Permalänk
Medlem
Skrivet av photek2k:

Jag kan just nu inte få nog av Destiny trots att spelet känns väldigt opollerat på många ställen.

Saker som jag stör mig på är slumptalsgeneratorn^2, dels så är chansen att få ett legendary engram drop extremt liten och när man väl får ett så skall slumpgeneratorn köras en gång till och då är chansen stor att man inte får något roligt alls... De borde göra som Blizzard gjorde i en patch att de dubblade chansen att få legendary.;)

Sen stör jag mig otroligt på att man ibland "tvingas" att köra PvP... Gillar inte pvp....

Hehe håller med! Fick min första legendary random drop igår och var eld och lågor. Sen var den till en klass som jag inte har börjat spela

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Och idag måste man kriga ytterligare mot den här fördömda RNG-historian när jag inser att det saknas coins för att få dagens exotic-vapen... Tid och tur är något som man kunde ha mer av...

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem

Är de några som är sugna på sätta ihop en raid imorgon runt klockan 12:00. Är lvl 27 titan gardian PGA brist på tid inte hunnit testa raid. Tror att vi är 2 just nu, lvl29 hunter och jag. skulle behöva någon som kan lite taktiker å raidlead.

Permalänk
Skrivet av gujukal:

Hur är spelet på 360? Är sugen på att lira men känner att jag kanske borde vänta tills jag har xo eller ps4..

Skrivet av thorsama:

Har spelat relativt mycekt Destiny och börjar redan tröttna på detta "mmo"

Har en liten lista jag tänkte dela med med mig till folket.

NOTERA: Detta är mina egna åsikter.

Långa laddningstider.
Avsaknad av bra system för transport mellan zoner (direkt från cosmodrome till tower exempelvis)
Extremt nedskalat socialt system.
"gratis" innehåll som består av redan existerande innehåll.
Max 5 bounties aktiva åt gången.
Bara 6 instanser.
Avsaknad av intressant spelmekanik i instancer. Det som finns nu är Adds, bossar med mycket hp & döda antal fiender för att komma vidare.
Bara 1 raid, vilken består av 3 bossar och lite kistor.
Väldigt lite innehåll.
Väldigt liten skillnad mellan klasser.
För bra vapen.
För bra bonusar på specifika föremål.
Dåligt system för att skaffa anseende hos olika fraktioner.
Avsaknad av byteshandel.
Maxgräns på valuta.
Avsaknad av system för att skaffa strange coins utöver weekly (se mote of light som exempel)

Och mitt största problem
RNG, rng är ett system för lata utvecklare som inte har förmågan att skapa ett balanserat och fungerande system.

Det finns säkerligen mer som jag glömmer av just för tillfället.

Det finns givetvis bra aspekter med, men denna post fokuserar på att belysa problem.

