Permalänk
Medlem

Läste någonstans förut att spel man köpt via konsollen och inte fysiskt är bundna till konsollen, så ifall man får haveri så försvinner dem.
En tanke som slog mig då, om jag skulle sälja min konsoll och återställer den till fabriksinställningar så min kontaktinformation försvinner, ligger då spelet kvar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uggi:

Läste någonstans förut att spel man köpt via konsollen och inte fysiskt är bundna till konsollen, så ifall man får haveri så försvinner dem.
En tanke som slog mig då, om jag skulle sälja min konsoll och återställer den till fabriksinställningar så min kontaktinformation försvinner, ligger då spelet kvar?

De försvinner inte. De är bundna till ditt NNID OCH konsollen så man inte kan köra på flera Wii U's samtidigt. Så de finns kvar på kontot

Permalänk
Konsolgrävare

Nintendos livesändningar från årets E3!

Tisdagen den 16 juni

Nintendo Digital Event:

Få de senaste, hetaste Nintendo-nyheterna om kommande spel och upplevelser direkt från Nintendo. Nintendo Digital Event sänds live kl. 18.00 svensk tid via http://www.twitch.tv/nintendouk

Nintendo Treehouse: Live @ E3:

Vill du se livesändningar direkt från Nintendos monter på E3 är detta sändningarna du ska ha koll på. Räkna med djuplodande och spännande reportage och intervjuer med Nintendos utvecklare. Dessa sändningar drar igång direkt efter Nintendo Digital Event och du kan se dem via http://www.twitch.tv/nintendouk

Onsdagen den 17 juni

Nintendo Treehouse: Live @ E3:

Dessa sändingar från Nintendos monter på E3 fortsätter under onsdagen med start kl. 18.55 svensk tid och ses via http://www.twitch.tv/nintendouk

Torsdagen den 18 juni

Nintendo Treehouse: Live @ E3:

Sista dagen för Nintendo Treehouse: Live @ E3. Sändningen börjar kl. 18.55 svensk tid och ses via http://www.twitch.tv/nintendouk

http://www.nintendo.se/arkivet/2015/20150612-nintendo-e3

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Om 15 minuter börjar deras stream på Twitch.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Det var inte mycket nytt för Wii U. Det mesta var för 3DS.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Mjo, var betydligt sämre i år för Nintendo.
Inget direkt att se fram emot som inte visats innan.

Var coop Zelda på 3ds som intresserade lite, men vet att polaren inte gillar Zelda spel så ingen o spela det med

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

vill ju ha en riktigt zelda å inget coop...nae..

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Inaktiv

Skönt med datum för Xenoblade Chronicles X, dock hade jag gärna sett att spelet lanserats tidigare än i december. Har inte hunnit kolla så mycket mer men känns ändå att Nintendos visning var mycket bättre förra året.

Permalänk
Konsolgrävare

Hoppas också på en 8 bit amiibo bundle!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Lite skralt med nyheter att se fram emot tycker jag. Yoshi som redan är känt kommer ju snart och Xenoblade kanske är nåt att kolla på. Star Fox har juryn här hemma inte bestämt sig om än och sen var det slut med intressanta saker.

Fast E3 är ju inte slut än, så det kanske dyker upp nåt oväntat

Är det nån som ser fram emot Mario Maker? Jag fattar inte riktigt att det skulle vara ett dragplåster, det är ju bara en baneditor för Super Mario, eller har jag missat nåt?

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Hurtigbullen:

Lite skralt med nyheter att se fram emot tycker jag. Yoshi som redan är känt kommer ju snart och Xenoblade kanske är nåt att kolla på. Star Fox har juryn här hemma inte bestämt sig om än och sen var det slut med intressanta saker.

Fast E3 är ju inte slut än, så det kanske dyker upp nåt oväntat

Är det nån som ser fram emot Mario Maker? Jag fattar inte riktigt att det skulle vara ett dragplåster, det är ju bara en baneditor för Super Mario, eller har jag missat nåt?

Super Mario Maker kommer bli GRYYYYMT!

Det kommer finnas färdiga banor du kan köra
Du kommer kunna göra egna banor
Du kommer kunna spela andras banor som du laddar ner online(Detta som jag ser mest fram emot, Finns så otroligt skickliga folk ute i världen som kommer göra otroligt bra banor)

Spelet kommer ha oändligt med banor så mååånga timmar kommer man få ut ur detta spel!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

30% off rea på eShop!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Super Mario Maker kommer bli GRYYYYMT!

Det kommer finnas färdiga banor du kan köra
Du kommer kunna göra egna banor
Du kommer kunna spela andras banor som du laddar ner online(Detta som jag ser mest fram emot, Finns så otroligt skickliga folk ute i världen som kommer göra otroligt bra banor)

Spelet kommer ha oändligt med banor så mååånga timmar kommer man få ut ur detta spel!

Får bara en "jaså" känsla när jag ser det, men jag hoppas verkligen att du har rätt!

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

@Hurtigbullen: Beror ju på hur mycket man gillar 2D Mario. Det kommer ju vara oändligt med banor nu. Ser fram emot det

Annars var det väl typ bara Star Fox jag vill ha på Wii U. Görs i samarbete med Platinum Games så det kan bli riktigt bra. Varför det ser ut som Star Fox 64 3D med mindre aliasing är ett mysterium dock.

Permalänk
Inaktiv

Själv hade jag älskat om något liknande kom för 3D Mario-titlarna. Specifikt Super Mario Galaxy-spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blewris:

@Hurtigbullen: Beror ju på hur mycket man gillar 2D Mario. Det kommer ju vara oändligt med banor nu. Ser fram emot det

Annars var det väl typ bara Star Fox jag vill ha på Wii U. Görs i samarbete med Platinum Games så det kan bli riktigt bra. Varför det ser ut som Star Fox 64 3D med mindre aliasing är ett mysterium dock.

Tror helt klart att det spelar in. Jag har väl inte varit nån superfan av 2D spelen, men jag är sjukt taggad på Yoshi nu Har tom förbokat Wolly Yoshi Amibosarna (dom såg bara så sjukt söta ut )

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Hurtigbullen:

Tror helt klart att det spelar in. Jag har väl inte varit nån superfan av 2D spelen, men jag är sjukt taggad på Yoshi nu Har tom förbokat Wolly Yoshi Amibosarna (dom såg bara så sjukt söta ut )

Yoshi's Woolly World kommer nog blir jäklans skoj! Bokat Amiibo bundlen!

Köpte nyss detta också:
1337!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Yoshi's Woolly World kommer nog blir jäklans skoj! Bokat Amiibo bundlen!

Köpte nyss detta också:
1337!
http://i.imgur.com/vJZ8NKL.png

Jag tog Yoshi utan Amiibo bundlen. Beställde Amiibosarna separat, en av varje färg, medan CDON hade bra pris på dom. Blev billigare så

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

@anon5930 Det hade allt varit nåt det. Galaxy spelen är helt klart högt upp på favvolistan

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Ser tyvärr dåligt ut men det är ju som vanligt med Nintendo tyvärr. När jag köpte konsolen för några månader sen så köpte jag trotts allt den enbart för ett fåtal spel, sådär 4-5 st.

För min del köper jag Nintendo konsoler för de specifika spelen och då pratar jag om Zelda, Mario o.s.v allt annat spelar jag hellre på andra "bättre" maskiner.

Man tycker ju att Nintendo borde veta vid detta laget att de flesta faktiskt köper Nintendo för deras specifika spel så då hade det också varit läge att pumpa ut fler eller iallafall större spel av dem.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hurtigbullen:

@anders190 Det hade allt varit nåt det. Galaxy spelen är helt klart högt upp på favvolistan

Jo, jag hade faktiskt hoppats på att Nintendo skulle presentera Super Mario Galaxy 3 nu. Iofs kan det hända att de presenterar det senare vid något annat tillfälle. Förstå mig rätt, jag sitter inte inne på någon hemlig info här utan förutser att förutsättningarna är mycket goda för ett tredje spel.

Men ja, en Galaxy Maker hade verkligen inte varit dumt.

Skrivet av Neon:

Ser tyvärr dåligt ut men det är ju som vanligt med Nintendo tyvärr. När jag köpte konsolen för några månader sen så köpte jag trotts allt den enbart för ett fåtal spel, sådär 4-5 st.

För min del köper jag Nintendo konsoler för de specifika spelen och då pratar jag om Zelda, Mario o.s.v allt annat spelar jag hellre på andra "bättre" maskiner.

Man tycker ju att Nintendo borde veta vid detta laget att de flesta faktiskt köper Nintendo för deras specifika spel så då hade det också varit läge att pumpa ut fler eller iallafall större spel av dem.

Samtidigt är det sällan bra att "pumpa" ut alltför mycket spel samtidigt då det lätt kan ställa till det med försäljning. Dock har de en hel del perioder under året där det inte släpps något alls.

Zelda U ska fortfarande vara på väg till Wii U enligt IGNs intervju med Shiggy. Synd de inte visade upp något mer av det bara. :/

Permalänk
Konsolgrävare

Känns lite som dom jobbar mycket med NX. Inte många Wii U nyheter.

Kommer dock skaffa NX från dag ett. Redan bokat från webhallen haha

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Samtidigt är det sällan bra att "pumpa" ut alltför mycket spel samtidigt då det lätt kan ställa till det med försäljning. Dock har de en hel del perioder under året där det inte släpps något alls.

Zelda U ska fortfarande vara på väg till Wii U enligt IGNs intervju med Shiggy. Synd de inte visade upp något mer av det bara. :/

Nintendo Wii U släpptes x/11 1012 det är ca 2 år och 6 månader sen. På den tiden har man släppt runt 8-10 st spel, det hade inte låtit så galet OM kvalitén varit på top. För mig som försökt köpa endast de bästa spelen så får jag säga, visst är de bra men i många fall saknas det en hel del för att nå upp. Det saknas ex fotfarande ett "riktigt" Super Mario Galaxy och inte häller finns det något Zelda spel än. Man har försökt släta över det genom att släppa en HD version av äldre spel men jag räknar inte det som ett nytt spel. New Super Mario känns kort, lika så Super Mario 3D och Toad.

Men visst Nintendo har ju inte varit så snabba med nya titlar tidigare ihäller så det har väll alltid varit ett problem för dem. När en ny konsol väl tar över brukar det finnas en rimlig andel bra spel men då är det redan dags för ny konsol.

Jag köper som sagt Nintendo för deras specifika spel, allt annat spelar jag hällre på andra enheter där det dessutom släpps tonvis mer spel av den typen.

Egentligen finns det ingen anledning till att klaga efter som detta är the Nintendo way

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Neon:

Nintendo Wii U släpptes x/11 1012 det är ca 2 år och 6 månader sen. På den tiden har man släppt runt 8-10 st spel, det hade inte låtit så galet OM kvalitén varit på top. För mig som försökt köpa endast de bästa spelen så får jag säga, visst är de bra men i många fall saknas det en hel del för att nå upp. Det saknas ex fotfarande ett "riktigt" Super Mario Galaxy och inte häller finns det något Zelda spel än. Man har försökt släta över det genom att släppa en HD version av äldre spel men jag räknar inte det som ett nytt spel. New Super Mario känns kort, lika så Super Mario 3D och Toad.

Men visst Nintendo har ju inte varit så snabba med nya titlar tidigare ihäller så det har väll alltid varit ett problem för dem. När en ny konsol väl tar över brukar det finnas en rimlig andel bra spel men då är det redan dags för ny konsol.

Jag köper som sagt Nintendo för deras specifika spel, allt annat spelar jag hällre på andra enheter där det dessutom släpps tonvis mer spel av den typen.

Egentligen finns det ingen anledning till att klaga efter som detta är the Nintendo way

PS4 och Xbox One ser samtidigt sämre ut spelmässigt där de tyngsta titlarna är just HD remaster. Dock har de fler multiplats vilket är ett plus. Men ja, dessa kan du spela på PC med bättre grafik och prestanda samtidigt.

Nintendos 1st party titlar som hittills lanserats har överlag varit omtyckta och fått bra betyg. Konsumenterna sviker.

Jag håller verkligen inte med dina åsikter om spellängder du framfört tidigare i tråden. Många håller länge och i flera timmar och omspelningar. Jag har strax under 20 Wii U titlar till min Wii U och då räknar jag dessutom bara storbudget titlar och inte indies, Wii eller Wii U titlar jag också har.

Nintendo tar tid på sig vid utveckling av spel vilket oftast ger högre kvalitet på lanserad titel. Det har de alltid gjort. Det märks extra väl nu när 3rd party sviker. Luckorna där inga spel lanseras idag är där 3rd party borde ha lanserat spel. De flesta är nog ändå glada över att det inte släpps nya titlar årligen eller flera gånger om året likt från större 3rd party publishers.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

PS4 och Xbox One ser samtidigt sämre ut spelmässigt där de tyngsta titlarna är just HD remaster. Dock har de fler multiplats vilket är ett plus. Men ja, dessa kan du spela på PC med bättre grafik och prestanda samtidigt.

Nintendos 1st party titlar som hittills lanserats har överlag varit omtyckta och fått bra betyg. Konsumenterna sviker.

Jag håller verkligen inte med dina åsikter om spellängder du framfört tidigare i tråden. Många håller länge och i flera timmar och omspelningar. Jag har strax under 20 Wii U titlar till min Wii U och då räknar jag dessutom bara storbudget titlar och inte indies, Wii eller Wii U titlar jag också har.

Nintendo tar tid på sig vid utveckling av spel vilket oftast ger högre kvalitet på lanserad titel. Det har de alltid gjort. Det märks extra väl nu när 3rd party sviker. Luckorna där inga spel lanseras idag är där 3rd party borde ha lanserat spel. De flesta är nog ändå glada över att det inte släpps nya titlar årligen eller flera gånger om året likt från större 3rd party publishers.

Skickades från m.sweclockers.com

Det låter som att du är inbiten Nintendo gamer, jag har förvisso haft samtliga konsoler men tänker jag tillbaka så är det endast Nintendos egna karaktärer som verkligen stått ut. Så när jag köper ett Nintendo så förväntar jag mig just denna typ av spel annars kan jag lika bra nöja mig med annan konsol eller PC för den delen. Är man däremot öppen för andra spel oavsätt om de finns i bättre version till annan platform så finns det säkert mer att hämta.

Anledningen till att jag förväntar mig längre spel är troligen för att man blivit bortskämd med spel på andra platformar som oftast är ganska långa, iallafall om man tittar på topspel. Men som vi redan konstaterat verkar inte spelen som jag uppfattat som korta ha blivit nämnvärt kortare i Nintendos portfölj, istället har de hållt runt samma längd. Sen är det såklart så att långa bra spel sätter djupare spår och Super Mario Galaxy, Super Mario 64 och Zelda spelen är några av dem som man gärna jämför med. Visst kan man prata om att spela om spel eller att man från början ska samla in allt men då får man sätta det i perspektiv, säg att man skulle göra samma i stor spel till andra platformar så som Witcher 3, GTA, Fallout, Diablo, Dragon Age, Cities Skyline o.s.v, då blir de spelen mer eller mindre oändliga(och troligen utshatade). Eller varför inte titta på Zelda och Super Mario Galaxy, hur stora skulle inte de spelen bli om man samlar in allt? När jag pratar om längden på spel så pratar jag om "Normal" spelning, d.v.s man följer storyn med mindra avstick och man samlar in "lagom".

Spelen som avgjorde om jag skulle köpa Wii U eller inte var följande :

- New Super Mario/Luigi U
- Mario Kart 8
- Super Mario 3D World
- Pikmin 3
- Donkey Kong Country : Tropical Freeze
- Captain Toad: Treasure Tracker

Samtliga av spelen har fått väldigt bra betyg men det finns en del kommentarer om att många av dem anses korta. Sen finns det såklart andra specifika titlar så som Mario Party som de aldrig verkar få rätt på.

Det ända som vanligen krävs för att jag ska köpa en Nintendo är 2D Mario, 3D Mario(Galaxy/64 likt), Donkey Kong, Pikemen och Zelda. Sen hade de gärna fått ge ut hur många interationer som helst av dem så länge som att det fanns något givande förutom att bara samla in allt man kan i spelet för att få titlarna till att vara längre.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Neon:

Det låter som att du är inbiten Nintendo gamer, jag har förvisso haft samtliga konsoler men tänker jag tillbaka så är det endast Nintendos egna karaktärer som verkligen stått ut. Så när jag köper ett Nintendo så förväntar jag mig just denna typ av spel annars kan jag lika bra nöja mig med annan konsol eller PC för den delen. Är man däremot öppen för andra spel oavsätt om de finns i bättre version till annan platform så finns det säkert mer att hämta.

Anledningen till att jag förväntar mig längre spel är troligen för att man blivit bortskämd med spel på andra platformar som oftast är ganska långa, iallafall om man tittar på topspel. Men som vi redan konstaterat verkar inte spelen som jag uppfattat som korta ha blivit nämnvärt kortare i Nintendos portfölj, istället har de hållt runt samma längd. Sen är det såklart så att långa bra spel sätter djupare spår och Super Mario Galaxy, Super Mario 64 och Zelda spelen är några av dem som man gärna jämför med. Visst kan man prata om att spela om spel eller att man från början ska samla in allt men då får man sätta det i perspektiv, säg att man skulle göra samma i stor spel till andra platformar så som Witcher 3, GTA, Fallout, Diablo, Dragon Age, Cities Skyline o.s.v, då blir de spelen mer eller mindre oändliga(och troligen utshatade). Eller varför inte titta på Zelda och Super Mario Galaxy, hur stora skulle inte de spelen bli om man samlar in allt? När jag pratar om längden på spel så pratar jag om "Normal" spelning, d.v.s man följer storyn med mindra avstick och man samlar in "lagom".

Spelen som avgjorde om jag skulle köpa Wii U eller inte var följande :

- New Super Mario/Luigi U
- Mario Kart 8
- Super Mario 3D World
- Pikmin 3
- Donkey Kong Country : Tropical Freeze
- Captain Toad: Treasure Tracker

Samtliga av spelen har fått väldigt bra betyg men det finns en del kommentarer om att många av dem anses korta. Sen finns det såklart andra specifika titlar så som Mario Party som de aldrig verkar få rätt på.

Det ända som vanligen krävs för att jag ska köpa en Nintendo är 2D Mario, 3D Mario(Galaxy/64 likt), Donkey Kong, Pikemen och Zelda. Sen hade de gärna fått ge ut hur många interationer som helst av dem så länge som att det fanns något givande förutom att bara samla in allt man kan i spelet för att få titlarna till att vara längre.

Nu sitter iofs även jag på alla plattformar (förutom Xbox men blir en One framöver) och ser varje plattform, inkl både PC och Nintendos plattformar, som ytterligare en spelplattform för att nå allt som intresserar mig. Multiplattformstitlar brukar oftast bli just PC pga billigare pris och i de fall jag bryr mig, bättre grafikmöjligheter då. Finns iofs lite extremare undantag där jag både har GTA V till PS3 och PS4 i spelhyllan samt PC-utgåvan av samma spel hehe.

Jag håller med dig om spellängden om man jämför med exempelvis Witcher 3 och GTA V som är rätt långa spel även om man försöker göra så lite som möjligt. Men jag tycker samtidigt inte att det är några direkt korta spel (förutom Captain Toad då) men då är jag i 30-årsåldern tyvärr ganska dålig på plattformsspel. Nintendos brukar vara ganska svåra även idag, specifikt då DKC: Tropical Freeze där jag kört fast nästan helt hehe.
Sedan kan jag tycka det är lite svårt att hålla koll på spelad tid. Exempelvis Steam är ju rätt tydlig med hur länge spelen varit igång.

Jag får nog säga att jag ändå håller med dig mer nu än innan i och med din förtydling av din syn i frågan. Förhoppningsvis blir iallafall Zelda U betydligt längre, demot som visades runt årsskiftet visade iallafall då på en riktigt stor spelvärld vilket känns rätt lovande i mitt tycke.

Och ett Super Mario Galaxy 3 förstås, gärna med inbyggd level editor!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

PS4 och Xbox One ser samtidigt sämre ut spelmässigt där de tyngsta titlarna är just HD remaster. Dock har de fler multiplats vilket är ett plus. Men ja, dessa kan du spela på PC med bättre grafik och prestanda samtidigt.

Nintendos 1st party titlar som hittills lanserats har överlag varit omtyckta och fått bra betyg. Konsumenterna sviker.

Jag håller verkligen inte med dina åsikter om spellängder du framfört tidigare i tråden. Många håller länge och i flera timmar och omspelningar. Jag har strax under 20 Wii U titlar till min Wii U och då räknar jag dessutom bara storbudget titlar och inte indies, Wii eller Wii U titlar jag också har.

Skrivet av Neon:

Det låter som att du är inbiten Nintendo gamer, jag har förvisso haft samtliga konsoler men tänker jag tillbaka så är det endast Nintendos egna karaktärer som verkligen stått ut. Så när jag köper ett Nintendo så förväntar jag mig just denna typ av spel annars kan jag lika bra nöja mig med annan konsol eller PC för den delen. Är man däremot öppen för andra spel oavsätt om de finns i bättre version till annan platform så finns det säkert mer att hämta.

Anledningen till att jag förväntar mig längre spel är troligen för att man blivit bortskämd med spel på andra platformar som oftast är ganska långa, iallafall om man tittar på topspel. Men som vi redan konstaterat verkar inte spelen som jag uppfattat som korta ha blivit nämnvärt kortare i Nintendos portfölj, istället har de hållt runt samma längd. Sen är det såklart så att långa bra spel sätter djupare spår och Super Mario Galaxy, Super Mario 64 och Zelda spelen är några av dem som man gärna jämför med.

Jag är nog benägen att hålla med anders190. Det finns förvånansvärt få saker till PS4 som känns nya och mycket är HD remakes av gamla spel. Iofs inget fel i det, men argumenten jag hört om att "Wii U är kass för det finns inga spel" och "PS4 rules för där finns så otroligt mycket spel" är helt skeva.

Som jag ser det så är mängden spel som "finns" mer definierad av spelsmak. Är man ute efter att spela FPS spel och vill spela på konsol, ja då finns det inte mycket till WiiU, men är man ute efter roliga och charmiga spel, ja då ska man definitivt kolla på WiiU. Sen tycker jag att om man räknar med alla "remakes" av PS3 spel till PS4 så får man också räkna med alla Wii spel till WiiU

Skrivet av Neon:

Spelen som avgjorde om jag skulle köpa Wii U eller inte var följande :

- New Super Mario/Luigi U
- Mario Kart 8
- Super Mario 3D World
- Pikmin 3
- Donkey Kong Country : Tropical Freeze
- Captain Toad: Treasure Tracker

Samtliga av spelen har fått väldigt bra betyg men det finns en del kommentarer om att många av dem anses korta. Sen finns det såklart andra specifika titlar så som Mario Party som de aldrig verkar få rätt på.

Det ända som vanligen krävs för att jag ska köpa en Nintendo är 2D Mario, 3D Mario(Galaxy/64 likt), Donkey Kong, Pikemen och Zelda. Sen hade de gärna fått ge ut hur många interationer som helst av dem så länge som att det fanns något givande förutom att bara samla in allt man kan i spelet för att få titlarna till att vara längre.

För mig var det Rayman som gjorde att jag förbokade en WiiU och Rayman. Blev ju duktigt blåst på Rayman, men jag ångrar inget ändå, för jag har ju haft mycket skoj med samtliga av spelen som du har på listan där

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Vad skulle detta Wii U paketet vara värt beg. ?

Det är ett Wii U Premium.
Spelen jag har är:
Zelda Wind Walker
Zombie U
Super Mario World 3 D
Super Mario Bros
Mario Kart 8
Watch Dogs
Wii PartyU

Samt 1x pro kontroll, 1x motion kontroll samt allt standard som ingår till Premium.

Väldigt väl skött och säkert inte mer än 30h speltid totalt.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro