Permalänk
Medlem

Xur säljer nu Icebreaker för 17 strange coins. Jag behöver köra weekly heroic strike 1 gång för att ha råd med den.
Så om någon har lust adda mig på xboxone. GT: Granholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlockreN:

Xur säljer nu Icebreaker för 17 strange coins. Jag behöver köra weekly heroic strike 1 gång för att ha råd med den.
Så om någon har lust adda mig på xboxone. GT: Granholm

Om du har lust att köra weekly med en lvl 27 titan striker/defender så skulle jag behöva köra dom två svåraste för att få tillräckligt med coins :/
Kör självklart även den "lättaste" med dig om du behöver den.

GT: xGrumpyOldM4nx

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lspn:

Vad tycker ni om nya patchen? Tycker den är bra för nu får man mer motivation till att lira Strikes, sluta med att jag fick 16 blåa engram och 1 lila engram på ungefär 6 Strikes. Går ju till och med snabbare än vad det gjorde i grottan.

Vad är det som är nytt med den nya patchen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Vad är det som är nytt med den nya patchen?

Mer rewards om du lirar level 24 strikes i playlist och daily heroic story. Legendary engrams blir nu garanterat legendary eller legendary materials, finns chans till exotic med men det har det alltid varit. Rare (blåa engrams) engrams blir alltid rare med större chans till legendary.

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av krrjon:

Om du har lust att köra weekly med en lvl 27 titan striker/defender så skulle jag behöva köra dom två svåraste för att få tillräckligt med coins :/
Kör självklart även den "lättaste" med dig om du behöver den.

GT: xGrumpyOldM4nx

Du vet väl att du får max 9 coins oavsett om du gör de lättare eller inte?

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teh Daniel:

Du vet väl att du får max 9 coins oavsett om du gör de lättare eller inte?

Visste inte att man kunde köra den lättaste mer än en gång för att få mer coins?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av krrjon:

Visste inte att man kunde köra den lättaste mer än en gång för att få mer coins?

Du får 3st för den lättaste, 6st för lvl26 o 9st för lvl28
Klarar du tex lvl26 först så får du 6st coins, sen om du klarar 28 efter det så får man 3st till.
Hur du än gör det så får du MAX 9st från weekly heroic om du gör lvl28 någongång. Så kan lika gärna göra den svåraste först så slipper man springa 3ggr

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk

Är erat psn nere?

Permalänk

Lägg till rastaration om ni är sugna på nightfall.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rastaration:

Lägg till rastaration om ni är sugna på nightfall.

Skickades från m.sweclockers.com

Lirar du senare ikväll så är jag gärna med. Körde lvl 28 weekly igår, gick tillslut att döda sista bossen när vi gömde oss under plattformen. Vi wipade säkert 15ggr innan vi bestämde oss för att gömma oss där.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Skrivet av Zero Cool:

Lirar du senare ikväll så är jag gärna med. Körde lvl 28 weekly igår, gick tillslut att döda sista bossen när vi gömde oss under plattformen. Vi wipade säkert 15ggr innan vi bestämde oss för att gömma oss där.

Drog nightfall på två försök med lvl 28 titan 27 Warlock och mig som 27 Hunter. Väldigt spännande och intensivt. 28 weeklyn är som att spela patrol i jämförelse

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rastaration:

Drog nightfall på två försök med lvl 28 titan 27 Warlock och mig som 27 Hunter. Väldigt spännande och intensivt. 28 weeklyn är som att spela patrol i jämförelse

Låter ju inte så tokigt 😊. Alltid kul att spela med någon som vet vad den gör ☺

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rastaration:

Lägg till rastaration om ni är sugna på nightfall.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Zero Cool:

Lirar du senare ikväll så är jag gärna med. Körde lvl 28 weekly igår, gick tillslut att döda sista bossen när vi gömde oss under plattformen. Vi wipade säkert 15ggr innan vi bestämde oss för att gömma oss där.

Är det xbox one ni kör på så är jag gärna med nån gång, nickar Marcu9

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D
// Asus Maximus VI Gene // Intel i5 4670k @ 4.6GHz H100i // GTX 1070TI // Corsair Vengeance 8GBx2 // Corsair AX760 //Samsung 860 Evo 2TB//
_________________________________________________________________________________________

Permalänk
Skrivet av Maacus:

Är det xbox one ni kör på så är jag gärna med nån gång, nickar Marcu9

Ps4 tyvärr. Glömde bort att nämna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rastaration:

Drog nightfall på två försök med lvl 28 titan 27 Warlock och mig som 27 Hunter. Väldigt spännande och intensivt. 28 weeklyn är som att spela patrol i jämförelse

Skickades från m.sweclockers.com

Jupp, vi slarvade lite annars hade vi fasiken tagit den på första försöket. Grymt kul var det.

Vi tar nästa nightfall lagom till helgen och så samlar vi ihop några hjältar till och knäcker vi glasvalvet när vi ändå håller på

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Relik 📜

Någon mer än jag som haft sjuka problem med lagg och anslutning senaste dagarna? Inte nog med att jag får "elk" och "baboon" stup i kvarten, jag har även tydligt enorm och nästan ospelbar ping vissa Crucible-rundor.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Någon mer än jag som haft sjuka problem med lagg och anslutning senaste dagarna? Inte nog med att jag får "elk" och "baboon" stup i kvarten, jag har även tydligt enorm och nästan ospelbar ping vissa Crucible-rundor.

Nej, det är inte bara du.

I helgen tror jag att jag fick nog med felmeddelanden för att skapa ett helt zoo med alla olika djur som dök upp som felkoder.

Permalänk

Har haft mer o mer problem efter senaste patchen... som skulle fixa errors.
Tycker det blivit sämre igår/idag, får error typ var o varannat uppdrag/pvp

Börjar bli galet trött på skitet... Har öppnat portarna. Ska man behöva ändra till static ip o allt o fan bara för ett spel?.... Fattar inte varför vissa spel/företag ska vara på detta sätt.... Om 99% av alla spel fungerar utan att öppna portar o ändra inställningar i rotuer, varför kan inte den sista procenten klara det då?

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Fick chansen att testa detta seriöst i helgen i några timmar hos en polare och det var väldigt intressant. Allt det som är bra och dåligt kom fram. Har länge funderat på en PS4a men kom fram till att inlärningsperioden för att styra med handkontroll säkerligen är lång. Kör X360 kontroll på datorn i vissa spel på PC och har fortfarande inte vant mig vid vilken knapp som är vilken
Spelet var snyggt, storyn var sjukt skum och lämnar fler frågetecken än svar, banorna väldesignade, laddningstiderna långa, UI:t smart (för det mesta).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Någon mer som spelar på Xbone och vill ha sällskap så adda mig. Vi är 2 polare som spelar ganska ofta men är bara lvl 16 so far.

Xbox: Kajlie

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Tja, jag skulle vilja ha någon/några att lira Destiny på Xbox One med. Jag har en Warlock på level 26 och en Hunter på level 21. Dessa Weekly Strikes är ju rätt svåra att lira själv samt Vault of Glass skulle vara trevlig att ge sig på. Tråkigt att de inte delar in en i ett fireteam liksom vanliga strikes.
Jag nickar ivf Jallle.

Permalänk
Medlem

Destiny PS4 Guild

Tjena!
För er som vill ha fler svensktalande att lira Destiny med:

Joina <Tretton> en nystartad svensk guild för folk som vill köra Raids, Strikes och PvP med likasinnade svensktalande.
Vi clear:ade VoG på normal första gången nu i veckan och kommer fortsätta med regelbundna raids, weeklies osv.

Skriv till PSN: Stenface och berätta lite om dig själv, samt din Destiny erfarenhet.

Hoppas vi ses in-game!

/Swesome AKA Stenface

Permalänk
Avstängd
Skrivet av krrjon:

Visste inte att man kunde köra den lättaste mer än en gång för att få mer coins?

Nu läste du lite fel va?
Som jag sa, du kan max få 9 coins, oavsett om du gör de lättare eller inte.
Alltså, gör bara den svåraste = 9 coins.
Gör den lättaste = 3 coins, sedan den medelsvåra = 3 coins till och sedan den svåraste = 3 coins till = totalt 9 coins.
Gör den medelsvåra = 6 coins och sedan den svåraste = 3 coins till = totalt 9 coins.
Gör den lättaste = 3 coins och sedan den svåraste = 6 coins till = totalt 9 coins.

EDIT: Ursäkta sent svar.

EDIT2: Såg nu att Christoffer1989 redan förklarat det.

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Medlem

Hur är spelet på 360? Är sugen på att lira men känner att jag kanske borde vänta tills jag har xo eller ps4..

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av gujukal:

Hur är spelet på 360? Är sugen på att lira men känner att jag kanske borde vänta tills jag har xo eller ps4..

Jag har kört på PS3 och det funkade över förväntan faktiskt.

Permalänk
Medlem

Har spelat relativt mycekt Destiny och börjar redan tröttna på detta "mmo"

Har en liten lista jag tänkte dela med med mig till folket.

NOTERA: Detta är mina egna åsikter.

Långa laddningstider.
Avsaknad av bra system för transport mellan zoner (direkt från cosmodrome till tower exempelvis)
Extremt nedskalat socialt system.
"gratis" innehåll som består av redan existerande innehåll.
Max 5 bounties aktiva åt gången.
Bara 6 instanser.
Avsaknad av intressant spelmekanik i instancer. Det som finns nu är Adds, bossar med mycket hp & döda antal fiender för att komma vidare.
Bara 1 raid, vilken består av 3 bossar och lite kistor.
Väldigt lite innehåll.
Väldigt liten skillnad mellan klasser.
För bra vapen.
För bra bonusar på specifika föremål.
Dåligt system för att skaffa anseende hos olika fraktioner.
Avsaknad av byteshandel.
Maxgräns på valuta.
Avsaknad av system för att skaffa strange coins utöver weekly (se mote of light som exempel)

Och mitt största problem
RNG, rng är ett system för lata utvecklare som inte har förmågan att skapa ett balanserat och fungerande system.

Det finns säkerligen mer som jag glömmer av just för tillfället.

Det finns givetvis bra aspekter med, men denna post fokuserar på att belysa problem.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Letar efter lite folk att spela med. Har en LvL 24 Hunter atm. Spelar på Xbox one.
Gamer tag: KruXen86

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i7 920 @ 4Ghz | Grafikkort: XFX Radeon 6970 2048Mb (Crossfire]| CPU-kylare: Corsair H50 | Ram-minne: Corsair Dominator™ DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Nätaggregat: Corsair AX 850W | Chassi: Fractal Design Arc | Moderkort: Asus P6T Deluxe V2 | SSD-Hårddisk: Corsair F60 (Raid-0] |

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Har spelat relativt mycekt Destiny och börjar redan tröttna på detta "mmo"

Har en liten lista jag tänkte dela med med mig till folket.

NOTERA: Detta är mina egna åsikter.

Långa laddningstider.
Avsaknad av bra system för transport mellan zoner (direkt från cosmodrome till tower exempelvis)
Extremt nedskalat socialt system.
"gratis" innehåll som består av redan existerande innehåll.
Max 5 bounties aktiva åt gången.
Bara 6 instanser.
Avsaknad av intressant spelmekanik i instancer. Det som finns nu är Adds, bossar med mycket hp & döda antal fiender för att komma vidare.
Bara 1 raid, vilken består av 3 bossar och lite kistor.
Väldigt lite innehåll.
Väldigt liten skillnad mellan klasser.
För bra vapen.
För bra bonusar på specifika föremål.
Dåligt system för att skaffa anseende hos olika fraktioner.
Avsaknad av byteshandel.
Maxgräns på valuta.
Avsaknad av system för att skaffa strange coins utöver weekly (se mote of light som exempel)

Och mitt största problem
RNG, rng är ett system för lata utvecklare som inte har förmågan att skapa ett balanserat och fungerande system.

Det finns säkerligen mer som jag glömmer av just för tillfället.

Det finns givetvis bra aspekter med, men denna post fokuserar på att belysa problem.

Håller med dig på nästan alla punkter. Men jag tror man gör ett misstag när man tänker spelet som ett MMO. Det är i mina ögon ett FPS, med lite MMO vibbar.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D
// Asus Maximus VI Gene // Intel i5 4670k @ 4.6GHz H100i // GTX 1070TI // Corsair Vengeance 8GBx2 // Corsair AX760 //Samsung 860 Evo 2TB//
_________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem

Jag kan just nu inte få nog av Destiny trots att spelet känns väldigt opollerat på många ställen.

Saker som jag stör mig på är slumptalsgeneratorn^2, dels så är chansen att få ett legendary engram drop extremt liten och när man väl får ett så skall slumpgeneratorn köras en gång till och då är chansen stor att man inte får något roligt alls... De borde göra som Blizzard gjorde i en patch att de dubblade chansen att få legendary.;)

Sen stör jag mig otroligt på att man ibland "tvingas" att köra PvP... Gillar inte pvp....

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Har spelat relativt mycekt Destiny och börjar redan tröttna på detta "mmo"

Har en liten lista jag tänkte dela med med mig till folket.

[...]
Avsaknad av system för att skaffa strange coins utöver weekly (se mote of light som exempel)

Håller egentligen med på alla punkter, Destiny är i grund och botten ett ganska mediokert spel med många brister. Fast den ovan vet jag inte om jag kan hålla med om. Har aldrig gjort en weekly, och har över 30 strange coins.

Jag kanske bara har fantastisk tur, men...