*Långa laddningstider är inget jag märkt av, men det är väl längre laddningstider på One/Ps4 om jag fattat rätt? Spelar på x360
*Transport mellan zoner är ju inget som behövs, kanske är något du eftersträvar för att slippa att ladda 2 gånger? Isåfall är det bättre för bungie att fixa laddningstiderna på nya gen istället (vilket kan vara svårt i efterhand)
*Nedskalat socialt kanske beror på att vi inte har samma möjlighet på konsoll som på PC, det är sjukt lätt att chatta på PC med tgtbord jämfört med bara en handkontroll. Och ett öppet chattsystem skulle vara en ide, men hur långt skulle det fungera?
*"gratis" innehåll tänker du på queens o iron banner antar jag? Det håller jag med om att det skulle varit något mer, va lite lite för att vara intressant. Synd att iron banner inte hade lvl-fördelen, men detta ska fixas inför nästa iron banner har dom sagt.
*Max 5 bountys är väl enligt mig bra, annars behöver du inte ha en gräns alls. Nu får du lixom göra ett val vad du vill fokusera på med bountys.
*6 instancer är lite lite, speciellt i kombination med att dom är väldigt "enformiga" MEN hur är instancerna i andra spel som är gjorde för "låg lvl", jo väldigt enformiga. Om vi kollar på wow så har ju inte låg lvl instancerna något jätte taktiskt etc. Så det blir intressant o se hur kommande strikes blir Nu när spelare har kommit in i spelet osv.
*Bara 1 raid är lite komiskt, vad vill du ha? 20 strikes o 5 raids o allt balanserat + ger något nytt i både taktiker o loot.-
*Lite innehåll är ju en smaksak, spelar du 6timmar varje dag så är det väldigt lite. Spelar du 1timmer per dag i snitt så tar det betydligt längre.
*Lite skillnad mellan klasser är för att det är vapnena som ska skilja mest och inte klasserna. + att det blir sjukt mkt lättare att balansera. Snart har vi 1 till subclass förhoppningsvis som ökar skillnaderna lite mer.
*För bra vapen vill jag gärna att du ska utveckla. Efter senaste fixen så blev det sjukt balanserat. Just nu känner jag att det bara är shotguns som har lite för bra range fortfarande
*För bra bonusar på specefika föremål, ge gärna exempel. för just nu kan jag inte komma på ngt som ger en extrem fördel
*Dåligt system för reputution, tycker det är ett smidigt system själv. Hur skulle du vilja utforma det? Enda jag kan komma på är att alla olika "factions" har egna daily bountys. Men ett klassitem som det är nu fungerar ju sjukt bra i Destiny så man får reputition dit man vill vad man än lirar.
*Byteshandel. Hur skulle destiny se ut om några månader om man kunde trada? Tycker det är bra att det inte går att trada faktiskt. Tycker samma sak i Diablo 3. Är du som spelar, du som får reward.
*Maxgräns på valuta är ju inget som skadar. Tills vi vet om det skulle finnas någon nytta att spara 100k+ glimmer istället för att använda det på upgrades och ammo synteser.
*Avsaknad av system att skaffa strange coins.. du kan få coins från pvp och alla engrams. Så det rullar på jäkligt bra. Har just nu runt 90 mote of light och 80 coins och då köper jag typ allt som xur har att erbjuda som jag inte redan har. Spelar du lite så blir det att man inte har många strange coins, spelar du mkt har du många.
*RNG, antar att du menar att få loot och rewards i pvp/strikes? du får ju marks från pvp o strikes för att kunna köpa legenderys. Jag tycker det är bra att det inte är styrt i pvp efter hur du presterar. Det skulle leda till att folk campar sönder. Sen tycker jag att man ska få mer rewards om man vinner (loot) jämfört om man förlorar men det kanske det redan är?
Du kanske tänker på RNG i raid? WoW raids är också RNG, det kan gå flera månader där utan att man får rätt loot... Sen skulle man ju kunna införa någon mark i raid som man köper loot istället för, men då tar vi bort all RNG från raiden.

Inte för att klaga på dig, tycker det är bra med att du kommer med punkter men gärna vara lite mer specefik varför det är dåligt och vad du hade velat ha istället

Det jag själv tycker är "dåligt" med Destiny är att dom sänkte droprate på legendery engram när dom fixa så att legendery engrams alltid blir legenderys.
Innan patchen fick jag i snitt 1-2 per dag, nu får jag max 1 per vecka. Jag förstår minskad drop rate, men det blev för lågt. Kanske att man snittar 3-4 i vecka / 0-1 per dag. Nu spelar jag relativt mycket. Så någon som spelar lite ska få runt 1 per vecka o dom som spelar extremt mycket få i snitt 1-2 per dag.

