Acer S277HK är 4K-skärm med HDMI 2.0 och IPS-panel för 7 990 kronor

Permalänk
Melding Plague

Acer S277HK är 4K-skärm med HDMI 2.0 och IPS-panel för 7 990 kronor

Högupplösta skärmpaneler trillar ned i lägre prisklasser. Nu avslöjar Acer säljstarten för S277HK, som får en 4K UHD-upplöst IPS-panel med HDMI 2.0 och "ramlös" design.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Entusiast

Väldigt snygg tycker jag, fast hade sett bättre ut i svart.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Förbaskat ful fot!

Permalänk
Medlem

27"? Kanske bara jag som är blind men ser det inte skrivet nånstans..

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem

Nu börjar vi snacka!

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Medlem

ramlös är väl att ta i

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Pontraz:

27"? Kanske bara jag som är blind men ser det inte skrivet nånstans..

Korrekt, det är 27 tum och det stod inte med i artikeln. Fixat!

Skrivet av kinkyboo:

ramlös är väl att ta i

"Ramlös"

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

VESA-fäste? Fast vad för monster-kort behöver man för att driva 3 stycken? Mitt 670 4gb klarar av det mesta i 5760x1200 high/ultra men med 3 4k skärmar skulle det bli 4 gånger så många pixlar att pusha mot 3 1080p-skärmar.

Permalänk
Skrivet av Jacob:

Korrekt, det är 27 tum och det stod inte med i artikeln. Fixat!

"Ramlös"

Ramlösa kanske?

Jag är här hela veckan!

Ok, jag hittar ut själv.

Permalänk
Medlem

Varför finns det inte IPS som klarar mer än 60hz ? vart ligger problematiken?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Varför finns det inte IPS som klarar mer än 60hz ? vart ligger problematiken?

Det finns

Permalänk
Medlem

4K är najs, men 27" är för litet. Har vant mig vid 30", skulle aldrig byta ner mig.
Om dom gör en 4K i 32 eller större så börjar det klia i köptarmen, speciellt om den är krökt också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haellgren:

Förbaskat ful fot!

Ja, jag blir helt förstörd av att titta på den. Ingen känsla för symmetri överhuvudtaget. Och "ramlös" är den inte, då det i botten är en tjock ram, vilket sabbar 2x2-kombinationer rätt rejält. Nej Acer, tillbaka till ritbordet och gör om och gör rätt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Hoppas dessa paneler hittar till skärmar med bättre fot. Typ DELLs variant, älskar den! Men jäklar vad mysigt att se 4k i bättre paneler. Enda som krävs nu är bra windows stöd för skalning och lite pengar så blir det köp XD

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Fet, fet, FET jäkla ram (på ena sidan) = värdelös för folk som kör 3 st i porträttläge.

(Och det kommer att bli vanligt snabbare än ni tror, även för UHD-skärmar)

Varför gör dom så?
Det finns väl ingen elektronik där nere som man inte lika gärna kan sätta på baksidan?

Eller måste det finnas en stor yta att sätta en logo på, till varje pris?
I så fall kunde dom ju sätta hakan som en plastbit som man kan skruva loss.

Permalänk
Medlem

Tycker denna skärm verkar mycket attraktiv, både sett till specifikationerna och till pris. Att dagens grafikkort inte kan driva tre stycken är ett tillfälligt problem. I o m övergången till 20 nm med volymproduktion i början av nästa år kommer det problemet vara löst. Kombinera detta med grafikminne på 12 Gb eller mer för kort i prisklasserna 3000 SEK+ så går det bygga en Eyefinitylösning som faktiskt kan driva 3 st 4K-skärmar med avsikt att spela spel.

Visa signatur

Core i5-750@stock, Asus P55 Pro, Cooler Master Cosmos 1000, 4 GB DDR3 Corsair XMS3 1600 MHz CL8, HIS Radeon 6950 2GB, WD Caviar Black 32MB 640GB, Hitachi Green 2TB + Western Digital 2TB, Corsair TX750W, Samsung DVD RW-22X, 26" Fujitsu-Siemens Amilo SL3260W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ja, jag blir helt förstörd av att titta på den. Ingen känsla för symmetri överhuvudtaget. Och "ramlös" är den inte, då det i botten är en tjock ram, vilket sabbar 2x2-kombinationer rätt rejält. Nej Acer, tillbaka till ritbordet och gör om och gör rätt.

