Permalänk
Medlem

Låslist plexi

Har letat här på forumet, har varit hos Clas Ohlson, glasmästare, Rusta, div marin butiker man har inte lyckats hitta en list till mitt plexi fönster. Jag skulle behöva en låslist så man inte behöver skruva/popnita fast plexiglaset. De säljer lister med tillhörande glas på Gtek men listerna där är förkorta jag har gjort ett relativt stort hål i chassit ca:30*35 cm så jag behöver nästan 1,5m. Hos en av marin butikerna hittade jag en gummilist men den hade för bred skåra: 4mm i ena änden och 6mm i andra och chassit är bara 1mm och plexiglaset 4mm. den listen var även på tok för tjock.
Är det någon som vet var man kan få tag på en list??

Visa signatur

E6600, MSI 7900GTO, ASUS P5BDLX, CORSAIR 2GIG 6400 XMS2, P180, NOCTUA NH-U12F, TAGAN EASYCON 530W

Permalänk

Varför går det bara inte att köpa fler Gtek-lister? Någon skarv gör väl inte så hemskt mycket?

Visa signatur

=) jag borde logga ut mig när jag loggar in från skolan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Azeem
Varför går det bara inte att köpa fler Gtek-lister? Någon skarv gör väl inte så hemskt mycket?

Njae visserligen inte men tanken var att jag skulle göra en budget mod och med frakt så skulle två gtek lister med plexi kosta ca 300spänn och det bara för att få tag på en list. I värsta fall får jag ta en vanlig list och skruva fast plexit på insidan men jag trodde inte att det skulle vara så svårt att få tag i en låslist.

Visa signatur

E6600, MSI 7900GTO, ASUS P5BDLX, CORSAIR 2GIG 6400 XMS2, P180, NOCTUA NH-U12F, TAGAN EASYCON 530W

Permalänk
Medlem

ööh, varför inte limma ?

Visa signatur

Nördig utrustning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antrax
ööh, varför inte limma ?

Tycker att det blir snyggast om glaset ligger relativt samma djup som chassit. Om man limmar det på insidan så blir det ju ett hack in från kanten av chassit till plexit. Jag vet precis hur jag ska ordna det om jag inte får tag i en låslist men jag tror som sagt att det blir snyggast med en låslist så jag tänkte att jag gör ett sista ryck här och ser om nån har en idé annars limmar jag dit en vanlig list och limmar dit plexit på insidan.

Visa signatur

E6600, MSI 7900GTO, ASUS P5BDLX, CORSAIR 2GIG 6400 XMS2, P180, NOCTUA NH-U12F, TAGAN EASYCON 530W

Permalänk
Medlem

Kolla på en firma som byter rutor på bilar... Dom kanske har... plåtkanten kring en bilruta är ganska tunn...

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv

Permalänk
Medlem

Jag var o kollade på 2 bilglasfirmor men dem som de använder är på tok för grova.

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Tidigare projekt: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54319...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZtarDuzt
Jag var o kollade på 2 bilglasfirmor men dem som de använder är på tok för grova.

Det är så skumt, jag menar någon borde ju kunna fixa såna lister, de finns ju om man köper färdiga rutor tex hos gtek, så nån borde ju tillverka dom. Jaja jag ger nog upp snart och limmar istället

Visa signatur

E6600, MSI 7900GTO, ASUS P5BDLX, CORSAIR 2GIG 6400 XMS2, P180, NOCTUA NH-U12F, TAGAN EASYCON 530W

Permalänk
Medlem

kan ju tillägga att "låslist" kallas spränglist har sett en sida som säljer de som metervara på nätet ska se om ja hittar den igen dock va nog 100m minsta längde o köpa men men moddar man mycke så går de nog åt ;D

Visa signatur

Game : FD Meshify S2 Blackout, CPU : Intel Core i7 10700K
MB : ASUS ROG STRIX Z490-E GAMING, GFX : Asus RTX2070 Strix.
RAM : Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16
Leksaker: Canon 6D, Canon G7X MKII. DJI Mavic Pro.

Permalänk
Medlem

Hehe!

Fönsterkitten från gtek är väl tillverkade av nå Japs företag förmodligen och de kan nog komma över lister men i sverige verkar det riktigt svårt att få tag på i lämlig storlek

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Tidigare projekt: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54319...