SweClockers CS:GO turnering

Permalänk
Medlem

Skadji

Keh
Myfflaren
Desk
Vadde
iWhem

stand-in: Kiggan, Kaka, Sebski

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Uppdaterat första posten med lagen som har reserverade samt lagen som är i reserv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Uppdaterat första posten med lagen som har reserverade samt lagen som är i reserv.

En undran bara, då det var så stort intresse, vad är anledningen till att man ej kan utöka till t.ex 16 lag?
Har hållt i turneringar med upp till 64 och det bör ej vara något jättejobb att vara några lag till, bara att några matcher spelas samtidigt

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Hiraeth:

En undran bara, då det var så stort intresse, vad är anledningen till att man ej kan utöka till t.ex 16 lag?
Har hållt i turneringar med upp till 64 och det bör ej vara något jättejobb att vara några lag till, bara att några matcher spelas samtidigt

Hade inte förväntat mig sånt här stort intresse, om jag ska vara helt ärlig.

Får se om vi har tid att uttöka turneringen, vore väldigt roligt faktiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Hade inte förväntat mig sånt här stort intresse, om jag ska vara helt ärlig.

Får se om vi har tid att uttöka turneringen, vore väldigt roligt faktiskt

Ja verkligen, det blir nog inget problem att dra en omgång extra, är ju trots allt bara 1,5 timme extra, som gör att det blir mer spridning bland lagen och intressantare turnering

Permalänk
Skrivet av Hiraeth:

Ja verkligen, det blir nog inget problem att dra en omgång extra, är ju trots allt bara 1,5 timme extra, som gör att det blir mer spridning bland lagen och intressantare turnering

Det blir väl 1,5 timmar * 8 till? För ytterligare en omgång till blir ju åtta matcher till och om det ska livesändas så vill man väl visa varje match för sig, så man verkligen får se alla matcher.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Om GubbLir har en helt line-up så har vi redan fått våra 8-lag som behövs. Det gick mycket snabbare än vad jag trodde
Roligt att se att folk är intresserade av detta.

Det finns alltid risk för att lag inte kan så vi tar fortfarande emot ansökningar som reserver

Skrev pm till dig igår raven men fick inget svar =D
Vi är helt klart intresserade men vårt dilemma är ju att alla inte är online dagligen.
Är det ok att vi presenterar en lineup senast lördag och om jag inte återkommit innan dess så ger ni vår plats till annan?
Vill ni hellre ta några som redan angett en full lina så kör på det!
Vill inte vara omständig på något sätt.

Så gör som ni vill bara ni meddelar mig så jag vet om jag skall lägga ner projektet eller inte =D

Visa signatur

Den ända kampen man förlorar är den man ger upp!

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Svampen:

Skrev pm till dig igår raven men fick inget svar =D
Vi är helt klart intresserade men vårt dilemma är ju att alla inte är online dagligen.
Är det ok att vi presenterar en lineup senast lördag och om jag inte återkommit innan dess så ger ni vår plats till annan?
Vill ni hellre ta några som redan angett en full lina så kör på det!
Vill inte vara omständig på något sätt.

Så gör som ni vill bara ni meddelar mig så jag vet om jag skall lägga ner projektet eller inte =D

Eftersom att ni inte har en full line-up så varken en reserverad eller reserv plats.
Om du får ihop ett fullt lag så skriver jag självklart upp er i reservlistan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Eftersom att ni inte har en full line-up så varken en reserverad eller reserv plats.
Om du får ihop ett fullt lag så skriver jag självklart upp er i reservlistan

Ok kanske jag som varit otydlig.
Full lineup kommer vi garanterat att ha frågan var bara för min del att ta reda på vilka som namn det skulle stå
Detta skrev jag om i pm igår innan det var fullt.
Dock inte fått respons på detta meddelande.

Då gör vi så att vi hoppar av istället.
Känns inte som någon poäng att vara reserv 5+ i en 8a lags turnering

Lycka till med cupen!

Visa signatur

Den ända kampen man förlorar är den man ger upp!

Permalänk
Skrivet av Svampen:

Ok kanske jag som varit otydlig.
Full lineup kommer vi garanterat att ha frågan var bara för min del att ta reda på vilka som namn det skulle stå
Detta skrev jag om i pm igår innan det var fullt.
Dock inte fått respons på detta meddelande.

Då gör vi så att vi hoppar av istället.
Känns inte som någon poäng att vara reserv 5+ i en 8a lags turnering

Lycka till med cupen!

"...de första som anmäler sig med med ett helt lag, gärna någon stand-in, har reserverat en plats i turneringen."

"Ansökan gör du i den här tråden genom att skriva namnet på laget samt alla deltagande."

Ni har missat lite för att bli anmälda till turneringen. Men blir det 16 lag så har ni ju en plats om ni skriver upp det nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av sacc_babac:

Det blir väl 1,5 timmar * 8 till? För ytterligare en omgång till blir ju åtta matcher till och om det ska livesändas så vill man väl visa varje match för sig, så man verkligen får se alla matcher.

Nu vet jag inte om de tänkt livestreama alla matcher, det framgick aldrig, men tror ej de tänkte göra det då det isåfall är 1,5 * 4 i första rundan, dvs 18- midnatt bara för första omgången. Har svårt att se att de skulle hålla uppe lag vid 3 tiden.

Även om det var tanken, så kan man ju låta lagen spela den första rundan med 16 lag utan att livestreama alla, alltså att alla lirar samtidigt? Mycket svårare än så är det ju inte. Det är mest för att låta fler få spela och solla ut de bättre vilket ger mer kvalite dessutom

Så för att förtydliga hur jag tänker skulle funka.

18:00, turneringsstart.
18:15 16 lag spelar 8 matcher.
19.45 4 lag spelar 2 matcher i kvartsfinalen del 1, en streamas
21.15 4 lag spelar 2 matcher i kvartsfinalen del 2, en streamas
22.45 2 lag spelar semifinal 1, streamas
00.15 2 lag spelar semifinal 2, streamas.

Alternativt
18:00, turneringsstart.
18:15 16 lag spelar 8 matcher.
19.45 8 lag spelar 4 matcher i kvartsfinalen del 1, en streamas
21.15 2 lag spelar semifinal 1, streamas
22.45 2 lag spelar semifinal 2, streamas.

Permalänk
Skrivet av Hiraeth:

Nu vet jag inte om de tänkt livestreama alla matcher, det framgick aldrig, men tror ej de tänkte göra det då det isåfall är 1,5 * 4 i första rundan, dvs 18- midnatt bara för första omgången. Har svårt att se att de skulle hålla uppe lag vid 3 tiden.

Även om det var tanken, så kan man ju låta lagen spela den första rundan med 16 lag utan att livestreama alla, alltså att alla lirar samtidigt? Mycket svårare än så är det ju inte. Det är mest för att låta fler få spela och solla ut de bättre vilket ger mer kvalite dessutom

Så för att förtydliga hur jag tänker skulle funka.

18:00, turneringsstart.
18:15 16 lag spelar 8 matcher.
19.45 4 lag spelar 2 matcher i kvartsfinalen del 1, en streamas
21.15 4 lag spelar 2 matcher i kvartsfinalen del 2, en streamas
22.45 2 lag spelar semifinal 1, streamas
00.15 2 lag spelar semifinal 2, streamas.

Alternativt
18:00, turneringsstart.
18:15 16 lag spelar 8 matcher.
19.45 8 lag spelar 4 matcher i kvartsfinalen del 1, en streamas
21.15 2 lag spelar semifinal 1, streamas
22.45 2 lag spelar semifinal 2, streamas.

Ääh livesteama varje match och lägg till en extra dag om vi kör åttondel också, tycker jag Roligare med fler matcher att kolla på! Vill ju ha en (eller flera) helkväll(ar) med lite CS-streams. Lite mer vila också för lagen. Flytta semin till sista tävlingsdagen går också.

Man hinner ju inte heller lära känna lagen som helt plötsligt dyker upp i en semifinal, då de livestreamas för första gången. Det är ju en del av grejen att lära känna lagen under turneringen.

Lite praktiska frågor om ditt upplägg blir det gällande:
* Vilka matcher bör streamas?
* Hur väljer vi vilken match som ska streamas?

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Hiraeth:

Nu vet jag inte om de tänkt livestreama alla matcher, det framgick aldrig, men tror ej de tänkte göra det då det isåfall är 1,5 * 4 i första rundan, dvs 18- midnatt bara för första omgången. Har svårt att se att de skulle hålla uppe lag vid 3 tiden.

Även om det var tanken, så kan man ju låta lagen spela den första rundan med 16 lag utan att livestreama alla, alltså att alla lirar samtidigt? Mycket svårare än så är det ju inte. Det är mest för att låta fler få spela och solla ut de bättre vilket ger mer kvalite dessutom

Så för att förtydliga hur jag tänker skulle funka.

18:00, turneringsstart.
18:15 16 lag spelar 8 matcher.
19.45 4 lag spelar 2 matcher i kvartsfinalen del 1, en streamas
21.15 4 lag spelar 2 matcher i kvartsfinalen del 2, en streamas
22.45 2 lag spelar semifinal 1, streamas
00.15 2 lag spelar semifinal 2, streamas.

Alternativt
18:00, turneringsstart.
18:15 16 lag spelar 8 matcher.
19.45 8 lag spelar 4 matcher i kvartsfinalen del 1, en streamas
21.15 2 lag spelar semifinal 1, streamas
22.45 2 lag spelar semifinal 2, streamas.

Alla matcher kommer streamas, därav tiden som är utlagd nu.
Eftersom att vi är amatörer på detta så kommer vi börja med 8 lag.
Blir det en nästa gång, vilket jag hoppas på, så kommer vi göra det större.

Permalänk
Skrivet av Kenneth:

Alla matcher kommer streamas, därav tiden som är utlagd nu.
Eftersom att vi är amatörer på detta så kommer vi börja med 8 lag.
Blir det en nästa gång, vilket jag hoppas på, så kommer vi göra det större.

Låter bra det!

Vid nästa turnering (om det blir en) får väl mästarna en chans att försvara titeln också? Dvs. de är automatiskt kvalificerade till nästa turnering?

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av sacc_babac:

Låter bra det!

Vid nästa turnering (om det blir en) får väl mästarna en chans att försvara titeln också? Dvs. de är automatiskt kvalificerade till nästa turnering?

Självklart. Vid nästa turnering ska vi förhoppningsvis ha en trevlig prispott också

Permalänk
Medlem

Kul! Hoppas verkligen att ni utökar/kör en större turnering nästa gång. Om ni vill så får ni gärna skriva ned Hackers In Disguise på reservlistan.

Lagnamn:
Hackers In Disguise

Lineup:
FakeNinja
Catnip
Claskalas
MästerkockN
Adamw

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Alla matcher kommer streamas, därav tiden som är utlagd nu.
Eftersom att vi är amatörer på detta så kommer vi börja med 8 lag.
Blir det en nästa gång, vilket jag hoppas på, så kommer vi göra det större.

Ah, då förstår jag! Då kan man nästa gång köra en ostreamad runda en timma tidigare bara :3
Ska bli interssant att se!

Permalänk

Kul med en turnering i csgo!

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk

inKh Gaming

Mr.L
Moosie
godlin
Pappasmurf
Hammy

BigBeast ( stand-in)
Pavvelix (stand-in)
Tyskesoldaten (stand-in)
LaX(stand-in)
Hejmeddig (stand-in)
Peedi (stand-in)

Ändrar main roster.

Permalänk
Medlem

Så match nr 1 är Mirage only? Fattar jag det hela rätt då? ;D

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Hymer:

Så match nr 1 är Mirage only? Fattar jag det hela rätt då? ;D

Precis. På så sätt kan alla träna på den och vara förberedda.

Permalänk

Men ärligt talat, Mirage som första map? sätt D2 så kommer ni få lite högre nivå på spelet (då de flesta faktiskt kör/kan denna map), synd att lag ska behöva ryka på första matchen då de får börja med en skitmap. Och nej, jag suger inte på just Mirage om det är det ni undrar, ni kan ha Mirage på kvartsfinalen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spjuver123:

Men ärligt talat, Mirage som första map? sätt D2 så kommer ni få lite högre nivå på spelet (då de flesta faktiskt kör/kan denna map), synd att lag ska behöva ryka på första matchen då de får börja med en skitmap. Och nej, jag suger inte på just Mirage om det är det ni undrar, ni kan ha Mirage på kvartsfinalen..

Förklara gärna hur du tänker bakom påståendet att D2 ger en "högre nivå på spelet".
Så som jag ser det finns det en god anledning varför den inte alltid, utan egentligen numera sällan spelas i turneringar. Jag tycker själv att D2 och Mirage är likvärdiga, rent nivåmässigt.

Om lag ryker för att de spelar på en "skitmap" så tycker jag de ska ryka. En del av lagspelet är att öva på maps så att man blir bra på dem.

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja

Permalänk
Skrivet av Shirayukiie:

Förklara gärna hur du tänker bakom påståendet att D2 ger en "högre nivå på spelet".
Så som jag ser det finns det en god anledning varför den inte alltid, utan egentligen numera sällan spelas i turneringar. Jag tycker själv att D2 och Mirage är likvärdiga, rent nivåmässigt.

Om lag ryker för att de spelar på en "skitmap" så tycker jag de ska ryka. En del av lagspelet är att öva på maps så att man blir bra på dem.

Du fattar väl själv vad han menar med "högre nivå på spelet"? 9 av 10 CSGO-spelare har mer timmar på Dust än någon annan map. Därav har fler kännedom om taktiker, smokes, rörelser, platser och så vidare på Dust än någon annan map. Därmed blir det också högre kvalité på matcherna och det blir roligare att både spela och titta på dessa matcher.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caldetron:

Du fattar väl själv vad han menar med "högre nivå på spelet"? 9 av 10 CSGO-spelare har mer timmar på Dust än någon annan map. Därav har fler kännedom om taktiker, smokes, rörelser, platser och så vidare på Dust än någon annan map. Därmed blir det också högre kvalité på matcherna och det blir roligare att både spela och titta på dessa matcher.

Ja det förstår jag, men av samma anledning tycker jag att det blir alldeles för många timmar man får titta på och spela de_dust2.
Det är onödigt att kalla mirage för "skitmap" för att den påstådda majoriteten har spelat dust 9 av 10 gångerna de spelat spelet. Det kan ju lika gärna vara så att många lag spelat dust mindre? I bästa fall kunde map avgöras med någon sorts knife runda eller RNG så att det blir rättvist i den stora bilden.

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja

Permalänk
Medlem

Servern ska ha "standard competitive-inställningar". Menar ni att bomb timer är 45 sekunder då, alltså som matchmaking eller 35 sekunder som på riktiga matcher?

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spjuver123:

Men ärligt talat, Mirage som första map? sätt D2 så kommer ni få lite högre nivå på spelet (då de flesta faktiskt kör/kan denna map), synd att lag ska behöva ryka på första matchen då de får börja med en skitmap. Och nej, jag suger inte på just Mirage om det är det ni undrar, ni kan ha Mirage på kvartsfinalen..

Skrivet av Caldetron:

Du fattar väl själv vad han menar med "högre nivå på spelet"? 9 av 10 CSGO-spelare har mer timmar på Dust än någon annan map. Därav har fler kännedom om taktiker, smokes, rörelser, platser och så vidare på Dust än någon annan map. Därmed blir det också högre kvalité på matcherna och det blir roligare att både spela och titta på dessa matcher.

Så du menar att den nivån du förväntar dig av de som skrivit sina ranker (ak/dmg) etc ska ha sådan märkvärd skillnad på nivån och förståelsen mellan d2 och mirage? Om något är d2 en sådan map där man bara springer och skjuter jämt emot exempelvis mirage.

Som någon annan skrev, om den enda map man kan lägga smokes, flashes på etc är d2 så ligger man kanske inte på den nivån som krävs för att vinna?

Förövrigt tycker jag det är konstigt att inte map utgörs av veto. Iom att det ändå är så lite lag så är det bara att lägga upp en map pool och sedan banna varsin karta tills det bara är en kvar? Då blir det även mer taktik eftersom lagen får anpassa sig efter vilka kartor de och motståndaren tar bort. Båda lagen får kompromissa.

Blir om inte annat även mycket roligare för de som kollar, då det blir variation mellan matcherna.
Sedan väljer man sida genom att köra knivrunda.

Map pool:
Dust2
Mirage
Inferno
Cache
Train
Nuke
Overpass
Cbble

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Skrivet av emilgf:

Så du menar att den nivån du förväntar dig av de som skrivit sina ranker (ak/dmg) etc ska ha sådan märkvärd skillnad på nivån och förståelsen mellan d2 och mirage? Om något är d2 en sådan map där man bara springer och skjuter jämt emot exempelvis mirage.

Som någon annan skrev, om den enda map man kan lägga smokes, flashes på etc är d2 så ligger man kanske inte på den nivån som krävs för att vinna?

Förövrigt tycker jag det är konstigt att inte map utgörs av veto. Iom att det ändå är så lite lag så är det bara att lägga upp en map pool och sedan banna varsin karta tills det bara är en kvar? Då blir det även mer taktik eftersom lagen får anpassa sig efter vilka kartor de och motståndaren tar bort. Båda lagen får kompromissa.

Blir om inte annat även mycket roligare för de som kollar, då det blir variation mellan matcherna.
Sedan väljer man sida genom att köra knivrunda.

Map pool:
Dust2
Mirage
Inferno
Cache
Train
Nuke
Overpass
Cbble

Jag tycker också vetosystemet är det bästa, om spelarna i turneringen klarar det. Men jag tror verkligen de flesta AK/DMG-spelarna är bättre på Dust än någon annan map, taktiskt sett. Jag tycker verkligen att en första omgång ska vara en map där flest spelare kan prestera bäst, om inte vetosystemet körs! Och problemet med vetosystemet är att alla lag inte hinner träna på alla kartor tills turneringen. Det är lättare att ha kartor satta för att lagen skall kunna träna. Jag tror inte denna turnering har i syfte att ha proffslirare som kan alla maps in och ut och därför har man spikat kartor för varje match.

Men reglerna är satta, så vi kör på det som är och så får man utvärdera efter turneringen vad som kan bli bättre

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av emilgf:

Servern ska ha "standard competitive-inställningar". Menar ni att bomb timer är 45 sekunder då, alltså som matchmaking eller 35 sekunder som på riktiga matcher?

Ja, det kommer bli som i matchmaking. alltså 2min rundor och 45sek bombtid.

Skrivet av emilgf:

Så du menar att den nivån du förväntar dig av de som skrivit sina ranker (ak/dmg) etc ska ha sådan märkvärd skillnad på nivån och förståelsen mellan d2 och mirage? Om något är d2 en sådan map där man bara springer och skjuter jämt emot exempelvis mirage.

Som någon annan skrev, om den enda map man kan lägga smokes, flashes på etc är d2 så ligger man kanske inte på den nivån som krävs för att vinna?

Förövrigt tycker jag det är konstigt att inte map utgörs av veto. Iom att det ändå är så lite lag så är det bara att lägga upp en map pool och sedan banna varsin karta tills det bara är en kvar? Då blir det även mer taktik eftersom lagen får anpassa sig efter vilka kartor de och motståndaren tar bort. Båda lagen får kompromissa.

Blir om inte annat även mycket roligare för de som kollar, då det blir variation mellan matcherna.
Sedan väljer man sida genom att köra knivrunda.

Map pool:
Dust2
Mirage
Inferno
Cache
Train
Nuke
Overpass
Cbble

Skrivet av sacc_babac:

Jag tycker också vetosystemet är det bästa, om spelarna i turneringen klarar det. Men jag tror verkligen de flesta AK/DMG-spelarna är bättre på Dust än någon annan map, taktiskt sett. Jag tycker verkligen att en första omgång ska vara en map där flest spelare kan prestera bäst, om inte vetosystemet körs! Och problemet med vetosystemet är att alla lag inte hinner träna på alla kartor tills turneringen. Det är lättare att ha kartor satta för att lagen skall kunna träna. Jag tror inte denna turnering har i syfte att ha proffslirare som kan alla maps in och ut och därför har man spikat kartor för varje match.

Men reglerna är satta, så vi kör på det som är och så får man utvärdera efter turneringen vad som kan bli bättre

Det blir enklare för oss bakom att ställa om servrarna inför varje match med förbestämda maps, och blir som sagt jämnare då alla har lika mycket tid på sig att öva. I finalen får lagen som sagt välja en egen map samt att en slumpas. Det blir ingen "ban-map" då för vi har helt enkelt inget smidigt system för det i dagsläget.

Detta är vår första CS:GO turnering, vi har inte manskapet eller kunskapen att sätta upp det likt dom större ligorna.
Jag hoppas att vi kan fortsätta med detta och göra det bättre nästa gång med hjälp av eran feedback.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Ja, det kommer bli som i matchmaking. alltså 2min rundor och 45sek bombtid.

Det blir enklare för oss bakom att ställa om servrarna inför varje match med förbestämda maps, och blir som sagt jämnare då alla har lika mycket tid på sig att öva. I finalen får lagen som sagt välja en egen map samt att en slumpas. Det blir ingen "ban-map" då för vi har helt enkelt inget smidigt system för det i dagsläget.

Detta är vår första CS:GO turnering, vi har inte manskapet eller kunskapen att sätta upp det likt dom större ligorna.
Jag hoppas att vi kan fortsätta med detta och göra det bättre nästa gång med hjälp av eran feedback.

På andra cuper så som tex lemondogs turnering. Då hyrde man egen server (behövs inte här) och för att banna map så skriver man bara till den man möter och bannar. Tar ju max 5 minuter.
Tänkte att det blir ju inte lika mycket tittarglädje att kolla på samma karta 4 gånger i rad.

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar