Permalänk
Medlem

Nytt tangentbord. Qpad vs Func?

Har suttit och funderat över ett nytt tangentbord ett tag och sitter fast mellan dessa två. Någon som har erfarenhet av dem och kan hjälpa till och ge mig lite fördelar/nackdelar så att jag kan komma över min beslutsångest och få fram en vinnare

QPAD MK-85 MX Red
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1038447

Func KB-460 MX Red
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2331171

Jag är ute efter ett stilrent tangentbord som är bra för både gaming som FPS-spel och att skriva mycket på

Permalänk
Tangentbordskonnässör

I grund och botten så är de där samma tangentbord då de är tillverkade i samma fabrik. Chassit skiljer huvudsakligen dem åt och mjukvara kanske (aldrig använt det). Prioriterar du att det ska vara stilrent så är ju Func det bättre valet utav de två då det är mycket renare och inte har en massa loggor överallt.

Har ett MK-80 på jobbet med blåa brytare och jag har ett Func KB-460 med blåa brytare hemma. De känns som samma tangentbord i stort sett förutom utseendet dårå.

Func är mycket billigare också. Känns inte värt den extra kostnaden för ett MK-85.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i5 2500K@4,4GHz | GTX560Ti@960MHz | MSI Z68A-GD65 | Newton R2 650W | 8GB RAM@1600MHz | Kingston HyperX SSD 120GB | 2TB HDD | Antec P280 | Xonar Essence STX | Hörlurar: DT770 Pro

Permalänk
Medlem

Jag älskar mitt MK-85, bara så du vet ^^

Visa signatur

CASE: Corsair 5000D Airflow Vit MOBO: AORUS X570S PRO AX
CPU: AMD Ryzen 5800X CPU Cooler: Corsair H100i PRO RGB
RAM: 32GB Corsair Dominator Platinum 3200MHz (4x8GB) GPU: MSI Ventus 3X RTX 3070Ti
PSU: Corsair HX1000i SSD: Samsung 980 PRO M.2 500GB, Samsung 970 EVO M.2 500GB, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung 870 QVO 1TB, 2 x Gigabyte 1TB

Permalänk
Medlem

Finns 0 anledning att köpa Qpad för deras sjuka priser.

Permalänk

jag har ett func och är riktigt nöjd, jag är dock inte säker på ifall jag gillar röda switchar. De funkar super för att spela med men inte något vidare för att bara skriva men det är ju en smaksak.

Permalänk
Medlem

Tack för svar lutar åt Func med tanke på att det till och med (tydligen) är från samma fabrik
Tycker inte om överprisade produkter så om de ändå är likvärdiga så låter Func mer prisvärd!

Permalänk
Medlem

Tack, men vill gärna ha sånt handledsstöd till