Problem med ACER-kundtjänsten (Erbjuder endast reparation - trots tre DOA-datorer på rad!)
Hej,
Jag ber om ursäkt om det här inlägget inte passar i forumet. Jag tänker att köpråd även kan innebära att avråda från köp. Om admin inte håller med så backar jag och tar bort tråden.
Bakgrund:
Jag köpte en Acer Aspire V3-371-31BQ 13.3" på CDON.
Mer info om köpet i en tråd här
När jag fick datorn var den defekt. Touchpaden fungerade inte. Jag pratade med CDON som bad mig prata med ACER. Det gick inte att lösa problemet med nya drivrutiner osv, så de hämtade datorn och skickade den till Tyskland för reparation. Så länge var det okej.
Bara några dagar senare fick jag meddelande om att reparationen var färdig, och att datorn skulle skickas och vara framme inom tre dagar. Efter fem dagar hade den inte kommit, och jag ringde till kundtjänst igen. De sade att den ännu inte skickats, men kunde inte svara på varför. De lovade att kolla upp och återkomma, vilket de inte gjorde. När jag ringde igen några dagar senare hade den inte skickats, och de visste fortfarande inte varför. Enligt egen utsago hade de skickat ett mejl till verkstaden som de inte fått svar på. Jag bad dem då att ringa dit, men det kunde de inte göra. De lovade att kolla upp det hela under dagen och återkomma, vilket de inte gjorde.
Nu har jag ringt varje dag, och ständigt säger de att datorn inte skickats men att de inte vet varför. De väntar fortfarande på mejl, säger de. När jag påpekar att det måste finnas något annat sätt att lösa problemet (ringa, kontakta sin närmaste chef, skicka en ny dator eller en lånedator) säger de ständigt att de ska undersöka saken och återkomma under dagen. Jag har sagt att jag vill prata med deras chef, vilket de inte låter mig göra. Min bild är att de fått som instruktion att alltid svara ja när kunden frågar, och sedan strunta i det så fort de lagt på luren.
Jag har varit i kontakt med CDON och sagt att jag vill häva köpet, då det är orimligt att datorn är reparerad utan att skickas tillbaka (men ännu inte fått svar). Det har nu gått elva dagar sedan reparationen var färdig, och fortfarande ligger den på ett lager i Ruhr-området och samlar damm.
Det märkliga är som sagt att de dels säger att de ska undersöka och höra av sig utan att göra det, samt att de inte har någon vilja att lösa problemet, annat än att vänta på att verkstaden ska höra av sig. De kan lika gärna ha slarvat bort datorn utan att jag skulle känna till det.
Så, jag vill utfärda en fet varning för ACERs kundtjänst. Hoppas att ingen hamnar i samma bryderi som jag gjort.