musmatta...

Visa signatur

"Normalbegåvade människor hänger inte på sweclockers. Här samlas eliten och idioterna."
Citera mig så hittar jag tillbaka.

Permalänk
Medlem

jag har slitit bort allt det där svarta som är under tyget på musmattan, och sedan limmat på min glowpad och det funkar då bra.

Permalänk
Medlem

Jag har skrivit det innan men jag tar det igen.. Min glowpad är bredare än en vanlig musmatta o jag vill att tyget ska va lika brett som glowpadden.

Visa signatur

Alla sätt är bra utom dem dåliga....?

Permalänk
Medlem

Azkir: Han kanske svarade mig som inte har en lika stor glowpad.

Annars undrar jag om "superlim" fäster på en glatt plexiyta?

Visa signatur

"Normalbegåvade människor hänger inte på sweclockers. Här samlas eliten och idioterna."
Citera mig så hittar jag tillbaka.