Nejdå, flippa översta raden upp-och-ner!

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Varför finns det inte IPS som klarar mer än 60hz ? vart ligger problematiken?

IPS är långsammare helt enkelt. Går att få snabbare men just magiska gränsen 120Hz är väldigt opålitligt med alla nuvarande varianter på IPS.
Finns nog tyvärr inte så stor marknad för 80-90Hz skärmar när den generella konsumenten kommer jämföra med 120Hz och säga "Men 120Hz finns ju, varför skulle jag skaffa en 90Hzare?!" =P .

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndraBullar:

hehe jag har faktiskt en QNIX , men det är inte IPS

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ja, jag blir helt förstörd av att titta på den. Ingen känsla för symmetri överhuvudtaget. Och "ramlös" är den inte, då det i botten är en tjock ram, vilket sabbar 2x2-kombinationer rätt rejält. Nej Acer, tillbaka till ritbordet och gör om och gör rätt.

Högst troligen är den långt från ramlös även på sidorna. Jag sätter nästan pengar på att vissa av de där bilderna (tex bild 1 och 3) har missledande inklistrade skärmbilder som visar ramen som smalare än den egentligen är... Så har det iallafall varit på tex motsvarande "ramlösa" LG-skärmar hittills.
Bild 4 avslöjar möjligen hur bred ramen är egentligen. (Gissar på minst en cm ram)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

De börjar bli ok prissatta äntligen. Nu är det väl bara att vänta på att all relevant mjukvara ska anpassa sig ordentligt för de här upplösningarna AFAIK är det ännu si och så med det i många fall.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

Nejdå, flippa översta raden upp-och-ner!

Har den pivot och tilt och allt det där, och ramarna på sidorna och i toppen är tunna, så går det ju göra så.

Skrivet av Roger W:

Högst troligen är den långt från ramlös även på sidorna. Jag sätter nästan pengar på att vissa av de där bilderna (tex bild 1 och 3) har missledande inklistrade skärmbilder som visar ramen som smalare än den egentligen är... Så har det iallafall varit på tex motsvarande "ramlösa" LG-skärmar hittills.
Bild 4 avslöjar möjligen hur bred ramen är egentligen. (Gissar på minst en cm ram)

Ja det ser lite skumt ut. Jag vet inte alls hur de tänkt här. Stör mig dock mest på foten.. Fy fasiken vilken fylledesign.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skäggig legend

Fan vad folk klagar! Jag tycker den är rätt snygg, helt okej i alla fall. Vist, svart skulle vara snyggare - men det viktigaste är väl ändå priset som börjar komma ned till en nivå som är BRA! Hoppas bara att bildkvalitén är bra, jag sitter nämligen med en skärm som är på väg att ge upp

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Tycker också den var rätt snygg. Steg i rätt riktning. Vill dock ha 24" med 4k 120hz, IPS, FreeSync/G-Sync och höj/sänkbar fot. Hur svårt kan det vara?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Tycker den är ganska snygg. Hade gärna haft en skärm i det utseendet i mitt nästa bygge.

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem

Apple levererar 5K IPS skärm i 60Hz utan problem, men då har de själva utvecklat TCON som pallar det. Acer lägger väl 0 KR på utveckling utan köper bara in det som finns på marknaden.

Skrivet av Oneone:

Varför finns det inte IPS som klarar mer än 60hz ? vart ligger problematiken?

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Ozzed;15011526"]Har den pivot och tilt och allt det där, och ramarna på sidorna och i toppen är tunna, så går det ju göra så.

Rätta mig om jag har fel men med en lösning med 2 rader så är man väl mer eller mindre tvungen att köra med ett 3-parts skärmställ ändå så det blir en ickefråga.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Tycker också den var rätt snygg. Steg i rätt riktning. Vill dock ha 24" med 4k 120hz, IPS, FreeSync/G-Sync och höj/sänkbar fot. Hur svårt kan det vara?

4K 120HZ OLED ska det vara xD När det kommer så köper jag ny skärm

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk

Jäkligt snygg skärm. Foten däremot var ingen höjdare. Kan man hänga upp den på väggen hade det varit trevligt.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

4K 120HZ OLED ska det vara xD När det kommer så köper jag ny skärm

Funderar på denna under tiden vi väntar:
https://www.dustinhome.se/product/5010809244/u2415-ultrasharp...

Lär dröja några år innan vi får det vi vill ha.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm