Permalänk
Medlem

Spirits Face W 60%

Det verkar finnas lite intresse här för custom-tangentbord så tänkte posta lite bilder på mitt bord jag byggde förra sommaren.
Bilderna är ganska random och inte tagna för syftet av en bygglogg.
Potatisbilder såklart!

Bordet är inte riktigt klart än. Väntar på knappar till det sedan ett drygt år tillbaka. Borde komma om någon månad. Sen sen blir det transparanta brytarskal någon gång i framtiden.

Spirits Face W 60%

Permalänk
Medlem

USSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSCH va snyggt! Herrejösses!

Vad skulle du ta för ett bygge? Total kostnad alltså?

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk

Herregösses vilken bygglogg, har du fler detaljerade bilder så kommer nog en del här på Sweclockers att uppskatta det! 5/5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arvidbergstedt:

USSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSCH va snyggt! Herrejösses!

Vad skulle du ta för ett bygge? Total kostnad alltså?

Totalsumma för delarna är nog 2000 med frakt. (Ex caps)
Skulle jag bygga till någon så skulle det röra sig om minst en tusenlapp förutsatt att jag slapp SMD-lödningen.

Skrivet av Roobertnordin:

Herregösses vilken bygglogg, har du fler detaljerade bilder så kommer nog en del här på Sweclockers att uppskatta det! 5/5

Mina caps kommer nog om några veckor, när de har kommit så ska jag ta lite fler bilder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakteria:

Det verkar finnas lite intresse här för custom-tangentbord så tänkte posta lite bilder på mitt bord jag byggde förra sommaren.
Bilderna är ganska random och inte tagna för syftet av en bygglogg.
Potatisbilder såklart!

Bordet är inte riktigt klart än. Väntar på knappar till det sedan ett drygt år tillbaka. Borde komma om någon månad. Sen sen blir det transparanta brytarskal någon gång i framtiden.

Spirits Face W 60%

J*vligt läckert måste jag säga! Får man fråga vad hela detta kalas gick på?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakteria:

Totalsumma för delarna är nog 2000 med frakt. (Ex caps)

Permalänk
Medlem

sprit heter han, inte spirit

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Medlem
Skrivet av pheting:

sprit heter han, inte spirit

Tack för rättelsen, du har helt rätt.
Jag är snurrig. Ska korrigera på momangen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakteria:

Oj då, va inne på mobilen så det vart lite snurrigt

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

Fy fån va snyggt, bara att ta bort den röda kappen så blir det perfekt (enligt mig c: ) men du får 5 gummisnoddar av mig ändå

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Fy fån va snyggt, bara att ta bort den röda kappen så blir det perfekt (enligt mig c: ) men du får 5 gummisnoddar av mig ändå

Tack så mycket, men hur vågar du dissa Maroon Warmaster?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakteria:

Tack så mycket, men hur vågar du dissa Maroon Warmaster?

För jag vet inte vad det är för något c: och den passar inte så bra där tycker jag

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Jag har verkligen noll koll på varken det här med egengjorda tangentbord eller ens lödning för den delen men detta ser ju helt fantastiskt ut!! Borde det inte gå att köpa alla delar för att sätta ihop ett eget utan att behöva löda själv? Eller är det något oexisterande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vejk:

Jag har verkligen noll koll på varken det här med egengjorda tangentbord eller ens lödning för den delen men detta ser ju helt fantastiskt ut!! Borde det inte gå att köpa alla delar för att sätta ihop ett eget utan att behöva löda själv? Eller är det något oexisterande?

Jag har hört talas om att det finns bord där man kan byta switchar utan att löda men tror inte det är något som man kan köpa utan något som man får göra själv. Man kan dock använda sip-sockets för att byta LED's utan att löda så hittar man bara sockets som passar så kan man ju ge sig på det.

Är du sugen så hade jag dock rekommenderat dig att försöka dig på att löda. Det är inte så svårt som det utger sig för att vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakteria:

Jag har hört talas om att det finns bord där man kan byta switchar utan att löda men tror inte det är något som man kan köpa utan något som man får göra själv. Man kan dock använda sip-sockets för att byta LED's utan att löda så hittar man bara sockets som passar så kan man ju ge sig på det.

Är du sugen så hade jag dock rekommenderat dig att försöka dig på att löda. Det är inte så svårt som det utger sig för att vara.

Får man fråga vilka sidor som erbjuder sådana här tangentbord? Verkar ju klart intressant, även om det är rätt så dyrt...

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Får man fråga vilka sidor som erbjuder sådana här tangentbord? Verkar ju klart intressant, även om det är rätt så dyrt...

Jag har hört att det finns återförsäljare som tar hem pcb's etc för att bygga själv men inget jag känner till själv.
Delarna till det här har jag köpt från lite var stans. Men PCB, plate och fjädrar köpte jag från ett "group buy" på geekhack.org.

Permalänk
Medlem

10/10 Would steal, Haha

Permalänk
Medlem

IT HAS;
feelz
lulz
lookz

8/8 m8

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Vackert!

Så planen är att låta så mycket av belysningen synas genom chassit och brytarna?

Är det där ett TEX-chassi? Deras modell av akryl? Hur är profilen och den obefintliga lutningen, funkar det bra?
Har själv ett GH60-bygge inplanerat och kommer troligtvis köra på TEX aluminiumchassi. Kommer köra aluminiumchassi och svart metallplatta, MX Clear men blanka PBT's. Det mesta inhandlat, bara lödpennan kvar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Vackert!

Så planen är att låta så mycket av belysningen synas genom chassit och brytarna?

Är det där ett TEX-chassi? Deras modell av akryl? Hur är profilen och den obefintliga lutningen, funkar det bra?
Har själv ett GH60-bygge inplanerat och kommer troligtvis köra på TEX aluminiumchassi. Kommer köra aluminiumchassi och svart metallplatta, MX Clear men blanka PBT's. Det mesta inhandlat, bara lödpennan kvar

Det kan man säga. Flytande knappar på ljus, något i den stilen.

Ja detta är ett TEX och ja den är akryl. Lågprofil utan lutning. Är inget jättefan av TEX men de är de enda som säljer frostad akryl. Folk tror direkt att det är obekvämt men tror många som säger så har små fingrar och vana vid fullstorleksbord.
Tips är att ska du köra metallplatta så köp en ordentligt tjock eller skit helt i det. Tunna plattor låter otroligt mycket.
Jag tycker nästan att pcb-monterat med ett bra chassi är skönast. Svårt att beskriva varför men det har en viss känsla.
Har man en snygg pcb så är det dessutom snyggare. Lite därför jag valde tjock akrylplatta. Det och att akrylplattor inte låter.

En viktig sak som du ska tänka på när du lödar på brytarna är att de är raka. Detta är superviktigt för annars ser det för jävligt ut. Så fort jag får min avlödningssug så ska jag montera om alla brytare för jag slarvade när jag gjorde det.

Permalänk
Medlem

vart fick du tag i dessa saker? verkar ju as soft skulle själv vilja göra nåt sånt här

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrackzY:

vart fick du tag i dessa saker? verkar ju as soft skulle själv vilja göra nåt sånt här

Forum. Geekhack, deskthority och /r/mechanicalkeyboards