Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Huh. Den hade jag missat. Mitt halvstabila grafikkort fick för sig att tjura lite, så efter ett nyplanerat shoppingområde kalasdog datorn med glada ljudeffekter och skärmblink.

Samma sak hände mig här om dagen för ett större parti motorväg som jag hade byggt en fet korsning till... så jag jaga direkt efter lösningar. Hehe. Dock var det bara crash-to-desktop för min del.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur funkar Hyrdo Plant egentligen?
Tycker jag gjort helt rätt enligt instruktioner men den ger fan aldrig någon ström.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Jag är så jäkla tacksam! Du gör ett grymt jobb!

Nu är det stadshuset och att tunnlar ska komma, som saknas innan jag kan dra igång min Stockholm-map.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

Hur funkar Hyrdo Plant egentligen?
Tycker jag gjort helt rätt enligt instruktioner men den ger fan aldrig någon ström.

Många andra med liknande problem. Verkar handla om tålamod. Det går igång efter ett tag verkar det som.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Mr Mr:

Jag är så jäkla tacksam! Du gör ett grymt jobb!

Nu är det stadshuset och att tunnlar ska komma, som saknas innan jag kan dra igång min Stockholm-map.

Tunnlar kommer som tidigare nämnt i en gratisuppdatering inom en snar framtid

Permalänk
Skrivet av TotalyMoo:

Tunnlar kommer som tidigare nämnt i en gratisuppdatering inom en snar framtid

Med det sagt kommer det alltså en DLC som kommer kosta om ett tag ;)..

Skrivet av n_sandstrom:

Ett normalt hus byggs på ca ett års tid, dvs ca 9000 timmar.

Skulle du vilja sitta och vänta 9000 minuter på att husen skulle bli klara?

Haha, men sen skrev jag också att 1 timme irl borde vara 1 min!
Som The síms har kört med, då går dagarna bra!:>

Permalänk
Skrivet av fredrikkarlsson:

Haha, men sen skrev jag också att 1 timme irl borde vara 1 min!
Som The síms har kört med, då går dagarna bra!:>

ja, och det var precis det jag kommenterade.

Skulle en timme i spelet ta en minut, då skulle du behöva sitta och spela i två veckor IRL för att ett hus skulle hinna byggas klart.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrikkarlsson:

Med det sagt kommer det alltså en DLC som kommer kosta om ett tag ;)..

Jag betalar gärna för ett DLC innehållande mer klassiskt europeiska byggnader!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabo86:

Vad har du för grejor i övrigt då? Det flyter på bra på lägsta inställningarna när jag kör med HD 4600 men då är det ju så klart riktigt fult.

Intel NUC I5 4250U

Antar att hela systemet är för långsamt, jag som tänkte spela allt på ps4 och så kommer detta spelet...

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av GaMeR2K5:

Man får se till o ha tillräckligt med folk i de olika utbildningsnivåerna.

Hur sköter man det lättast egentligen? jag har varningar på mina industrier att det jobbar för högt utbildade personer där. Ska man bygga ett område där man medvetet struntar i att ha skolor?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Skrivet av fredrikkarlsson:

Med det sagt kommer det alltså en DLC som kommer kosta om ett tag ;)..

Yup, eventuellt kommer vi släppa expansioner som är betalda. Det är det enda vettiga sättet att kunna betala för post-release utveckling. Som tur är kommer de nästan alltid bundlas med gratisuppdateringar också.

För övrigt: http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?846172-You...!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Hur sköter man det lättast egentligen? jag har varningar på mina industrier att det jobbar för högt utbildade personer där. Ska man bygga ett område där man medvetet struntar i att ha skolor?

Det är så jag brukar göra. Invånarna i staden verkar lite lata och orkar inte pendla hur långt som helst så jag bygger distrikten med tanke att invånarna i området ska ha jobb inom en särskild sektor och hanterar utbildningen enligt det.

Man kan säkert göra något med kollektivtrafik också, men det har inte funkat så bra för mig än så länge...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Finns det någon nackdel med att ha högutbildade personer på jobb som inte kräver det? Jag byggde en stadsdel utan skolor så att de kunde jobba i skogsindustrin men de som flyttar in verkar likt förbannat utbilda sig även fast det är långt till närmsta skola. Hela min skogsindustri har nu utbildad arbetskraft.

Visa signatur

Stationär: i7 870 - H55M USB3 - 8GB RAM - GEFORCE GTX 1050 Ti - 512GB SSD - 1TB HDD
Laptop: Gigabyte P34G v2 - i7 4710HQ - 8GB RAM - HD 4600/GTX 860M - 128GB mSATA SSD - 1TB HDD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arazand:

Det är så jag brukar göra. Invånarna i staden verkar lite lata och orkar inte pendla hur långt som helst så jag bygger distrikten med tanke att invånarna i området ska ha jobb inom en särskild sektor och hanterar utbildningen enligt det.

Man kan säkert göra något med kollektivtrafik också, men det har inte funkat så bra för mig än så länge...

Nu med 40K+ invånare i staden så börjar min stadsplanering visa sina brister.

Bostäder, affärer och industri har jag förbundit med endast en stor rondell. >.<

Ska sätta mig och böka runt ordentligt i staden när jag kommer hem ikväll. Se om det går o få lite ordning på det.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Nu med 40K+ invånare i staden så börjar min stadsplanering visa sina brister.

Bostäder, affärer och industri har jag förbundit med endast en stor rondell. >.<

Ska sätta mig och böka runt ordentligt i staden när jag kommer hem ikväll. Se om det går o få lite ordning på det.

Byggde om centrum i min stad i ca 2 timmar, trodde jag hade skapat det ultimata genomfarten och avfarten men efter ca 10 minuter så såg jag att det inte blev som jag tänkt, får nog försöka ägna lite mer tid och pengar på att bygga om... Igen

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Det med bussarna har jag letar efter!

Om man framföra lite konstruktiv kritik så hade det varit att få en inbyggd manual där man kan söka efter sådant. Likt så de gjort i Civ 5, med civilopedia som man kommer åt direkt inne ifrån spelet. Där hade man kunnat ta allt ni skrivit på wikin och lite till och kunna uppdatera när nytt innehåll landar, även moddare hade kunnat förklara vad en mod gör osv.

Tips: Steams overlay har en webläsare, bara trycka shift+enter och välja web browser så kan du kolla på wikin nästan in-game.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The-Architect:

Tips: Steams overlay har en webläsare, bara trycka shift+enter och välja web browser så kan du kolla på wikin nästan in-game.

Jag har två skärmar, så det är inte besväret. Vill bara ha mer och bättre kurerad info än det som wiki sidan erbjuder just nu.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av fieskmask:

Byggde om centrum i min stad i ca 2 timmar, trodde jag hade skapat det ultimata genomfarten och avfarten men efter ca 10 minuter så såg jag att det inte blev som jag tänkt, får nog försöka ägna lite mer tid och pengar på att bygga om... Igen

Tycker aldrig det blir riktigt som man tänkt sig.

Om man ens kommer på något bra... fantasin är inte så bra för mig. Jag kör mest rutnät hela tiden vilket ger en väldigt tråkig stad estetiskt sett.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Tycker aldrig det blir riktigt som man tänkt sig.

Om man ens kommer på något bra... fantasin är inte så bra för mig. Jag kör mest rutnät hela tiden vilket ger en väldigt tråkig stad estetiskt sett.

Du kan ju alltid ge dig på att bygga en kopia av Barcelona
https://www.flickr.com/photos/giopac/4170731853/

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Behöver lite hjälp med textureringen till min test-modell som jag moddar.

Såhär ser texturen ut jag har skapat med hjälp av UVW map: http://www.bilddump.se/bilder/20150320143215-83.249.91.3.jpg

Men såhär blir resultatet när jag lägger på det i programmet http://www.bilddump.se/bilder/20150320143520-83.249.91.3.png

Hur får jag det att passa? Har inte superkoll på hur UVW mapping fungerar.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Behöver lite hjälp med textureringen till min test-modell som jag moddar.

Såhär ser texturen ut jag har skapat med hjälp av UVW map: http://www.bilddump.se/bilder/20150320143215-83.249.91.3.jpg

Men såhär blir resultatet när jag lägger på det i programmet http://www.bilddump.se/bilder/20150320143520-83.249.91.3.png

Hur får jag det att passa? Har inte superkoll på hur UVW mapping fungerar.

Nu när du har lyckats lägga texturen på ditt objekt är det dags att börja "mappa" dom olika delarna från texturerna till dom olika delarna på ditt objekt. Därav UV-map. Det blir rätt meckigt att försöka förklara, dessutom blir det offtopic, så googla på guider för UV-mapping på youtube. Tex https://www.youtube.com/watch?v=oYW0y8y2hk0

Permalänk
Medlem

Verkar som att det fortfarande inte fungerar att byta riktning på one way streets med höger musknapp. Jag får det iaf inte att fungera

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torach:

Verkar som att det fortfarande inte fungerar att byta riktning på one way streets med höger musknapp. Jag får det iaf inte att fungera

uppdatera vägen och uppdatera från andra hållet? om man kan säga så x)

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcym:

uppdatera vägen och uppdatera från andra hållet? om man kan säga så x)

Hmm. Stod ju i patchnote att det var med höger musknapp.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Torach:

Verkar som att det fortfarande inte fungerar att byta riktning på one way streets med höger musknapp. Jag får det iaf inte att fungera

Har du "Upgrade Road" markerad?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Har du "Upgrade Road" markerad?

Det fungerar via upgrade tool. Synd att det inte stod i patchnoten

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Torach:

Det fungerar via upgrade tool. Synd att det inte stod i patchnoten

Jo det gör det faktiskt.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Lätt att missa antar jag om man inte vet vad en "Noad" är

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m4gnify:

Lätt att missa antar jag om man inte vet vad en "Noad" är

Hehe... absolut.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Finns det någon anledning att ha mer än en bussdepå?

Visa signatur

Stationär: i7 870 - H55M USB3 - 8GB RAM - GEFORCE GTX 1050 Ti - 512GB SSD - 1TB HDD
Laptop: Gigabyte P34G v2 - i7 4710HQ - 8GB RAM - HD 4600/GTX 860M - 128GB mSATA SSD - 1TB HDD