The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk
Medlem

23 krasher på 2 timmars spelande, nice.
Har i princip aldrig haft problem med krasher i spel/os annars...

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

@TiasE: Ja, det skulle vara pinsamt eftersom GTA är från förra året. Att just PC versionen efterläntrade med ett halvår förändrar väl knappast detta?

Permalänk
Medlem

Crossfire är fortfarande helt kört eller hur? Tänkte jag köper det då crossfire fungerar.

Permalänk
Medlem

Vad gör ni för att spelet kraschar så ofta?
Haft 3 krascher på 10 timmar och det är nog pga att jag körde Google Remote desktop i bakgrunden (jobbade samtidigt hehe)
Med bara spelet igång har det inte kraschat sen en bra bit innan jag lämnade Wild Orchard och är nu i Velen.

Permalänk
Medlem

Någon mer som inte får Expansion pass att installera på Steam?

Permalänk
Skrivet av ghostfenix:

Nej tvåan var värre. Jag blev tvungen att lira med min Xbox-kontroll både med TW2 och nu TW3. Sen undrar jag om det är bara är jag som tycker att det är lite "fördröjning" i kontrollerna? Känns inte lika responsivt som i andra spel med fokus på rörlighet (tänk Assassin's Creed , Batman-spelen etc)

Har du på Vsync, eller tänker du bara på att hugget inte tar direkt, vilket gör det lite svårare, eftersom man måste ha tid att fullfölja hela svingen, och det på så sätt inte blir lika direkt? I Assassin's Creed och Batman-spelen tar ju slagen direkt, så man hinner träffa innan en fiende som redan påbörjat sitt hugg.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Vad gör ni för att spelet kraschar så ofta?
Haft 3 krascher på 10 timmar och det är nog pga att jag körde Google Remote desktop i bakgrunden (jobbade samtidigt hehe)
Med bara spelet igång har det inte kraschat sen en bra bit innan jag lämnade Wild Orchard och är nu i Velen.

Det är ett relativt stort problem med att spelet hänger sig, och har inte så mycket att göra med vad folk gör.
Det finns en massiv tråd på reddit och flera trådar på det officiella forumet för spelet om just detta.
Utvecklaren har även gått ut med att de jobbar på det.

Dock har jag lyckats spela nu i nästan 2 timmar utan problem efter att ha stängt ner i princip allt som inte behövs för att systemet ska rulla.

Skrivet av dannesthlm:

@TiasE: Ja, det skulle vara pinsamt eftersom GTA är från förra året. Att just PC versionen efterläntrade med ett halvår förändrar väl knappast detta?

Det var mest ett svar på personen som skrev att det skulle vara pinsamt om Witcher 3 vann över GTA5 som årets spel, inte kommer väl jag ihåg när GTA5 släpptes, tycker inte det var ett särskilt bra spel så det är inget jag direkt lagt på minnet.
Men så vitt jag kommer ihåg så är titeln årets spel brukar ju vara plattforms specifikt så GTA5 borde vara med på listan för årets spel på PC oavsett om konsollversionen släpptes förra året men jag kan ha fel, inget jag direkt bryr mig om heller.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av Billy Joe Bob:

Vad gör ni för att spelet kraschar så ofta?
Haft 3 krascher på 10 timmar och det är nog pga att jag körde Google Remote desktop i bakgrunden (jobbade samtidigt hehe)
Med bara spelet igång har det inte kraschat sen en bra bit innan jag lämnade Wild Orchard och är nu i Velen.

För mig kraschar det i princip bara om jag spenderar längre tid i inventoryt, eller snarare, spelet fryser. Gissar på att det är mycket värre för dem med CF/SLI dock.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Bara jag som tycker combat och movement är fan lika stelt som i tvåan? jämfört med gta5 så är det en väldig skillnad..

Movement tycker jag är mycket mer sluggish och tung i GTA 5, gällande combat är det omöjligt att jämföra då det är helt olika spel. Om du tycker att det är lika "stelt" (jag skulle snarare kalla det segt) som i 2an har du nog inte spelat 2an på ett tag, för det är avsevärt snabbare och enklare än i 2an.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Efter att nu ha spelat spelet några timmar måste jag säga att jag är oerhört kluven.

Jag har tidigare inte spelat något The Witcher men måste säga att karaktärerna är ganska intressanta och välgjorda. Miljöerna är fantastiska trots att dom har dragit ner på grafiken.

Men vad kommer till gameplay är det mycket jag tycker känns väldigt "opolerat".
Geralt rör sig väldigt "hackigt" enligt mitt tycke, fighterna känns oresponsibla och väldigt random i jämförelse med mycket annat.
Och vad gäller handledningen känns den halvdant gjord överlag. Enligt mig ska man antingen hålla spelaren i handen "hela vägen" eller inte alls.
Nu har det hänt många gånger att ett quest leder mig till en stad, där jag ska prata med en viss person. Men man vet inte vart i staden man ska vilket slutar med att man springer omkring och letar i varenda hus som en dåre eftersom alla "peasants" är totalt efterblivna och inte har någon dialog överhuvudtaget.
Kanske jämför jag spelet för mycket med elder scrolls (som är min absoluta favoritspelserie).

Spelar för övrigt på näst enklaste svårighetsgraden, men finner att många fighter man hamnar i är rent ut sagt "omöjliga" att klara. Har jag missat någonting, eller går fighterna i the witcher ut på att (1.slå ett slag 2.rulla bakåt -> repeat?)

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Skrivet av Mizccc:

Efter att nu ha spelat spelet några timmar måste jag säga att jag är oerhört kluven.

Jag har tidigare inte spelat något The Witcher men måste säga att karaktärerna är ganska intressanta och välgjorda. Miljöerna är fantastiska trots att dom har dragit ner på grafiken.

Men vad kommer till gameplay är det mycket jag tycker känns väldigt "opolerat".
Geralt rör sig väldigt "hackigt" enligt mitt tycke, fighterna känns oresponsibla och väldigt random i jämförelse med mycket annat.
Och vad gäller handledningen känns den halvdant gjord överlag. Enligt mig ska man antingen hålla spelaren i handen "hela vägen" eller inte alls.
Nu har det hänt många gånger att ett quest leder mig till en stad, där jag ska prata med en viss person. Men man vet inte vart i staden man ska vilket slutar med att man springer omkring och letar i varenda hus som en dåre eftersom alla "peasants" är totalt efterblivna och inte har någon dialog överhuvudtaget.
Kanske jämför jag spelet för mycket med elder scrolls (som är min absoluta favoritspelserie).

Spelar för övrigt på näst enklaste svårighetsgraden, men finner att många fighter man hamnar i är rent ut sagt "omöjliga" att klara. Har jag missat någonting, eller går fighterna i the witcher ut på att (1.slå ett slag 2.rulla bakåt -> repeat?)

Det oresponsiva är ju för att de ska bli utmanande? För att man inte ska kunna hugga på trotts att en fiende redan påbörjat sin attack, och detta var ännu tydligare i Witcher 2, och poängen är ju också att man inte ska få en handhållning hela vägen, men fortfarande ska få hjälp på traven i början. Anledningen till att alla quests förutom Daedric i Elder Scrolls snabbt blir så trista är ju för att man blir tillsagd precis var man ska gå och vem man ska prata med. När man ska leta reda på folk så gäller det att lyssna på vad folk pratar om i staden, om någon nämner det man är ute efter kan man oftast prata med dem, välja om man vill hota dem eller försöka hitta rätt på egen hand.

Rulla gör man när man blir omringad, alternativt om attacken man undviker har väldigt lång range, planerar man att attackera tillbaka direkt efter gör man bara en dodge åt sidan, alternativt blockar i rätt tid så det blir en counter. Är det större grupper använder man Signs för att distrahera en del av gruppen medans man dödar en ensam. Visst låter det kanske lite enformigt, men jämför det med Elder Scrolls där taktiken är att svinga sitt svärd tills motståndaren är död i princip, förutsatt att man inte lirar med hardcore mods.

Finns ju motståndare i så hög lvl att de är extremt svåra såklart, till skillnad från de senare Elder Scrolls levlar inte hela världen med en, vilket är hur det ska vara imo

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Ni som det kraschar mycket för, har ni Fraps eller annat program igång?
Prova stäng av dom/det isf.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Nu har det hänt många gånger att ett quest leder mig till en stad, där jag ska prata med en viss person. Men man vet inte vart i staden man ska vilket slutar med att man springer omkring och letar i varenda hus som en dåre eftersom alla "peasants" är totalt efterblivna och inte har någon dialog överhuvudtaget.
Kanske jämför jag spelet för mycket med elder scrolls (som är min absoluta favoritspelserie).

Spelar för övrigt på näst enklaste svårighetsgraden, men finner att många fighter man hamnar i är rent ut sagt "omöjliga" att klara. Har jag missat någonting, eller går fighterna i the witcher ut på att (1.slå ett slag 2.rulla bakåt -> repeat?)

Tycker det är väldigt lätt att hitta rätt person att prata med, har visserligen bara kommit en bit förbi Bloody Baron så har inte kommit jättelångt och det kanske blir knepigare längre fram men med tanke på hur lätt det varit att hitta rätt än så länge tvivlar jag på det.

När det gäller fighter får man justera lite beroende på fiende, vissa spöken, wraiths osv bör man köra med Yrden då detta gör att de inte kan teleportera runt.
När det gäller humanoider så går jag bara all out med snabba slag om det är 1v1, är det mot flera så slänger jag in Igni fokuserar ner en medans övriga fortfarande brinner.

Du får testa dig fram vad som är mest effektivt för dig.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Avstängd

Hur aktiverar man simulate save game?

Jag tog det alternativet, och fick ett speciellt intro. Men skulle vara nån dialog där de frågar om ens förflutna, händer det på en gång eller lite senare. Någon som vet?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Någon som jämnfört grafiken på PC/PS4? Är en enooorm skillnad där alltså.

Har inte kollat efterhand, hade dom sänkt grafiken även på PC eller?

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Någon som jämnfört grafiken på PC/PS4? Är en enooorm skillnad där alltså.

Har inte kollat efterhand, hade dom sänkt grafiken även på PC eller?

#15420632

Ja de har sänkt grafiken på PC för att ligga mer i linje med konsolgrafiken.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Antingen har jag något fel eller så är spelet grymt ooptimerat.
Har ungefär 50 fps allt på low vsync of osv. 1080p på gtx 970 och i5 4690k.
Det konstiga är att jag bara tappar 10 fps som jag ändrar allt till high.

Någon som kan tänka sig varför jag inte kan få 60 fps? Senaste drivrutinerna och allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Det oresponsiva är ju för att de ska bli utmanande? För att man inte ska kunna hugga på trotts att en fiende redan påbörjat sin attack, och detta var ännu tydligare i Witcher 2, och poängen är ju också att man inte ska få en handhållning hela vägen, men fortfarande ska få hjälp på traven i början. Anledningen till att alla quests förutom Daedric i Elder Scrolls snabbt blir så trista är ju för att man blir tillsagd precis var man ska gå och vem man ska prata med. När man ska leta reda på folk så gäller det att lyssna på vad folk pratar om i staden, om någon nämner det man är ute efter kan man oftast prata med dem, välja om man vill hota dem eller försöka hitta rätt på egen hand.

Rulla gör man när man blir omringad, alternativt om attacken man undviker har väldigt lång range, planerar man att attackera tillbaka direkt efter gör man bara en dodge åt sidan, alternativt blockar i rätt tid så det blir en counter. Är det större grupper använder man Signs för att distrahera en del av gruppen medans man dödar en ensam. Visst låter det kanske lite enformigt, men jämför det med Elder Scrolls där taktiken är att svinga sitt svärd tills motståndaren är död i princip, förutsatt att man inte lirar med hardcore mods.

Finns ju motståndare i så hög lvl att de är extremt svåra såklart, till skillnad från de senare Elder Scrolls levlar inte hela världen med en, vilket är hur det ska vara imo

Precis, jag tycker stridssystemet hittills är så mycket mer intuitivt än det i tvåan. De förändringar som gjorts med de olika magierna känns balanserade och gör dem roligare att använda. I Witcher 2 kunde det även ske som beskrevs ovan: att man "hopp-dodgade" konstant för att blockera inte funkade särskilt bra för det mesta, och den nya snabba "dodge"-funktionen inte fanns i då. Nu finns det ju effektivt tre olika sätt att undvika attacker på, vilket gör det väldigt varierande i hur man tar sig an en strid. Mest belönande är att sätta en fin kontringsblock, men jag faller ofta tillbaka till den snabba "dodge"-förmågan. Jag rullar inte alls lika mycket som jag gjorde i Witcher 2, vilket är bra.

Utöver allt detta har man ju även bomber till sitt förfogande, samt den alldeles nya armborsten. Jag har inte hunnit använda den särskilt mycket, men tillverkar man lite mer effektiva pilar än de första lär den också vara till nytta. Bland annat finns ju explosiva pilar, samt pilar som skapar blödning/förgiftning och pilar som delar upp sig för att träffa fler fiender.

Summa summarum har Witcher 3 bra mycket mer underhållande strider än tvåan, både när man möter enstaka starka fiender eller stora grupper. Det enda som saknas är väl fler slagkombinationer än lätta och hårda slag, men då skulle det nog blivit för mycket, tror jag.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barvo:

Antingen har jag något fel eller så är spelet grymt ooptimerat.
Har ungefär 50 fps allt på low vsync of osv. 1080p på gtx 970 och i5 4690k.
Det konstiga är att jag bara tappar 10 fps som jag ändrar allt till high.

Någon som kan tänka sig varför jag inte kan få 60 fps? Senaste drivrutinerna och allt.

Har du Hairworks igång så stäng av det.
Jag kör High/Ultra på allt (Hairworks off) med min 2500k och 970 och ligger alltid på 60 FPS.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

@Barvo: Jag har ett GTX 970 och en oklockad i5 2500K, kör allt på high 1080p utan hairworks och droppar sällan under 60 fps, någon inställning du missat?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lagerlöf:

Hur aktiverar man simulate save game?

Jag tog det alternativet, och fick ett speciellt intro. Men skulle vara nån dialog där de frågar om ens förflutna, händer det på en gång eller lite senare. Någon som vet?

Utan att avslöja något alltför specifikt så inträffar denna dialog en liten bit in i spelet. Du kan inte missa den.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mizccc:

Spelar för övrigt på näst enklaste svårighetsgraden, men finner att många fighter man hamnar i är rent ut sagt "omöjliga" att klara. Har jag missat någonting, eller går fighterna i the witcher ut på att (1.slå ett slag 2.rulla bakåt -> repeat?)

Verkligen inte. Det går ut på att tänka efter både före och under striden. Dvs ladda upp med olika potions beroende på vad man möter, använda signs flitigt och sedan använda svärdet så effektivt som möjligt utan att bli träffad själv (beroende på vad man lärt sig hittills). Man måste också läsa Bestiaryn så att man känner motståndarens svagheter. Strider är roliga eftersom det är så mycket att hålla reda på, man måste använda huvudet och inte bara button-masha.

Svårighetensgraden är dock betydligt högre än t ex Skyrim där man man sova sig genom hela spelet. Jag tror jag dog 3 ggr på en hel genomspelning (för mig minst 100 timmar) i Skyrim, medan jag i Witcher 3 redan dött 20+ gånger på näst lägsta svårighetsgraden (Story & Sword eller vad den heter).

Witcher 3 är ett av de bästa rollspel jag någonsin spelat, det kan t o m vara det bästa, men det tänker jag bedöma när jag är klar, om några månader eller så.

Råkat ut för en frysning, inne i inventoryn, annars inga krascher eller annat. Ni som har problem, stänga av all överklockning och testa innan ni dömer ut spelet.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av Simonnice:

Precis, jag tycker stridssystemet hittills är så mycket mer intuitivt än det i tvåan. De förändringar som gjorts med de olika magierna känns balanserade och gör dem roligare att använda. I Witcher 2 kunde det även ske som beskrevs ovan: att man "hopp-dodgade" konstant för att blockera inte funkade särskilt bra för det mesta, och den nya snabba "dodge"-funktionen inte fanns i då. Nu finns det ju effektivt tre olika sätt att undvika attacker på, vilket gör det väldigt varierande i hur man tar sig an en strid. Mest belönande är att sätta en fin kontringsblock, men jag faller ofta tillbaka till den snabba "dodge"-förmågan. Jag rullar inte alls lika mycket som jag gjorde i Witcher 2, vilket är bra.

Utöver allt detta har man ju även bomber till sitt förfogande, samt den alldeles nya armborsten. Jag har inte hunnit använda den särskilt mycket, men tillverkar man lite mer effektiva pilar än de första lär den också vara till nytta. Bland annat finns ju explosiva pilar, samt pilar som skapar blödning/förgiftning och pilar som delar upp sig för att träffa fler fiender.

Summa summarum har Witcher 3 bra mycket mer underhållande strider än tvåan, både när man möter enstaka starka fiender eller stora grupper. Det enda som saknas är väl fler slagkombinationer än lätta och hårda slag, men då skulle det nog blivit för mycket, tror jag.

Jo, mitt enda klagomål på striderna är egentligen att det inte har mer varierande hugg, de snabba huggen är oftast bara identiska hugg efter varandra. Lite combos hade också varit kul, men hade kanske blivit lite komplicerat som du säger, för mig hade det räckt gott med lite med varierande animationer när man hugger.

Sen hade det gärna fått vara fler dismemberments när man dödar en fiende, eller kanske en cripple funktion innan fienden dör, att man lyckas hugga av en arm eller ben. Drowners ragdoll ser ju faktiskt rätt trist ut, men när det blir att man hugger dem på mitten är det oh so satisfying, så hoppas på mods för mer sånt!

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Råkat ut för en frysning, inne i inventoryn, annars inga krascher eller annat. Ni som har problem, stänga av all överklockning och testa innan ni dömer ut spelet.

Med tanke på hur mycket CPU-kraft spelet tar skulle min rigg inte räcka långt om jag inte fick överklocka den. Om det är det enda spelet som inte står ut med ens överklockning kan man väl få döma en aning iaf? Har iof inte haft speciellt många frysningar, 1 frysning när jag faktiskt spelat, efter 12 timmar spelade, och kanske 6-7 stycken i när jag varit i mitt inventory.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Nu har det hänt många gånger att ett quest leder mig till en stad, där jag ska prata med en viss person. Men man vet inte vart i staden man ska vilket slutar med att man springer omkring och letar i varenda hus som en dåre eftersom alla "peasants" är totalt efterblivna och inte har någon dialog överhuvudtaget.
Kanske jämför jag spelet för mycket med elder scrolls (som är min absoluta favoritspelserie).

Spelar för övrigt på näst enklaste svårighetsgraden, men finner att många fighter man hamnar i är rent ut sagt "omöjliga" att klara. Har jag missat någonting, eller går fighterna i the witcher ut på att (1.slå ett slag 2.rulla bakåt -> repeat?)

Måste säga att jag efter många om och men och lite tweakande kommit överrens med grafiken i Witcher 3. Men vad gäller gameplay känns det väldigt bra för min del, har inte haft några bekymmer med quests och annat och befinner mig ungefär 20 timmar in.

Vad gäller striderna så kör jag på 'Death March' dvs svåraste och har inte haft några speciella problem än, tog mig an en lvl14 flygande satmara när jag var lvl8 och kom otroligt nog undan med det pga strategiskt tänkande.

Hoppas de lägger till ytterligare en svårighetsgrad så småning om.

Och just ja, inte en enda crash på mina 20+ timmar i spelet.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Skrivet av Barvo:

Antingen har jag något fel eller så är spelet grymt ooptimerat.
Har ungefär 50 fps allt på low vsync of osv. 1080p på gtx 970 och i5 4690k.
Det konstiga är att jag bara tappar 10 fps som jag ändrar allt till high.

Någon som kan tänka sig varför jag inte kan få 60 fps? Senaste drivrutinerna och allt.

Senaste uppdateringarna av spelet också?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Crashade inget igår, men idag, 10 crasher på 1h... Ger upp för idag! Get your shit together CDPR

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk

Tänkte kasta in en fråga här istället för att starta en ny tråd.
Lurar på att köpa spelet men vet inte om jag skall ta det till ps4:an eller datorn.

Har i7 2600 icke k och gtx 780 sc.samt 22tum skärm
Till ps4:an har jag full hd 55"led
Verkar vara rätt krävande så det lutar åt ps4 men är långt ifrån klart.
Vad skulle ni kört på??

Permalänk
Medlem
Skrivet av devildenied:

Tänkte kasta in en fråga här istället för att starta en ny tråd.
Lurar på att köpa spelet men vet inte om jag skall ta det till ps4:an eller datorn.

Har i7 2600 icke k och gtx 780 sc.samt 22tum skärm
Till ps4:an har jag full hd 55"led
Verkar vara rätt krävande så det lutar åt ps4 men är långt ifrån klart.
Vad skulle ni kört på??

PCn 10 dagar i veckan plattformsmässigt, men det är ju en smaksak. Däremot skulle det sig nog göra sig bäst på din TV, men det är en annan femma.

Ditt val trots allt, själv hoppar jag mellan att köra på min QHD 27" skärm och min projektorduk med Xbone-dosa.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Fick faktiskt lite märkbara dips i Velen idag, i en av de lite tätare skogspartierna. Då gick FPS ned till runt 43 ett tag, det utan Hairworks på. Kör som sagt på allting Ultra fast med motion blur och blur av samt inget Hairworks. Rätt nöjd med hur det flyter i vilket fall, då allting över 40 är fullt spelbart när det gäller ett rollspel.

Testade förövrig att bencha lite med hairworks på i White Orchard och hamnade på cirka 15 fps lägre i genomsnitt, med betydligt galnare dips än med funktionen avslagen. Det är också enbart då jag haft Hairworks på som jag råkat ut för kraschar av något slag. Visst ser bland annat vildlivet och monstren galet mycket bättre ut med hairworks, men det känns inte värt det för de frames man förlorar. Sedan tycker jag att Geralts, (och alla andras hår för den delen) ser riktigt dåligt ut då det blir jätteglansigt och overkligt. Lika bra att ha det av.

P.S Dock blir Geralts skägg så mycket sexigare med hairworks, där funkar det jättebra ;).

Barvo: Mycket märkligt, jag har ungefär samma setup som dig och lider inte av de problemen. Jag antar att du laddat ned de senaste drivrutinerna och sånt?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX