Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rasmus117:

Jag lirar på EU för där bor jag och sen så är det en chans att du möter testskepp från de som gör spelet, den 27e lägger de till (för test för dem) tyska skepp

Och det tar ju inte precis lång tid för att hitta spel, typ 5 sekunder...

haha sant, läste lite om att NA spelare får bättre deals fast det var bara en massa trams.

Permalänk
Medlem

Jag antar att de flesta här lirar just på EU? Själv hade jag problem med att logga in på EU så jag kör NA nu. Jag laddade ner klienten från EU men kunde inte välja annat än att ansluta till NA. Är det någon annan som har upplevt det eller har tips på om hur man åtgärdar det utan att pröva med att installera om hela helvetet igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

ska man köpa nåt premium skepp eller? typ murmansk verkar lite intressant.

Murmansk som har flygplan är skoj. Med det i luften får kanonerna mycket längre räckvidd, än om man inte har eldlednings (spotting) planet i luften och kan lobba granater på stora Slagskepp som tror att de är på säkert avstånd.

Det sorgliga är att man bara får ha det i dryga minuten och det tar fem minuter innan man får använda det igen.

Murmansks torpeder kan också ställa till förtret för "den lede fi".

Murmansk är egentlige en amerikansk Omaha-klass kryssare som Sovjet använde som under andra världskriget och under några år under kalla kriget, innan det lämnades tillbaka USA.

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Skrivet av dibbe:

Jag antar att de flesta här lirar just på EU? Själv hade jag problem med att logga in på EU så jag kör NA nu. Jag laddade ner klienten från EU men kunde inte välja annat än att ansluta till NA. Är det någon annan som har upplevt det eller har tips på om hur man åtgärdar det utan att pröva med att installera om hela helvetet igen?

Låter som att du har NA klienten i och med du bara kan ansluta till NA, se efter så att du laddar hem klienten från rätt hemsida: http://worldofwarships.eu/ är den för oss här i EU.

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Medlem

Har hittills haft EU server men efter som det sticker i ögonen på en svensk att ha något med EU att göra, så avinstallerade allt EU-WoWs från datorn.

Vart får man tag i klienten för den amerikanska NA-servern? Kanske börjar på en ny kula WoWs på en icke-EU server senare.

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Skrivet av Kronvrak:

Har hittills haft EU server men efter som det sticker i ögonen på en svensk att ha något med EU att göra, så avinstallerade allt EU-WoWs från datorn.

Vart får man tag i klienten för den amerikanska NA-servern? Kanske börjar på en ny kula WoWs på en icke-EU server senare.

http://worldofwarships.com/ är NA sidan, men du kommer att få leva med högre ping. Jag spelade/spelar WoT på NA och har runt 125 i ping vilket suger lite
Mvh Ikaroz

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk

Om nån har en Warspite skulle du kunna kolla vad den har för dispersion på sina kanoner?

Dra ner artilleri gardinen och hovra över "main battery".
Fick nämligen min New Mexico nu som är löjligt pricksäker men har hört att Warspite ska vara ännu bättre.

196m dispersion på New Mexico.

Permalänk
Skrivet av GeneralRushHour:

Om nån har en Warspite skulle du kunna kolla vad den har för dispersion på sina kanoner?

Dra ner artilleri gardinen och hovra över "main battery".
Fick nämligen min New Mexico nu som är löjligt pricksäker men har hört att Warspite ska vara ännu bättre.

196m dispersion på New Mexico.

Den har 219m. Men du har bara stock gun fire control system då, New Mexico får 209m med uppgraderingen.

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Skrivet av DareDevil:

Den har 219m.

Tack, fan det är ju som min förra New York ungefär. Skotten gick åt alla möjliga håll.

NM är som en sniper

Permalänk
Skrivet av GeneralRushHour:

Tack, fan det är ju som min förra New York ungefär. Skotten gick åt alla möjliga håll.

NM är som en sniper

np
Jo NM är en bra sniper, men Warspite har sina stunder

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen, nu funkar det att lira på EU servern. Heter "dibbe_" där så adda mig gärna, skulle vara kul att gejma med några svennar så man kan lägga upp lite taktik osv

Permalänk
Skrivet av dibbe:

Tack för tipsen, nu funkar det att lira på EU servern. Heter "dibbe_" där så adda mig gärna, skulle vara kul att gejma med några svennar så man kan lägga upp lite taktik osv

Kul att det löste sig

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk

Har spelat WoWs ett par veckor nu och tycker det är fantastiskt, men håller på att bli tokig på aimet när man tuffar BBs. Får nästan alltid spridningen runt målet, d v s rätt i sida men granaterna plumsar om ömse sidor på målet (annan BB). Någon som har ett bra tips?

