Demon Hunter nerf patch 2.1.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Mina polare och jag byggde bara om våra demon hunters lite. Mycket roligare att spela DH nu. Och det känns inte som en nerf.. känns som om vi kör mer damage nu. Och då har jag ändå skräpgear.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ccw-2690/hero/50042415

Tänk , här går man i villfarelsen att man har hyfsad gear som är ganska svår att uppgradera. Och så visar det sig att det är "skräpgear".

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

Jag gjorde också mycker mer skada igår på min munk men har inte gjort någon ändring i varken build eller gear.

Permalänk

Nu kör jag inte DH själv men spelade med en igår och måste säga att skadan som han dumpade ut med CA LoB var helt vansinnig... Gula pack på grift 49 tog inte många sekunder.

Permalänk
Medlem

Mycket innan jag skulle våga mig på grift 49...

Men kör ju HC så är lite skraj..
Iofs slutet av säsongen nu så inte hela världen om man kolar..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Inaktiv

Själv sträcker jag på ryggen och njuter av Witch Doctor igen - Haunted blev helt OP! +20% damage skojar man inte bort. Mina fetisher levererar crits på 35 mille nu, vansinnigt.

Permalänk
Skrivet av Segas:

Själv sträcker jag på ryggen och njuter av Witch Doctor igen - Haunted blev helt OP! +20% damage skojar man inte bort. Mina fetisher levererar crits på 35 mille nu, vansinnigt.

Funkar riktigt bra i grifts som support också kan jag meddela.
Inget mer väntande på mass confusion och man slipper nackdelarna med t.ex knockback eliter som bryter sig ur rooten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

Nu kör jag inte DH själv men spelade med en igår och måste säga att skadan som han dumpade ut med CA LoB var helt vansinnig... Gula pack på grift 49 tog inte många sekunder.

Jag tror visst att en DH kanske gör mer skada nu och den är riktigt bra när man spelar med någon support som "låser" fast mobs.

Men i varje fall jag saknar en indikation på hur många sentrys som man satt ut.

Och som solo DH så var det knivigt och möta mobs rör sig snabbt. Man hann liksom inte med att sätta sentrys , skjuta spenders, skjuta generators, FLY, lägga caltrops.

För att inte tala om reflecting mobs, dom har en tendens att sätta på reflect i samma ögonblick som jag skjuter.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Skrivet av Twoedge:

Jag tror visst att en DH kanske gör mer skada nu och den är riktigt bra när man spelar med någon support som "låser" fast mobs.

Men i varje fall jag saknar en indikation på hur många sentrys som man satt ut.

Och som solo DH så var det knivigt och möta mobs rör sig snabbt. Man hann liksom inte med att sätta sentrys , skjuta spenders, skjuta generators, FLY, lägga caltrops.

För att inte tala om reflecting mobs, dom har en tendens att sätta på reflect i samma ögonblick som jag skjuter.

Det är samma problem man har som fb-wiz när det är mycket snabba mobs... Kitea som en galning är lösningen men de gör också att progression blir ruskigt långsam då det är två steg bak, ett steg fram hela tiden.

Entangling shot + caltrops borde dock räcka för att hålla mobs på behagligt avstånd undertiden man kitear känns de som.

Får väl ta och geara dh:n nu då det känns mer lockande att spela efter ändringen.

Reflect är inget som du är ensam om, gäller alla klasser, även när dom är gearade som support

Permalänk
Medlem

Det här var ju en buff så det bara skriker om det.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Riktigt mycket att göra nu! Såg även en crit på 186m, så rätt nöjd! Har lite gear att byta ut fortfarande, har inte spelat på nästan 1 månad nu men tog ändå grift 36 i första försöket. Max tagit 34 innan!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ikcZuusu-2602/hero/5007442...

Gamblade lite hos kadala och fick legsen =D

Edit: Funderar dock på vad som är bäst av min krider eller en bra craftad ancient arcane barb.
Är ändå 300 dps skillnad, känns som de kan vara värt det. En segare båge ger ju även högre critts, men kommer troligen byta ut marken till den som her hatred då.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

Det är samma problem man har som fb-wiz när det är mycket snabba mobs... Kitea som en galning är lösningen men de gör också att progression blir ruskigt långsam då det är två steg bak, ett steg fram hela tiden.

Entangling shot + caltrops borde dock räcka för att hålla mobs på behagligt avstånd undertiden man kitear känns de som.

Får väl ta och geara dh:n nu då det känns mer lockande att spela efter ändringen.

Reflect är inget som du är ensam om, gäller alla klasser, även när dom är gearade som support

Jaja , får jag bara öva mej ett par månader så ska jag väl fixa detta också. Men gamla M6 var ganska bekvämt att ha när reflect mobs dök upp.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Twoedge:

Tänk , här går man i villfarelsen att man har hyfsad gear som är ganska svår att uppgradera. Och så visar det sig att det är "skräpgear".

Haha. Jag menar, skräpgear som i att jag knappt jobbat på karaktärens gear. Med min DH har jag bara plockat på mig första bästa nyckel-bit jag fått. Skapade gubben på ett infall en kväll efter några öl och sprang med min DH-polare som gav all sin överblivna gear till mig. I jämförelse mot hans är min karaktär skräp.

Igår körde vi lite rifts för att jag skulle få en kridershot, så dödar vi första guardianen och min polare får Kridershot som drop.. inte optimal men de e ju en bra början. Sen hade jag en Cindercoat, en soj och ett par marauder gloves i lådan och craftade ett par bracers..

Måste bara lära mig att vinna hatred med Kridershot och Mark.. får slut för snabbt när jag spammar cluster arrow.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Tyckte det var en buff jag! Gör sådan sjuk skada nu mot innan.

Bara jag som kör cold-maelstorm-builden med krider eller?

Inte testat fire sen patchen, men tycker denna cold-build är riktigt go!

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem

Måste bara säga OJ om om den nya patchen för dh´s!
Hunnit testa firebuilden med Krider(2,6k dps) och cold med ancient arcane barb(3,1k dps).

Firebuilden kunde jag köra med en hellfireamu så kunde då köra med blood vengeance så hatred var verkligen inte ett problem alls.
Däremot gör cold för mig i nuläget mer "ont/högre siffror". Det är ju siffror överallt men lyckades urskilja åtminstone 800m på en CA crit. EF gör ca 70-100m så nog tusan smäller dh´s på nu.

Saknar cindercoat och ett högre dps vapen på firebuilden och saknar hellfire amu/reapers(slut på vita craftingprylar) på cold för att kunna jämföra dem ordentligt. Men just nu så är cold bättre för mig men en bra cinder och bättre krider ändrar nog på det.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Shellti-2745/hero/49463739

Permalänk
Medlem

Chakrams... Chakrams på hela skärmen... Hela tiden. Så är min nya DH. Någon som kan gissa vilken quiver?

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk

Ingen som läst nått om sentries range?
Känns som att en nerf är på intågande... skjuter ju lätt över 100 yards numera

Edit: finns en hel del trådar om det på battle.net forumet med fler som spekulerar om nerf...

Permalänk
Medlem

Ja dem skjuter riktigt långt men det är ju inte sentries som gör den primära skadan.
Jag är lite nyfiken på hur lång range det är på "M6buffen" för den känns kortare än vad sentries kan skjuta.

Det är lite roligt med att göra skadan själv nu istället. Blev ju ett par gånger igår som kommentaren "woops" kom när man sprungit på ett reflectpack

Permalänk

Dom gör ju dock en hel del skada faktiskt...

5x sentries som skjuter dina spenders och samtidigt står så långt borta att dom proccar max distans på Zei's...

Men ja, hörde mina dh polare som jag sprang med nämna "Ohh där crittade det över 1 miljard"

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

Dom gör ju dock en hel del skada faktiskt...

5x sentries som skjuter dina spenders och samtidigt står så långt borta att dom proccar max distans på Zei's...

