Permalänk
Medlem
Skrivet av JamesBanana:

Ser ut att bli riktigt grymt, synd att det måste moddas så mycket bara. Personligen skulle jag undvika den kemiska apskiten, mycket bättre med epoxylim och ett riktigt spackel. Epoxyn håller bättre och vanligt spackel är mer lättbearbetat. Kemisk metall fungerar (enligt min erfarenhet) bäst till att laga småskador i gjutgods.

Hoppas handen läker väl, rekommenderar montagehandskar i läder/konstläder i fortsättningen.

Den kemiska apskiten har funkat prima hittills. När den tar slut kör vi vidare med epoxyn. De ställen jag behövt täta igen, har ju (hitintills) inte varit något som belastas på något sätt, och därför drog vi till med snålvarianten. Har du något specifikt tips på handskar? Har övervägt att köpa in ett par med ringbrynja, då kan man slipa säkert - även i sömnen

Skrivet av Krillezz:

Coolt, ska bli spännande att se resultatet!

Tack, det värmer! Det kommer en uppdatering nu i dagarna : )

Skrivet av Broken-arrow:

Ja för framtida skador i alla fall eller ja försök undvik det i framtiden Sen är ju fördelen att man får A-kassa om man ser till att vara med, finns ju rätt många till, men antar du redan vet om dom

Jo precis. Nu, efter handslipningen (ordvits igen - hehee!), är man ju klart mycket mer sugen på att gå med ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzer:

Har du något specifikt tips på handskar? Har övervägt att köpa in ett par med ringbrynja, då kan man slipa säkert - även i sömnen

Personligen gillar jag Guide 5010. Mitt förra par höll i sju år med nästan daglig användning, några hojvurpor etc. Nuvarande paret är tre år och börjar inte se skavt ut än.

http://www.guide.eu

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem
Skrivet av JamesBanana:

Personligen gillar jag Guide 5010. Mitt förra par höll i sju år med nästan daglig användning, några hojvurpor etc. Nuvarande paret är tre år och börjar inte se skavt ut än.

http://www.guide.eu

Har satt mig in lite i guides sortiment, och 5010 verkar vara överlägsen i skydd och samtidig rörlighet. De verkar dock inte ha någon egen shop, utan bara en rad återförsäljare. Jag känner inte igen någon av deras lokala återförsäljare, här nere i Malmö. Var plockade du dina?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzer:

Har satt mig in lite i guides sortiment, och 5010 verkar vara överlägsen i skydd och samtidig rörlighet. De verkar dock inte ha någon egen shop, utan bara en rad återförsäljare. Jag känner inte igen någon av deras lokala återförsäljare, här nere i Malmö. Var plockade du dina?

Bauhaus har guide...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzer:

Har satt mig in lite i guides sortiment, och 5010 verkar vara överlägsen i skydd och samtidig rörlighet. De verkar dock inte ha någon egen shop, utan bara en rad återförsäljare. Jag känner inte igen någon av deras lokala återförsäljare, här nere i Malmö. Var plockade du dina?

Jag köpte dem hos Tools, en industriåterförsäljarkedja. Kollade in de som finns i malmö, och vilken som helst borde fungera bra.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Bauhaus har guide...

Skickades från m.sweclockers.com

....Eller? Med tanke på din signatur, blir man lite osäker ; )

Skämt åsido, jag hade kikat på en annan återförsäljare som sålde handskarna för 79kr. Det visade sig dock vara den vinterfodrade modellen, med lite mindre skyddande lager, och inte den jag egentligen sökte. Bauhaus är den enda återförsäljare, som jag känner till sedan innan, som listar priser i sin webshop, så det blir nog att plocka hem ett par därifrån. Tack för upplysningen!

Skrivet av GreveFrog:

Jag köpte dem hos Tools, en industriåterförsäljarkedja. Kollade in de som finns i malmö, och vilken som helst borde fungera bra.

Alright. Blig nog som sagt från Bauhaus. Där vet jag vem jag har att göra med. Tack för tipsen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzer:

....Eller? Med tanke på din signatur, blir man lite osäker ; )

Skämt åsido, jag hade kikat på en annan återförsäljare som sålde handskarna för 79kr. Det visade sig dock vara den vinterfodrade modellen, med lite mindre skyddande lager, och inte den jag egentligen sökte. Bauhaus är den enda återförsäljare, som jag känner till sedan innan, som listar priser i sin webshop, så det blir nog att plocka hem ett par därifrån. Tack för upplysningen!