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surgubben:

Har spelat WoWs ett par veckor nu och tycker det är fantastiskt, men håller på att bli tokig på aimet när man tuffar BBs. Får nästan alltid spridningen runt målet, d v s rätt i sida men granaterna plumsar om ömse sidor på målet (annan BB). Någon som har ett bra tips?

Gå till kyrkan och be till RNGesus om bättre aim som alla andra haha.

Nej men, skjut inte på mål som inte visar sin bredsida funkar för mig.

Permalänk

Offra 12 stycken getter innan du börjar spelet, funkar varje gång.

Permalänk
Medlem

sjukt bra spel

Visa signatur

[Fractal Design Define C TG] [Corsair RM750] [AMD Ryzen 7 5800X] [Gigabyte X570 AORUS ELITE] [Gigabyte Radeon RX 6800 XT 16GB GAMING OC] [Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance] [Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB + Kingston KC2500 1TB M.2 NVMe] [Corsair Hydro H100x]

Permalänk
Medlem

alltså tier 2 är ju fan helt värdelöst, man tjänar ju knappt några pengar blir tokig på detta..

Permalänk
Inaktiv

rekommenderar "aslains mod pack" till detta

allt blev så mycket bättre nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av pepparkakor:

rekommenderar "aslains mod pack" till detta

allt blev så mycket bättre nu

Vad är det?

Permalänk
Inaktiv

@Rasmus117:
man kan ändra transparens på kartan, crosshair och allt möjligt

http://aslain.com/index.php?/topic/2020-040-aslains-wows-modp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

alltså tier 2 är ju fan helt värdelöst, man tjänar ju knappt några pengar blir tokig på detta..

Du kommer snabbt till tier 3 4 och 5 och där tjänar man mycket mer än man spenderar i alla fall, har inte hunnit spela mig till en 6a.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

alltså tier 2 är ju fan helt värdelöst, man tjänar ju knappt några pengar blir tokig på detta..

va heter du på Wows?

Permalänk
Medlem

Tjenare! Roligt att så många lirar! Lägg gärna till Dezpite.

Resetas spelet en gång till efter open beta?

Permalänk
Skrivet av GeneralRushHour:

Offra 12 stycken getter innan du börjar spelet, funkar varje gång.

Nöjde mig med en hamster, men nu sitter skotten liten bättre...

/nick RASGrumpy

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Skrivet av Dezpite:

Tjenare! Roligt att så många lirar! Lägg gärna till Dezpite.

Resetas spelet en gång till efter open beta?

Av vad jag har förstått så njaää...
Tjoas en hel del fram och tillbaks i WoWS forum om det, lite oklarheter, men det verkar inte bli så.
Mångt och mycket beroende på att de har "Shoppen" öppen.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk

Ni kan ju lägga till Ikaroz med om ni behöver en att lira med, jobbar dock skift så inte alltid hemma på kvällar.

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Medlem

Mitt skepp med högst tier är kongo. Så kanske förbättras när man kommer högre upp.

Men borde de inte sätta in en spärr så att båda lag måste ha samma antal hangarfartyg?.

Har spelat många matcher där fienden fått två och egna laget ett eller fienden har ett och vi inget. Man vet nästan innan matchstarten att man förlorat, om det inte är en nybörjare i hangarfartyget.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Mitt skepp med högst tier är kongo. Så kanske förbättras när man kommer högre upp.

Men borde de inte sätta in en spärr så att båda lag måste ha samma antal hangarfartyg?.

Har spelat många matcher där fienden fått två och egna laget ett eller fienden har ett och vi inget. Man vet nästan innan matchstarten att man förlorat, om det inte är en nybörjare i hangarfartyget.

Hangarfartygseländet när det gäller MM är inte alltid roligt. Ännu värre blir det när ex vis ena laget har två Langley (1st 6 plans jaktplansgrupp+1st 6 plans torpedplansgrupp/ skepp), mot en ensam ex vis Bouge utan jaktplan...

Brukar själv köra en del hangarfartyg i tier 4/5, råkar ut för det här ofta.

När det gäller Kongo är det ett riktigt bra skepp, tycker det i a f är avsevärt bättre än Myogi. Det gäller bara att utnyttja räckvidden på kanonerna och hålla framförallt amerikanska skepp utanför deras egen räckvidd. Amerikanska BBs har bättre armour än japanska, vilka i sin tur har bättre räckvidd på sin beväpning.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem

Kongon är grym, om dem inte har ändrat den något sedan closed beta.
Har börjat grinda mot den igen samt Amerikanska DDs.

Permalänk
Medlem

På tal om open beta, kommer grind resettas när'en går skarpt? Hur pass snabbt går det att grinda commanders till duglig nivå?
Bara kört 10 matcher typ, men soft spel, visste jag skulle gilla't.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.