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Skrivet av Christoffer1989:

*Långa laddningstider är inget jag märkt av, men det är väl längre laddningstider på One/Ps4 om jag fattat rätt? Spelar på x360
*Transport mellan zoner är ju inget som behövs, kanske är något du eftersträvar för att slippa att ladda 2 gånger? Isåfall är det bättre för bungie att fixa laddningstiderna på nya gen istället (vilket kan vara svårt i efterhand)
*Nedskalat socialt kanske beror på att vi inte har samma möjlighet på konsoll som på PC, det är sjukt lätt att chatta på PC med tgtbord jämfört med bara en handkontroll. Och ett öppet chattsystem skulle vara en ide, men hur långt skulle det fungera?
*"gratis" innehåll tänker du på queens o iron banner antar jag? Det håller jag med om att det skulle varit något mer, va lite lite för att vara intressant. Synd att iron banner inte hade lvl-fördelen, men detta ska fixas inför nästa iron banner har dom sagt.
*Max 5 bountys är väl enligt mig bra, annars behöver du inte ha en gräns alls. Nu får du lixom göra ett val vad du vill fokusera på med bountys.
*6 instancer är lite lite, speciellt i kombination med att dom är väldigt "enformiga" MEN hur är instancerna i andra spel som är gjorde för "låg lvl", jo väldigt enformiga. Om vi kollar på wow så har ju inte låg lvl instancerna något jätte taktiskt etc. Så det blir intressant o se hur kommande strikes blir Nu när spelare har kommit in i spelet osv.
*Bara 1 raid är lite komiskt, vad vill du ha? 20 strikes o 5 raids o allt balanserat + ger något nytt i både taktiker o loot.-
*Lite innehåll är ju en smaksak, spelar du 6timmar varje dag så är det väldigt lite. Spelar du 1timmer per dag i snitt så tar det betydligt längre.
*Lite skillnad mellan klasser är för att det är vapnena som ska skilja mest och inte klasserna. + att det blir sjukt mkt lättare att balansera. Snart har vi 1 till subclass förhoppningsvis som ökar skillnaderna lite mer.
*För bra vapen vill jag gärna att du ska utveckla. Efter senaste fixen så blev det sjukt balanserat. Just nu känner jag att det bara är shotguns som har lite för bra range fortfarande
*För bra bonusar på specefika föremål, ge gärna exempel. för just nu kan jag inte komma på ngt som ger en extrem fördel
*Dåligt system för reputution, tycker det är ett smidigt system själv. Hur skulle du vilja utforma det? Enda jag kan komma på är att alla olika "factions" har egna daily bountys. Men ett klassitem som det är nu fungerar ju sjukt bra i Destiny så man får reputition dit man vill vad man än lirar.
*Byteshandel. Hur skulle destiny se ut om några månader om man kunde trada? Tycker det är bra att det inte går att trada faktiskt. Tycker samma sak i Diablo 3. Är du som spelar, du som får reward.
*Maxgräns på valuta är ju inget som skadar. Tills vi vet om det skulle finnas någon nytta att spara 100k+ glimmer istället för att använda det på upgrades och ammo synteser.
*Avsaknad av system att skaffa strange coins.. du kan få coins från pvp och alla engrams. Så det rullar på jäkligt bra. Har just nu runt 90 mote of light och 80 coins och då köper jag typ allt som xur har att erbjuda som jag inte redan har. Spelar du lite så blir det att man inte har många strange coins, spelar du mkt har du många.
*RNG, antar att du menar att få loot och rewards i pvp/strikes? du får ju marks från pvp o strikes för att kunna köpa legenderys. Jag tycker det är bra att det inte är styrt i pvp efter hur du presterar. Det skulle leda till att folk campar sönder. Sen tycker jag att man ska få mer rewards om man vinner (loot) jämfört om man förlorar men det kanske det redan är?
Du kanske tänker på RNG i raid? WoW raids är också RNG, det kan gå flera månader där utan att man får rätt loot... Sen skulle man ju kunna införa någon mark i raid som man köper loot istället för, men då tar vi bort all RNG från raiden.

Inte för att klaga på dig, tycker det är bra med att du kommer med punkter men gärna vara lite mer specefik varför det är dåligt och vad du hade velat ha istället

Det jag själv tycker är "dåligt" med Destiny är att dom sänkte droprate på legendery engram när dom fixa så att legendery engrams alltid blir legenderys.
Innan patchen fick jag i snitt 1-2 per dag, nu får jag max 1 per vecka. Jag förstår minskad drop rate, men det blev för lågt. Kanske att man snittar 3-4 i vecka / 0-1 per dag. Nu spelar jag relativt mycket. Så någon som spelar lite ska få runt 1 per vecka o dom som spelar extremt mycket få i snitt 1-2 per dag.

Öm punkt?

Permalänk
Skrivet av Pessimismo:

Öm punkt?

Haha nej då Alla får tycka vad dom vill. Men man ska ha lite anledning till att "klaga" också och inte bara leta fel
Jag har tex 2 kompisar som testat Destiny (level24-28) så spelat några timmar, som tycker att pvp är sjukt obalanserat. Menar på att level har för mycket betydelse.
Sen när man försöker få förklarat för dom att level inte betyder något mer än upgrades på vapen/armor och talents tree. Så kommer man in på att det finns folk som äger i pvp på level4 med level1 bössan tex, "men det är ju pga att dom är skillade" får man som svar från kompisarna då.
Vilket betyder att det är därför dom känner att det är obalanserat för att dom är inte bättre än majoriteten i pvp men det vill dom inte först
Dvs dålig anledning att basha på spelet.

Man ska ju faktiskt kanske fundera varför vissa saker inte finns med i spelet och så vidare också och inte bara klaga på allt man saknar
Om du läste vad jag skrev så ser du att jag höll med om vissa saker också

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Solat hela storyn och blev precis lvl 20. Sista uppdraget på storyn var lite kämpigt själv.
Vad gör man nu?

Visa signatur

[MOBO] Rampage IV BE [CPU] 4930k @4,2 GHz [GPU] Evga GTX 1080 Classified [RAM] 32Gb Dominator Platinum 2400Mhz cl9 [PSU] AX 1200i [Chassi] 900D [OS Drive] Ocz Revodrive 3 [Storage] 1,5Tb SSD + 3Tb WD Black [Screen] Acer XB270HU [Cooling] 1540 rad 2xD5, EK block: CPU, GPU, Mobo [MAC] MBP 15" Retina [PS4] + 750Gb SSD [NAS] QNAP TVS-471 i7 16Gb 18Tb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cigge88:

Solat hela storyn och blev precis lvl 20. Sista uppdraget på storyn var lite kämpigt själv.
Vad gör man nu?

Går vidare i level, upp mot level 30 som du når med hjälp av legendary armor som har olika "light".

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Går vidare i level, upp mot level 30 som du når med hjälp av legendary armor som har olika "light".

Så man når 10 extra levels med light? Hur får man tag på armor som har light? droppar det på samma vis som allt annat eller är det endast i heroics?

Visa signatur

[MOBO] Rampage IV BE [CPU] 4930k @4,2 GHz [GPU] Evga GTX 1080 Classified [RAM] 32Gb Dominator Platinum 2400Mhz cl9 [PSU] AX 1200i [Chassi] 900D [OS Drive] Ocz Revodrive 3 [Storage] 1,5Tb SSD + 3Tb WD Black [Screen] Acer XB270HU [Cooling] 1540 rad 2xD5, EK block: CPU, GPU, Mobo [MAC] MBP 15" Retina [PS4] + 750Gb SSD [NAS] QNAP TVS-471 i7 16Gb 18Tb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cigge88:

Så man når 10 extra levels med light? Hur får man tag på armor som har light? droppar det på samma vis som allt annat eller är det endast i heroics?

Hej!

Rare armor, och Legendary armor får du bland annat genom att det droppar legendary engarms (lila), eller köper legendary armor hos "Vanguards" nere i gången, för ex 65 Vanguard marks (vilka man får genom strikes).
Rare armor tar dig till max level 24 i light, och legendary tar dig till level 29, och för att nå level 30 så ska man vara tvungen att köra VoG (Vault of Glass)

Light level visas på samma sida där du ser din vanliga level, det vill säga under character.

