Permalänk
Medlem

Kommer det passa?

Tjena!
jag är ny här men nu ska jag bygga ny dator. jag kommer gå med corsairs 380t chassie med ett moderkort från asus osv.. men det jag vill veta är om ett asus rog r9 290x matrix går in i chassiet? grafikkortet är 297mm långt och enligt corsair så är maxlängden för GPU 290mm men vill gjärna ha det grafikkortet men skulle vilja veta om det går att klämma in eller inte?
tacksam för alla svar jag får!

Mvh//Magnus

Visa signatur

Chassie: Corsair Graphite 380T Black | Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS VII IMPACT | Processor: Intel Core i5-4690K | Ram: HyperX FURY Red Series 16GB 1866MHz | Grafikkort: ASUS GeForce GTX 970 STRIX | Lagring: HyperX 240GB 3K SSD, Western Digital Green 2TB | Nätaggregat: FSP 500w 80+Bronze

Permalänk
Medlem
Skrivet av nezzo:

Tjena!
jag är ny här men nu ska jag bygga ny dator. jag kommer gå med corsairs 380t chassie med ett moderkort från asus osv.. men det jag vill veta är om ett asus rog r9 290x matrix går in i chassiet? grafikkortet är 297mm långt och enligt corsair så är maxlängden för GPU 290mm men vill gjärna ha det grafikkortet men skulle vilja veta om det går att klämma in eller inte?
tacksam för alla svar jag får!

Mvh//Magnus

Du kanske lyckas få ett mer fakta svar om just det chassit.
Men maxlängden brukar vara väldigt exakt.

Nästan en hel cm till kommer nog inte gå imo.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

jag ska fråga corsair direkt men pga att the är thanksgiving så får jag inga svar förns den 29... men jag får chassiet nästa vecka så då får jag väll titta på det då själv för på bilder ser det ut som att det finns plats..

Visa signatur

Chassie: Corsair Graphite 380T Black | Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS VII IMPACT | Processor: Intel Core i5-4690K | Ram: HyperX FURY Red Series 16GB 1866MHz | Grafikkort: ASUS GeForce GTX 970 STRIX | Lagring: HyperX 240GB 3K SSD, Western Digital Green 2TB | Nätaggregat: FSP 500w 80+Bronze

Permalänk
Medlem

Kollade lite bilder och det ser ut att sitta en fläkt bakom grafikkortet. Om du tar bort den kanske det går.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

den fläkten du nämner sitter framför plåten bakom meshnätet fram så det finns ingen fläkt där.. ser ut att vara 1cm plats där men jag ska nog fråga corsair direkt o fråga
som sagt tacksam för alla era svar

Visa signatur

Chassie: Corsair Graphite 380T Black | Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS VII IMPACT | Processor: Intel Core i5-4690K | Ram: HyperX FURY Red Series 16GB 1866MHz | Grafikkort: ASUS GeForce GTX 970 STRIX | Lagring: HyperX 240GB 3K SSD, Western Digital Green 2TB | Nätaggregat: FSP 500w 80+Bronze

Permalänk
Medlem

Tror att jag köper delarna o sen så moddar jag chassiet istället! känns bäst så jag får mer kul i burken

Visa signatur

Chassie: Corsair Graphite 380T Black | Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS VII IMPACT | Processor: Intel Core i5-4690K | Ram: HyperX FURY Red Series 16GB 1866MHz | Grafikkort: ASUS GeForce GTX 970 STRIX | Lagring: HyperX 240GB 3K SSD, Western Digital Green 2TB | Nätaggregat: FSP 500w 80+Bronze