Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av celoz:

Det är inte CDON som sköter kreditupplysningarna, utan de får bara tillbaka ett svar som antingen är "ja" eller "nej" och det avgör om ditt köp går igenom.

Ett grundkrav brukar dessutom vara att man haft en fast anställning i minst 6 månader.

Visa signatur

Cooler Master MasterCase 5 || Asrock X99M Extreme4 || i7-6800K || Antec KÜHLER H1200 PRO || 16GB Corsair Vengence DDR4 3000MHz || Samsung 840 EVO 1TB || Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 || Antec 620w High Current Gamer

3 st HP LP2475w || Logitech G710+ || Razer Diamondback

Permalänk
Medlem
Skrivet av celoz:

Det är inte CDON som sköter kreditupplysningarna, utan de får bara tillbaka ett svar som antingen är "ja" eller "nej" och det avgör om ditt köp går igenom.

I standardfallet går det till exakt så som du beskriver.

I just det här fallet så kan det dock finnas viss anledning för albin967 att tro att CDON skulle kunna "fixa" det. Detta eftersom CDON inför julhandeln förra året började använda sin egen betaltjänst Qliro. Qliro skapades som en direkt konkurrent till tex Klarna och erbjuder likartade tjänster i form av kredit- och betaltjänster. Eftersom både CDON och Qliro tillhör samma koncern (Qliro Group) så skulle man iaf rent teoretiskt kunna tänka sig att CDON i enstaka fall lät en trogen kund slinka igenom den sedvanliga kreditkollen. Även om de flesta av oss nog skulle uppleva det som oseriöst och hellre såg att det var vattentäta skott mellan kreditgivaren och handelsbolaget så är det ändå inte en helt otrolig tanke.

All cred till albin967 som jobbar och pluggar samtidigt men tyvärr räcker inte en årsinkomst på ca 60 000:- för att övertyga seriösa kreditgivare om en tillförlitlig betalningsförmåga. Runt 100 000:- per år är en smärtgräns för de flesta bolag och då får det heller inte existera någon betalningsanmärkning eller annan plump i protokollet. Ålder och position på arbetsmarknaden spelar också viss roll i bedömningen. Men det finns en flexibilitet i systemet, jag har själv suttit på ett av de större kortföretagen och släppt igenom människor som saknar både jobb och tillräcklig årsinkomst. I de flesta av dessa fallen har det dock funnits verifierbara förmögenheter och tillgångar av tillräcklig storlek.

Jag inser att det jag skriver är off-topic och kommer inte fortsätta tjata om det. Men kanske har någon funderat kring nekad fakturabetalning och blev lite hjälpt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av andii:

Awesome text

Shit, någon med koll. Tack!

Sen det där som någon annan sa om 6 månaders anställning stämmer tyvärr inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Vet du ifall de med mindre lagringsstorlekar (8TB) var nedsatta? Får inte fram de priserna nämligen, bara ordinarie.

Visa signatur

Kim
I | i9 9900KS | Auros Master | RTX2080 | Kingston 3200 MHz |

Permalänk
Skrivet av kiim:

Vet du ifall de med mindre lagringsstorlekar (8TB) var nedsatta? Får inte fram de priserna nämligen, bara ordinarie.

Nu svarar jag iof för någon annan men...
jag misstänker att WD hade (och har haft tidigre) något problem med valutaräkningen på denna modell, 8TB var dyrare. Valde man en annan valuta (när jag tittade) så var inte priset lika bra. Valde jag euro så var priset drygt 1300€ utan studentrabatt.
Priset var även efter den var slut 5249,40SEK (med rabatt) lång tid men är nu justerat.
Priset är nu 12224kr (utan rabatt) så jag är mycket tacksam för tipset och glad att jag hann denna gång.
Min är nu skickad utan något "knorr" från WD att jag fick den för 5249.60

Har även sett att annat dom säljer ibland har olika pris beroende på valutan man väljer.

EDIT: studentrabatten är 20% och även pris utan rabatt var lågt på denna modell (5249+25% när man räknar baklänges)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chipsmannen:

Nu svarar jag iof för någon annan men...
jag misstänker att WD hade (och har haft tidigre) något problem med valutaräkningen på denna modell, 8TB var dyrare. Valde man en annan valuta (när jag tittade) så var inte priset lika bra. Valde jag euro så var priset drygt 1300€ utan studentrabatt.
Priset visade även efter den var slut 5249,40SEK (med rabatt) lång tid men är nu justerat.
Priset nu är 12224kr (utan rabatt) så jag är mycket tacksam för tipset och glad att jag hann denna gång.
Min är nu skickad utan något "knorr" från WD att jag fick den för 5249.60

Har även sett att annat dom säljer ibland har olika pris beroende på valutan man väljer.

EDIT: studentrabatten är 20% och även pris utan rabatt var lågt på denna modell (5249+25% när man räknar baklänges)

Då är jag med! Tusen tack för det utförliga svaret.

Hoppas jag hinner med nästa gång den sänks

Visa signatur

Kim
I | i9 9900KS | Auros Master | RTX2080 | Kingston 3200 MHz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chipsmannen:

Nu svarar jag iof för någon annan men...
jag misstänker att WD hade (och har haft tidigre) något problem med valutaräkningen på denna modell, 8TB var dyrare. Valde man en annan valuta (när jag tittade) så var inte priset lika bra. Valde jag euro så var priset drygt 1300€ utan studentrabatt.
Priset var även efter den var slut 5249,40SEK (med rabatt) lång tid men är nu justerat.
Priset är nu 12224kr (utan rabatt) så jag är mycket tacksam för tipset och glad att jag hann denna gång.
Min är nu skickad utan något "knorr" från WD att jag fick den för 5249.60

Har även sett att annat dom säljer ibland har olika pris beroende på valutan man väljer.

EDIT: studentrabatten är 20% och även pris utan rabatt var lågt på denna modell (5249+25% när man räknar baklänges)

Är din skickad? Jag beställde min kl 08.58 igår. Och nu i morse fick jag ett mail,
"We regret to inform you that all or part of your 06 May 2015 order is currently backordered and we are unable to provide an expected ship date at this time. We will provide you with an additional update on your order as soon as possible.".

Permalänk
Medlem

Jag beställde senare och min kommer på fredag.

Permalänk

Min beställdes 11.34 och skickades från Nederländerna igår kväll. Passerade Köln kl.01 inatt

Permalänk
Medlem

Asus Radeon r9 290x med Dcuii kylaren för 2495kr på netonnet! Helt sjukt bra kort, 60 fps på GTA V med väldigt höha inställningar i 1080p och gpun ligger på 71-75 grader!:D

Visa signatur

PC : SSUPD Meshiliocious Mesh Edition - 13600k - 32Gb 6200mhz DDR5 - 2x 2tb kingston m.2 - Asus ProArt RTX 4080 Super 16Gb - Asus ROG Strix LC II 280mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pronix:

Asus Radeon r9 290x med Dcuii kylaren för 2495kr på netonnet! Helt sjukt bra kort, 60 fps på GTA V med väldigt höha inställningar i 1080p och gpun ligger på 71-75 grader!:D

Hittar inget...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pronix:

Asus Radeon r9 290x med Dcuii kylaren för 2495kr på netonnet! Helt sjukt bra kort, 60 fps på GTA V med väldigt höha inställningar i 1080p och gpun ligger på 71-75 grader!:D

Kan du möjligtvis länka till det? Kostar 2990 för mig, i internetbutiken iaf.

MVH,
W

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Netonnet brukar ha deals som räcker allt från några få timmar till en dag eller två.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rbt:

Vi börjar verkligen glida ifrån ämnet som är att diskutera fynd. Men dina 3 lax som du hjältemodigt offrar 99:- av, är helt ur min (och andra som betalar's) plånbok.

Och när han är färdigexaminerad så kommer han betala mer skatt än vad du gör och finansiera ditt uppehälle i äldreboendet, vad vill du komma fram till?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Hittar inget...

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av willeykk:

Kan du möjligtvis länka till det? Kostar 2990 för mig, i internetbutiken iaf.

MVH,
W

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Semjonov:

Netonnet brukar ha deals som räcker allt från några få timmar till en dag eller två.

WTF, måste ha varit en sån deal som semjonov nämnde. sjukt, för jag har tittat på just den dealen ända sen i söndags och beställde i tisdags! sorry för det, då kan vi bortse från mitt inlägg :S

Visa signatur

PC : SSUPD Meshiliocious Mesh Edition - 13600k - 32Gb 6200mhz DDR5 - 2x 2tb kingston m.2 - Asus ProArt RTX 4080 Super 16Gb - Asus ROG Strix LC II 280mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pronix:

WTF, måste ha varit en sån deal som semjonov nämnde. sjukt, för jag har tittat på just den dealen ända sen i söndags och beställde i tisdags! sorry för det, då kan vi bortse från mitt inlägg :S

Menar du denna?
http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/amd-p...

Permalänk
Medlem

Aa precis, fast jag fick den för 2495 i tisdags

Visa signatur

PC : SSUPD Meshiliocious Mesh Edition - 13600k - 32Gb 6200mhz DDR5 - 2x 2tb kingston m.2 - Asus ProArt RTX 4080 Super 16Gb - Asus ROG Strix LC II 280mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pronix:

Aa precis, fast jag fick den för 2495 i tisdags

Den kostar 2392kr för mig

EDIT: OJ, den var inställd på exkl moms för mig av någon anledning.

Permalänk
Skrivet av Feeku:

Den kostar 2392kr för mig

EDIT: OJ, den var inställd på exkl moms för mig av någon anledning.

Av den anledningen att du är inne på företagsfliken. Se uppe i vänstra hörnet av hemsidan.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Den kostar 2392kr för mig

EDIT: OJ, den var inställd på exkl moms för mig av någon anledning.

Du är inte ensam.
Senaste tiden har dom flesta "fynd" vart exkl moms för att sedan visa sig vara allt annat än fynd.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmeladov:

Av den anledningen att du är inne på företagsfliken. Se uppe i vänstra hörnet av hemsidan.

Jo jag såg det, tyckte bara det var konstigt då jag gick in via www.netonnet.se och har aldrig varit inne på företagssidan förut.

Skrivet av RainesX:

Du är inte ensam.
Senaste tiden har dom flesta "fynd" vart exkl moms för att sedan visa sig vara allt annat än fynd.

Där ser man

Permalänk
Medlem

Jahapp vi får nog inte våra EX4100
"A transportation accident has delayed delivery. / Delivery will be rescheduled. "

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon195163:

Shit, någon med koll. Tack!

Sen det där som någon annan sa om 6 månaders anställning stämmer tyvärr inte.

För att få "grönt ljus" på en UC (förutsatt att allt annat också är OK) behöver man ha en registrerad inkomst på 130k föregående år.
I alla fall vid lån och krediter i banken jag jobbar på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Zero Cool:

För att få "grönt ljus" på en UC (förutsatt att allt annat också är OK) behöver man ha en registrerad inkomst på 130k föregående år.
I alla fall vid lån och krediter i banken jag jobbar på.

Skickades från m.sweclockers.com

Det låter väldigt högt. Det beror kanske på vad man räknar som inkomst, men jag har aldrig behövt inkomst från arbete på 130k för att godkännas.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zero Cool:

För att få "grönt ljus" på en UC (förutsatt att allt annat också är OK) behöver man ha en registrerad inkomst på 130k föregående år.
I alla fall vid lån och krediter i banken jag jobbar på.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är svinlätt att få kredit hos ex. klarna och qliro utan någon inkomst alls, detsamma gäller kreditkort och mobil abb.

Permalänk
Medlem

Värst vad i7-4790K fladdrar omkring prismässigt, tidigare under dagen hade DustinHome den för 2990 kr (står fortfarande det på prisjakt), men nu är det tillbaka på 3490 kr. :-/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

UTAN MOMS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111111111111111111111111111111111111111111111

Svårt att förstå "Dagens fynd (bara tips, ingen diskussion) — Läs första inlägget först!"?
Anmäl och gå vidare.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomle:

Svårt att förstå "Dagens fynd (bara tips, ingen diskussion) — Läs första inlägget först!"?
Anmäl och gå vidare.

Ja jag gjorde och ska ut i solen nu, HARE BRA!

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Det är svinlätt att få kredit hos ex. klarna och qliro utan någon inkomst alls, detsamma gäller kreditkort och mobil abb.

Jag är 19 år och tar studenten från gymnasiet nu i vår. Har ingen anställning för tillfället och hade ca 16,000 (+ studiebidrag på 1050/månad) i inkomst förra året. Jag tecknade ett nytt abonnemang förra månaden och använde faktura med klarna så sent som igår. Har också använt Qliro tidigare i år, så vete fan om de har några krav direkt.

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk

Packade nyss upp min R9 290X jag beställde på CDON för 1990 kr. The dream is real!