Alright. Blig nog som sagt från Bauhaus. Där vet jag vem jag har att göra med. Tack för tipsen

Hehe... Har haft den sign på flera olika forum i säkert 10 år.. Inte många som kommenterat den faktiskt..

Men, källkritik på internet är viktigt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzer:

Körna gör jag alltid, och min uppsättning av borrhuvud är faktiskt från just Dormer. Jag trycker väldigt försiktigt, knappt att jag ens lägger maskinens vikt på plåten. Hur menar du med borra stötvis?

Väldigt bra tips, jag har inte ens haft i åtanke att det kunde vara en god idé med offerbit som styr. Hade faktiskt inte heller någon aning om att smörjvätska behövdes för sådana här småskaliga borrarbeten, jag har fått berättat för mig att det endast krävs med större borrhuvud eller tjock metall...

Nu har jag en liten mall att gå efter, grymt stort tack för tipsen!

Menar att du borrar lite, sedan lyfter borret, avlägsnar spånorna, borra lite till, lyfta borret, avlägsna spånorna, och fortsätter på det sättet tills du är igenom.
Men kör du annars som du brukar, det viktigaste är att vara lätt på handen när man kör i tunnplåt. Du gör ju den saken rätt redan, och det, offerbiten och smörjning kommer vara de avgörande faktorerna för bra hål ändå

Om det bara handlar om att inte fördärva borret så är det mer eller mindre riktigt, men smörjer du blir det lättare att få till ett bra hål även med klenare borr.

Gällande handskar; instämmer i kören om Guide, gillar deras prylar också. Guide 580 är standardhandskarna jag alltid har i fickan och använder vid behov när jag mekar med prylar, Guide 88 åker på vid heta arbeten.

Även om det inte är så farligt med handmaskiner, så bör man förresten som regel tänka på att vara jäkligt restriktiv med att använda handskar när man arbetar med eldrivna verktyg. Skulle aldrig få för mig att göra det annat än i ett fåtal undantagsfall när jag svarvar, fräser, kör med pelarborr, etc. Det är bättre att bli skinnflådd än att få ett finger avvridet om man fastnar...

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Menar att du borrar lite, sedan lyfter borret, avlägsnar spånorna, borra lite till, lyfta borret, avlägsna spånorna, och fortsätter på det sättet tills du är igenom.
Men kör du annars som du brukar, det viktigaste är att vara lätt på handen när man kör i tunnplåt. Du gör ju den saken rätt redan, och det, offerbiten och smörjning kommer vara de avgörande faktorerna för bra hål ändå

Om det bara handlar om att inte fördärva borret så är det mer eller mindre riktigt, men smörjer du blir det lättare att få till ett bra hål även med klenare borr.

Gällande handskar; instämmer i kören om Guide, gillar deras prylar också. Guide 580 är standardhandskarna jag alltid har i fickan och använder vid behov när jag mekar med prylar, Guide 88 åker på vid heta arbeten.

Även om det inte är så farligt med handmaskiner, så bör man förresten som regel tänka på att vara jäkligt restriktiv med att använda handskar när man arbetar med eldrivna verktyg. Skulle aldrig få för mig att göra det annat än i ett fåtal undantagsfall när jag svarvar, fräser, kör med pelarborr, etc. Det är bättre att bli skinnflådd än att få ett finger avvridet om man fastnar...

Exakt tar alltid av dom vid roterande maskiner, förutom vinkelslip:) Men glömmer aldrig när jag satte en 0,1mm plåt i baksidan av fingret (gradade kanter med polertrissa på en pelarslip), hög till och gick in säkert fem mm snett in mot knogen, inget roligt alls (gjorde inte jätte ont, men tog ett tag för att läka). Har fortfarande ett litet ärr.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Menar att du borrar lite, sedan lyfter borret, avlägsnar spånorna, borra lite till, lyfta borret, avlägsna spånorna, och fortsätter på det sättet tills du är igenom.
Men kör du annars som du brukar, det viktigaste är att vara lätt på handen när man kör i tunnplåt. Du gör ju den saken rätt redan, och det, offerbiten och smörjning kommer vara de avgörande faktorerna för bra hål ändå

Om det bara handlar om att inte fördärva borret så är det mer eller mindre riktigt, men smörjer du blir det lättare att få till ett bra hål även med klenare borr.

Gällande handskar; instämmer i kören om Guide, gillar deras prylar också. Guide 580 är standardhandskarna jag alltid har i fickan och använder vid behov när jag mekar med prylar, Guide 88 åker på vid heta arbeten.

Även om det inte är så farligt med handmaskiner, så bör man förresten som regel tänka på att vara jäkligt restriktiv med att använda handskar när man arbetar med eldrivna verktyg. Skulle aldrig få för mig att göra det annat än i ett fåtal undantagsfall när jag svarvar, fräser, kör med pelarborr, etc. Det är bättre att bli skinnflådd än att få ett finger avvridet om man fastnar..

Skrivet av Broken-arrow:

Exakt tar alltid av dom vid roterande maskiner, förutom vinkelslip:) Men glömmer aldrig när jag satte en 0,1mm plåt i baksidan av fingret (gradade kanter med polertrissa på en pelarslip), hög till och gick in säkert fem mm snett in mot knogen, inget roligt alls (gjorde inte jätte ont, men tog ett tag för att läka). Har fortfarande ett litet ärr.

Håller faktiskt bara med er till en viss grad, trots att ni säkert sitter på mycket större erfarenheter än jag. Jag anser att det är säkrare att köra med handskar, vid kaparbeten med handmaskin, då det inte bara är lättare att slinta och köra bladet/skivan rätt genom handen än att fastna på något sätt.

Sen hänger ju allt på rådande omständigheter - vinkel, rotationshastighet osv osv. Men generellt känns det som att majoriteten av skadorna vid arbete med eldrivna handmaskiner, är sådana i stil med skadan jag drog på mig häromdagen, och att de ställer till med större bekymmer, eller har jag helt fel?

Idag har jag färdigställt senaste uppdateringens arbete, och logguppdatering kommer imorgon.

Jag må vara handikappad, men jag har inte lagt mig!

Permalänk
Medlem

Uppdatering 10 - Fortsättningen

Eftersom multislipen tog en del av min hand sist, kommer här en fortsättning.

Här kommer lite före- och efterbilder!

Helt klart en förbättring sedan sist!

Och en utfyllnadsbild, mest för att den är mysig.

Vad har ni för tips angående plexiskiva? Jag är helt ny inom ämnet och behöver därför lite råd. Jag söker något som inte speglar sig, släpper igenom mycket ljus och är heltransparent. Har även hört att plexi är rätt lätt att repa och att därför glas också används i datorsammanhang. Finns det någon "film" att lägga som skydd över plexiskivan, som motverkan repning, eller åtminstone går att byta ut efterhand?

Permalänk
Medlem

Kan bara berätta att vinkelslip (eller egentligen all metallavverkning som ger gnistor) i badrum är en dum idé... De glödande metallspånen bränner fast i kakel/klinkera och är helt omöjligt att få bort sen...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Kan bara berätta att vinkelslip (eller egentligen all metallavverkning som ger gnistor) i badrum är en dum idé... De glödande metallspånen bränner fast i kakel/klinkera och är helt omöjligt att få bort sen...

Skickades från m.sweclockers.com

Autusan, det var faktiskt mer än jag visste, men definitivt något jag ska ha i noggrannare åtanke!

Jag har alltid sett till att väta golvet och väggarna i förhand, för att det ska bli lättare att städa rent efteråt, samt att positionera mig och chassit på sådant sätt att spånen träffar dushdraperiet. Är inte säker på hur mycket mina "säkerhetsåtgärder" faktiskt hjälper, men än så länge har projektet inte lämnat några synbara märken.

Å andra sidan flyttar vi snart

Permalänk
Medlem

Uppdatering 11 - kylar-ram och frontpanel

Long time no see! Ja nu var det lite mer än en månad sedan senaste uppdatering, och jag tycker det är väldigt tråkigt att det har tagit så lång tid. Vi har haft alldeles fullsmockat på schemat, med flytt som tagit upp varenda sekund av mina lediga dagar. Men nu är vi tillbaka på banan igen!

Eftersom jag precis gått över till ordinarie arbetschema, från heltid i december, har jag inte hunnit göra alltför mycket med projektet. Det som gjorts är att måla grafikkortets kylar-ram, och grovkapat frontpanelen. Vi har även shoppat hem akrylglas till frontpanelen, matt-vit lack, vinkelbeslag för att förstärka ramen (då fronten på ramen ska massakreras en del!) samt popnitar och tillbehör därtill.

Här kommer ett gäng bilder på vad som hänt sen sist!

Grovkapning för att underlätta inför den lite tätare, kommande kapningen. Kapade med sticksåg med, som ni ser, alldeles för fintandat blad. Resulterade i en hel del smält plast, och irritation över att behöva kapa om på nytt då delarna smälte ihop igen ^^

Här sågade jag för hand med ett löst bågfilsblad ämnat för metall. Väldigt smidigt, enda nackdelen var att det var svårt att svänga, vilket i sin tur innebär att jag måste såga en extra gång, för att få det riktigt nära kanterna. Inga problem!

Och här har vi ramen till GPU-fläktarna. Blev riktigt nöjd med den snö-lika finishen.
Även om den egentligen skulle behöva ett/två lager plasti dip till

Monterat och redo för action! Nu ska bara resten till Tycker själv att det blev riktigt bra!

Det som ska göras härnäst är att kapa till framsidan av ramen så att den tillåter montering av akrylskivan på frontpanelen. Därefter ska vi stabilisera ramen igen med hjälp av vinkelbeslag. Vi ska även borra ut befintliga popnitar för att tillåta lackering av ramen.

Vi hörs i veckan igen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzer:

Uppdatering 11 - kylar-ram och frontpanel

Long time no see! Ja nu var det lite mer än en månad sedan senaste uppdatering, och jag tycker det är väldigt tråkigt att det har tagit så lång tid. Vi har haft alldeles fullsmockat på schemat, med flytt som tagit upp varenda sekund av mina lediga dagar. Men nu är vi tillbaka på banan igen!

Eftersom jag precis gått över till ordinarie arbetschema, från heltid i december, har jag inte hunnit göra alltför mycket med projektet. Det som gjorts är att måla grafikkortets kylar-ram, och grovkapat frontpanelen. Vi har även shoppat hem akrylglas till frontpanelen, matt-vit lack, vinkelbeslag för att förstärka ramen (då fronten på ramen ska massakreras en del!) samt popnitar och tillbehör därtill.

Här kommer ett gäng bilder på vad som hänt sen sist!

http://i.imgur.com/QxYjV17.jpg

http://i.imgur.com/sbYMhZk.jpg

Grovkapning för att underlätta inför den lite tätare, kommande kapningen. Kapade med sticksåg med, som ni ser, alldeles för fintandat blad. Resulterade i en hel del smält plast, och irritation över att behöva kapa om på nytt då delarna smälte ihop igen ^^

http://i.imgur.com/PtaU4Dm.jpg

http://i.imgur.com/cC7OTdv.jpg

Här sågade jag för hand med ett löst bågfilsblad ämnat för metall. Väldigt smidigt, enda nackdelen var att det var svårt att svänga, vilket i sin tur innebär att jag måste såga en extra gång, för att få det riktigt nära kanterna. Inga problem!

http://i.imgur.com/bDrxWYg.jpg

http://i.imgur.com/yWK5jN1.jpg

Och här har vi ramen till GPU-fläktarna. Blev riktigt nöjd med den snö-lika finishen.
Även om den egentligen skulle behöva ett/två lager plasti dip till

http://i.imgur.com/HdqJGas.jpg

http://i.imgur.com/PViu5Ww.jpg

Monterat och redo för action! Nu ska bara resten till Tycker själv att det blev riktigt bra!

Det som ska göras härnäst är att kapa till framsidan av ramen så att den tillåter montering av akrylskivan på frontpanelen. Därefter ska vi stabilisera ramen igen med hjälp av vinkelbeslag. Vi ska även borra ut befintliga popnitar för att tillåta lackering av ramen.

Vi hörs i veckan igen!

Det var på tiden, har saknat loggen Men kul att du är igång igen. Hur är det med handen?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Det var på tiden, har saknat loggen Men kul att du är igång igen. Hur är det med handen?

Loggen har saknat dig med! Tackar som frågar, jo den mår bra nu faktiskt. Hade givetvis kunnat vara något mer rörlig, och känseln är inte fullt tillbaka än men det har gått stabilt framåt nu. Ett trevligt ärr att locka frugan med blev det iallafall, för alla vet ju att kvinnor gillar män med stridsskador

Permalänk
Medlem

Ser mer ut som en torktumlare än tvättmaskin tycker jag

Intressant bygge

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theposjo:

Ser mer ut som en torktumlare än tvättmaskin tycker jag

Intressant bygge

De kan väl se ganska lika ut, eller misstar jag mig?

Tack så mycket!

Permalänk
Medlem

Uppdatering 12 - Kylflänsar och chassiram

Sakta men säkert rullar projektet vidare. Den här gången har vi lagt fokus på moderkortets kylfläns och stabilisering av chassits existerande ram, som jag tyckte var på tok för instabil för att tåla att få ett hål utkapat ur fronten.

Det är oerhört skönt att vara tillbaka igen!

Flänsen strippad från moderkortet. Här ska det hända grejer!

Måste skydda skönheten!

Otroligt grynig bild, blir så när man har en halvtaskig ljusuppsättning (vardagslampa). Blev en väldigt ruggig yta närmst loggans plåt, men det är inget som en enkel handvridning med penseln inte klarar av!

Ack så mycket vackrare! Missade dock att plocka bort tejpen från kylpaddarna på undersidan, nåja.. Är lite kluven huruvida jag ska köra på den helvita looken på vänstra flänsen, eller om man ska försöka plocka fram det silvriga i motivet. Får fundera lite på det.

Då det inte fanns några vettiga aluminiumprofiler i rätt storlek att få tag på, fick vi nöja oss med gamla hederliga vinklar. Inte ens dessa fanns i mina eftersökta mått! Fick konsultera min plåtniklas till vän (som jobbar som plåtslagare), för att få några av vinklarna tillkapade för att passa in i baken på chassit. Måste säga att det var ett riktigt hel***e att borra igenom dem. Aldrig mer varmförzinkat aluminium!

Fanns även några minuter över för att börja slipa på frontpanelen. Behöver dock lägga ett par minuter till för att få hela cirkeln jämn och fin, men so long, so good!

Även om jag stötte på en del problem med både flänsarna och vinklarna, är jag trots det väldigt nöjd. Nu återstår inte mycket. Enda grovgöran kvar, är att kapa till hålet i fronten på chassiramen, så att det blir fri insyn genom frontpanelens svängdörr. Troligtvis blir det lite mer frekventa uppdateringar framöver, och det ser vi fram emot!

Lämna gärna er input angående motivet på kylflänsen, borde jag försöka framhäva den eller köra på den helvita finishen?

På återseende!

Permalänk
Medlem

Ser bara bättre och bättre ut! Men när kommer uppdatering?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CopyDat:

Ser bara bättre och bättre ut! Men när kommer uppdatering?

Håller på en del med utskärningen I fronten av ramen. Som det set ut nu, kommer det en uppdatering nu i helgen!

Tack för att du engagerar dig

Edit: dessvärre har grabben blivit sjuk (igen!), och bilder kommer så fort han tillfrisknat.

Permalänk
Medlem

Uppdatering 13 - Fönsterhål

Då jag nyligen gått tillbaka till att söka arbete, har jag haft väldigt dåligt med tid över för projektet, men äntligen är jag tillbaka på banan igen!

Denna gången fokuserar vi på frontpanelens kommande fönster.

Hårddisken måste bort för att tillåta kapning nära inpå randen till buren.

Hårddisken bortplockad. Här ser man även hur hålet är tänkt vara utformat.

Arean runt hårddisken. En hel del damm här, tur man införskaffat andningsskydd!

Cirklar är en ny historia för mig, de är en helt annan femma än linjära figurer!

En del av de kapskivorna som gick av under dagens arbete. Här ser man även hur handen återhämtat sig från skadan.
Känsliga tittare bör skippa spoilern!

Dold text

Kör lite maskin för att finslipa de grövre kanterna.

Är fortfarande lite osäker vad gäller hårddiskburens position. Det står lite mellan att ha kvar den uppe till höger, eller klämma in den bakom panelen uppe till vänster, så att den inte syns utifrån. Buren får sitta kvar, då har jag iallafall utrymme att ändra mig! Även utrymmet utanför cirkelns fortsatta area, till höger, ska täppas igen för att få ett ordentligt, helt runt fönster.

Jag insåg ganska tidigt, att jag behöver kapa ut ungefär en centimeter i diameter extra ur cirkeln för att få en "ostörd" blick in i chassit. Detta kommer så fort en stund över finnes!

På återseende!

Permalänk
Medlem

Åh sh*t... Hur många stygn? Jag hoppas att du inte har skadat handen permanent.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Åh sh*t... Hur många stygn? Jag hoppas att du inte har skadat handen permanent.

Jag lyckades tydligen gå så djupt in i handen, att det var tvunget att läggas dubbla lager stygn, två stygn på insidan och sex stygn på utsidan. Vet inte hur det blir senare, men för tillfället har jag i princip ingen styrka alls i lillfingret, och även nedsatt känsel. Men enligt läkaren träffade jag inget viktigt

Men det har återhämtat sig bra!

Permalänk
Skrivet av Belzer:

Men enligt läkaren träffade jag inget viktigt

Men det har återhämtat sig bra!

Only one thing comes to mind...

(2:52)

Skämt åsido skönt att det läker som det ska iaf!

PS. Härligt bygge! ^^

Visa signatur

Chassi: Fractal Design North (Vit) | PSU: DeepCool PX1000G 1000W | MB: ASUS Prime Z790-A WIFI | CPU: Intel Core i9 13900K | RAM: Kingston 64GB DDR5 6000MHz | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzer:

Vet inte hur det blir senare, men för tillfället har jag i princip ingen styrka alls i lillfingret, och även nedsatt känsel. Men enligt läkaren träffade jag inget viktigt

Men det har återhämtat sig bra!

Jag är ingen läkare men... känseln borde komma tillbaks med tiden. En läkare som är expert på nerver berättade för mig en gång att en avsliten känselnerv brukar ta tre månader, tre veckor och tre dagar på sig att bli bra igen. I mitt fall var det benet, men tiden stämde.

Jag har också skurit mig i handen: slant med en brytbladskniv, men bladet stack ut bara kort så jag klarade mig med bara ett ärr efterråt. Men det var en väldig chock och blod överrallt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBorking:

Only one thing comes to mind...

https://www.youtube.com/watch?v=dhRUe-gz690&t=172

(2:52)

Skämt åsido skönt att det läker som det ska iaf!

PS. Härligt bygge! ^^

Haha, bra där! Men riktigt så reagerade jag inte ^^

Skrivet av Findecanor:

Jag är ingen läkare men... känseln borde komma tillbaks med tiden. En läkare som är expert på nerver berättade för mig en gång att en avsliten känselnerv brukar ta tre månader, tre veckor och tre dagar på sig att bli bra igen. I mitt fall var det benet, men tiden stämde.

Jag har också skurit mig i handen: slant med en brytbladskniv, men bladet stack ut bara kort så jag klarade mig med bara ett ärr efterråt. Men det var en väldig chock och blod överrallt.

Då är det bara att börja räkna dagarna då! Med tanke på utvecklingen hittills, tvekar jag inte alls på att jag blir fullt återställd, människokroppen är trots allt brutalt kompetent vad gäller sådant.

Inga kommentarer om var hårddiskarna bör monteras?

Permalänk

Skurit mitt två gånger i fingrarna och dragit av nerver i ett finger tog drygt tre månader att bli bra.
Har många inom mitt jobb som skurit sig med och det brukar ta allt från 2-6 månader med styrka och känsel, och säger läkaren att du bara har tagit i köttet så är det lugnt. men du kan få lite problem med ärr bildanden runt där.

Nu till projektet:
Grymt att se och börjar verkligen bli ett riktigt trevligt chassi.
Kämpa på så sitter jag tyst i bakgrunden och kollar på.

Visa signatur

Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W
Laptop: Acer 5820gt
Dyslektiker så har svårt med stavning och meningsuppbyggnad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fallenfate:

Skurit mitt två gånger i fingrarna och dragit av nerver i ett finger tog drygt tre månader att bli bra.
Har många inom mitt jobb som skurit sig med och det brukar ta allt från 2-6 månader med styrka och känsel, och säger läkaren att du bara har tagit i köttet så är det lugnt. men du kan få lite problem med ärr bildanden runt där.

Nu till projektet:
Grymt att se och börjar verkligen bli ett riktigt trevligt chassi.
Kämpa på så sitter jag tyst i bakgrunden och kollar på.

Precis, så är det ju. Även om man i början var väldigt skeptisk.

Kul att du gillar det, jag blir bara mer och mer förälskad i det, ju mer jag får meka med det!

Inga åsikter om hårddiskburen? : )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzer:

Precis, så är det ju. Även om man i början var väldigt skeptisk.

Kul att du gillar det, jag blir bara mer och mer förälskad i det, ju mer jag får meka med det!

Inga åsikter om hårddiskburen? : )

Försök lägg den så den inte syns eller så man inte få en första blick på den (HDD är ju inte så snygg heller så )

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar