Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gubbkroppen:

Hallå

Har min polarare hos mig nu. eftersom jag har 250mb/S internet och tänkte köpa spel. Då är min fråga.

Kan man ändra till US i konsollen. Och handla från Amerikanska store? Eller kan man köpa "gift cards" på Amazon och lägga in koden i ps4 om man kör US på enheten?

Komplett guide att följa. Glöm inte läsa på de senare sidorna också.
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=313784

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Avstängd
Skrivet av iller:

Komplett guide att följa. Glöm inte läsa på de senare sidorna också.
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=313784

Tack som tusan.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av dacieed:

TRUE, det enda jag har att spela är bf4 just nu. Vill ha ett nice racingspel och ett äventyrsspel med

Project Cars kommer ju ut snart, det kanske kan vara något?

Är det förresten någon som har GTA V? Flyter det på fint? Jag kan inte bestämma mig om jag ska skaffa det nu till PS4 eller vänta på PC versionen.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av ozo64:

Bah Gran Turismo har inte varit ngt att ha sen 3'an. De blev akterseglade för länge sedan.

Skrivet av Adam West:

Tja allt är ju personligt, jag tycker det är mycket roligare och har en lite mer "seriös" ton än just Forza som är enda riktiga rivalen. Håller dock med om att de senaste spelen, framförallt sen 4:an inte har levt upp till förväntningarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, tyvärr har inte Gran Turismo varit konkurrenskraftiga på länge. Körkänslan är katastrofal jämfört med Forza. Varenda bil understyr som attan. Visst inget av spelen är direkta simulatorer. Men i Forza så känner man iaf igen karaktären på både Civic Type R jag kör nu och den BMW M3 jag hade tidigare. I GT så känns Type R som att köra minibuss och M3an understyr som någon gammal audi från 80-talet.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Köpte mitt första PS4 på releasedagen i november 2013, sålde detta för någon månad sen då en vän med lite mindre inkomst ville ha ett och inte hade råd med ett nytt, åkte häromdagen och köpte ett nytt på Mediamarkt till mig själv.

Intressanta skillnader jag märkt:

* HDMI och strömsladd är mycket lättare att sätta i, på min förra var anslutningarna lite lösa, på den nya sitter de bättre.
* Den är i stort sett knäpptyst, min förra lät inte mycket heller, men denna ger knappt ett ljud i från sig.
* Gummit på spakarna på kontrollen är annorlunda, på de förra räckte det att jag drog med fingret på så fick jag små gummibitar på fingrarna, nu lossnar ingenting.
* WiFi fungerar mycket bättre, på den gamla dippade det mer än vad det gör på den nya. De är på precis samma ställe och går mot samma router.

Märks att det görs en del hel ändringar bakom kulisserna. Köpte The Order bundlen för att vara säker på att få senaste revisionen.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Inaktiv

Jag börjar tröttna på att ladda kontrollen efter att den har varit igång runt 3-5 timmar. Vad tycker ni om de där laddstationerna? Är de något att ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Köpte mitt första PS4 på releasedagen i november 2013, sålde detta för någon månad sen då en vän med lite mindre inkomst ville ha ett och inte hade råd med ett nytt, åkte häromdagen och köpte ett nytt på Mediamarkt till mig själv.

Intressanta skillnader jag märkt:

* HDMI och strömsladd är mycket lättare att sätta i, på min förra var anslutningarna lite lösa, på den nya sitter de bättre.
* Den är i stort sett knäpptyst, min förra lät inte mycket heller, men denna ger knappt ett ljud i från sig.
* Gummit på spakarna på kontrollen är annorlunda, på de förra räckte det att jag drog med fingret på så fick jag små gummibitar på fingrarna, nu lossnar ingenting.
* WiFi fungerar mycket bättre, på den gamla dippade det mer än vad det gör på den nya. De är på precis samma ställe och går mot samma router.

Märks att det görs en del hel ändringar bakom kulisserna. Köpte The Order bundlen för att vara säker på att få senaste revisionen.

Jag vet att de ändrade gummit på spakarna med det andra var nytt för mig, särskilt wifi:n och strömsladden.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av isbjoern:

Köpte mitt första PS4 på releasedagen i november 2013, sålde detta för någon månad sen då en vän med lite mindre inkomst ville ha ett och inte hade råd med ett nytt, åkte häromdagen och köpte ett nytt på Mediamarkt till mig själv.

Intressanta skillnader jag märkt:

* HDMI och strömsladd är mycket lättare att sätta i, på min förra var anslutningarna lite lösa, på den nya sitter de bättre.
* Den är i stort sett knäpptyst, min förra lät inte mycket heller, men denna ger knappt ett ljud i från sig.
* Gummit på spakarna på kontrollen är annorlunda, på de förra räckte det att jag drog med fingret på så fick jag små gummibitar på fingrarna, nu lossnar ingenting.
* WiFi fungerar mycket bättre, på den gamla dippade det mer än vad det gör på den nya. De är på precis samma ställe och går mot samma router.

Märks att det görs en del hel ändringar bakom kulisserna. Köpte The Order bundlen för att vara säker på att få senaste revisionen.

Jag måste fått en lite nyare modell även jag när jag köpte den i Januari då. Har ofta hört att PS4 skulle väsnas marginellt mer än Xbox One. Men det enda jag kan höra från min PS4 när jag sitter i soffan är när Bluray läsaren snurrar igång. Annars är den helt ohörbar, även med TVn på mute, då är jag ändå grymt känslig för oljud - det enda som hörs i min dator är när HDDn spinner igång och jag funderar på att byta ut även lagringsdisken till SSD bara för det

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Jag köpte min i mitten på september (tror jag, kanske kommer ihåg fel) och var rädd att jag skulle få dåliga spakar men gummit funkar fortfarande. En kompis som köpte sin i mars/april fick dåligt gummi. Tycker inte heller min direkt låter något men jag är inte speciellt känslig för oljud så kanske inte märker så mycket, datorn låter 10 gånger mer så har väl blivit van med irriterande ljud så jag märker inte låga ljudvolymer.

Däremot så tycker jag att wifi dippar en hel del och att anslutningarna sitter lite löst, så jag antar att det finns några olika revisioner, kanske just den med order 1886 som har fixat allt det.

Permalänk
Avstängd

Jag gillar spel.

PS (no pun intended). Mitt PS fungerar klockrent. Förutom PSN och dess nedgång så har jag inget att klaga på.. Förutom eventuellt inte det bästa spelutbudet men det lider både X1 och PS4 av. Wifi kan vara lite så där faktiskt... Fungerar för tillfället klockrent men gjorde det inte när jag fick konsolen då det var markant segare (stundtals fungerade inte ordentligt) än kabel.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Har precis spelat klart singleplayer-läget i GTA V och har lite separationsångest och är lite rastlös. Vet inte riktigt vad jag ska spela nu. Något tips? Testade Assassin's Creed: Unity men blev sjukt besviken. Gillar de flesta sorters spel, men de får gärna vara rätt story-drivna.

Också: kommer det något nytt häftigt spel till PS4 snart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santrium:

Har precis spelat klart singleplayer-läget i GTA V och har lite separationsångest och är lite rastlös. Vet inte riktigt vad jag ska spela nu. Något tips? Testade Assassin's Creed: Unity men blev sjukt besviken. Gillar de flesta sorters spel, men de får gärna vara rätt story-drivna.

Också: kommer det något nytt häftigt spel till PS4 snart?

Farcry 4!!?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Santrium:

Har precis spelat klart singleplayer-läget i GTA V och har lite separationsångest och är lite rastlös. Vet inte riktigt vad jag ska spela nu. Något tips? Testade Assassin's Creed: Unity men blev sjukt besviken. Gillar de flesta sorters spel, men de får gärna vara rätt story-drivna.

Också: kommer det något nytt häftigt spel till PS4 snart?

Hehe, håller även jag på med kampanjen. Alldeles i slutet nu, min tredje genomspelning dessutom (två på PS3 tidigare). Spelet är fortfarande riktigt underbart även om jag såklart vet vad som händer. FPS-läget gjorde det samtidigt nästan till ett helt nytt spel med. Finns mycket att göra i spelet så har du inte utforskat och gjort sidouppdrag så finns ju även det. Samt GTA Online såklart.

Har du PSN+ så kom det lite nya spel igår. Totalt 5st titlar så kanske finns något där som lockar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hehe, håller även jag på med kampanjen. Alldeles i slutet nu, min tredje genomspelning dessutom (två på PS3 tidigare). Spelet är fortfarande riktigt underbart även om jag såklart vet vad som händer. FPS-läget gjorde det samtidigt nästan till ett helt nytt spel med. Finns mycket att göra i spelet så har du inte utforskat och gjort sidouppdrag så finns ju även det. Samt GTA Online såklart.

Har du PSN+ så kom det lite nya spel igår. Totalt 5st titlar så kanske finns något där som lockar?

Fick man inte 4 spel till PS4 med PSN+?

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av frizzy10:

Fick man inte 4 spel till PS4 med PSN+?

Jag fick fem att låsa upp. Valiant Hearts, Oddworld 2: New 'n' Tasty, OliiOlli 2, Hotline Miami och Counterspy.

Via: https://store.sonyentertainmentnetwork.com/#!/en-se/home/game... då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag fick fem att låsa upp. Valiant Hearts, Oddworld 2: New 'n' Tasty, OliiOlli 2, Hotline Miami och Counterspy.

Via: https://store.sonyentertainmentnetwork.com/#!/en-se/home/game... då.

Alltid trevligt med gratis spel, men synd bara de inte var så intressanta för mig.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santrium:

Har precis spelat klart singleplayer-läget i GTA V och har lite separationsångest och är lite rastlös. Vet inte riktigt vad jag ska spela nu. Något tips? Testade Assassin's Creed: Unity men blev sjukt besviken. Gillar de flesta sorters spel, men de får gärna vara rätt story-drivna.

Också: kommer det något nytt häftigt spel till PS4 snart?

Borderlands the handsome collection

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag fick fem att låsa upp. Valiant Hearts, Oddworld 2: New 'n' Tasty, OliiOlli 2, Hotline Miami och Counterspy.

Via: https://store.sonyentertainmentnetwork.com/#!/en-se/home/game... då.

För mig står det att hotline miami kostar :/ Aja, inte hela världen. De fyra andra spelen verkar bra, samt slog till på veckans deal. 206,10 kr för The Last of us var det lätt värt

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Goteborgan:

Alltid trevligt med gratis spel, men synd bara de inte var så intressanta för mig.

Det är rätt mycket indie och okändare titlar på PS4, speciellt då jämfört med PS3. Men förr eller senare dyker det ju upp något iallafall.

Skrivet av frizzy10:

För mig står det att hotline miami kostar :/ Aja, inte hela världen. De fyra andra spelen verkar bra, samt slog till på veckans deal. 206,10 kr för The Last of us var det lätt värt

Hm, knepigt. Jag hade det till PS Vita och PS3 sedan när spelet dök upp i PSN+ förra året men nu fick jag även PS4-utgåvan när jag lade till spelet.

The Last of Us är ett riktigt bra köp skulle jag säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det är rätt mycket indie och okändare titlar på PS4, speciellt då jämfört med PS3. Men förr eller senare dyker det ju upp något iallafall.

Hm, knepigt. Jag hade det till PS Vita och PS3 sedan när spelet dök upp i PSN+ förra året men nu fick jag även PS4-utgåvan när jag lade till spelet.

The Last of Us är ett riktigt bra köp skulle jag säga.

Hmm, får testa att ladda ner det då. Tack

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Inaktiv

Ser fram emot Borderlands 2 handsome collection, körde inte DLC'n på Ps3'an, så gott med ett local coop spel..

Tycker det är fruktansvärt öken med sådana spel på sista åren, local coop är ju kul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santrium:

Har precis spelat klart singleplayer-läget i GTA V och har lite separationsångest och är lite rastlös. Vet inte riktigt vad jag ska spela nu. Något tips? Testade Assassin's Creed: Unity men blev sjukt besviken. Gillar de flesta sorters spel, men de får gärna vara rätt story-drivna.

Också: kommer det något nytt häftigt spel till PS4 snart?

Middle earth - Shadow of mordor, rea på det i PS-store. Riktigt kul är det, ungefär som Assasins creed fast i Mordor.

Visa signatur

Corsair Graphite 600T / Corsair TX 850W M / ASUS Z170 Pro Gaming / Intel Core i7 6700K / be quiet! Pure Rock / Corsair 16GB 2133Mhz VENGEANCE / MSI GTX 1080 8GB Gaming X

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Santrium:

Har precis spelat klart singleplayer-läget i GTA V och har lite separationsångest och är lite rastlös. Vet inte riktigt vad jag ska spela nu. Något tips? Testade Assassin's Creed: Unity men blev sjukt besviken. Gillar de flesta sorters spel, men de får gärna vara rätt story-drivna.

Också: kommer det något nytt häftigt spel till PS4 snart?

Har du provat The Last of Us än? Fantastiskt bra spel om man gillar story-drivet spelande.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Har en längre tid funderat på att köpa en PS4 fastän jag absolut inte har något behov för den...Har en PS3 och den samlar mest damm förutom lite blueray tittande och lite spel ibland (sist Last of Us, underbart spel).

Nu har jag nog hittat en "orsak" varför jag skall ha den, Wasteland 2 kommer till PS4

http://blog.eu.playstation.com/2015/03/04/wasteland-2-coming-...

Några andra bra orsaker varför jag skall hjälpa hålla vårt kära konsumtionssamhälle rullande i Sverige?

Permalänk

Hej allihopa! Jag och mina vänner har ett rejält irriterande problem. Vi kan inte spela mot varandra online.
Vi är några stycken och alla har
PSN+
NAT typ 2 minst
Fungerande internet..

