Permalänk

Skeppa stationär dator till USA

Jag ska flytta från Irland till New York om cirka en månad och har en stationär dator sedan 6 månader tillbaka som jag byggt själv.

Hur ska jag gå tillväga för att skeppa datorn över till NY? Kan inte ta med den på flyget då jag helt enkelt kommer ha för mycket baggage och hålla på att kånka med mig en dator orkar jag inte så hoppas att det finns företag som kan skeppa typ min dator, Xbox one och lite annan elektronik utan att det kostar för mycket.

Några tips?

Tack!

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe DDR4 - Intel 5820k - GTX 1080Ti - 2x500GB 850 EVO - 16GB DDR4 RAM - Corsair RM 750W Gold.

Permalänk
Medlem

DHL/UPS, lär inte kosta svinmycket.

Permalänk
Rekordmedlem

Börja med att ta reda på vad som fungerar med 110v 60Hz så du inte fraktar nått som inte fungerar i Nordamerika.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Börja med att ta reda på vad som fungerar med 110v 60Hz så du inte fraktar nått som inte fungerar i Nordamerika.

This!

Och sedan ska du fundera på ifall det inte är värt att ta med det på flyget i alla fall. Jag flyttade precis hem från Ryssland och hade med mig båda mina datorer i sign. 804n åkte i sin egna låda som den kom med med allt förutom HDDs i, 304 packade jag ner i en handbaggage väska.

Nu är det kanske inte helt relativt eftersom jag hade totalt 3 stora väskor och lådan till Node 804, och första extra väskan kostade €50. Så har du inte jätte mycket med dig så kan det vara billigare att betala för extra väskan.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Skrivet av Carlj:

Nu är det kanske inte helt relativt eftersom jag hade totalt 3 stora väskor och lådan till Node 804, och första extra väskan kostade €50. Så har du inte jätte mycket med dig så kan det vara billigare att betala för extra väskan.

Säker det är en sån bra idé? kan bli rätt kallt i dem lastrummen, kyla~ vätska.
DHL/UPS så kan du fylla i vad paketet innehåller osv så kan dom anpassa frakten för datorn. om du tar med det på flyg som "väska" slängs det nog bara med allt annat där nere.

Permalänk
Hedersmedlem

Ta den som handbagage är nog det enda vettiga. Ska du skeppa på något sätt måste du vara MYCKET noggrann med emballeringen och sedan vara medveten om att saker kan komma bort. En annan sak är att förtulla datorn. Det är olika regler som gäller för handbagage och när man skeppar med UPS och liknande.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

En kompis tog sin till Norge (visserligen kortare bit) men också över flyget. Packade allt i original-lådor och betalade extra för det, funkade jättebra

Visa signatur

| Fractal Design R4 | Asus Maximus VII Hero | Intel i7 4970k | Asus R290X DirectCU | Corsair HX850W | TEAM 16GB 2133 Mhz | Samsung 840 PRO 256GB SSD | WD RED 3TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Börja med att ta reda på vad som fungerar med 110v 60Hz så du inte fraktar nått som inte fungerar i Nordamerika.

Nyare nätagg till vanliga datorer känner väl av om det är 110v eller 220v ??
Vet att dom senaste tre jag har haft gör det.. men kanske finns billigare som inte känner av sånnt utan exploderar ??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klapparen:

Säker det är en sån bra idé? kan bli rätt kallt i dem lastrummen, kyla~ vätska.
DHL/UPS så kan du fylla i vad paketet innehåller osv så kan dom anpassa frakten för datorn. om du tar med det på flyg som "väska" slängs det nog bara med allt annat där nere.

Fungerade utmärkt för mig, med en AIO kylare i. Visst är det lägre temperatur, men det är isolerat och blir därför inte -50C som det är utanför planet, ifall det var det du tänkte på?

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

När jag var i USA ett år så tryckte jag ner alla komponenter i antistatpåsar i resväskan, köpte nytt chassi, skärm, samt nätagg på plats. Då får man plats med det mesta. Ingen aning om detta är ett alternativ för dig.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Plocka loss kylare och grafikkort stoppa i original lådor, packa sedan allt i lager då de inte kommer vara försiktiga alltså minst två lager kartong plus pack materiel. Ta försäkring och backa up värdefull data. sedan skicka.

Spelkonsoller först i original låda sedan minst en kartong runt med bubbel plast, ta försäkring och backa up värdefull data.

Förutsätt att TSA kommer kolla på all lagringsmedia. Skulle själv inte ta med SSD/HDD i flytt till USA skulle lämna dem/förstöra dem och köpa nya där.

och du kommer troligtvis få skatta för det hela.

Visa signatur

WIDOW | Debian, Windows 7 | i5-4670K | Corsair H110 | MSI Z87-G45 GAMING | 16GB DDR3-1600MHz(2x8GB) | 2xKingston 120GB | 1TB WD black | 1TB Seagate | XFX AMD Radeon R9 280 DD 3GB | Fractal Design Define R5 | Corsair CX750M | 3x24" Asus VE247h 1080p |
Dell Dimension 4100 | Win98SE | Pentium III 1GHz | 512MB RAM | Sound Blaster Live! 24-bit | Geforce3 Ti 200 64MB AGP | Dual 1.44MB FDD | DVD-ROM | CD-RW |
Socket 7 Pentium | MS-DOS 6.22 | Pentium MMX 200MHz | 64MB RAM | nVidia Riva TNT2 | Yamaha Audician 32 Plus | Dual 1.44MB FDD |

Permalänk

Tack för alla svar.

Ringde UPS och sa att måttet var kring 60x60x60 för då får jag plats med Xbox One bredvid, och dom skulle ha €600 för ett paket med dom måtten till USA. Ska jag då eventuellt tulla något på det också tror jag nog jag säljer skiten här och köper nytt. Vill väldigt gärna slippa allt krångel med att ta med mig på flyget, kommer vara nog omständigt som det är.

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe DDR4 - Intel 5820k - GTX 1080Ti - 2x500GB 850 EVO - 16GB DDR4 RAM - Corsair RM 750W Gold.

Permalänk
Medlem

Hur många väskor ska du ha med dig? Omständigt blir det fram tills check in, och dit rullar du det förhoppningsvis på en bagagekärra.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |