Apple direktsänder lanseringen av Iphone 6S

Permalänk
Medlem

Blir lätt en Apple TV och en iPad Pro 12,9 tum. Tänka sig att Apple faktiskt utvecklat en penna som faktiskt fungerar till skillnad från samsungs diton.

Är lite mer kluven till klockan även om den är marknadsledande och mest uppskattad bland de smarta klockor som hittills släpps.
Sitter med en iPhone 6 så blir att skaffa en ny telefon nästa höst.

Riktigt riktigt trevliga produkter med kraft dom släpper i år. Riktigt roligt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

@tvelander: håller med till 100%

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Gick utmärkt att strömma länken med VLC också ifall folk inte vet

Härligt, kul att det fungerade

Skrivet av Swedishg33k95:

Vart hämtade du url;en? Funkade clockrent...men mest för min egna del, nästa gång det ska streama i vlc för apple är elaka :/

Nu när Microsoft Edge var tillåtet av Apple så gick jag in på streamen via Edge och använda Burp Suite för att se vilken data/url som används.

Med burp suite så går vald trafik genom en lokal Proxy som du sedan kan läsa av i Programmet.
Så med andra ord, så startade jag streamen, startade burp suite, såg vad URL:en var i Burp suite. väldigt enkelt
Om jag inte hade stängt ner Burp Suite hade du kunnat fått en bild.

Tidigare har jag behövt använda OSX VM för att göra detta, blev genast mycket lättare när man kunde göra allt i Windows 10

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2pac:

Jag kanske är gammalmodig av mig men.......varför i hela friden skulle man välja en iPad Pro över en t.ex. en Mac Pro med 13 tums skärm?

Finns för- och nackdelar med allt. Men man kan inte rita med en penna på MB Pro, den har inte touch. Jag ser stor potential med iPad Pro (inkl pennan).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Någon som hörde/såg om Apple TV klarar att ge ut 24fps på korrekt sätt? Eller det kanske är för nördig info för att komma redan på presentationen. F.ö är jag nyfiken på hur det går för Intel med sina pyttedatorer typ "USB-sticka", en sådan kan ju hoppa jämfota på Apple TV prestanda- och funktionsmässigt. Men som vanligt är det väl bara Apple som lyckas sy ihop det till något användbart som säljer (grattis Apple).

Bra med Ipad Pro för övrigt. Själv hoppas jag fortfarande på återupplivande av Macbook Pro 17", trots att folk (märkligt nog) hellre köper 10x fler 13"-laptops.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk

Kassa produkter ...Om börsen får döma

apple föll 4 dollar sedan eventet började (114-110), och nu handlas den på dagslägsta

https://www.google.com/finance?q=NASDAQ%3AAAPL&ei=KY3wVfHXHMe...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dual-Tjur:

Kassa produkter ...Om börsen får döma

apple föll 4 dollar sedan eventet började (114-110), och nu handlas den på dagslägsta

http://1.bp.blogspot.com/_w3H-jMj1X28/SdLClqVmPtI/AAAAAAAAAMc...

Permalänk
Medlem

Småjobbigt att man måste vänta ett par veckor nu innan de kan dissekera nya iPhones/iPads ordentligt för att få reda på de smaskiga tekniska detaljerna

Verkar enligt folk på Beyond3D som studerat det "die shot" som visades upp att A9:an kör vidare traditionen med dual core på iPhones alla fall och det känns rimligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dual-Tjur:

Kassa produkter ...Om börsen får döma

apple föll 4 dollar sedan eventet började (114-110), och nu handlas den på dagslägsta

https://www.google.com/finance?q=NASDAQ%3AAAPL&ei=KY3wVfHXHMe...

Det är ju precis som det skall vara vid en Apple lansering. Sker varje gång, oavsett vad som visas upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag skrev väl inte att det var onödigt ut vinstsynvinkel? Det jag menar är att det är onödigt ur sågott som varenda annan aspekt. Det är sorgligt när folk luras att tro att en produkt är bättre bara för att man gör ett spektakel av lanseringen. Det är ju samma produkt oavsett liksom.

Tror du att Apple hade lyckats bättre om de inte slagit på den stora trumvirveln?

Du menar alltså att PR är till för att luras, inte för att lansera nya produkter och visa upp dem?

Sluta hata så mycket på ett företag som vet precis vad dom sysslar med. Dom har lyckats på så många sätt som inget annat företag har gjort.

Jag vet inte om du har barn? Jag har. Bara en sådan funktion som att mäta barnets hjärtslag och mammans hjärtslag (medan barnet är i magen) samtidigt och kunna skicka den datan plus lite annat direkt tills ens barnmorska istället för att åka dit på ett rutinbesök och få det förklarat för sig att allt ser bra ut är guld värt då VÄÄÄÄÄÄLDIGT många har VÄÄÄÄÄÄLDIGT långt till förlossningen. I annat fall kanske barnmorskan svarar att datan inte ser bra ut och det är bäst att man åker dit. Och vet du vad? Bara denna lilla lilla MYCKET värdefulla funktion finns att tillgå med hjälp av deras KLOCKA.

Bara en sådan sak är värd att hajpa och du sitter där och säger att dom lurar sina kunder och användare? Du hatar alldeles för mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dr.Mabuse:

Du sätter mig i en svår sits

Självklart
" Both models will be available in Australia, Canada, China, France, Germany, Hong Kong, Japan, New Zealand, Puerto Rico, Singapore, the UK and the US beginning Friday, September 25, with pre-orders beginning Saturday, September 12."

Och följer de vanliga release mönstret så är det nog 1 vecka till Sverige lanseringen.

Skrivet av random1234:

Sådär då var det över. Mycket marknadsföringssnack och lite nytt. 12MP i kameran var en av de största grejerna, även flera nya band till Appleklockan. Dags att sussa!

Det är mycket nytt, bättre kamera, 3D Touch, och en del del andra förbättringar, ny iPad Pro, Apple TV mm.

Skrivet av S_Z:

De sa ju bara att den skulle vara tillgänglig i 130 länder innan året slut. De senaste åren har Sverige legat en vecka bakom US lanseringen.

Precis.

Skrivet av Arazand:

Avslutningen med random konsert känns så där som Microsofts E3 konferenser gjort på senare år... nästa år kommer väl Apple hissa ner en Ford ifrån taket. Haha.

Apple har haft konsert som avslutning ett bra tag nu

Skrivet av Broken-arrow:

Du missar det uppenbara NFC, går att använda mer än betalning. Är faktiskt något som borde vara standard i varje mobil.

NFC är mer än betalningar, bara fantasin som sätter gränsen.

Ja, fast onödigt att skeppa NFC i telefoner när det knappt kan brukas någonstans i praktiken.
Och Apple har NFC inbyggt sedan iPhone 6 / iPhone 6 Plus släpptes, och Apple Pay.

Skrivet av jonas1972:

Har man råd med appleprylar så har man väl lätt råd med en snabb smart tv?

Fast varför köpa en "smart tv" som kommr vara ute om 1-2 år när en ny "smart tv" kommer?
Bättre i det fallet att lägga det som ska processas (grafiken, spelen mm) separat som i ex Apple TV, och endast byta den, mot att byta ut en hel tv för kanske 10-25 000 kr med 1-2 års mellanrum, en tv (panelen) i sig har mycket längre teknisk livslängd än själva enheten som processar det grafiska, så därav är det bättre att ha det separat och bara ha en "dum" TV som skärm, eller bara en datorskärm, eller projektor.

Skrivet av Naque:

Missade den... Någon som vet var man kan se det i efterhand?

På samma länk som eventet fanns:
http://www.apple.com/apple-events/september-2015/
Brukar även komma upp på Apple´s kanal på Youtube efter någon dag eller så:
https://www.youtube.com/user/Apple/videos

Skrivet av Pirum:

Någon som hörde/såg om Apple TV klarar att ge ut 24fps på korrekt sätt? Eller det kanske är för nördig info för att komma redan på presentationen.

Den ska klara 60fps enligt specifikationen:

Video Formats
H.264 video up to 1080p, 60 frames per second, High or Main Profile level 4.2 or lower

H.264 Baseline Profile level 3.0 or lower with AAC-LC audio up to 160 Kbps per channel, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats

MPEG-4 video up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats

Länkar till allt nytt:
iPad Pro:
http://www.apple.com/ipad-pro/
iPhone 6S / iPhone 6S Plus:
http://www.apple.com/iphone-6s/
Apple TV:
http://www.apple.com/tv/

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Tror du att Apple hade lyckats bättre om de inte slagit på den stora trumvirveln?

Du menar alltså att PR är till för att luras, inte för att lansera nya produkter och visa upp dem?

Sluta hata så mycket på ett företag som vet precis vad dom sysslar med. Dom har lyckats på så många sätt som inget annat företag har gjort.

Jag vet inte om du har barn? Jag har. Bara en sådan funktion som att mäta barnets hjärtslag och mammans hjärtslag (medan barnet är i magen) samtidigt och kunna skicka den datan plus lite annat direkt tills ens barnmorska istället för att åka dit på ett rutinbesök och få det förklarat för sig att allt ser bra ut är guld värt då VÄÄÄÄÄÄLDIGT många har VÄÄÄÄÄÄLDIGT långt till förlossningen. I annat fall kanske barnmorskan svarar att datan inte ser bra ut och det är bäst att man åker dit. Och vet du vad? Bara denna lilla lilla MYCKET värdefulla funktion finns att tillgå med hjälp av deras KLOCKA.

Bara en sådan sak är värd att hajpa och du sitter där och säger att dom lurar sina kunder och användare? Du hatar alldeles för mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag personligen litar inte på såna kommersiella pulsmätare. Ser det som riktmärke, inte fakta.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Jag personligen litar inte på såna kommersiella pulsmätare. Ser det som riktmärke, inte fakta.

Barnets hjärtljud är fakta. Det är ingenting man kan fuska fram.
Antar det är ett tillbehör till klockan eftersom den även registrerade sammandragningar hos kvinnan, det är inte heller något man kan fuska fram.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Ja, fast onödigt att skeppa NFC i telefoner när det knappt kan brukas någonstans i praktiken.
Och Apple har NFC inbyggt sedan iPhone 6 / iPhone 6 Plus släpptes, och Apple Pay.

Dina kommentarer om NFC är så sjukt onyanserade att det är svårt att ta dem på allvar. Själv har jag använt NFC i stort sett var dag i min mobil i 4-5 år.
NFC var jävligt intressant långt innan Apple kom med sitt Apple Pay. Men kanske inte inom sekten...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackis:

Vänta nu. Det kan du väl inte. Jo om du castar via en annan enhet.

Jo, men vem idag har inte en mobiltelefon någonstans i närheten när man sitter och ska kolla på tv?

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Men det gäller ju allt nuförtiden Captain Obvious! Det är bara lite bättre, lite snabbare, lite snyggare, lite mer miljövänligare, und so weiter...

Du läser slarvigt.
Jag sa inget om produkterna, det var tex dig jag syftade på.

Permalänk
Skrivet av Svantesson666:

Dina kommentarer om NFC är så sjukt onyanserade att det är svårt att ta dem på allvar. Själv har jag använt NFC i stort sett var dag i min mobil i 4-5 år.
NFC var jävligt intressant långt innan Apple kom med sitt Apple Pay. Men kanske inte inom sekten...

Skickades från m.sweclockers.com

Faktum är att det är först på senare tid som NFC har blivit intressant för gemene man, trots att det funnits på marknaden sen slutet av 90-talet. Det är först när Apple implementerar en lösning som marknaden reagerar, vi som har varit early adopters ska vara tacksamma för att det äntligen händer något på bred front.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Tror du att Apple hade lyckats bättre om de inte slagit på den stora trumvirveln?

Du menar alltså att PR är till för att luras, inte för att lansera nya produkter och visa upp dem?

Sluta hata så mycket på ett företag som vet precis vad dom sysslar med. Dom har lyckats på så många sätt som inget annat företag har gjort.

Jag vet inte om du har barn? Jag har. Bara en sådan funktion som att mäta barnets hjärtslag och mammans hjärtslag (medan barnet är i magen) samtidigt och kunna skicka den datan plus lite annat direkt tills ens barnmorska istället för att åka dit på ett rutinbesök och få det förklarat för sig att allt ser bra ut är guld värt då VÄÄÄÄÄÄLDIGT många har VÄÄÄÄÄÄLDIGT långt till förlossningen. I annat fall kanske barnmorskan svarar att datan inte ser bra ut och det är bäst att man åker dit. Och vet du vad? Bara denna lilla lilla MYCKET värdefulla funktion finns att tillgå med hjälp av deras KLOCKA.

Bara en sådan sak är värd att hajpa och du sitter där och säger att dom lurar sina kunder och användare? Du hatar alldeles för mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Eh... va? Jag har inte hatat överhuvudtaget. Det jag sa var att en produkt inte blir bättre för att den hajpas, och det tror jag nog du håller med om. En produkt är vad den är oavsett marknadsföring. Det som gör en produkt är dess funktioner/byggkvalitet osv, inte ett lanseringsevent.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av jonas1972:

Har man råd med appleprylar så har man väl lätt råd med en snabb smart tv?

Jag har redan en smarttv men gillar inte att den är segt och har ett jäkligt fult interface (förutom Plex appen). Av min erfarenhet är Apples enheter väldigt jämna och har nästan aldrig strulat och för 1500:- svenska kronor är detta inget jag pratar om utan köper.

Jag betalar gärna för en bra produkt, hellre för mycket för det jag anser är "det lilla extra" än för lite och tappar byggkvalité eller funktion (för min del).

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av xpanterx:

@XHI: Var sa jag det? Läs om frågan.

Kan inte hitta citatet, men vad jag minns så skrev du: "Nu kommer väl iPhone ikapp utvecklingen".
Edit: hittade citatet.

Var verkligen iPhone så mycket efter? De kommer alltid slåss, senaste släppet av en topp telefon kommer nästan alltid vara vassare än den tidigare från konkurrerande företag.

Snabbare i vilka tester? Syntetiska tester man aldrig kommer se/känna i verkligheten? Nja.. Om någon telefon skulle få mig ifrån iPhone så är det just den senaste sexbomben S6 edge. <3

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Barnets hjärtljud är fakta. Det är ingenting man kan fuska fram.
Antar det är ett tillbehör till klockan eftersom den även registrerade sammandragningar hos kvinnan, det är inte heller något man kan fuska fram.

Skickades från m.sweclockers.com

Det inte det utan mätmetoden kan aldrig bli vid exakt utan i ungefär värde. Fel mätningar händer och det händer mer än Apple.

Speciellt hur ska klockan mäta sammandragningar? Sen är detta inget nytt utan något Apple försöker sälja som kul grej mer.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Svantesson666:

Dina kommentarer om NFC är så sjukt onyanserade att det är svårt att ta dem på allvar. Själv har jag använt NFC i stort sett var dag i min mobil i 4-5 år.
NFC var jävligt intressant långt innan Apple kom med sitt Apple Pay. Men kanske inte inom sekten...

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kan inte annat än hålla med dig.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Någon som hörde/såg om Apple TV klarar att ge ut 24fps på korrekt sätt? Eller det kanske är för nördig info för att komma redan på presentationen. F.ö är jag nyfiken på hur det går för Intel med sina pyttedatorer typ "USB-sticka", en sådan kan ju hoppa jämfota på Apple TV prestanda- och funktionsmässigt. Men som vanligt är det väl bara Apple som lyckas sy ihop det till något användbart som säljer (grattis Apple).

Bra med Ipad Pro för övrigt. Själv hoppas jag fortfarande på återupplivande av Macbook Pro 17", trots att folk (märkligt nog) hellre köper 10x fler 13"-laptops.

Nej. Apple tv stödjer bara 60Hz

http://www.apple.com/tv/specs/

Permalänk
Medlem

@XHI: Jag undrade om 6S kanske skulle komma ikapp S6 nu, hårdvarumässigt. Svaret blev både ja och nej, förbättringar har gjorts, cpu:n är som alltid bra, men på vissa bitar ligger den fortfarande efter.

Lade till en video längre upp som radar upp hur S6 är bättre hårdvarumässigt, i tester vet jag inte, lutar mig på hårdvaruspecifikationer... sen är ju val av telefon väldigt personligt, känslomässigt
Förstår om vissa väljer Iphone före Samsung, hur man känner för något avspeglas inte alltid med de högsta siffrorna...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Nej. Apple tv stödjer bara 60Hz

http://www.apple.com/tv/specs/

Står inte någonstans där att den bara outputtar i 60Hz. Så det får vi hoppas att den inte gör.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk

@Daavido: Jaha ja, har inte hunnit kollat på burp suite, google lite snabbt på mobilen. Är det en typ av wireshark alltså? Tack för svararet...

Jag har alltid kollat på streams från andra sidor som stödjer firefox eller chrome

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Det inte det utan mätmetoden kan aldrig bli vid exakt utan i ungefär värde. Fel mätningar händer och det händer mer än Apple.

Speciellt hur ska klockan mäta sammandragningar? Sen är detta inget nytt utan något Apple försöker sälja som kul grej mer.

Läs hela artikeln.

http://m.mhealthnews.com/news/latest-apple-watch-tuned-home-h...

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Känns som att det är läge för Microsoft att stämma Apple.

För att dom gjorde 3D-touch bättre?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Du läser slarvigt.
Jag sa inget om produkterna, det var tex dig jag syftade på.

Och du gör ett felaktigt antagande. Håller ju med dig, det enda som möjligtvis ändras är ju produkterna. Nämnde det som kontrast.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Klen video specifikation?

Reagerar speciellt på "MPEG-4 video up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second" där "640 by 480 pixels" verkar absurt.

Någon som känner att detta är självklart och inte har något emot att ge oss andra samma insikt?

/***Från Apples hemsida - se nedan länk***
H.264 video up to 1080p, 60 frames per second, High or Main Profile level 4.2 or lower

H.264 Baseline Profile level 3.0 or lower with AAC-LC audio up to 160 Kbps per channel, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats

MPEG-4 video up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats

http://www.apple.com/tv/specs/

//***Edit***

MPEG-4 video up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats

Som jag tolkar det enligt nedan källor:
MPEG-4 part 2 (alt. part 3) med 4:3 förhållande enligt och eller upp till NTSC SDTV upplösning. AAC-LC släptes 1997 och togs med i MPEG-4 part 3.

/***Utdrag från Wikipedia – MPEG4***
The key parts to be aware of are MPEG-4 Part 2 (including Advanced Simple Profile, used by codecs such as DivX, Xvid, Nero Digital and 3ivx and by QuickTime 6) and MPEG-4 part 10 (MPEG-4 AVC/H.264 or Advanced Video Coding, used by the x264 encoder, Nero Digital AVC, QuickTime 7, and high-definition video media like Blu-ray Disc).

Som ”Nioreh83” och ”Teddis” var bussiga att informerade om.

https://en.wikipedia.org/wiki/MPEG-4
https://en.wikipedia.org/wiki/480p
https://en.wikipedia.org/wiki/Standard-definition_television
https://en.wikipedia.org/wiki/Advanced_Audio_Coding

Inkluderar svar på fråga.