Men ja, hörde mina dh polare som jag sprang med nämna "Ohh där crittade det över 1 miljard"

Hehe, och jag som var glad över mina 97 miljoner

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Skrivet av SunQ:

Hehe, och jag som var glad över mina 97 miljoner

Det ska du vara, detta var med både en crusader och wd som buffade (och debuffade)

Permalänk
Hedersmedlem

Crittar väl på 2-300 mille solo.. men det är svårt att se. Så mycket skit på skärmen. One-shottar elite-pack på T6-rifts, 4-player.

Men så kör jag också en glass cannon.. utan awareness eller vault. Och softcore.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Nu när man vant sig, så är det roligare att spela DH nu, än innan patchen. Och mer skada gör man, crittar på ungefär 150 170 miljoner är inte så ovanligt
Ska bli spännande att testa fire builden när man hittat en SoJ med fire dmg, kör cold nu

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk

Nu när man fått ihop lite gear till sin dh och faktiskt fått prova själv så kan jag ju bara säga att dh har blivit sjukt mycket roligare!
Påminner om gamla goda tiden runt version 1 där dh var op och allt handlade om att kitea runt och göra massiv dmg.

Att farma T6 är ju ett skämt nu dock... hoppas verkligen att blizzard lägger till ett par svårighetsnivåer.
Multishot + avarice band med hoarder har ju dock gjort att man gått plus nån miljard under helgen

Permalänk
Medlem

Skitkul att lira M6 nu allafall. Cold/maelstorm build med en ancient Etrayu äger. Däremot om det är en total dmg buff vetefan, Grifts har ju mera density och svagare monster än förut

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem

Demon Hunters har en extrem burst-damage iallafall! Som någon nämnde tidigare, packen lever inte många sekunder på T6. Jag lirar en Fire-DH på HC. Speccen blir lite begränsad med tanke på att jag inte vill gå full glass cannon eftersom det är HC men jag letar efter Etrayu så jag kan gå Cold. Nordde#2791 på bnet för dem som är intresserade.

Permalänk
Medlem

Hur 17 får ni stora crittar?

Detta är min DH och jag är inte i närheten?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wip3-2235/hero/15630526

Det finns saker som ska uppgraderas men ska det göra så mycket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wip3:

Hur 17 får ni stora crittar?

Detta är min DH och jag är inte i närheten?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wip3-2235/hero/15630526

Det finns saker som ska uppgraderas men ska det göra så mycket?

Du har inga legendary gems, låg elemental dmg och ingen extra elitedmg.
Det är nog där jag skulle kolla först. Leg gems kan nog få upp din dmg med runt 60% i alla fall.

Permalänk
Skrivet av Wip3:

Hur 17 får ni stora crittar?

Detta är min DH och jag är inte i närheten?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wip3-2235/hero/15630526

Det finns saker som ska uppgraderas men ska det göra så mycket?

2 handad, doj och witching hour hjälper

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shellti:

Du har inga legendary gems, låg elemental dmg och ingen extra elitedmg.
Det är nog där jag skulle kolla först. Leg gems kan nog få upp din dmg med runt 60% i alla fall.

Vilka gems ska man då satsa på?

Skrivet av cookie_monster:

2 handad, doj och witching hour hjälper

Fick en WH från Kadala, sänker dock min toughness med 17%...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wip3:

Vilka gems ska man då satsa på?

Fick en WH från Kadala, sänker dock min toughness med 17%...

Dels så kör du med enhand och dels så har du inte den skillen som ger högsta crittarna..
Cluster arrow ger mig crittar på mellan 100-150 miljoner.

Bane of the Trapped och Bane of the Powerful är två gems jag använder iallafall.
Sen har jag även Enforcer för att öka damage med tornen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/SunQ-2308/hero/47484422

Du ligger ju högre i DPS än mig på profilen så du vet ju ganska bra hur man spelar Men testa med en Etrayu eller en Kridershot om du hittar någon av dessa!

Toughness ska du typ inte ha på softcore. Behövs ju inte. Bara du kan döda allt innan de kommer fram så spelar det ingen roll

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |