Ubisoft i blåsväder efter buggig lansering av Assassin's Creed: Unity

Permalänk
Medlem

Vad innebär embargo i det här sammanhanget? "Publicera inte recensioner förren 12 timmar efter släpp, annars..." Annars vad då? Är det inte fri press?

Jag kan fatta om man fått tillgång till spelet långt innan release för att hinna göra en recension, men vad hindrar en spelrecensent från att springa ut och köpa spelet och snabbt som attan varna folk för att det suger?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Förbokar inte spel längre.
Speciellt inte från DICE eller Ubisoft...

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Vad innebär embargo i det här sammanhanget? "Publicera inte recensioner förren 12 timmar efter släpp, annars..." Annars vad då? Är det inte fri press?

Jag kan fatta om man fått tillgång till spelet långt innan release för att hinna göra en recension, men vad hindrar en spelrecensent från att springa ut och köpa spelet och snabbt som attan varna folk för att det suger?

I princip ja, det är ett avtal som är syftat till att media inte ska behöva känna sig stressade och rent sagt skita ut en recension för att vara först för att få fler läsare, det fungerar dock uppenbarligen inte när man gör som ubisoft med embargot.

Om man bryter mot ett embargo så kan det bli så att de inte får någon review copy för framtida släpp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Jag förstår inte varför alla köper spel vid release. Vänta minst 1 år innan ni köper för att få en bra upplevelse. Nä, Ubisoft håller jag mig undan efter deras kommenterar gällande PC-plattformen.

Måste faktiskt hålla med, när det gäller Ubisoft så får man vänta att köpa ett spel(om man köper)ett bra tag efter release dagen. Var ett bra tag sen nu man köpte ett spel ifrån dem, jag tror det var Splintercell senaste...

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem

personligen tyckte jag Black Flag fungerade bra, köpte det direkt när det släpptes.

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Kommer aldrig mer köpa ett spel från Ubisoft.. orealistika minimum krav, låsta till 30 fps och otroligt mycket buggar vid release.. no thanks!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Vad innebär embargo i det här sammanhanget? "Publicera inte recensioner förren 12 timmar efter släpp, annars..." Annars vad då? Är det inte fri press?

Jag kan fatta om man fått tillgång till spelet långt innan release för att hinna göra en recension, men vad hindrar en spelrecensent från att springa ut och köpa spelet och snabbt som attan varna folk för att det suger?

Annars så skickar vi inte review copies till er igen.

Permalänk
Medlem

Det är ju inte första gången UBI-soft tvingar utvecklarna släppa innan utvecklarna själva anser att det är klart för release. Det tyldigaste exemplet jag vet är UBI-soft och IL2:Cliffs of Dover. Det knäckte utvecklarna, killen bakom IL2 lämnade branchen helt och spelet dog närapå.. Ok, flygsim är en smal community, men IL2 var nog bland det största i genren. UBI-soft närapå knäckte WWII-flygsim i ett slag p.g.a. forcerad release av en ifärdig procukt.. Och sen DRM-problemen med UBI-soft.. Hur faen kan dom fortfarande få lov att existera ens, övergår mitt förstånd!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

Förbokar inte spel längre.
Speciellt inte från DICE eller Ubisoft...

Är nog så att EA tvingade släpp innan DICE ansåg spelet moget för release. Det fanns säkert avtal och vite om DICE missade releasedatum.

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Vad innebär embargo i det här sammanhanget? "Publicera inte recensioner förren 12 timmar efter släpp, annars..." Annars vad då? Är det inte fri press?

Gissningsvis betyder "annars" att recensenterna inte kan räkna med att få flergratis recensionsexemplar framöver om de bryter embargot. Egentligen är det ju på många sätt en bra grej med embargon men att sätta det till ett halvt dygn efter release är så fult gjort att jag tappar hakan och definitivt något som bör få varningsklockor att ringa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Inte köpt ett enda Ubisoft-spel sedan Assassin's Creed II och har inga planer på att göra det efter hur de dödar gamingindustrin. Cancerföretag i dess största form att folk stödjer dem är helt bortom mig.

Wow. Tänkte precis allt det där du skrev!

Efter Assassins Creed 2 så har allting bara gått nedför. Tyvärr så är majoriteten av folk som gillar att spela väldigt lättlurade. Och det är dem som företag som Ubisoft och EA riktar sig mot.
"Riktiga gamers" lär inte gå på såna fula tricks. Tyvärr så verkar dem vara en minoritet.

Jag gillar att stödja spelutvecklare, och är emot att pirata spel. ***bort/mod***

Mjölkade spelserier som CoD. Alla spel från EA och Ubisoft. Alla spel från spelutveckare som erbjuder dlc inom tre månader från release. Alla spel med IAP. Alla spel där utvecklarna valt att inte optimera spelet för pc. (*host* Unity *host*)

Ge dem inte ett öre säger jag bara!!!

enligt §7
Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Lärde man sig något av Watch Dogs så är det, köp aldrig Ubisoft-spel på releasedagen. Tom Clancy's the Devision ser jäkligt lovande ut och även om Massive levererat bra titlar förr så gör man mycket klokt i att vara tålmodig med även det här spelet.

Fortfarande inte fått igång beyond earth... Köp ingenting på releasedagen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Jag förstår inte varför alla köper spel vid release. Vänta minst 1 år innan ni köper för att få en bra upplevelse. Nä, Ubisoft håller jag mig undan efter deras kommenterar gällande PC-plattformen.

Minst ett år tycker jag är extremt osant. Många spel har inte stora buggproblem vid release. Väldigt få spel(förutom onlinespel) blir patchade efter 6 månader. Skillnaden mellan buggarna och sånt i ett singleplayerspel som bara är 4-5 månader gammalt och 13 månader gammalt lär vara minimalt.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Vad innebär embargo i det här sammanhanget? "Publicera inte recensioner förren 12 timmar efter släpp, annars..." Annars vad då? Är det inte fri press?

Jag kan fatta om man fått tillgång till spelet långt innan release för att hinna göra en recension, men vad hindrar en spelrecensent från att springa ut och köpa spelet och snabbt som attan varna folk för att det suger?

De får tillgång till spelet innan release och går med på ett kontrakt för att få tillgång till det innan. Har inget med fri press att göra.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Installationen på pc är schysst också! 5 st dvd duallayer skivor, sen när allt är installerat är det bara en 600-800 MB patch att ladda ned.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Gjorde ju under för spel som ESO och BF4.

Har alltid gillat TotalBiscuit men då och då går han över från att vara en spelkritiker till att vara en gnällkärring som förespråkar bojkott för att speltillverkares produkter inte är felfria..

Kan ju vara för att spelindustrin numera är fullständigt rutten, TB är den som bryr sig och har tillräckligt mycket makt och influens för att möjligtvis ändra saker och ting.

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk
Medlem

Jag är inte ett dugg förvånad över att det är sönderbuggat. Jag är däremot förvånad över varför folk fortsätter att förhandsboka och köpa spel på releasen. Nu när allt finns i digitala kopior är det helt efterblivet att förhandsboka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OlleTheGreat:

Fortfarande inte fått igång beyond earth... Köp ingenting på releasedagen

Skickades från m.sweclockers.com

Själv har jag kört Beyond Earth i 16 timmar och det enda problemet jag haft var att det krashade en gång. Det här med att alla spel är trasiga vid release tycker jag är en extrem överdrift.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

embargo efter spelet släpps = big nono

skriker ofärdigt spel / scam, undviker alltid sånt

Ubisoft jobbar hårt och stjäl tronen från EA med våld.

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk

Ubisoft strikes again Hade inget problem innan black flag då jag även gick över till PC, vilket är väldigt tråkigt eftersom PC är klart mycket bättre när det väl flyter på.. Synd att en sådan bra spelidé ska gå åt skogen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| NZXT S340 Elite | i5 6600K @ 4.6Ghz | Vengeance LPX 16GB |
| ASUS 1070 @ 2.1Ghz | Z170 Pro Gaming | Samsung 850 pro 250GB |
| Western Digital Blue 1TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xealo:

I princip ja, det är ett avtal som är syftat till att media inte ska behöva känna sig stressade och rent sagt skita ut en recension för att vara först för att få fler läsare, det fungerar dock uppenbarligen inte när man gör som ubisoft med embargot.

Om man bryter mot ett embargo så kan det bli så att de inte får någon review copy för framtida släpp.

Skrivet av wotanziu:

Annars så skickar vi inte review copies till er igen.

Skrivet av AndraBullar:

Gissningsvis betyder "annars" att recensenterna inte kan räkna med att få flergratis recensionsexemplar framöver om de bryter embargot. Egentligen är det ju på många sätt en bra grej med embargon men att sätta det till ett halvt dygn efter release är så fult gjort att jag tappar hakan och definitivt något som bör få varningsklockor att ringa.

Skrivet av Marinlik:

De får tillgång till spelet innan release och går med på ett kontrakt för att få tillgång till det innan. Har inget med fri press att göra.

Och hur kollar i så fall Ubisoft att tidning X inte lånar ut sitt ex till tidning Y, så att båda kan göra ett tidigt Scoop på att spelet har prestandaproblem?

Sedan tycker jag det är att svika sina läsare att inte upplysa om problem bara för att man har avtal. Det är väl för fan bara att dra en rövare och säga att "anonyma källor på Ubisoft hävdar att.." Källskyddet lär de ju inte kunna förhandla bort i alla fall.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Marinlik:

Själv har jag kört Beyond Earth i 16 timmar och det enda problemet jag haft var att det krashade en gång. Det här med att alla spel är trasiga vid release tycker jag är en extrem överdrift.

I två veckor kunde jag inte välja min native upplösning i Beyond Earth och det var jag långt ifrån ensam med så ja det var ganska trasigt.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Vad innebär embargo i det här sammanhanget? "Publicera inte recensioner förren 12 timmar efter släpp, annars..." Annars vad då? Är det inte fri press?

Jag kan fatta om man fått tillgång till spelet långt innan release för att hinna göra en recension, men vad hindrar en spelrecensent från att springa ut och köpa spelet och snabbt som attan varna folk för att det suger?

kolla på totalbuscuits video om embargo om du är intresserad, han går igenom det mesta.

https://www.youtube.com/watch?v=gavcvi19q1g

grejen är väl att du inte hinner springa ut fort som fan och komma på om det är problem / vilka problem det är /om det bara är du som har problem i god tid

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Ubicrap eller EA kan kvitta lika. Handlar bara om att tjäna pengar. Det lustiga är bara att så många inte inser det. Finns ingen anledning för dem att bry sig så länge pengarna rullar in. Miljontals betalande betatestare - bara att tacka och ta emot...

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 530 / SSD: Intel 520 240GB / HDD: Seagate 7200RPM 2TB x2 / CPU: i5 2500K @ 4,7 Ghz / Kylning: Noctua NH-U12P push/pull / GPU: 2x MSI GTX 780 Twin Frozr SLI / PSU: Corsair AX850 / MB: ASUS P8P67 Deluxe / RAM: Corsair 2x8GB 2133 mhz / OS: W11, Ubuntu / Mus: Logitech G602 / TB: Logitech UltraX Premium / Ljud: Sennheiser HD 598, Skärm: ACER Predator XB271HUA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Jag må vara oinsatt i spelvärlden, men vad jag inte över huvud taget kan förstå är hur man ens skulle överväga att släppa ett så ofärdigt spel som detta verkar vara. Vilket leder mig in på tankarna om de ens testat spelet innan det släpps? Och den tanken kan ju knappast vara rimlig? Vart fan har det gått fel?P

Publishers ogillar att skjuta fram releases dom hypat över en lång tid, så simpelt är det. Jag lovar dig att spelet är testat mångt och mycket av väldigt många personer internt, men hinner man inte till releasen att fixa alla buggar så säger farbror Ubisoft att dom faktiskt har ett datum att släppa på och så släpps det oavsett hur spelet ser ut. Det största försäljninghelgen för typ allt som kan säljas (i USA iaf) är på Black Friday i slutet av november så även en månads senare release hade skadat korttidsförsäljningen förvånansvärt mycket.

Det är nått Nintendo borde få mer creds för, behöver ett spel mer tid så delayar dom det, no questions asked.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

kolla på totalbuscuits video om embargo om du är intresserad, han går igenom det mesta.

https://www.youtube.com/watch?v=gavcvi19q1g

grejen är väl att du inte hinner springa ut fort som fan och komma på om det är problem / vilka problem det är /om det bara är du som har problem i god tid

Nej visst, men tidning X, som har demoex, kan ju sälja sin "Ubisoft har problem"-story till tydning Y, som inte har ett demoex, och sedan kan tidning X också skriva om det, och hänvisa till Y som källa. Då borde ju båda komma undan? Och sedan kan tidning X, 12 timmar efter release, skriva att problemen som tidning Y rapporterat om tidigare verkar stämma, och här är våran djupare analys.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSlicker:

Det är nått Nintendo borde få mer creds för, behöver ett spel mer tid så delayar dom det, no questions asked.

Nintendo sitter ju dock förövrigt på enorma mängder med pengar, den ekonomiska faktorn spelar in lite mindre där.

Permalänk
Medlem

Activision, EA och Ubisoft springer stafett där pinnen är vem som för tillfället ligger i den ruttna botten av publishers. Just nu är det Ubisoft, innan dess EA och ytterligare några år sedan Activision.

Jösses. _Sluta_ förbeställa spel! Finns ingen som helst poäng med det och det uppmuntrar sådant här skräp. Ubisofts hela marknadsföringsstrategi verkar baseras runt detta (därav fördröjd embargo-tid!) och det är ju så att jag blir mörkräddm

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av jonasies:

Jag är inte ett dugg förvånad över att det är sönderbuggat. Jag är däremot förvånad över varför folk fortsätter att förhandsboka och köpa spel på releasen. Nu när allt finns i digitala kopior är det helt efterblivet att förhandsboka.

man får säkert ett extra fint svärd, och en ny hatt till team fortress.. lätt värt pengarna, även om spelet suger.

Permalänk
Medlem

Asså EA och ubisoft kan båda dra nånstans långt ner under jorden där solen inte skiner, Jag är trött på att punga ut 500kr för spel jag inte ens kan lira. bf4 köpte jag på lansering och FORTFARANDE än idag kan jag inte få skiten att funka. jag har gett upp.

Som tur är Funkar Arma3 som en dröm, och har blivit typ de enda spelet jag lirar nu just pga stabiliteten (ja förutom de andra ja har på steam, STEAM är den enda plattformen där mina köpta spel funkar på. <3 gabe

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A