Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk
Skrivet av Izak80:

Tele 2 säljer ut PS4 konsoler för 2995kr, någon som köpt därifrån och kan berätta?

Beställde ett på förmiddagen och enligt orderstatusen så är den skickad så jag hoppas på att det plingar till i telefonen imorgon

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xyborg:

Skaffade The Last of Us via PSN när de hade 10% rea förra veckan, jäklar vilket spel! Både jag och frugan fastnade direkt! Nu sitter man som klistrad, man riktigt sugs in i storyn. Dessutom är striderna fruktansvärt inlevelserika, det är verkligen obehagligt (på ett bra sätt, hur det nu går till ) varje gång man hamnar i en närkamp.

Ja, jag föredrar också Xboxens handkontroll egentligen, men man vänjer sig och på det stora hela är det en mycket bättre handkontroll än PS3ans (enligt mig iaf). Speciellt avtryckarna L1/L2 och R1/R2 är grymt mycket bättre än tidigare Dual Shocks.

Själv stör jag mig lite på att det inte fungerar att smyga. Jag minns inte att jag hade så mycket problem med det i PS3-utgåvan. Men ja, gillar ändå att spela igenom spelet igen i kortare doser. Hade gärna sett Uncharted-spelen (iallafall 2an) återlanserad innan 4an dyker upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sharkwater:

Beställde ett på förmiddagen och enligt orderstatusen så är den skickad så jag hoppas på att det plingar till i telefonen imorgon

Beställde en själv runt lunch, så jag får nog inte min imorgon. Ett väldigt bra pris dock, var precis i tagen att köpa en vit rackare från Webhallen innan jag såg detta. Var kollade du förresten orderstatusen?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Skrivet av Izak80:

Beställde en själv runt lunch, så jag får nog inte min imorgon. Ett väldigt bra pris dock, var precis i tagen att köpa en vit rackare från Webhallen innan jag såg detta. Var kollade du förresten orderstatusen?

http://www.tele2.se/orderstatus.aspx

Permalänk
Medlem

Tackar, fick precis ett sms om att konsolen skickats så behöver inte gå in och kolla.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk

Fick hem min PS4 från tele2 igår, riktigt snabb leverans måste jag säga.
Maskinen är tyst som en mus än så länge så det känns bra på den fronten.

Har spelat lite First light och är väl inte direkt jätteimponerad över grafiken även om det givetvis är ett steg upp från det mesta från förra konsolgenerationen. Det finns snyggare spel va?

Permalänk
Medlem

montera i snedtak

Någon som vet om det finns chans till skada i cd-läsaren eller liknande om man monterar konsolen med wall-mount i snedtak
(vänstra delen/cd-läsaren högst upp)

Visa signatur

Fractal Design Define XL R2, Corsair RM1000 1000W, Ryzen 9 3950X @ 3.49GHz, 32GB, MSI GTX 1080 Ti Sea Hawk X 11GB, 6TB HDD, 970 EVO Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av sharkwater:

Fick hem min PS4 från tele2 igår, riktigt snabb leverans måste jag säga.
Maskinen är tyst som en mus än så länge så det känns bra på den fronten.

Har spelat lite First light och är väl inte direkt jätteimponerad över grafiken även om det givetvis är ett steg upp från det mesta från förra konsolgenerationen. Det finns snyggare spel va?

Killzone Shadowfall och Infamous Second Son skall väl vara ganska snyggt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk

Snabb fråga: Laddas spel ner om man har PS4an i stand-by läge?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asonvargen:

Snabb fråga: Laddas spel ner om man har PS4an i stand-by läge?

Ja

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asonvargen:

Snabb fråga: Laddas spel ner om man har PS4an i stand-by läge?

Ja! Om du har tillåtit att den får göra det under inställningar någon stans, samma med att ladda kontrollen

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sharkwater:

Fick hem min PS4 från tele2 igår, riktigt snabb leverans måste jag säga.
Maskinen är tyst som en mus än så länge så det känns bra på den fronten.

Har spelat lite First light och är väl inte direkt jätteimponerad över grafiken även om det givetvis är ett steg upp från det mesta från förra konsolgenerationen. Det finns snyggare spel va?

inFamous är känt som det snyggaste du kan spela på maskinen i stort sett.

Killzone ser rätt okej ut också, dock dålig Draw Distance.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Packade precis upp min PS4. Det står Jet Black CUH-1116A, så jag måste ha fått den nyaste modellen eller?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av sharkwater:

Fick hem min PS4 från tele2 igår, riktigt snabb leverans måste jag säga.
Maskinen är tyst som en mus än så länge så det känns bra på den fronten.

Har spelat lite First light och är väl inte direkt jätteimponerad över grafiken även om det givetvis är ett steg upp från det mesta från förra konsolgenerationen. Det finns snyggare spel va?

Nja First Light är ungefär snyggt det blir. Jämför inte med PC. Då kommer du bli besviken.
The Order som släpps strax är nog det snyggaste hittills iaf.

Permalänk
Inaktiv

Driveclub är nog det snyggaste jag sett hitills, men så har jag inte spelat så mycket ännu.

Permalänk
Medlem

Driveclub är lätt det snyggaste PS4 spelet än så länge om du frågar mig.

--

Äntligen en trailer på Persona 5. Kan knappt vänta tills detta spelet släpps

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Nån som längtar efter The Order: 1886?

I do.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv

Själv ser jag nog bara fram emot Uncharted 4 för stunden. Hade inte tackat nej till en HD-utgåva av de tre spelen till PS3 iofs.

