Det här med Blocket...

Permalänk

Då blir den nog såld direkt!

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Skrivet av iCannot:

Hade det varit ett gtx 970/980 så skulle han säkert ha skrutit om det i annonsen. Nej, det är nog på sin höjd ett 960.

Hans "bror" "tror" ju också att det en Haswell-E 5960x. Haha, fat chance... På ett AMD-moderkort med DDR3???

Man får nästan lust att regga ett Tradera-konto och rota lite djupare

fick just ett långt brev från blocket annonsen.
min fråga gällde fortfarande moderkort/grafikkort fick en väldigt lång harang..
en fråga har skickats till https://www.facebook.com/kei.landin/about om det nu verkligen är han som har sålt datorer på nätet. ja har mina tvivel på detta.

hej Kei
i den annons som finns står det fortfarande inget om vilken processor det är eller vilket grafikkort det är.
varför lägger du ut annonsen om den är felaktig och om du inte vet vad som är i den?
fota av datorn invändigt ?

svar:

Annonsen togs ner av Tradera tidigare i dag på grund av att de fått in ett mejl av en potentiell köpare som felaktig påstått att objektsbeskrivningen är felaktig och att jag inte äger datorn ifråga (även om jag har med en bild med mitt egna personbevis liggandes på datorns chassi).

Jag har talat med kundtjänst vid två tillfällen tidigare i dag (fredag) samt skickat in överväldigande bevis via mejl till deras verifikationsavdening som visar att allt i annonsen stämmer.
Kundtjänsten har över telefon försäkrat mig om att de kommer att åtgärda deras fel och sätta upp annonsen igen snarast, samt varna (eller inaktivera kontot för) den potentiella köparen som lämnat felaktiga uppgifter/tips till dem. Personen som ljugit och lämnat det felaktiga tipset kommer eventuellt att anmälas, i värsta fall åtalas (den interna advokaten för mitt IT-företag undersöker nu fallet).
LOOOOL yep

Jag skulle tro att det kan ta några dagar i och med att det är helg nu. Ifall ni fortfarande skulle vara intresserade av datorn så vill jag be er att söka efter annonsnamnet igen i början av nästa vecka. När Tradera lägger upp annonsen igen så kommer den gamla länken/url:en till annonsen nämligen inte fungera.

Så fort annonsen läggs upp igen så kommer jag att svara på alla eventuella frågor som ni har (det kan hända att jag missar att svara någon av er eftersom jag fått många mejl, men då kan ni gärna skicka ett nytt mejl för att försäkra er om att jag ser det). En del av er undrar (eller har antytt att ni betvivlar) huruvida jag verkligen äger datorn, och för er så vill jag påminna om att alla säljare (och köpare) på Tradera, precis som alla andra som lever i Sverige, är bundna till Sveriges lag. Det skulle vara ett brott ifall jag tog emot 30.000 kr och sedan inte skickade den datorn som jag beskrivit i annonsen/objektsbeskrivningen. Om mitt mål var att stjäla pengar så hade jag varken använt mig utav Tradera, eller nöjt mig med 30.000 kr. Jag hade också använt mig utav en VPN, vilket Tradera (som spårar alla IP-adresser) kan intyga att jag inte gör.

MVH Kei

denna "kei" vet visst inte hur det fungerar, det är ett brott men svårutrett & det krävs flertal blåsningar innan nån reagerar hos polisen..

mitt senaste svar till Kei

hej

Din annons är väl inte felaktig men det saknas viss information. det blir också motsägelsefullt när du har ett AMD moderkort och det ska enligt dom svar ja fått vara en i7 5690k.

du får bestämma dig vad som är i datorn och sen ha med modellnamn till både processor & grafikkortet

grafikkortet hade inget modell namn mellan GTX & OC så ska det stå tre nummer.

Gigabyte GeForce GTX OC - 4096MB GDDR5

ditt personbevis hade utsuddad text, varför ?

fota av datorn invändigt istället för att ta med en bild på moderkortet från nätet.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

fick just ett långt brev från blocket annonsen.
min fråga gällde fortfarande moderkort/grafikkort fick en väldigt lång harang..
en fråga har skickats till https://www.facebook.com/kei.landin/about om det nu verkligen är han som har sålt datorer på nätet. ja har mina tvivel på detta.

hej Kei
i den annons som finns står det fortfarande inget om vilken processor det är eller vilket grafikkort det är.
varför lägger du ut annonsen om den är felaktig och om du inte vet vad som är i den?
fota av datorn invändigt ?

svar:

Annonsen togs ner av Tradera tidigare i dag på grund av att de fått in ett mejl av en potentiell köpare som felaktig påstått att objektsbeskrivningen är felaktig och att jag inte äger datorn ifråga (även om jag har med en bild med mitt egna personbevis liggandes på datorns chassi).

Jag har talat med kundtjänst vid två tillfällen tidigare i dag (fredag) samt skickat in överväldigande bevis via mejl till deras verifikationsavdening som visar att allt i annonsen stämmer.
Kundtjänsten har över telefon försäkrat mig om att de kommer att åtgärda deras fel och sätta upp annonsen igen snarast, samt varna (eller inaktivera kontot för) den potentiella köparen som lämnat felaktiga uppgifter/tips till dem. Personen som ljugit och lämnat det felaktiga tipset kommer eventuellt att anmälas, i värsta fall åtalas (den interna advokaten för mitt IT-företag undersöker nu fallet).
LOOOOL yep

Jag skulle tro att det kan ta några dagar i och med att det är helg nu. Ifall ni fortfarande skulle vara intresserade av datorn så vill jag be er att söka efter annonsnamnet igen i början av nästa vecka. När Tradera lägger upp annonsen igen så kommer den gamla länken/url:en till annonsen nämligen inte fungera.

Så fort annonsen läggs upp igen så kommer jag att svara på alla eventuella frågor som ni har (det kan hända att jag missar att svara någon av er eftersom jag fått många mejl, men då kan ni gärna skicka ett nytt mejl för att försäkra er om att jag ser det). En del av er undrar (eller har antytt att ni betvivlar) huruvida jag verkligen äger datorn, och för er så vill jag påminna om att alla säljare (och köpare) på Tradera, precis som alla andra som lever i Sverige, är bundna till Sveriges lag. Det skulle vara ett brott ifall jag tog emot 30.000 kr och sedan inte skickade den datorn som jag beskrivit i annonsen/objektsbeskrivningen. Om mitt mål var att stjäla pengar så hade jag varken använt mig utav Tradera, eller nöjt mig med 30.000 kr. Jag hade också använt mig utav en VPN, vilket Tradera (som spårar alla IP-adresser) kan intyga att jag inte gör.

MVH Kei

denna "kei" vet visst inte om hur det fungerar, det är ett brott men svårutrett & det krävs flertal blåsningar innan nån reagerar hos polisen..

Är inte han som är värsta banditen? Han har ju inte lagt upp det mest vitala i datorn, utan med flit dragit en halvsanning för att sälja datorn dyrt. Inte så att jag skrivit något till han eller sett till att hans annonser försvinner.

Vad jag sett hittills så vet man ju bara att han äger en låda med okänt innehåll i Sen att han jobbar på NASA låter ju rätt kul (förstärka sin påstådda berättelse kanske).

Om han får sålt sin dator för 30.000. ska jag lägga ut min burk från 2005 för 10.000kr

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

fick just ett långt brev från blocket annonsen.
min fråga gällde fortfarande moderkort/grafikkort fick en väldigt lång harang..
en fråga har skickats till https://www.facebook.com/kei.landin/about om det nu verkligen är han som har sålt datorer på nätet. ja har mina tvivel på detta.

hej Kei
i den annons som finns står det fortfarande inget om vilken processor det är eller vilket grafikkort det är.
varför lägger du ut annonsen om den är felaktig och om du inte vet vad som är i den?
fota av datorn invändigt ?

svar:

Annonsen togs ner av Tradera tidigare i dag på grund av att de fått in ett mejl av en potentiell köpare som felaktig påstått att objektsbeskrivningen är felaktig och att jag inte äger datorn ifråga (även om jag har med en bild med mitt egna personbevis liggandes på datorns chassi).

Jag har talat med kundtjänst vid två tillfällen tidigare i dag (fredag) samt skickat in överväldigande bevis via mejl till deras verifikationsavdening som visar att allt i annonsen stämmer.
Kundtjänsten har över telefon försäkrat mig om att de kommer att åtgärda deras fel och sätta upp annonsen igen snarast, samt varna (eller inaktivera kontot för) den potentiella köparen som lämnat felaktiga uppgifter/tips till dem. Personen som ljugit och lämnat det felaktiga tipset kommer eventuellt att anmälas, i värsta fall åtalas (den interna advokaten för mitt IT-företag undersöker nu fallet).
LOOOOL yep

Jag skulle tro att det kan ta några dagar i och med att det är helg nu. Ifall ni fortfarande skulle vara intresserade av datorn så vill jag be er att söka efter annonsnamnet igen i början av nästa vecka. När Tradera lägger upp annonsen igen så kommer den gamla länken/url:en till annonsen nämligen inte fungera.

Så fort annonsen läggs upp igen så kommer jag att svara på alla eventuella frågor som ni har (det kan hända att jag missar att svara någon av er eftersom jag fått många mejl, men då kan ni gärna skicka ett nytt mejl för att försäkra er om att jag ser det). En del av er undrar (eller har antytt att ni betvivlar) huruvida jag verkligen äger datorn, och för er så vill jag påminna om att alla säljare (och köpare) på Tradera, precis som alla andra som lever i Sverige, är bundna till Sveriges lag. Det skulle vara ett brott ifall jag tog emot 30.000 kr och sedan inte skickade den datorn som jag beskrivit i annonsen/objektsbeskrivningen. Om mitt mål var att stjäla pengar så hade jag varken använt mig utav Tradera, eller nöjt mig med 30.000 kr. Jag hade också använt mig utav en VPN, vilket Tradera (som spårar alla IP-adresser) kan intyga att jag inte gör.

MVH Kei

denna "kei" vet visst inte om hur det fungerar, det är ett brott men svårutrett & det krävs flertal blåsningar innan nån reagerar hos polisen..

Haha, jag älskar den här tråden!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grönahunden:

fick just ett långt brev från blocket annonsen.
min fråga gällde fortfarande moderkort/grafikkort fick en väldigt lång harang..
en fråga har skickats till https://www.facebook.com/kei.landin/about om det nu verkligen är han som har sålt datorer på nätet. ja har mina tvivel på detta.

hej Kei
i den annons som finns står det fortfarande inget om vilken processor det är eller vilket grafikkort det är.
varför lägger du ut annonsen om den är felaktig och om du inte vet vad som är i den?
fota av datorn invändigt ?

svar:

Annonsen togs ner av Tradera tidigare i dag på grund av att de fått in ett mejl av en potentiell köpare som felaktig påstått att objektsbeskrivningen är felaktig och att jag inte äger datorn ifråga (även om jag har med en bild med mitt egna personbevis liggandes på datorns chassi).

Jag har talat med kundtjänst vid två tillfällen tidigare i dag (fredag) samt skickat in överväldigande bevis via mejl till deras verifikationsavdening som visar att allt i annonsen stämmer.
Kundtjänsten har över telefon försäkrat mig om att de kommer att åtgärda deras fel och sätta upp annonsen igen snarast, samt varna (eller inaktivera kontot för) den potentiella köparen som lämnat felaktiga uppgifter/tips till dem. Personen som ljugit och lämnat det felaktiga tipset kommer eventuellt att anmälas, i värsta fall åtalas (den interna advokaten för mitt IT-företag undersöker nu fallet).
LOOOOL yep

Jag skulle tro att det kan ta några dagar i och med att det är helg nu. Ifall ni fortfarande skulle vara intresserade av datorn så vill jag be er att söka efter annonsnamnet igen i början av nästa vecka. När Tradera lägger upp annonsen igen så kommer den gamla länken/url:en till annonsen nämligen inte fungera.

Så fort annonsen läggs upp igen så kommer jag att svara på alla eventuella frågor som ni har (det kan hända att jag missar att svara någon av er eftersom jag fått många mejl, men då kan ni gärna skicka ett nytt mejl för att försäkra er om att jag ser det). En del av er undrar (eller har antytt att ni betvivlar) huruvida jag verkligen äger datorn, och för er så vill jag påminna om att alla säljare (och köpare) på Tradera, precis som alla andra som lever i Sverige, är bundna till Sveriges lag. Det skulle vara ett brott ifall jag tog emot 30.000 kr och sedan inte skickade den datorn som jag beskrivit i annonsen/objektsbeskrivningen. Om mitt mål var att stjäla pengar så hade jag varken använt mig utav Tradera, eller nöjt mig med 30.000 kr. Jag hade också använt mig utav en VPN, vilket Tradera (som spårar alla IP-adresser) kan intyga att jag inte gör.

MVH Kei

denna "kei" vet visst inte om hur det fungerar, det är ett brott men svårutrett & det krävs flertal blåsningar innan nån reagerar hos polisen..

Ja. För folk har ju verkligen dragits ifrån att först ta pengar och inte sända varan. Börjar undra om "Kei" inte tror att folk är lite väl naiva. Som satt säga... "Finns ingen i Sverige som säljer droger... för det är ju emot Sveriges lag". Lagar gör det svårare att sälja men det förhindrar knappast olaga drogförsäljning.. Den tvingar bara det att ske mer i hemlighet bara.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

fick just ett långt brev från blocket annonsen.
min fråga gällde fortfarande moderkort/grafikkort fick en väldigt lång harang..
en fråga har skickats till https://www.facebook.com/kei.landin/about om det nu verkligen är han som har sålt datorer på nätet. ja har mina tvivel på detta.

hej Kei
i den annons som finns står det fortfarande inget om vilken processor det är eller vilket grafikkort det är.
varför lägger du ut annonsen om den är felaktig och om du inte vet vad som är i den?
fota av datorn invändigt ?

svar:

Annonsen togs ner av Tradera tidigare i dag på grund av att de fått in ett mejl av en potentiell köpare som felaktig påstått att objektsbeskrivningen är felaktig och att jag inte äger datorn ifråga (även om jag har med en bild med mitt egna personbevis liggandes på datorns chassi).

Jag har talat med kundtjänst vid två tillfällen tidigare i dag (fredag) samt skickat in överväldigande bevis via mejl till deras verifikationsavdening som visar att allt i annonsen stämmer.
Kundtjänsten har över telefon försäkrat mig om att de kommer att åtgärda deras fel och sätta upp annonsen igen snarast, samt varna (eller inaktivera kontot för) den potentiella köparen som lämnat felaktiga uppgifter/tips till dem. Personen som ljugit och lämnat det felaktiga tipset kommer eventuellt att anmälas, i värsta fall åtalas (den interna advokaten för mitt IT-företag undersöker nu fallet).
LOOOOL yep

Jag skulle tro att det kan ta några dagar i och med att det är helg nu. Ifall ni fortfarande skulle vara intresserade av datorn så vill jag be er att söka efter annonsnamnet igen i början av nästa vecka. När Tradera lägger upp annonsen igen så kommer den gamla länken/url:en till annonsen nämligen inte fungera.

Så fort annonsen läggs upp igen så kommer jag att svara på alla eventuella frågor som ni har (det kan hända att jag missar att svara någon av er eftersom jag fått många mejl, men då kan ni gärna skicka ett nytt mejl för att försäkra er om att jag ser det). En del av er undrar (eller har antytt att ni betvivlar) huruvida jag verkligen äger datorn, och för er så vill jag påminna om att alla säljare (och köpare) på Tradera, precis som alla andra som lever i Sverige, är bundna till Sveriges lag. Det skulle vara ett brott ifall jag tog emot 30.000 kr och sedan inte skickade den datorn som jag beskrivit i annonsen/objektsbeskrivningen. Om mitt mål var att stjäla pengar så hade jag varken använt mig utav Tradera, eller nöjt mig med 30.000 kr. Jag hade också använt mig utav en VPN, vilket Tradera (som spårar alla IP-adresser) kan intyga att jag inte gör.

MVH Kei

denna "kei" vet visst inte hur det fungerar, det är ett brott men svårutrett & det krävs flertal blåsningar innan nån reagerar hos polisen..

mitt senaste svar till Kei

hej

Din annons är väl inte felaktig men det saknas viss information. det blir också motsägelsefullt när du har ett AMD moderkort och det ska enligt dom svar ja fått vara en i7 5690k.

du får bestämma dig vad som är i datorn och sen ha med modellnamn till både processor & grafikkortet

grafikkortet hade inget modell namn mellan GTX & OC så ska det stå tre nummer.

Gigabyte GeForce GTX OC - 4096MB GDDR5

ditt personbevis hade utsuddad text, varför ?

fota av datorn invändigt istället för att ta med en bild på moderkortet från nätet.

Vilket politikersvar. Han svarar på allt utom det du frågar om.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Ja. För folk har ju verkligen dragits ifrån att först ta pengar och inte sända varan. Börjar undra om "Kei" inte tror att folk är lite väl naiva. Som satt säga... "Finns ingen i Sverige som säljer droger... för det är ju emot Sveriges lag". Lagar gör det svårare att sälja men det förhindrar knappast olaga drogförsäljning.. Den tvingar bara det att ske mer i hemlighet bara.

ja tvivlar på att den som skrivit mailet till mig är naiv däremot kan X hoppas att nån köpare är naiv, är väl lite därför annonsen lades upp från början,

sen att hänvisa till att Tradera har granskat annonsen och godkänt den.. ja du det kan dom ha gjort men dom på tradera/blocket har ju knappast kunskaperna att veta vilken information som avsiktligt ha lämnats bort,
upplägget att överösa med så mycket info som möjligt för nån oerfaren så ser det ju bättre ut än vad det är.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

ja har fått svar från Kei han tog det visst inte så bra. hans bror har IT-kompetens fast är inte insatt i egenbyggda datorer. Kei själv är forskare? och är visst väldigt kompetent.. nu verkar det som att X inte har nån info så då blir det att gå på offensiven

Är du kanske inte från Sverige? Om du har svårigheter att läsa och skriva svenska så säg gärna till så kan jag skriva på engelska istället för att underlätta för dig.

Jag har läst igenom mejlkorrespondensen mellan dig och Nicolas, och han har inte någonstans skrivit att det är en i7:a i datorn. Tvärtom så har han gång på gång skrivit tydligt att han varken vet eller är säker på vad de två komponenterna är men att han skulle gissa att det kan vara någon av dem - följt av att han har bekräftat att moderkortet är Socket AM3. Han har dessutom uppmanat dig vid två separata tillfällen att avvakta och kontakta mig efter att jag kommit hem från jobbresan ifall du vill bekräfta vilka de två delarna är.

Det är helt upp till mig vad jag väljer att skriva i min annons. Du har ingen som helst makt att säga till mig vad jag ska eller inte ska göra.

Förstår du verkligen inte varför den texten var utsuddad? Är du såpass korkad? Inte för att det har med dig att göra men Tradera har redan fått ta del av mitt personbevis och de har bekräftat att allt är som det ska.

"fota av datorn invändigt istället för att ta med en bild på moderkortet från nätet." Jag är ledsen men jag förstår inte din svenska. Skriv gärna på engelska istället förutsatt att du klarar av det bättre.

Skumt nu försvann hela den "riktiga" Kei landins Facebook konto efter att ja bett blocket annonsören att svara på FB så man vet att det verkligen är Kei som svarat.. hmm

***bort/mod***

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ArcticFire:

Vilket politikersvar. Han svarar på allt utom det du frågar om.

Han borde bli Löfven PR person, kanske gubben skulle framstå i bättre dagar

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

Här är en stjärna, säljer 1,5 år gamla diskar för nypris.
http://www.blocket.se/goteborg/4st_WD_Red_NAS_2TB_harddiskar_...

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Oj oj jätte nervös! 90kr fattigare (köpt kontant kort på pressbyrån) ska ringa en riktig forskare "Kei Landin & fråga om det verkligen är hans mejl-adress & om det är han som lagt ut datorer på tradera...

oj tur att ja inte ringde det är han han har blockat mig på FB han är visst jätte sur LOOOL

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Är inte han som är värsta banditen? Han har ju inte lagt upp det mest vitala i datorn, utan med flit dragit en halvsanning för att sälja datorn dyrt. Inte så att jag skrivit något till han eller sett till att hans annonser försvinner.

Vad jag sett hittills så vet man ju bara att han äger en låda med okänt innehåll i Sen att han jobbar på NASA låter ju rätt kul (förstärka sin påstådda berättelse kanske).

Om han får sålt sin dator för 30.000. ska jag lägga ut min burk från 2005 för 10.000kr

nästan dags att sälja datorn för 10.000kr, Kei har blockerat mig på FB och fick hot om att ja mailar igen så blir ja anmäld..
om detta nu är en snubbe som är forskare och är supersmart varför skriker då denna annons "Bedragare" ??

det var några sekunder ifrån att ja ringde hans telefonnummer då jag såg det som självklart att nån använde hans namn för att det skulle låta bättre.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

ja har fått svar från Kei han tog det visst inte så bra. hans bror har IT-kompetens fast är inte insatt i egenbyggda datorer. Kei själv är forskare? och är visst väldigt kompetent.. nu verkar det som att X inte har nån info så då blir det att gå på offensiven

Är du kanske inte från Sverige? Om du har svårigheter att läsa och skriva svenska så säg gärna till så kan jag skriva på engelska istället för att underlätta för dig.

Jag har läst igenom mejlkorrespondensen mellan dig och Nicolas, och han har inte någonstans skrivit att det är en i7:a i datorn. Tvärtom så har han gång på gång skrivit tydligt att han varken vet eller är säker på vad de två komponenterna är men att han skulle gissa att det kan vara någon av dem - följt av att han har bekräftat att moderkortet är Socket AM3. Han har dessutom uppmanat dig vid två separata tillfällen att avvakta och kontakta mig efter att jag kommit hem från jobbresan ifall du vill bekräfta vilka de två delarna är.

Det är helt upp till mig vad jag väljer att skriva i min annons. Du har ingen som helst makt att säga till mig vad jag ska eller inte ska göra.

Förstår du verkligen inte varför den texten var utsuddad? Är du såpass korkad? Inte för att det har med dig att göra men Tradera har redan fått ta del av mitt personbevis och de har bekräftat att allt är som det ska.

"fota av datorn invändigt istället för att ta med en bild på moderkortet från nätet." Jag är ledsen men jag förstår inte din svenska. Skriv gärna på engelska istället förutsatt att du klarar av det bättre.

Skumt nu försvann hela den "riktiga" Kei landins Facebook konto efter att ja bett blocket annonsören att svara på FB så man vet att det verkligen är Kei som svarat.. hmm

ja har hittat ett Officiellt mobilnummer till Kei landin ska ja ringa och fråga om det är han som lagt ut datorer på tradera ??

Välja själv vad man skriver.
Ja, skriver man inte de två viktigaste komponenterna får man väl ta att någon kommer att klaga. Han har fortfarande inte angett orsaken till varför han inte skrivit fullständiga namnet på CPU och GPU. Han skrev inte ens i din mejlkonversation.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Skrivet av ArcticFire:

Välja själv vad man skriver.
Ja, skriver man inte de två viktigaste komponenterna får man väl ta att någon kommer att klaga. Han har fortfarande inte angett orsaken till varför han inte skrivit fullständiga namnet på CPU och GPU. Han skrev inte ens i din mejlkonversation.

nej nån direkt orsak varför det utelämnats har jag inte fått bara påhopp om min svenska och att jag inte kan nånting.

Först så svarade ju hans bror som kanske trodde det var en i7 men däremot var det säkert att det var AMD moderkort
mina misstankar om att det var nånting som inte stod rätt till var ju att svaren var väldigt svävande, snacket va säljande med Touch av "Nigeria brev" skriv hela A4 med text för att villa bort dom svar som man inte vill svara på.

sen kostar datorn 29kkr och den har AMD processor, snälla hej kom och hjälp mig.

det var för mycket som var fel med allt. utelämnar man både modellnamn på processorn & grafikkortet och samtidigt har motsägelsefulla svar ja då är det något fel. när sen personen blir sur när man ifrågasätter varför inte informationen är med ja då behöver inte tänka längre... det är en Bluffannons eller att någon ska sätta över pengar på ett konto.

hur man lyckas göra en sån annons med riktiga tankar på att sälja en dator undergår mitt förstånd.

edit:
Lyckades rota fram en Google Cache sida med annonsen om det är nån som undrar vad det är vi snackar om, då den är raderad från tradera. det är nog inte sista man ser från Kei dröjer nog inte länge förrän det kommer nya annonser.

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:http://w...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

nej nån direkt orsak varför det utelämnats har jag inte fått bara påhopp om min svenska och att jag inte kan nånting.

Först så svarade ju hans bror som kanske trodde det var en i7 men däremot var det säkert att det var AMD moderkort
mina misstankar om att det var nånting som inte stod rätt till var ju att svaren var väldigt svävande, snacket va säljande med Touch av "Nigeria brev" skriv hela A4 med text för att villa bort dom svar som man inte vill svara på.

sen kostar datorn 29kkr och den har AMD processor, snälla hej kom och hjälp mig.

det var för mycket som var fel med allt. utelämnar man både modellnamn på processorn & grafikkortet och samtidigt har motsägelsefulla svar ja då är det något fel. när sen personen blir sur när man ifrågasätter varför inte informationen är med ja då behöver inte tänka längre... det är en Bluffannons eller att någon ska sätta över pengar på ett konto.

hur man lyckas göra en sån annons med riktiga tankar på att sälja en dator undergår mitt förstånd.

edit:
Lyckades rota fram en Google Cache sida med annonsen om det är nån som undrar vad det är vi snackar om, då den är raderad från tradera. det är nog inte sista man ser från Kei dröjer nog inte länge förrän det kommer nya annonser.

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:http://w...

Det stämmer, den är stängt men fortsätt gärna diskutera med honom vår vi se om datorn överhuvudtaget finns. Det känns väldigt skumt alltihopa

Permalänk
Vive la liberté!
Skrivet av Grönahunden:

Har sedan tidigare laddat upp till imgur http://i.imgur.com/H0xvWtS.png

Detta spektakel ger lite "Olof Gustafsson"-vibbar. Verklighetsförankringen är ungefär på liknande nivå.
Om det sedan är medveten bluff eller mer handlar om någon som har svårt att hantera att andra "tycker fel" och övriga motsättningar är svårt att säga.
Oavsett så gör snubben det inte lätt för sig, särskilt inte när han försöker vara tuff över mail. Dessutom finns det inget registrerat företagsengagemang för vare sig han och hans bror.

Permalänk
Skrivet av Creepz:

Det stämmer, den är stängt men fortsätt gärna diskutera med honom vår vi se om datorn överhuvudtaget finns. Det känns väldigt skumt alltihopa

ja orkar inte med Kei nåt mer... han ger mig inga svar som är värt nånting längre, jag är en mycket dålig människa som inte kan svenska enligt Kei.

tror nog inte heller han förstod varför jag ens frågade på hans FB sida, tanken var ju att är man "framstående" och har en "Image" så kan ens namn användas av mer mer Skrupelfria personer. när det då gick utför bara över frågan att det är info som saknas i annonsen, och att ja då ville dubbelkolla är det verkligen Kei som ja mejlar. han har en Yahoo.co.jp adress så vem som helst kan ju skapa ett konto.

det andra märkliga är väl ja fick ihop samma delar som hans dator på ett ungefär Fick gissa vilken processor det är..
http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2842895&view=m 18 278:- var är resterande 10,000kr ?

om datorn haft 5960X så kan ja kanske förstå priset på nästan 30lök men nu är det en processor för 1800kr ?
snubben är ju Smartast i stan och kanske Molekylärbiolog om några år varför bygga datorer för 18kkr och sälja för 30kkr med massa tjafs.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

det andra märkliga är väl ja fick ihop samma delar som hans dator på ett ungefär Fick gissa vilken processor det är..
http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2842895&view=m 18 278:- var är resterande 10,000kr 28000kr?

Du glömde räkna på hans nypris (inkl montering mm)
Den som monterade hans dator ("IT-konsult", bara den titeln kostar extra) räknade in de timmar han satt och väntande på att delarna skulle levereras, felmonterade så halva datorn fick bytas ut, slängde in en nattklubbsräkning pga av rehabilitering efter nyss nämnda felmontering samt lokalhyran för den månad det tog att montera hela paketet....

Permalänk
Skrivet av Mieriola:

Du glömde räkna på hans nypris (inkl montering mm)
Den som monterade hans dator ("IT-konsult", bara den titeln kostar extra) räknade in de timmar han satt och väntande på att delarna skulle levereras, felmonterade så halva datorn fick bytas ut, slängde in en nattklubbsräkning pga av rehabilitering efter nyss nämnda felmontering samt lokalhyran för den månad det tog att montera hela paketet....

först tyckte ja det var märkligt med folk som köpte märkesdatorer på Siba/MM/Elgiganten för att spela på.
har också hört andra som säger att det finns dom som betalar 5-6000kr för att nån expert ska stoppa in lite strömkablar & skruva in skruvar på ett bättre sätt,

den där engångsbiljetten till Mars kanske är en bra ide "i don't wanna live on this planet anymore" fick just en helt ny innebörd.
http://www.mars-one.com/mission/mars-one-astronauts

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd

http://www.blocket.se/helsingborg/Speldator_med_unik_design_5...

Vet inte vad jag ska säga... Intel i7 och AMD 6800 grafik.. 10k.. Den har iaf 8xUSB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

http://www.blocket.se/helsingborg/Speldator_med_unik_design_5...

Vet inte vad jag ska säga... Intel i7 och AMD 6800 grafik.. 10k..

Unik design. Som du vet kostar design

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

Försöker han vara rolig eller? Jag skrattade till i alla fall

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Avstängd

Tycker nästan synd om honom..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

http://www.blocket.se/malmo/Alienware_aurora_60708842.htm?ca=...

rena klippet bara att slå till XD
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
http://www.blocket.se/vasternorrland/Spel_film_Surfdator_chec...

Tjenare lägger upp datorn nu igen pga oseriös köpare.

någon här som är skyldig haha

Visa signatur

CPU: i7 14700K MOBO: ASUS ROG Strix Z790-A Gaming WIFI II
GPU: 1080TI Aero RAM: 64GB Corsair Dominator platinum 5600MHz
SSD: Samsung 990 PRO M.2 1TB + WD Black SN850X 4TB
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic PSU: Seasonic Prime GX 1300W
Kylning: Custom loop, 3x360 rads

Permalänk
Medlem
Skrivet av erieri02:

http://www.blocket.se/malmo/Alienware_aurora_60708842.htm?ca=...

rena klippet bara att slå till XD
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
http://www.blocket.se/vasternorrland/Spel_film_Surfdator_chec...

Tjenare lägger upp datorn nu igen pga oseriös köpare.

någon här som är skyldig haha

Den oseriösa köparen kanske var seriös, men kom på den oseriösa säljaren att ta alldeles för högt pris?!?!?

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | CPU: Intel Core i7-10700K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15 | Memory: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2070 SUPER OC 8GB GDDR6 | SDD: Samsung 980 1 TB GB M.2 PCIe Gen3 x4 NVMe | HDD: 2 x WD Blue WD10EZEX 64MB 1TB | Audio: Sound Blaster X-Fi Titanium | Case: Corsair 7000D AIRFLOW | PSU: EVGA SuperNOVA 850 G2 | Monitor: ASUS TUF Gaming VG27BQ | OS: Windows 11 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

http://www.blocket.se/helsingborg/Speldator_med_unik_design_5...

Vet inte vad jag ska säga... Intel i7 och AMD 6800 grafik.. 10k.. Den har iaf 8xUSB.

"Datorn är helt öppen så att luft strömmar igenom alla komponenter, vilket gör datorn extremt tyst"

Något för Fractal Design att tänka på med deras nya chassin?

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av erieri02:

http://www.blocket.se/malmo/Alienware_aurora_60708842.htm?ca=...

rena klippet bara att slå till XD
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
http://www.blocket.se/vasternorrland/Spel_film_Surfdator_chec...

Tjenare lägger upp datorn nu igen pga oseriös köpare.

någon här som är skyldig haha

Haha. Personen (finns här på Sweclockers) påstod att han fått den såld.

Skrivet av xpanterx:

"Datorn är helt öppen så att luft strömmar igenom alla komponenter, vilket gör datorn extremt tyst"

Något för Fractal Design att tänka på med deras nya chassin?

Något för alla chassitillverkare att tänka på? Om det vore sant dvs. Mer öppna ytor i ett chassi brukar leda till mer ljud och inte tvärtom. Däremot mer öppna chassin kan leda till bättre luftintag vilket i sin tur sänker temperaturen och vid vissa fall även ljudet eftersom fläktar inte behöver gå lika tungt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Något för alla chassitillverkare att tänka på? Om det vore sant dvs. Mer öppna ytor i ett chassi brukar leda till mer ljud och inte tvärtom. Däremot mer öppna chassin kan leda till bättre luftintag vilket i sin tur sänker temperaturen och vid vissa fall även ljudet eftersom fläktar inte behöver gå lika tungt.

Det verkar som du trodde jag var allvarlig haha!

Antingen tror du jag är helt bakom eller så har du ingen koll på chassin och varför t.ex. välkända Fractal Design bygger sina mycket populära ljuddämpade chassin som de gör :D.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

Riktigt prisvärd dator för 9000kr (r270 +AMD FX-6300)

http://www.blocket.se/alvsborg/Prisvart_datorpaket_for_gaming...

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100