Så vi kan spela samarbetssäsong online i FIFA 15 vi kan alla spela online ranked när spelet söker upp random spelare.
Men vi kan inte bjuda in och möta varandra online...
Detta gäller inte bara FIFA 15 utan även NHL 15 och TRINE 1 och 2 vilket är de spel vi testat hittils och samma problem.
När man bjuder in och skall möta en polare så verkar det funka bra men sedan "timear det out" och man får felmeddelande att det inte går och skapa en spelsession eller tappat kontakt eller vad det nu står.

Eftersom vi är så många som har samma problem och det gäller alla spel så blir vi riktigt konfunderade.
Är detta något alla har problem med eller har vi missat något jätte enkelt?

Oerhört tacksam för svar
Hälsningar Kim

Visa signatur

---------------------------

Permalänk
Medlem

PS4 funkar ej längre?

Hej!
Mitt PS4 har bara slutat att fungera, har inte gjort någonting alls.
Började med att jag skulle ta med det till min kompis och när jag startar det där så får jag upp detta:

Det går inte att starta PS4-systemet.

Anslut DUELSCHOCK 4 med USB-kabeln och tryck sedan på PS knappen.

När jag sedan gör detta står det att jag ska ladda ner en uppdatering och lägga in det i ett USB minne och sen koppla den till mitt PS4, när jag gör detta så händer INGENTING.
Det står att den inte kan hitta den i mitt USB minne.

Jag kan inte ens starta mitt PS4 är det någon som vet hur man ska lösa detta?!

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Cadoro:

Hej!
Mitt PS4 har bara slutat att fungera, har inte gjort någonting alls.
Började med att jag skulle ta med det till min kompis och när jag startar det där så får jag upp detta:

Det går inte att starta PS4-systemet.

Anslut DUELSCHOCK 4 med USB-kabeln och tryck sedan på PS knappen.

När jag sedan gör detta står det att jag ska ladda ner en uppdatering och lägga in det i ett USB minne och sen koppla den till mitt PS4, när jag gör detta så händer INGENTING.
Det står att den inte kan hitta den i mitt USB minne.

Jag kan inte ens starta mitt PS4 är det någon som vet hur man ska lösa detta?!

Om den är köpt i Sverige har du väl två års garanti? Bara att gå tillbaka till butiken och få en ny i så fall.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadoro:

Hej!
Mitt PS4 har bara slutat att fungera, har inte gjort någonting alls.
Började med att jag skulle ta med det till min kompis och när jag startar det där så får jag upp detta:

Det går inte att starta PS4-systemet.

Anslut DUELSCHOCK 4 med USB-kabeln och tryck sedan på PS knappen.

När jag sedan gör detta står det att jag ska ladda ner en uppdatering och lägga in det i ett USB minne och sen koppla den till mitt PS4, när jag gör detta så händer INGENTING.
Det står att den inte kan hitta den i mitt USB minne.

Jag kan inte ens starta mitt PS4 är det någon som vet hur man ska lösa detta?!

Om jag inte är helt fel ute, så måste filen ligga i en mapp som heter något speciellt med STORA bokstäver, mer vet jag inte men det går att googla ;).
Men går det inte bara att sätta i en internetsladd i PS4:an och uppdatera den via nätet i safe mode? Väl där kan du testa Rebuild Database också.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadoro:

Hej!
Mitt PS4 har bara slutat att fungera, har inte gjort någonting alls.
Började med att jag skulle ta med det till min kompis och när jag startar det där så får jag upp detta:

Det går inte att starta PS4-systemet.

Anslut DUELSCHOCK 4 med USB-kabeln och tryck sedan på PS knappen.

När jag sedan gör detta står det att jag ska ladda ner en uppdatering och lägga in det i ett USB minne och sen koppla den till mitt PS4, när jag gör detta så händer INGENTING.
Det står att den inte kan hitta den i mitt USB minne.

Jag kan inte ens starta mitt PS4 är det någon som vet hur man ska lösa detta?!

Testa detta:
http://se.playstation.com/ps4initialise/

Skrivet av Mega-Dark:

Om jag inte är helt fel ute, så måste filen ligga i en mapp som heter något speciellt med STORA bokstäver, mer vet jag inte men det går att googla ;).
Men går det inte bara att sätta i en internetsladd i PS4:an och uppdatera den via nätet i safe mode? Väl där kan du testa Rebuild Database också.

"UPDATE"

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Om jag inte är helt fel ute, så måste filen ligga i en mapp som heter något speciellt med STORA bokstäver, mer vet jag inte men det går att googla ;).
Men går det inte bara att sätta i en internetsladd i PS4:an och uppdatera den via nätet i safe mode? Väl där kan du testa Rebuild Database också.

Jo jag gjorde en mapp som hette UPDATE. Men det händer ingenting. Kan ej trycka någonstans heller.

Skickades från m.sweclockers.com