Permalänk
Medlem

Framöver så kommer ju Xboxen ha stöd för DX12, tror ni ps4:an kommer köra på mantle istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Själv ser jag nog bara fram emot Uncharted 4 för stunden. Hade inte tackat nej till en HD-utgåva av de tre spelen till PS3 iofs.

Uncharted 4 var anledningen till att jag öht köpte en PS4

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Nån som har koll på DLNA statusen för PS4? Kommer det?

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av whimsy191:

Framöver så kommer ju Xboxen ha stöd för DX12, tror ni ps4:an kommer köra på mantle istället?

Konsollerna använder andra API'er som redan gör det Mantle gör och DX12 kommer göra.

Skrivet av Don_W:

Uncharted 4 var anledningen till att jag öht köpte en PS4

Jo, jag hoppas den blir riktigt bra. 2an är min favorit i serien och hoppas på något riktigt riktigt bra. Precis kört igenom Last of Us till PS4 så lutar lite åt en ny genomspelning av 2an på PS3an.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Konsollerna använder andra API'er som redan gör det Mantle gör och DX12 kommer göra.)

Jaha? Vad är då vitsen för Microsoft att implementera det i kommande titlar om man redan har ett API som gör det DX12 kan?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av whimsy191:

Jaha? Vad är då vitsen för Microsoft att implementera det i kommande titlar om man redan har ett API som gör det DX12 kan?

MS vill behålla dominansen med Direct X på PC. Vad gäller spel så är det mest Xbox de brytt sig om de senaste tio åren eller så. Exakt hur det ser ut på Xbox One vet jag inte men de har förmodligen någon specialvariant av Direct X som designats för Xbox One som är Close to Metal.

Men jag kanske har missat något, har inte tittat så mycket på Xbox One (ännu), finns en del spel som lockar men har varken plats eller tid med en till konsol i dagsläget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

MS vill behålla dominansen med Direct X på PC. Vad gäller spel så är det mest Xbox de brytt sig om de senaste tio åren eller så. Exakt hur det ser ut på Xbox One vet jag inte men de har förmodligen någon specialvariant av Direct X som designats för Xbox One som är Close to Metal.

Men jag kanske har missat något, har inte tittat så mycket på Xbox One (ännu), finns en del spel som lockar men har varken plats eller tid med en till konsol i dagsläget.

Okej, det enda man kan vänta sig framöver är väl enbart marginella skillnader mellan konsolerna när det kommer till prestanda, även om ps4:an har ett litet övertag på hårdvarufronten.

Man får väl se vad utvecklarna lär sig att bemästra bäst, GDDR5 eller ESRAM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Nån som längtar efter The Order: 1886?

I do.

Japp "endast" 10 dagar återstår nu tills lansering...;)

Visa signatur

|Intel I7 4790K / Corsair H80i GT/EVGA GTX 980 Ti / Gigabyte Z97 Gaming3 / EVGA 750 W / Fractal Design Define R4 / Kingston HyperX 8 GB / Kingston SSDnow v300 120GB /Western Digital HD1TB/

Permalänk
Inaktiv

Sådär, blev klar med Last of Us: Left Behind DLC't idag. Fan vad sugen jag är på mer innehåll nu.

Blev att jag startade Infamous: First Light efteråt. Gillar det rätt skarpt och jag kan inte komma på vad det var jag hatade i första spelet till PS3. Lite sugen på Infamous: Second Son, värt ett köp?

Skrivet av whimsy191:

Okej, det enda man kan vänta sig framöver är väl enbart marginella skillnader mellan konsolerna när det kommer till prestanda, även om ps4:an har ett litet övertag på hårdvarufronten.

Man får väl se vad utvecklarna lär sig att bemästra bäst, GDDR5 eller ESRAM.

Jo, begränsningen i plattformen blir ju hårdvaran de levereras med. Men ser man tillbaks på tidigare generationer så har de mest imponerande spelen dykt upp på slutet. Sedan finns det säkert en chans/risk att nästa generation kommer fortare, jag förutsätter att PS5 och Xbox... Two? forsätter på en AMD-SoC eller iallafall är x86-baserad och då kanske behåller bakåtkompatiblitet med PS4/Xbox One.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Sådär, blev klar med Last of Us: Left Behind DLC't idag. Fan vad sugen jag är på mer innehåll nu.

Blev att jag startade Infamous: First Light efteråt. Gillar det rätt skarpt och jag kan inte komma på vad det var jag hatade i första spelet till PS3. Lite sugen på Infamous: Second Son, värt ett köp?

Jo, begränsningen i plattformen blir ju hårdvaran de levereras med. Men ser man tillbaks på tidigare generationer så har de mest imponerande spelen dykt upp på slutet. Sedan finns det säkert en chans/risk att nästa generation kommer fortare, jag förutsätter att PS5 och Xbox... Two? forsätter på en AMD-SoC eller iallafall är x86-baserad och då kanske behåller bakåtkompatiblitet med PS4/Xbox One.

Ja denna generation har jag svårt att se att den blir lika lång som förra, så en gissning är väl någonstans runt 2020 nästa gen kommer, kanske tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av whimsy191:

Okej, det enda man kan vänta sig framöver är väl enbart marginella skillnader mellan konsolerna när det kommer till prestanda, även om ps4:an har ett litet övertag på hårdvarufronten.

Man får väl se vad utvecklarna lär sig att bemästra bäst, GDDR5 eller ESRAM.

PS4 är rätt mycket kraftfullare. Det kan man inte ändra på med mjukvara.

Permalänk
Medlem

Någon som skickat in sitt ps4 via deras egna självservice pga fel? Isf, hur lång tid får man räkna med att det tar?
Hittar ingenstans där man kan kolla service status..