Sony DRU500A - i lager?

Permalänk
Medlem

Sony DRU500A - i lager?

Behöver tips på webbutiker som har Sonys DRU500A i lager för leverans! Någon som sett någon?

Verkar vara strykande åtgång på dem...!

Permalänk
Gäst

Flyttar till Lagringsmedia

Dustin brukar få fram det mesta snabbt.

Permalänk
Medlem

Det verkar som att Sony har problem att leverera i tid snarare. Vi har ett obekräftat leveransdatum på dessa till 2003-03-31

Visa signatur

AMD 2100+ @ 1730Mhz | MSI KT3 Ultra2 | 512Mb DDR 1 256 TwinMos 1 256 NoName | 1 120Gb Maxtor Fluid 1 40Gb Seagate |

Permalänk

Japp, det är/har varit brist i världen på pickuper till DVD brännarna. Detta tillsammans med väldigt stark efterfrågan på DVD +/- brännare gör att det är total brist på dessa i världen. Detta kommer att släppa under mitten av mars och under april.

Visa signatur

www.crille.se | info@crille.se | "Men får gudsskull.. sluta med uglypeople.. painrichen sprutar inte precis crème bonjour..." -Greken

Permalänk

Oy.

Jag har själv väntat sedan januari på min sony men gav upp så det blev inget personalköp grr. Nu får jag casha min som alla andra. Åja. Har bristen på pickuper även försenat NEC 1300A med då? Jag funderade på den då det är ett billigare alternativ. Nån som har koll på NEC's tidigare brännare om de är nåt att ha eller om det är värt de där extra 1500 för en sony? Tycker nog att sonyn är lite väl saftig i pris om man ska casha nåt idag.

mvh
/Ola

Permalänk

Fick min HP DVD200i idag, håller precis på att testa den. 1030kr inkl moms!
Billigt va???

Visa signatur

P4 3Ghz800Mhz , Radeon X800Pro, 1Gig RAM, DVD+RW......

Permalänk
Medlem

http://www.sparkit.nu har enligt deras hemsida Sonyn hemma, dom vill ha 4052:- inkl moms för den.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snuttemjuk
Oy.

Jag har själv väntat sedan januari på min sony men gav upp så det blev inget personalköp grr. Nu får jag casha min som alla andra. Åja. Har bristen på pickuper även försenat NEC 1300A med då? Jag funderade på den då det är ett billigare alternativ. Nån som har koll på NEC's tidigare brännare om de är nåt att ha eller om det är värt de där extra 1500 för en sony? Tycker nog att sonyn är lite väl saftig i pris om man ska casha nåt idag.

mvh
/Ola

NEC's brännare är en mycket kompetent liten sak. Jag ska själv köpa den när den väl kommer, enligt min leverantör så kan jag vänta mig den i mitten av april. Även NEC påverkas av bristen på pickuper vilket är konstigt eftersom NEC tillverkar sina egna pickuper. Det är just detta som gör att NEC's brännare är så mycket billigare än Sony's, NEC använder sina egna grejer. Som bekant så är NEC inga nykomlingar inom optiskt media så deras grejer håller hög kvalitet. Jag tycker verkligen inte att det är värt 1.500:- extra bara för att det står Sony på prylarna, då tar jag faktiskt hellre en produkt som det inte står Sony på med tanke på den kvalitet som deras tidigare produkter har hållit.

Visa signatur

www.crille.se | info@crille.se | "Men får gudsskull.. sluta med uglypeople.. painrichen sprutar inte precis crème bonjour..." -Greken

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
http://www.sparkit.nu har enligt deras hemsida Sonyn hemma, dom vill ha 4052:- inkl moms för den.

Det får man ju nästan 4 HP DVD200i för!

Visa signatur

P4 3Ghz800Mhz , Radeon X800Pro, 1Gig RAM, DVD+RW......

Permalänk
Medlem

Visst men HP brännaren klarar inte av att bränna -R/RW.
Min xbox läser tex inte +RW, detta är lite roligt med tanke på att det sitter en Philips läsare i den:)

Ett alternativ är att köpa HP brännaren nu och byta upp sig till NECs combobrännare när den väl släpps, HP brännaren verkar vara så pass billig att det ändå totalt sett kommer bli billigare än att köpa Sonyn.

Edit: Vart hittar man en HP DVD200i för 1030:- inkl moms:)?
Billigast enligt Buggy är Inet Data som vill ha 3495:- för en HP.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av havoc
[B]Visst men HP brännaren klarar inte av att bränna -R/RW.
Min xbox läser tex inte +RW, detta är lite roligt med tanke på att det sitter en Philips läsare i den:)

Den klarar visst av DVD-R... det står inte att den gör det men det funkar iaf...

Visa signatur

The only bad thing about living outside the law, is that you no longer have it`s protection..

Permalänk
Medlem

melvin,, det är skildnad på + och - vettu!

Visa signatur

854T