Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk

Undrar hur snabbt den tog slut hos Ica!

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Någon som testade att beställa Bitdefender och fick sig en nyckel?

De ger ut nycklar hela tiden. Tyvärr tycker jag BitDefender är riktigt kasst, det går t ex inte alls att köra BlueStacks med det. Det har de vetat om i evigheter men båda bara pekar finger åt varandra.

http://www.bitdefender.com/media/html/60-second/

Där har du 6 månader.

Visa signatur

Ryzen 2700x, Nvidia 2080, 32gb 3200CL14 B-Die, 970 Evo
"Limbo" burk: I52500k, Nvidia 560 ti, 16gb Ram.
Server: FSC PI 2664. Quad core, 4gb minne, lite hårddiskar och en hel del damm.

Permalänk

Någon som vet om Samsung Galaxy S5 rean på ICA är endast ett nät erbjudande eller om det även gäller i butik?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Någon som vet om Samsung Galaxy S5 rean på ICA är endast ett nät erbjudande eller om det även gäller i butik?

"Alla priser är webbunika och kan skilja sig från butik."

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Arthur Bongo:

De ger ut nycklar hela tiden. Tyvärr tycker jag BitDefender är riktigt kasst, det går t ex inte alls att köra BlueStacks med det. Det har de vetat om i evigheter men båda bara pekar finger åt varandra.

http://www.bitdefender.com/media/html/60-second/

Där har du 6 månader.

Ahh, det är en sån licens jag kör på nu, trevligt med längre gratisperiod

Tycker BitDefender funkar riktigt bra.

EDIT: Såg nu att jag redan hade 223 dagar kvar på gratislicensen, men tack ändå

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Tänkte bygga en kontorsdator till en bekant och fick syn på G3258 till ett bra pris. Den borde väl räcka? Ska vara till dokumenthantering och lite PS.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem

Är Iphone 5C 8GB något att ha?
Går det ens att uppdatera telefonen när det kommer ny IOS med så lite minne?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bozzeta:

Är Iphone 5C 8GB något att ha?
Går det ens att uppdatera telefonen när det kommer ny IOS med så lite minne?

Beror på vad du ska använda den till?

Ska du bara ha den som surf, ringa och smsa med så varför inte?
Men räkna inte med att kunna installera så många spel, eller appar på den.
För iPhone 5C är just inriktad på de som surfar, ringer och smsar och inte använder så mycket appar alls.

Vid iOS8 släppet så "droppade" Apple stödet för iPhone 4, så troligen så kommer Apple att "droppa" stödet för iPhone 4S vid iOS9 släppet, vilket ger att iOS9 bör komma till iPhone5/iPhone 5C med.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Skrivet av Bozzeta:

Är Iphone 5C 8GB något att ha?
Går det ens att uppdatera telefonen när det kommer ny IOS med så lite minne?

Jag beställde precis en. Är ju i princip en Iphone 5 i plastförpackning, dvs kompakt, bra kamera och fortfarande hyfsat snabb. Har upptäckt att jag inte lagrar så mycket på mina mobiler nu för tiden förutom foton, så tror 8gb borde räcka. Hade ju varit trevligt med 16gb, men man kan ju använda cloud-tjänster. Man streamar ju mycket nu, musik och video. Tror den har 5gb ledigt när man får den, så får ju ändå plats med lite appar, spel och foton. Skulle gissa på att Apple håller den uppdaterad med senaste IOS de kommande 2-3 åren i alla fall.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av apelipell:

Tänkte bygga en kontorsdator till en bekant och fick syn på G3258 till ett bra pris. Den borde väl räcka? Ska vara till dokumenthantering och lite PS.

Skickades från m.sweclockers.com

Den räcker och blir över. Har en själv och lirar CS:GO och renderar videos. Funkar utmärkt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bozzeta:

Är Iphone 5C 8GB något att ha?
Går det ens att uppdatera telefonen när det kommer ny IOS med så lite minne?

Hej, jag skulle inte ha köpt en ny iPhone med enbart 8GB. Uppdateringar kommer att bli problematiska och du måste hela tiden hålla koll på hur mycket lagringsutrymme du har kvar.

Försökte hjälpa en vän nyligen med att uppdatera till senaste iOS och det var ingen trevlig historia. Nu visste hon ju inte ens vad iCloud var för något så allt var sparat lokalt. Himla trevligt må jag säga.

Om du vill köpa en billig iPhone så skulle jag kolla in http://www.mtorget.se istället.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon195163:

Hej, jag skulle inte ha köpt en ny iPhone med enbart 8GB. Uppdateringar kommer att bli problematiska och du måste hela tiden hålla koll på hur mycket lagringsutrymme du har kvar.

Försökte hjälpa en vän nyligen med att uppdatera till senaste iOS och det var ingen trevlig historia. Nu visste hon ju inte ens vad iCloud var för något så allt var sparat lokalt. Himla trevligt må jag säga.

Om du vill köpa en billig iPhone så skulle jag kolla in http://www.mtorget.se istället.

Nja, sprid inte felaktiga saker.
Men iPhone med 8 GB utrymme räcker gott, så lönge man har den till enklare saker, ex surf, sms, mail etc. Bara man vet att det inte är en enhet man installerar massor med appar/spel på så kommer den funka utmärkt.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PowerNet:

Nja, sprid inte felaktiga saker.
Men iPhone med 8 GB utrymme räcker gott, så lönge man har den till enklare saker, ex surf, sms, mail etc. Bara man vet att det inte är en enhet man installerar massor med appar/spel på så kommer den funka utmärkt.

Jag sprider inte felaktiga "saker". Du har helt rätt i att 8 GB fungerar bra om den används till surf, sms, mail etc. MEN så fort som den används till andra saker så som foton, filmer och kanske en app eller två så kommer problemen när det är dags för uppgradering.

Att rekommendera 8 GB är inte OK. Förstår om du har en 8 GB-iPhone och gillar att pyssla med lagringsutrymmet ständigt, men det är INTE OK att rekommendera det till andra för att få ditt personliga inköp att kännas bättre.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon195163:

Jag sprider inte felaktiga "saker". Du har helt rätt i att 8 GB fungerar bra om den används till suft, sms, mail etc. MEN så fort som den används till andra saker så som foton, filmer och kanske en app eller två så kommer problemen när det är dags för uppgradering.

Att rekommendera 8 GB är inte OK. Förstår om du har en 8 GB-iPhone och gillar att pyssla med lagringsutrymmet ständigt, men det är INTE OK att rekommendera det till andra för att få ditt personliga inköp att kännas bättre.

Nej, har ingen 8GB iPhone då det är för lite för min del, då jag vill ha plats för offline lisor etc.

Men som svaret var så funkar det ypperligt bra att ha en iPgone med 8GB ytrymme, för ex surf, mail, sms etc och några enstaka appar/något spel, lite bilder etc.

Men ska man ha många appar, vill lagra musik lokalt etc så är det minst 16GB som gäller, hellst 64GB

Så att rekommendera 8GB under förutsättning att köparen vet om begränsningen är inget problem, för 50 kr/mån år det "oslagbart". Man kan ju köpa en "bara för att" då det närmst är 1 fika på et fik /mån max. (Inte ens det).

Dock synd att de ändrat så det är bindningstid på abonnemanget, annars hade det lätt blivit ett köp och ha som extratelefon (ex slm GPS i bil, spela musik etc).

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Skrivet av PowerNet:

Nja, sprid inte felaktiga saker.
Men iPhone med 8 GB utrymme räcker gott, så lönge man har den till enklare saker, ex surf, sms, mail etc. Bara man vet att det inte är en enhet man installerar massor med appar/spel på så kommer den funka utmärkt.

Jag håller med. En 5C med 8Gb duger gott om man använder den som angivet ovan. Använder den man den väldigt intensivt med massa foton och så, då är det nog en annan femma. Har en likadan i jobbet och den duger gott, förutsatt att man då får bortse att det är det vidrigaste i telefon-väg jag någonsin använt. Som en förenklad android för barn, passar säkert vissa men jag får seriöst utslag av den.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem

Haha det här får mig att nästan börja gråta.. beställde ju 2 telefoner genom comviq och det strulade till sig så jag får imga telefoner och nu idag totalmissar jag att dom är ännu billigare på ica och nu är dom slutsålda :'(:'(:'(:'(

Permalänk

SG5 - min avi kom idag och kunde hämta ut den. Nu ska vi se om vi kan låsa upp den gamla S3.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PowerNet:
Skrivet av marmeladov:

Medveten om att jag går över gränsen för diskussion om fynd nu.
Men varför skaffa en iPhone 5C som har en mycket bra kamera och ett grymt app-utbud om man nu ska använda telefonen som en billig Doro.

Lika bra att skaffa en Nokia 630 då, med större skärm och möjlighet till att utöka lagringsutrymmet. 890kr:
http://cdon.se/mobiltelefoni/nokia/nokia-lumia-630-black-p274...

Jag avslutar härmed min delaktighet i diskussionen, wp friends.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon195163:

Medveten om att jag går över gränsen för diskussion om fynd nu.
Men varför skaffa en iPhone 5C som har en mycket bra kamera och ett grymt app-utbud om man nu ska använda telefonen som en billig Doro.

Lika bra att skaffa en Nokia 630 då, med större skärm och möjlighet till att utöka lagringsutrymmet. 890kr:

För att iPhone 5C är bättre än Microsoft "Nolia" 630 på alla plan? Bättre kamera (både för bild och filmar i fullhd), bättre skärm, etcetc.
Och tillgång till alla Apple tjänster (om man ändå kör "all in" på Apple) som ex iCloud, Facetime, etcetc. Kunna använda samma appar på den som ex på sin ansra telefon / sin iPad etc.

En iPhone 5C med 8GB kan exempelvis användas som huvudtelefon för den som inte använder kamera/så mycket appar, eller som extratelefon och ha i ex bilen som GPS, spela musik hemma etc med.

Synd bara att Comviq påtvingar 24mån bindningstid för att undvika att folk bara beställer en telefon och sedan direkt säger upp abonnemanget.
Men 1200 kr är ju billigt för mobilen oavsett.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk

Behöver nytt ram-minne då nån av mina stickor krånglar. Har nu corsair vengeance 1600mhz cl9 2x4GB.

Vet inte om jag ska köra på dessa: G.Skill Ripjaws X 1833MHz CL8 2x4GB för 600:-
http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/internminne/ddr3...

Eller dessa: Corsair Vengeance 1600MHz CL9 4x4GB för 900:-
http://www.misco.se/product/product.aspx?P_ItemId=2620137&AS_...

Jag har alltså i dagsläget 8Gb och har inte direkt känt nåt behov av mer än så. Så min första tanke är att jag borde gå på 2x4 ripjaws då de är snabbare och jag ändå bara har stöd för dual channel på mitt moderkort. Å andra sidan är priset per Gb lockande på corsairstickorna. Vad tror ni, kommer jag ha nån egentlig nytta av 16Gb eller ska jag hålla mig till de billigare stickorna med bara 8Gb?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 900d PSU: Seasonic Prime Titanium 850W Moderkort: ASUS Maximus VIII Formula CPU: i7-6700k @4.8Ghz Kylning: Custom vattenkylning på CPU och grafikkort Ram: Corsair Vengeance 3000MHz 2x8GB GPU: Asus Strix 1080Ti OC

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Lyckokaka:

Behöver nytt ram-minne då nån av mina stickor krånglar. Har nu corsair vengeance 1600mhz cl9 2x4GB.

Vet inte om jag ska köra på dessa: G.Skill Ripjaws X 1833MHz CL8 2x4GB för 600:-
http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/internminne/ddr3...

Eller dessa: Corsair Vengeance 1600MHz CL9 4x4GB för 900:-
http://www.misco.se/product/product.aspx?P_ItemId=2620137&AS_...

Jag har alltså i dagsläget 8Gb och har inte direkt känt nåt behov av mer än så. Så min första tanke är att jag borde gå på 2x4 ripjaws då de är snabbare och jag ändå bara har stöd för dual channel på mitt moderkort. Å andra sidan är priset per Gb lockande på corsairstickorna. Vad tror ni, kommer jag ha nån egentlig nytta av 16Gb eller ska jag hålla mig till de billigare stickorna med bara 8Gb?

Dold text

Corsair minnena är inte LP heller, kan vara värt att notera om du har en tornkylare eller planerar på att skaffa en.
FYI, Dual-Channel fungerar med 2/4 stickor, alltså inte endast med 2 som jag tolkar det som att du tror.
Du har 4 minnesbanker på moderkortet, slot A1 - B1 - A2 - B2, där minnena körs i Dual-channel när de används i motsvarande minnesbank, dvs med antingen 2 eller 4 stickor.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Skrivet av Jonssown:

Corsair minnena är inte LP heller, kan vara värt att notera om du har en tornkylare eller planerar på att skaffa en.
FYI, Dual-Channel fungerar med 2/4 stickor, alltså inte endast med 2 som jag tolkar det som att du tror.
Du har 4 minnesbanker på moderkortet, slot A1 - B1 - A2 - B2, där minnena körs i Dual-channel när de används i motsvarande minnesbank, dvs med antingen 2 eller 4 stickor.

Kör för tillfället vattenkylning på CPU och grafikkorten, så det bör inte vara något större problem. Dock tycker jag stora kylflänsar är rätt fula. Använder LP varianten av corsair minnena just nu. Både corsair och G.Skill stickorna jag länkade till är fullprofil, dvs stora flänsar. Corsairstickorna ser väl lite större ut iof.

Jo, jag vet att dual-channel funkar med fyra stickor också. Det jag menade var att jag inte har quad channel på moderkortet, så jag har ingen prestandaförbättring av att ha fyra stickor. Dock förstår jag det som att minneskontrollern får mer att göra med fyra stickor kontra två?

:edit- Slår nog till på ripjaws stickorna ändå.. Sparar 300 spänn och får snabbare minnen. Har ändå inget behov av 16Gb minne då jag mest spelar på maskinen ändå. Tack för hjälpen!

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 900d PSU: Seasonic Prime Titanium 850W Moderkort: ASUS Maximus VIII Formula CPU: i7-6700k @4.8Ghz Kylning: Custom vattenkylning på CPU och grafikkort Ram: Corsair Vengeance 3000MHz 2x8GB GPU: Asus Strix 1080Ti OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Nu har jag hämtat ut min telefon och kan meddela att allt är frid och fröjd

Skickades från m.sweclockers.com

Hämtade också ut min och flickvännens Samsung Galaxy S5. Dock har vi problem med överhettning och rett keff batteritid.

Enligt GSM Monitor (batteriövervakar-app) att mobilen kommer att dö vid 21.00 ikväll.

Är inte säker på att det här är en så skön mobil.. Andra som precis fått sina och testat via Comviq?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Hämtade också ut min och flickvännens SGS2. Andra som precis fått sina och testat via Comviq?

Du är nog ganska ensam om att precis fått din SGS2

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av PowerNet:

Corsair Simple Audio Listen
1199 kr (Ord pris: 4499 kr)
https://www.dustinhome.se/product/5010763595/simple-audio-lis...

Dessa reas ju ut hela tiden, har de någonsin varit värda över 4000kr?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Någon mer som sitter och sörjer att dom inte lyckades komma över en S5:a ??

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Skrivet av SupakmeGusta:

Någon mer som sitter och sörjer att dom inte lyckades komma över en S5:a ??

Ja, la till en i kundvagnen men de var slut när jag skulle betala..

Permalänk
Skrivet av SupakmeGusta:

Någon mer som sitter och sörjer att dom inte lyckades komma över en S5:a ??

Hade jag inte gått på toa förre jag checkat Sweclockers supertråd så kanske jag hade hunnit. Ska aldrig mer gå på toa i mitt liv, det är så 2014.

Visa signatur

Ryzen 2700x, Nvidia 2080, 32gb 3200CL14 B-Die, 970 Evo
"Limbo" burk: I52500k, Nvidia 560 ti, 16gb Ram.
Server: FSC PI 2664. Quad core, 4gb minne, lite hårddiskar och en hel del damm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arthur Bongo:

Hade jag inte gått på toa förre jag checkat Sweclockers supertråd så kanske jag hade hunnit. Ska aldrig mer gå på toa i mitt liv, det är så 2014.

Hade det varit på reddit hade du fått guld. Tillräckligt för att kunna köpa dig en stol-toalett för att slippa resa dig från datorn när du behöver bajja <3

Permalänk
Avstängd

Blev ett köp av asusen tf, vill minnas att det fanns en guide här på swec om hur man fyttade recovery för att få mer plats, men kan inte hitta den, någon som vet ?

Nevermind hittade; http://www.sweclockers.com/forum/129-surfplattor/1290710-tosh...