Läs mer här om Light:
http://destiny.wikia.com/wiki/Light

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cigge88:

Så man når 10 extra levels med light? Hur får man tag på armor som har light? droppar det på samma vis som allt annat eller är det endast i heroics?

Rare armor från level 18 har en extra stat som heter Light. De ger mer Light ju ovanligare de är.När du når level 20 kan du endast komma vidare i level genom att öka din light stat. Har du t.ex. 96 i Light så är du level 28, men tar du av dig delarna som ger dig Light tappar du levels. Det är bara Helmet, Gauntlets, Chest och Leg armor som ger Light.

Ett bra sätt att börja samla Light på level 20 är att köra strikes. Då får du en del Rare armor som ökar din level. Vanguard marks + Rep är också bra att samla då Vanguard armor ger mycket light.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D
// Asus Maximus VI Gene // Intel i5 4670k @ 4.6GHz H100i // GTX 1070TI // Corsair Vengeance 8GBx2 // Corsair AX760 //Samsung 860 Evo 2TB//
_________________________________________________________________________________________

Permalänk

Någon som vill göra "Corrupted thorn - kill Xyor the Unwed" ? ps4

Permalänk
Medlem

Letar efter folk som lirar Normal Vault of Glass på PS4 (kan även på PS3). Har en Titan och Warlock, båda lvl 27 men har all material för att uppgradera gear till lvl 28+ (har väntat med att uppgradera i hopp om att få tag i gear med bättre stats etc. ).

Även köra Nightfalls etc.

Permalänk
Medlem

Letar efter en grupp att köra Vault of glass med på Xbone.
Lvl 26 warlock.
Adda mig på Live om ni har en plats över.

Live: Kajlie

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

HELVETTE! Har råkat ta bort min token som ger vanguard rep och har bara en för pvp rep (hatar pvp och kommer inte köra det) så nu får jag inge rep alls till vanguard! Någon som vet om det går att fixa? hittar ingen vendor att köpa en ny token hos... eller ja det finns en som man kan köpa för typ 24 mote of light eller något men det är en bit bort... Missar en jävla massa gear nu bara för jag inte kan skaffa en ny token

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Anledningen till att jag skrev det så sammanfattat som jag gjorde var att jag ville försöka hålla ned på innehållet för att få det mer lättläst, men jag ska försöka summera lite bättre.

Skrivet av Christoffer1989:

*Långa laddningstider är inget jag märkt av, men det är väl längre laddningstider på One/Ps4 om jag fattat rätt? Spelar på x360

Det är långa laddningstider helt enkelt. Skulle gärna sett att spelet var utan laddningstider, det kanske är lite för mycket att förvänta sig, men laddningstider på nivån destiny ligger på sett till hur stora områdena är, är ganska överdrivet långa.

Skrivet av Christoffer1989:

*Transport mellan zoner är ju inget som behövs, kanske är något du eftersträvar för att slippa att ladda 2 gånger? Isåfall är det bättre för bungie att fixa laddningstiderna på nya gen istället (vilket kan vara svårt i efterhand)

Varför ha 2 när man kan ha 1? Man kunde lika väl haft en ingame karta över galaxen istället för att vara i orbit. Ytterligare 1 poäng jag lägger till, avsaknad av karta i spelvärlden. Speciellt i tower, ganska dåligt att man måste prata med en npc eller köra en app för att se kartan, visst nu är tower inte stort, men det är ett onödigt moment.

Skrivet av Christoffer1989:

*Nedskalat socialt kanske beror på att vi inte har samma möjlighet på konsoll som på PC, det är sjukt lätt att chatta på PC med tgtbord jämfört med bara en handkontroll. Och ett öppet chattsystem skulle vara en ide, men hur långt skulle det fungera?

Spelar ingen roll om man inte har samma förutsättningar som på pc, gör man ett mmo, så borde man faktiskt få med grundstenarna. Jag vet inte själv hur man skulle göra det bättre, men det är heller inte mitt jobb. Jag bara ger kritik, poängterar fel som kan förbättras.

Skrivet av Christoffer1989:

*Max 5 bountys är väl enligt mig bra, annars behöver du inte ha en gräns alls. Nu får du lixom göra ett val vad du vill fokusera på med bountys.

Återigen kommer vi till laddningstiderna, för att hämta nya uppdrag och åka tillbaka eller till nästa zon måste du gå igenom 4 laddnings-sekvenser. Det måste du hålla med om är överdrivet. Man kanske inte måste kunna ha tillgång till fler än 5, men då borde man kunna ta upp uppdrag ifrån zonen man befinner sig i. max 5 uppdrag i kombination med att exotiska uppdrag tar upp plats, gör det till ett ännu större problem. Kommer ihåg när jag hade 3 exotiska uppdrag aktiva samtidigt, det var inte så värst kul att göra dagliga uppdrag...

Skrivet av Christoffer1989:

*6 instancer är lite lite, speciellt i kombination med att dom är väldigt "enformiga" MEN hur är instancerna i andra spel som är gjorde för "låg lvl", jo väldigt enformiga. Om vi kollar på wow så har ju inte låg lvl instancerna något jätte taktiskt etc. Så det blir intressant o se hur kommande strikes blir Nu när spelare har kommit in i spelet osv.

Skillnaden är att det finns spel-listor som specifikt finns för högre nivåer, man kunde infört mer mekanik i de högre segmenten, istället för att bara lägga till mer hälsa och mer skada på fiender.

Skrivet av Christoffer1989:

*Bara 1 raid är lite komiskt, vad vill du ha? 20 strikes o 5 raids o allt balanserat + ger något nytt i både taktiker o loot.

Det behöver inte nödvändigtvis vara mer än 1 raid, men tar raiden 1 timme att klara av så är det ju ganska lite raid att tala om. Därav mer än 1 raid. 10 strikes minst om de ska köra sina generiska mallar de har nu, minst. Men hade de haft lite mer intressanta strikes så hade man inte behövt så många fler.

Skrivet av Christoffer1989:

*Lite innehåll är ju en smaksak, spelar du 6timmar varje dag så är det väldigt lite. Spelar du 1timmer per dag i snitt så tar det betydligt längre.

Ett mmo måste kunna tillgodose mer än 1 målgrupp av spelare med innehåll.

Skrivet av Christoffer1989:

*Lite skillnad mellan klasser är för att det är vapnena som ska skilja mest och inte klasserna. + att det blir sjukt mkt lättare att balansera. Snart har vi 1 till subclass förhoppningsvis som ökar skillnaderna lite mer.

Jag klagade mest på denna punkt eftersom att jag ville lysa igenom hur extremt mediokert jag tycker spelet är (bortsett själva skjut-momenten). De känns som att de lagt ner väldigt lite jobb på många delar av spelet. Se det mer som en generell anvisning är specifikt klagomål, kunde varit tydligare på denna punkten.

Skrivet av Christoffer1989:

*För bra vapen vill jag gärna att du ska utveckla. Efter senaste fixen så blev det sjukt balanserat. Just nu känner jag att det bara är shotguns som har lite för bra range fortfarande.

Suros regime, är ju överlägset bäst i primär-platsen. Inget går att jämföras, som exempel.

Skrivet av Christoffer1989:

*För bra bonusar på specefika föremål, ge gärna exempel. för just nu kan jag inte komma på ngt som ger en extrem fördel.

Syftade mest på exotisk rustning, exempelvis som warlock så finns det 1 eller 2 exotiska du verkligen vill ha, bonusarna är helt enkelt mycket bättre än de andra (Heart of praxis fire som exempel) Du väljer inte längre vilken rustnings-del du bör använda, du måste anpassa dina andra delar efter den delen. (Givetvis kan man välja, men om man vill vara på topp, så har man inte så mycket val)

Skrivet av Christoffer1989:

*Dåligt system för reputution, tycker det är ett smidigt system själv. Hur skulle du vilja utforma det? Enda jag kan komma på är att alla olika "factions" har egna daily bountys. Men ett klassitem som det är nu fungerar ju sjukt bra i Destiny så man får reputition dit man vill vad man än lirar.

Egna dagliga uppdrag per fraktion är ett bra förslag. Men jag syftar mest på att man inte riktigt kan fokusera på att skaffa anseende genom farm. Jovisst kan man nöta uppdrag i patrull-läge, men det blir väldigt snabbt tråkigt.

Skrivet av Christoffer1989:

*Byteshandel. Hur skulle destiny se ut om några månader om man kunde trada? Tycker det är bra att det inte går att trada faktiskt. Tycker samma sak i Diablo 3. Är du som spelar, du som får reward.

Du behöver inte nödvändigtvis ha möjlighet att föra byteshandel med alla spelare om alla föremål. Men exempelvis i weekly strike, om du får ett föremål som du inte kan använda men en annan klass i din grupp kan använda, så borde man faktiskt kunna byta med denne. Ett annat exempel är material för att uppgradera, som man kan byta mot annat material eller glimmer. Valutan kunde i sin tur användas för att köpa nya utseenden för sina skepp/vapen, ETC. (En annan punkt som jag finner dålig, möjlighet till variation på utseende, det finns viss, men den är ganska begränsande).

Skrivet av Christoffer1989:

*Maxgräns på valuta är ju inget som skadar. Tills vi vet om det skulle finnas någon nytta att spara 100k+ glimmer istället för att använda det på upgrades och ammo synteser.

Detta är givetvis ingen stor grej, just eftersom man knappt kan använda valutan i spelet. Men varför ha en gräns dock?

Skrivet av Christoffer1989:

*Avsaknad av system att skaffa strange coins.. du kan få coins från pvp och alla engrams. Så det rullar på jäkligt bra. Har just nu runt 90 mote of light och 80 coins och då köper jag typ allt som xur har att erbjuda som jag inte redan har. Spelar du lite så blir det att man inte har många strange coins, spelar du mkt har du många.

Du måste ha tur för att få strange coins, jag vill ha ett system som är pålitligt. Jag har speltid på totalt kanske 9 dygn och fått max 20-25 strange coins ur blåa engram och övriga aktiviteter, bortsett weekly heroic. En polare har fått sjukt mycket strange coins och vi har ungefär lika mycket speltid, det belyser bara vidare problemet, det krävs tur. Exempel på ett system för att tjäna strange coins kan vara att man byter 2 mote of light mot 1 strange coin.

Skrivet av Christoffer1989:

*RNG, antar att du menar att få loot och rewards i pvp/strikes? du får ju marks från pvp o strikes för att kunna köpa legenderys. Jag tycker det är bra att det inte är styrt i pvp efter hur du presterar. Det skulle leda till att folk campar sönder. Sen tycker jag att man ska få mer rewards om man vinner (loot) jämfört om man förlorar men det kanske det redan är?
Du kanske tänker på RNG i raid? WoW raids är också RNG, det kan gå flera månader där utan att man får rätt loot... Sen skulle man ju kunna införa någon mark i raid som man köper loot istället för, men då tar vi bort all RNG från raiden.

RNG = Random Number Generation. Helt enkelt slumptals generator. Menar generellt sett att det är en opålitligt system, man får inte det man förtjänar. Och som exempel så kunde man tjäna in en speciell valuta baserat på hur mycket man dödar så man kan köpa sina delar. Jag gillar inte RNG i något spel, jag anser att RNG enbart får användas på föremål som ändrar det grafiska eller föremål som små husdjur i wow, inte föremål som direkt påverkar hur mycket skada man gör exempelvis.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

HELVETTE! Har råkat ta bort min token som ger vanguard rep och har bara en för pvp rep (hatar pvp och kommer inte köra det) så nu får jag inge rep alls till vanguard! Någon som vet om det går att fixa? hittar ingen vendor att köpa en ny token hos... eller ja det finns en som man kan köpa för typ 24 mote of light eller något men det är en bit bort... Missar en jävla massa gear nu bara för jag inte kan skaffa en ny token

What the? Förstår inte alls vad du menar? Jag har så vitt jag vet ingen "vanguard token" och jag får massor med vanguard rep av att göra aktiviteter. Bounty missions, strikes osv ger vanguard rep och man behöver ingen mystisk token för det?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Man kan köpa "tokens" för dead orbit osv och då räknas all rep man får till dead orbit. Vad jag vet går det inte att ta bort den om det är den enda man har. Gå till cryptarch och köp ett encrypted class-item där så är du sedan fit for fight igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

Man kan köpa "tokens" för dead orbit osv och då räknas all rep man får till dead orbit. Vad jag vet går det inte att ta bort den om det är den enda man har. Gå till cryptarch och köp ett encrypted class-item där så är du sedan fit for fight igen.

Class item alltså? TYp Hunter cloak, Titan mark och Warlock bonds? Det finns väl inget sådant som ger extra vanguards points? Det är väl bara pvp fraktionerna som har speciella sådana, och som du säger, det går väl inte att ta bort den sista man äger?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

De vanliga ger vanguard points, de för dead orbit ger för dead orbit. Han hade antagligen dismantlat den han hade tidigare och kunde därför inte få några vanguard points längre. Jag testade köra nån strike med en sådan på mig och fick då för den fraktionen.

Permalänk
Medlem

För att få rep med Vanguard och/eller Crucible så behövs ingen class item så som Hunters cloak, Titans mark eller Warlocks bonds.

Så, om du inte använder Dead Orbits, Future War Cults eller New Monarchys "class item" så får du rep med Vanguard när du gör PvE stuff och du får rep med Crucible när du gör PvP bounties etc.

Permalänk
Medlem

Problemet är ju att det inte går att ta bort bonds från equip slotten om det är den enda du har, så jag kan inte plocka bort PVP rep bonden....

Har inte heller nog med motes för att köpa någon ny

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Jo jag påtalade det i mitt inlägg. Köp ett från cryptarchen, lär bli en vit eller grön men vad spelar det för roll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

Jo jag påtalade det i mitt inlägg. Köp ett från cryptarchen, lär bli en vit eller grön men vad spelar det för roll

aahh missförstod där! visste inte att man kunde köpa av han! Tack för tipset Dom gör ju inget speciellt iaf förutom rep vad jag vet så borde väl va lugnt med en grön/vit

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Fick en skaplig present från Cryptarchen förra veckan

Video

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej allihopa! Tänkte se om man kan hitta någon likasinnad att spela med på Xbox one.

Main lvl 28 Hunter

Spelar för det mesta kvällar till vardags, och ibland på helgen.

Vi brukar själva kunna få ihop 4 stycken till raid sen leta upp randoms, så om man kan få någon vettig här igenom skulle det vara skoj

Xbox-live: Starlord Alitas
EDIT: Skicka private msg här eller lägg till direkt på xboxen

Visa signatur

3900X | 2080 TI | 64GB RAM | 1TB NVME Pcie4 | C49RG90

Permalänk
Medlem

Känns som jag kom sent in i spelet. Är iaf lvl 25 titan och spelar gärna i lag. Spelar mest på helger. Gt: iaken.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Medlem

Synd att party chat på Xbox One blev sabbat med senaste uppdateringen

det laggar så det blir ospelbart med över 3st i partyt :/

En kort snutt från Tower som visar hur segt det går med 5st i samma party :/
Video

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Synd att party chat på Xbox One blev sabbat med senaste uppdateringen

det laggar så det blir ospelbart med över 3st i partyt :/

En kort snutt från Tower som visar hur segt det går med 5st i samma party :/
Video

En fördel med Destiny-party-chatten är att man ser vem det är som pratar nu.

Edit: om det laggar så måste ni gå ur xboxens egen party chat.

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem

Vad tjänar man på om man gör missions på hard? Annat än exp då.