Permalänk
Medlem
Skrivet av dabo86:

Finns det någon anledning att ha mer än en bussdepå?

Du får fler bussar antar jag, och det kan nog behövas när du sätter ut fler linjer eller märker att bussarna är fulla.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Ok, det går ju att justera antalet bussar om man ändrar budgeten också, men bara till en viss gräns antar jag.

Visa signatur

Stationär: i7 870 - H55M USB3 - 8GB RAM - GEFORCE GTX 1050 Ti - 512GB SSD - 1TB HDD
Laptop: Gigabyte P34G v2 - i7 4710HQ - 8GB RAM - HD 4600/GTX 860M - 128GB mSATA SSD - 1TB HDD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dabo86:

Finns det någon anledning att ha mer än en bussdepå?

Skrivet av alex5555:

Du får fler bussar antar jag, och det kan nog behövas när du sätter ut fler linjer eller märker att bussarna är fulla.

Jag undrade det samma... 63 bussar används nu enligt bussdepån. Kör 100% budget på allt. Sätter jag ut fler bussdepåer så visas "0 buses in use" på den nya. Dock ändras det när man placerar ut fler hållplatser.

Spelar ingen roll heller vart man placerar ut bussdepån i staden? Ser inte ut som att bussarna lämnar linjen någon gång sedan de tagit sig fram till den.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Jag undrade det samma... 63 bussar används nu enligt bussdepån. Kör 100% budget på allt. Sätter jag ut fler bussdepåer så visas "0 buses in use" på den nya. Dock ändras det när man placerar ut fler hållplatser.

Det är inte så att det inte finns någon busslinje kopplad till depån så därför spawnar inga bussar?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabo86:

Finns det någon anledning att ha mer än en bussdepå?

Skrivet av alex5555:

Du får fler bussar antar jag, och det kan nog behövas när du sätter ut fler linjer eller märker att bussarna är fulla.

Skrivet av GaMeR2K5:

Jag undrade det samma... 63 bussar används nu enligt bussdepån. Kör 100% budget på allt. Sätter jag ut fler bussdepåer så visas "0 buses in use" på den nya. Dock ändras det när man placerar ut fler hållplatser.

Spelar ingen roll heller vart man placerar ut bussdepån i staden? Ser inte ut som att bussarna lämnar linjen någon gång sedan de tagit sig fram till den.

Skrivet av simon253:

Det är inte så att det inte finns någon busslinje kopplad till depån så därför spawnar inga bussar?

Finns ingen anledning att sätta ut flera. Har du satt ut en täcker den alla bussar du kan behöva.

Visa signatur

Stationär MSI Z77A-S03 Inet edition | Intel I5 3570K | Noctua UH12P SE | 16GB Kingston Beast series | MSI GTX 1060 | Samsung SSD 840-Series 128GB + 256GB | Fractal Design Integra R2 650W | NZXT Source 210 Elite

Permalänk
Medlem

Jag satte ut en till bara för att testa, och där började ganska snabbt att rulla ut bussar ur den med.

Bussdepå-1 har i skrivande stund ~260 aktiva bussar, och bussdepå-2 har ~15 bussar, men det ökar hela tiden.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Nu finns det även ett vattentorn. Dock bara en prydnad, då man inte kan göra fingerande vattentorn än.(går inte att koppla in dem på rören)

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=4110004...

Morgondagens(alternativ Söndagens) projekt, måste bara hitta en bättre skala på den ;P
Sedan ska det bara på texturer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Haha, tamme fan. Jag får skylla på en tung arbetsvecka

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk

Vilket skitspel.
Jag skulle bara pilla med lite trafiklösningar för tunga industrier igårkväll.
Nu är jag skittrött, och ligger efter med allt idag.
Någon som har lust att bygga en sleep-timer-mod?

Aja, fick se årets första gryning iallafall

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Vilket skitspel.
Jag skulle bara pilla med lite trafiklösningar för tunga industrier igårkväll.
Nu är jag skittrött, och ligger efter med allt idag.
Någon som har lust att bygga en sleep-timer-mod?

Aja, fick se årets första gryning iallafall

Japp, detta spelet är riktigt "farligt", borde komma med en varningsskylt.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Något jag tycker är lite trist, kan ha fel dock. Men det är att moddar verkar vara nästan något av ett krav enligt många?

Visst är det inget fel med moddar, men jag ser det främst som något som kan användas för att förlänga spelets livslängd, inte att det är något man måste ha redan när man börjar spela.

Permalänk
Medlem

Någon som vet varför min Bus Depot inte skickar ut några bussar? Står "Buses in use: 0". Den ligger intill en väg och det finns en rutt utsatt. Har försökt med att flytta den till en annan plats men det blev ingen skillnad.

Edit: Fick till slut en liten hjälpruta som förklarade att busslinjen var tvungen att gå i en loop!

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem

Foamtropolis

Invånare: 157.557 personer
Inkomst: 143.541 credits/veckan

samt så är invånarna på topphumör!

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Snusfri

Förbannde tidsslukare detta spel är alltså.. men det är fan helt underbart.

Inte kommit så långt ännu, Lake Flacid har bara runt 10k invånare, men ens horribla vägnät börjar göra sig påmint redan så man får uppgradera nästan varje väg.

Ska nog leta upp någon bra karta på workshop och planera lite bättre inför framtiden i en ny stad istället

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Skillnad på standard och deluxe edition

Hej,
Precis som titeln lyder, vad är den egentligen skillnaden ?

Värt de extra kronorna för deluxe ?

Permalänk
Medlem

Hittade en riktigt najs mod som låter dig uppgradera vägar till One-Way eller Two-Way utan att behöva riva dem!

Fungerar utmärkt!

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=4082092...

Permalänk
Skrivet av Faulisto:

Något jag tycker är lite trist, kan ha fel dock. Men det är att moddar verkar vara nästan något av ett krav enligt många?

Visst är det inget fel med moddar, men jag ser det främst som något som kan användas för att förlänga spelets livslängd, inte att det är något man måste ha redan när man börjar spela.

Det är inga moddar som man "måste" ha.

Alla spel har brister. Att just det här spelet ger extra bra möjligheter att lösa dom med moddar från dag ett är inte en negativ sak.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Faulisto:

Något jag tycker är lite trist, kan ha fel dock. Men det är att moddar verkar vara nästan något av ett krav enligt många?

Visst är det inget fel med moddar, men jag ser det främst som något som kan användas för att förlänga spelets livslängd, inte att det är något man måste ha redan när man börjar spela.

Krav nej. Går utmärkt att spela spelet utan dem.

Dock får man välja själv om man vill testa några eller inte. Sedan när man gjort det så kanske man inte vill spela utan dem. Som att låsa upp 25 rutor istället för 9.

Skrivet av Hanzooon:

Hittade en riktigt najs mod som låter dig uppgradera vägar till One-Way eller Two-Way utan att behöva riva dem!

Fungerar utmärkt!

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=4082092...

Senaste uppdateringen lade till den funktionen direkt i spelet... så den modden är utdaterad nu.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Verkar som invånarna i min stad inte gillar att bo granne med Globen, de blir sjuka av allt oljud.

Visa signatur

Stationär: i7 870 - H55M USB3 - 8GB RAM - GEFORCE GTX 1050 Ti - 512GB SSD - 1TB HDD
Laptop: Gigabyte P34G v2 - i7 4710HQ - 8GB RAM - HD 4600/GTX 860M - 128GB mSATA SSD - 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Irriterande med massdöden som jag och en del andra råkar ut för då och då

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azpol:

Finns ingen anledning att sätta ut flera. Har du satt ut en täcker den alla bussar du kan behöva.

Ok, så det fungerar alltså. Då vet man

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Jag har många busshållplatser som är översvämmade med människor, men jag vet inte om jag vågar höja budgeten för bussarna för då tjockar väl trafiken igen sig ännu mer...

Visa signatur

Stationär: i7 870 - H55M USB3 - 8GB RAM - GEFORCE GTX 1050 Ti - 512GB SSD - 1TB HDD
Laptop: Gigabyte P34G v2 - i7 4710HQ - 8GB RAM - HD 4600/GTX 860M - 128GB mSATA SSD - 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Är ditt dricksvatten förgiftat?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Nu är även Taipei 101 färdig. Skalan är långt ifrån verklighetstrogen. Men byggnaden skulle inte passa in om den såg ut som på bilden ovan.

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=4118398...

Edit: Uppdaterade färgen lite på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Är ditt dricksvatten förgiftat?

Nej, det är det inte. Finns en teori jag läst på reddit att det kan ha att göra med livscykeln för cimarna. De dör helt enkelt när de når en viss ålder, och om många flyttade in samtidigt blir det problem. Att servicefordon i spelet dessutom är oerhört ineffektiva gör det ännu värre.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Nej, det är det inte. Finns en teori jag läst på reddit att det kan ha att göra med livscykeln för cimarna. De dör helt enkelt när de når en viss ålder, och om många flyttade in samtidigt blir det problem. Att servicefordon i spelet dessutom är oerhört ineffektiva gör det ännu värre.

Ja du ser ju ut att vara i år 2065, så 50 år efter det att man börjar spela, så du lär ju ha en hel del äldre personer i din stad.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Nej, det är det inte. Finns en teori jag läst på reddit att det kan ha att göra med livscykeln för cimarna. De dör helt enkelt när de når en viss ålder, och om många flyttade in samtidigt blir det problem. Att servicefordon i spelet dessutom är oerhört ineffektiva gör det ännu värre.

Man kan se det som en future också.
Har du inte möjlighet att hantera trafiken så kommer dina planerade lösningar för att hämta döda kroppar slå ut staden och därmed sänks pop tills hanteringen funkar igen.

Denna massdöd har hänt mig otalig antal ggr och är enormt irriterande, men jag kan direkt relatera detta till dess trafik problem som man har haft så ett mycket väl fungerande trafik nät är ett måste!

Skrivet av ArakanI2:

Nu är även Taipei 101 färdig. Skalan är långt ifrån verklighetstrogen. Men byggnaden skulle inte passa in om den såg ut som på bilden ovan.

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=4118093...

http://cloud-4.steamusercontent.com/ugc/539643766788246793/DA...

*both thumbs up*

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Vi borde fixa en karta som alla har som utgångspunkt och sedan hur folk bygger på den. Skulle vara kul att se vad folk har för roliga resultat och planering. Blir lite som en tävling då.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Gällande detta med döda personer och övergivna hus.
Vem är det som ser till att hämta döda kroppar? Är det sjukhus man måste bygga mer utav?
Samt övergivna hus, kan man inte fixa en auto-rivning av dessa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Gällande detta med döda personer och övergivna hus.
Vem är det som ser till att hämta döda kroppar? Är det sjukhus man måste bygga mer utav?
Samt övergivna hus, kan man inte fixa en auto-rivning av dessa?

Det är krematorium och kyrkogårdarna som hämtar döda personer

Finns en mod, ligger typ högst upp på Workshoppen, heter typ "Auto Destruction" nånting, svårt och missa om du tittar in där