Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av boniz:

@Mogwaii: "It's better to have diarrhea than die of constipation", jag ska vänta och se ifall hon kontaktar mig på egen hand inom några dagar, och ifall hon inte gör det så får vi se hur jag gör.

Lycka till

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av boniz:

@gregonov: Bjuder henne mer än gärna

Och hon blir säkert mer än gärna bjuden. Jag ser tyvärr ingen ljus framtid för dig.
Om jag måste muta en kvinna för att spendera en middag med mig så är varken kvinnan eller jag mycket att ha. Så ser jag på den saken.

Permalänk
Medlem

@gregonov: Hon har dock redan bjudit hem mig till henne en gång, borde inte det vara ett tecken på intresse?

Visa signatur

5800X 6800XT 32GB DDR4

12 Pro

Permalänk
Medlem

Semester med två barn och det bara regnar och regnar, ungarna klättrar på väggarna och jag kämpar för att underhålla. Pust...Ordet semester kan betyda något helt annat med små barn.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av boniz:

@gregonov: Hon har dock redan bjudit hem mig till henne en gång, borde inte det vara ett tecken på intresse?

Jag bjöd hem farmor på kaffe i förra veckan.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@boniz Inte funderat på att bara förklara hur du känner och fråga i klartext hur hon vill ha det?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn: Usch då!
Men jag tror inte att en tjej som hon skulle bjuda hem sin brors kompis för att umgås som vänner, och inte mycket mer med det. Skulle hon vilja umgås med någon så skulle hon antagligen ha ringt över en tjejkompis som hon känner bättre?

Visa signatur

5800X 6800XT 32GB DDR4

12 Pro

Permalänk
Medlem

@boniz: Jo, det kan det absolut vara. Men hur intresserad, och hur många andra har hon visat intresse för? Detta vet du säkert inget om. Inte jag heller naturligtvis, men en stor skopa försiktighet är alltid bra att ha med kvinnor.
Tro inte för en sekund att kvinnor "älskar" (inte själva sexakten) på samma sätt som män gör.

Vi är inte byggda på samma sätt och vi har olika reproduktionsstrategier. Vad som är bra för henne är långt ifrån alltid bra för dig.

Var försiktig, det är allt jag säger.

Permalänk
Medlem

@Flygman: På tal om det så sade hon "Jag är småkär i dig, är du kär i mig?" tidigare, något som isade blodet, och när hon sade det så svarade jag uppriktigt att jag är kär i henne. Hon kanske har glömt det eller så är hon medveten om mina känslor för henne.

@gregonov: Jag är så försiktig jag kan vara, jag försöker att inte tala om känslor än så länge med henne, när det väl har varit tal om känslor så har det varit hon som tagit upp det.

Visa signatur

5800X 6800XT 32GB DDR4

12 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av boniz:

@Flygman: På tal om det så sade hon "Jag är småkär i dig, är du kär i mig?" tidigare, något som isade blodet, och när hon sade det så svarade jag uppriktigt att jag är kär i henne. Hon kanske har glömt det eller så är hon medveten om mina känslor för henne.

@gregonov: Jag är så försiktig jag kan vara, jag försöker att inte tala om känslor än så länge med henne, när det väl har varit tal om känslor så har det varit hon som tagit upp det.

Jag är ingen kärleksgud, men det kanske där du har problemet? Hon kanske har tröttnat på att känna att du inte bryr dig lika mycket som hon gör, så därför leker hon ointresserad?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

@Flygman: I det här fallet är det nog jag som bryr mig mest, hon har ringt mig nattetid och jag har svarat exempelvis.
Men känslomässigt så vill jag inte som tidigare sagt inte få det att verka "krystat", jag vill inte vara påträngande med det, och hon har bara pratat om känslor en gång med mig. :s

Visa signatur

5800X 6800XT 32GB DDR4

12 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av boniz:

@Flygman: I det här fallet är det nog jag som bryr mig mest, hon har ringt mig nattetid och jag har svarat exempelvis.
Men känslomässigt så vill jag inte som tidigare sagt inte få det att verka "krystat", jag vill inte vara påträngande med det, och hon har bara pratat om känslor en gång med mig. :s

Har du funderat hur din vän kommer att reagera? Vet han om det? Du är en bra vän du alltså. Du bör vara försiktig med vänners systrar. Se till att din vän får först och främst reda på detta från dig, annars kan det bli problem senare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Hade missuppfattat en grej på antagning.se vilket gjorde att jag lagt en kurs med för många poäng innan det kandidatprogram jag faktiskt ville gå. Är nu struken utan möjlighet till ens reserv för det som jag ville gå, trots betyg på 19.55 som jag slet arslet av mig för att lyckas med sista terminen. Utöver det har jag även fått meddelande av min chef att jag måste säga upp mig om jag väljer att plugga den kursen jag kommer in på. Kan alltså antingen välja mellan att jobba 25% tills jag kan söka på nytt nästa år, eller plugga ett halvår något jag endast är halvt intresserad av men eventuellt stå helt utan jobb. Känner mig så uppgiven och trött. Haft en tuff vecka med min kille och vill mest gräva ner mig i en grop för tillfället. Suck.

Enda tiden i ditt liv då barndomsvänner (förhoppningsvis) alla kan ta ett år av och leva nästintill ekonomiskt oberoende samtidigt som du tjänar pengar och kan verkligen leva livet! Inte sitta fast i ett ekorrhjul som dina studerande- och arbetsår kommer innebära. Ta ett sabbatsår och gör saker som du antagligen aldrig kommer ha möjligheten att göra igen, möjligtvis när du är pensionär.

Det ska jag göra åtminstone, har blivit accepterad för civil på kth men kommer inte tacka ja, kanske vill bli "politiker" om ett år istället?

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kwame:

Vila i frid, Mio <3
http://bildr.no/thumb/ZjFoclhC.jpeg

Min älskade katt. Köpte honom i tron att han var 12 veckor (säljaren sa det)
Frågade honom även några dagar senare och ja, han är 12 veckor. Aldrig haft katt tidigare, så var svårt för mig att veta ålder på honom, men tyckte han var ovanligt lite.

För att göra en lång historia kort - jag och min sambo hade denna katt i 2 veckor, sedan blev han sjuk. Vi märkte att han hade svårt att andas, åkte in till djursjukhuset, de konstaterade lunginflammation och han fick antibiotika. Nästa dag märker vi att han har extremt svårt att andas, åker direkt in till djursjukhuset, han får vara i en syrgasbur samt dropp och en till spruta mot lunginflammation. Vi var där i 2-3 timmar och sedan åkte vi hem för att komma tillbaks senare på kvällen. Vi hinner hem, då får vi ett samtal "Jag har tråkiga nyheter. Mio fick hjärt och lungstopp. Han fick adrenalin och vi gav han hjärtmassage, men det hjälpte inte."

Veterinären trodde att lille Mio på 700g enbart var 7-8 veckor. Dvs fick vi honom när han var 5-6 veckor. Han skulle egentligen diat i 6 veckor till, och fått ett stärkt immunförsvar. Men tyvärr så ville säljaren tjäna lite extra pengar och besvär och sålde honom alldeles för tidigt.

Nu sitter vi här, vårat första gemensamma djur lever inte längre. Vi är helt förkrossade. Denna lilla kattungen älskade att vara nära oss, sov tätt intill bröstet, och älskade att stryka sig mot våra ansikten. Men ja, nu lever han inte längre. Tack vare en självisk människa. Vi fick 10 000 i sjukhuskostnader enbart för att han skulle tjäna några kronor extra istället för att hålla honom i 6 veckor till.

Detta berörde mig starkt.

Finns inga enkla lösningar för sorgen. Gör en tavla med alla foton ni har på lille Mio. Tänd några ljus. Minns honom med glädje och vårda alla era fina stunder tillsammans och lägg undan de sorgliga. När dom trycker på så pratar ni med varandra. Att dela sorgen med någon som förstår gör det hela enklare.

Bävar inför den dagen min pälskling (hund) måste vandra vidare även fast det förhoppningsvis är långt dit.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

[quote postid="15525785" userid="137589" name="rustax"]
Har du funderat hur din vän kommer att reagera? Vet han om det? Du är en bra vän du alltså. Du bör vara försiktig med vänners systrar. Se till att din vän får först och främst reda på detta från dig, annars kan det bli problem senare.

Jag har pratat med honom indirekt om det, jag var med en annan kompis när jag tog upp det att hon hade pratat en del med mig varpå den tredje kompisen undrade om jag "ville få ihop det" med henne och han såg inga fel med det, han tyckte att det var rätt bra faktiskt, att en kille som han redan känner skulle bli tillsammans med henne.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5800X 6800XT 32GB DDR4

12 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Überklass:

Detta berörde mig starkt.

Finns inga enkla lösningar för sorgen. Gör en tavla med alla foton ni har på lille Mio. Tänd några ljus. Minns honom med glädje och vårda alla era fina stunder tillsammans och lägg undan de sorgliga. När dom trycker på så pratar ni med varandra. Att dela sorgen med någon som förstår gör det hela enklare.

Bävar inför den dagen min pälskling (hund) måste vandra vidare även fast det förhoppningsvis är långt dit.

Gwah, råkade ut för samma sak, men det var en miss hos ett rescue shelter som gav oss en liten stackare som inte klarade sig, förkylning -> lunginflammation.. Veterinären sa att det tyvärr är väldigt vanligt bland små kissar som inte fått dia sig ordentligt.

Stackarn dog i sömnen, världens sötaste lilla svart/långhåriga krabat.

Som ljusglimt så överlevde den andra vi adopterade i 15 år, flyttade med oss hem till Sverige med..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Detta berörde mig starkt.

Finns inga enkla lösningar för sorgen. Gör en tavla med alla foton ni har på lille Mio. Tänd några ljus. Minns honom med glädje och vårda alla era fina stunder tillsammans och lägg undan de sorgliga. När dom trycker på så pratar ni med varandra. Att dela sorgen med någon som förstår gör det hela enklare.

Bävar inför den dagen min pälskling (hund) måste vandra vidare även fast det förhoppningsvis är långt dit.

Tack så mycket för ditt inlägg. Tavla ska vi definitivt skaffa. Detta kanske låter lite extremt men funderar även på och tatuera in "Mio" diskret på något ställe av min kropp, t.ex nära ankeln. Min absolut första tatuering, för en katt jag ägt i 2 veckor. Men då vet man att jag kommer bära honom med mig resten av livet. Känns som att man känner sig mindre skyldig till att känna glädje då. Nu har man mest ren och skär ångest av att man inte åkte in till veterinären några timmar tidigare.

Men vi trodde att han hade blivit varm av solen, och därav att han andades med buken, därav väntade vi några timmar.. =/

Skrivet av anon173292:

Gwah, råkade ut för samma sak, men det var en miss hos ett rescue shelter som gav oss en liten stackare som inte klarade sig, förkylning -> lunginflammation.. Veterinären sa att det tyvärr är väldigt vanligt bland små kissar som inte fått dia sig ordentligt.

Stackarn dog i sömnen, världens sötaste lilla svart/långhåriga krabat.

Som ljusglimt så överlevde den andra vi adopterade i 15 år, flyttade med oss hem till Sverige med..

Usch va hemskt... Jo, det kanske är så. Att dia ger ju dem immunförsvar. Våran lilla stackare hade ju bara diat i 5-6 veckor tills vi fick hem honom jämfört med 12 veckor som de ska göra Skönt att det gick bra med eran andra katt iaf!

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Avstängd

pi, Ach, Dra på dem regnkappor, gummistövlar och galonbyxor, de är inte så kräsna som vi vuxna. De kan ha minst lika kul ute när det regnar.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Inaktiv

Har träffat en underbar tjej, känns som magen är full med fjärilar.
Men vill inte förstöra vår vänskap, well shit.

Permalänk
Medlem

Upp vid halv 6 imorgon för att jobba övertid i runt 6 timmar...

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

@Überklass:

Du jag vill inte ens tänka på den dagen min skatt till katt (ha-ha) ger upp och går vidare.
Lyckligtvis är det iaf en 10-15 år kvar, om hon får leva ett hälsosamt liv.

Kommer bli helt förkrossad i alla fall. Djur är det något speciellt med.

Permalänk

jag blir så jävla sur på min farsa han håller på att tro att han är snäll men han är ju bara s¨jävla jobbig när han håller på med mig. Sedan så tror han att han kan köpa saker till mig för att jag ska tycka om honom men jag säger att han inte ska göra det för ska inte slösa pengar men han är bara så sjukt dryg när han ska hålla på med mig.

kan någon ge mig ett tips vad jag kan göra för att slippa detta något mer pallar inte med det

Visa signatur

CPU I7 5820k @ 4.63 GHz GPU Gigabyte G1 gaming 980 ti RAM 32 GB @3000MHz MOBO msi x99a sli plus SSD 2 TB SSD HDD 3 TB HDD PSU 850w Evga G2 CASE InWin S-frame black n' gold

Gratis frakt på Inet: http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JacobsDator:

jag blir så jävla sur på min farsa han håller på att tro att han är snäll men han är ju bara s¨jävla jobbig när han håller på med mig. Sedan så tror han att han kan köpa saker till mig för att jag ska tycka om honom men jag säger att han inte ska göra det för ska inte slösa pengar men han är bara så sjukt dryg när han ska hålla på med mig.

kan någon ge mig ett tips vad jag kan göra för att slippa detta något mer pallar inte med det

Snacka med honom.
Berätta att du hellre vill att han visar att han bryr sig om dig känslomässigt än materiellt.
Bästa rådet jag kan ge, :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av jojjeofc:

Har träffat en underbar tjej, känns som magen är full med fjärilar.
Men vill inte förstöra vår vänskap, well shit.

Exakt samma situation här. Och jag ska gå 3 år på gymnasiet tillsammans med henne, så att jag vill verkligen inte förstöra något samtidigt som jag hemskt gärna vill få ett förhållande att fungera.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hudo:

Exakt samma situation här. Och jag ska gå 3 år på gymnasiet tillsammans med henne, så att jag vill verkligen inte förstöra något samtidigt som jag hemskt gärna vill få ett förhållande att fungera.

Pallar inte med förhållande, utan helt enkelt bara en bad bitch som alltid finns där,
Alltså shit vad hennes ögon dödaaaar!
Känns som mitt hjärta hoppar över vissa hjärtslag när jag är med henne!

Permalänk
Medlem

Är riktigt nöjd, från att börja söka jobb till att få jobb tog det 6 dagar, första jobb direkt ifrån studenten. (1st line support)

Permalänk
Medlem
Skrivet av JacobsDator:

jag blir så jävla sur på min farsa han håller på att tro att han är snäll men han är ju bara s¨jävla jobbig när han håller på med mig. Sedan så tror han att han kan köpa saker till mig för att jag ska tycka om honom men jag säger att han inte ska göra det för ska inte slösa pengar men han är bara så sjukt dryg när han ska hålla på med mig.

kan någon ge mig ett tips vad jag kan göra för att slippa detta något mer pallar inte med det

Prata med honom. Ärligt! Öppna dig och släpp ut alla känslor.

Permalänk
Skrivet av Hudo:

Exakt samma situation här. Och jag ska gå 3 år på gymnasiet tillsammans med henne, så att jag vill verkligen inte förstöra något samtidigt som jag hemskt gärna vill få ett förhållande att fungera.

Hände liknande sak för mig. Jag berättade för henne hur jag kände och det var tyvärr sista gången vi pratade, hon kände inte samma sak tydligen. Bättre att vara vänner och känna efter för ifall ni båda har känslor för varandra så kommer ni märka det och förhoppningsvis inse att ni borde bli tillsammans

Det är även bra att ni kommer gå gymnasiet tillsammans för när ni hamnar i en ny klass kommer ni inte känna många och automatiskt umgås mycket tillsammans

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevinkingeen:

Hände liknande sak för mig. Jag berättade för henne hur jag kände och det var tyvärr sista gången vi pratade, hon kände inte samma sak tydligen. Bättre att vara vänner och känna efter för ifall ni båda har känslor för varandra så kommer ni märka det och förhoppningsvis inse att ni borde bli tillsammans

Det är även bra att ni kommer gå gymnasiet tillsammans för när ni hamnar i en ny klass kommer ni inte känna många och automatiskt umgås mycket tillsammans

Wow, tack för svaret!

Well, jag har tänkt på båda tillvägagångssätten. Och det smartaste är nog bara att fortsätta vara vänner och ha lite tålamod. Dock har jag så jävla stor lust att bara säga det, samtidigt som det är riktigt dumt.

Det blir nog bra i slutändan, det jobbiga är att jag inte alls kan tänka på något annat nu och att vi inte kan träffas på ett tag...

Permalänk
Skrivet av Hudo:

Wow, tack för svaret!

Well, jag har tänkt på båda tillvägagångssätten. Och det smartaste är nog bara att fortsätta vara vänner och ha lite tålamod. Dock har jag så jävla stor lust att bara säga det, samtidigt som det är riktigt dumt.

Det blir nog bra i slutändan, det jobbiga är att jag inte alls kan tänka på något annat nu och att vi inte kan träffas på ett tag...

Ja, jag förstår känslan att bara sitta och inte kunna hålla sig, fast man måste försöka att inte gå fram för fort. Önskar att någon hade sagt samma sak till mig innan det var försent, men ja inget man kan göra åt det nu

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com