Apple direktsänder lanseringen av Iphone 6S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag skrev väl inte att det var onödigt ut vinstsynvinkel? Det jag menar är att det är onödigt ur sågott som varenda annan aspekt. Det är sorgligt när folk luras att tro att en produkt är bättre bara för att man gör ett spektakel av lanseringen. Det är ju samma produkt oavsett liksom.

Brukar kallas för marknadsföring, och de flesta företagen sysslar med det

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Ger dig två ledtrådar att fundera på
11 April 2014
19 September 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Men var får ni allt från...
Givetvis lägger de jättesummor på marknadsföring.

Visst skulle de kunna ta mindre betalt, men ett företag är till för att tjäna pengar.
De gör något bra och folk är villiga att betala för det.

Samsungs toppmodeller ligger ju på samma nivå, precis som diskuterats tidigare i tråden.

Källa på att Apple lägger jättesummor på marknadsföring tack. Visst, Apple lägger några miljarder på sin marknadsföring men jämfört med företaget storlek så är det ingenting.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Reyintaz:

Ger dig två ledtrådar att fundera på
11 April 2014
19 September 2014

Två datum säger inte ett dugg.

Skrivet av Cenorida:

Källa på att Apple lägger jättesummor på marknadsföring tack. Visst, Apple lägger några miljarder på sin marknadsföring men jämfört med företaget storlek så är det ingenting.

De lägger några miljoner på marknadsföring ja.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Mysigt. Blir att ta o kolla in
Eftersom streamen fungerar i Edge nu så kanske jag tar och postar URL:en till streamen här sen om jag orkar fiska fram den. Min VM till OSX fungerar inte längre så de var ju tur de

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Källa på att Apple lägger jättesummor på marknadsföring tack. Visst, Apple lägger några miljarder på sin marknadsföring men jämfört med företaget storlek så är det ingenting.

Jag tänker inte rota i deras rapporter efter en siffra, men du påstod att de inte lägger något.

Marknadsföring är inte bara reklamfilm/annonser, har du sett deras butiker t ex?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Hade väl räckt med en pressrelese bara.
Förstår inte varför nått sånt här föga upphetsande skulle behöva en direktsänd lanseringen.

Varför inte lägga ner E3 och liknande tillställningar också? Eller AMDs och Nvidias liknande events? Räcker ju med att skicka ut en notis som intresserade kan ta del utav i papperstidningen imorgon bitti.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Om man skulle vara en fanboi skulle man ju sitta fast limmad i sin iTV.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Vänta nu. Detta kan du göra med chromecast för 300 spänn?

Vänta nu. Det kan du väl inte. Jo om du castar via en annan enhet.

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Hedersmedlem

klockan 19 händer det

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av random1234:

Edit: Vänta, jag sitter visst på en PC på Win7, hur gör jag nu..?

Du hinner uppgradera till Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Tänkt dig alla playkanalerna, plex, netflix, viaplay, hbo - helt enkelt alla! (vissa av dessa finns) i en snygg liten förpackning. Så jag slipper använda mig av den fula och lite lätt sega "smart" tvn.

Aha, du menar som Android TV (Nexus player exempelvis)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Du hinner uppgradera till Windows 10

Haha! Hinner jag masa över till W10 på en snurrdisk på 30 min tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av random1234:

Haha! Hinner jag masa över till W10 på en snurrdisk på 30 min tro?

Det beror på datorn. Jag har en 6700k med Evo 850 ssd, det tog lite längre tid än 30 minuter. Kör via VLC annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Du hinner uppgradera till Windows 10

Så man kan säga att denna Apple lansering hjälper Microsoft så fler byter till deras senaste operativsystem

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@powernet Största fanboyen jag skådat på länge, tack för lite komisk läsning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Källa på att Apple lägger jättesummor på marknadsföring tack. Visst, Apple lägger några miljarder på sin marknadsföring men jämfört med företaget storlek så är det ingenting.

Tänk på att Apple inte marknadsför lika hårt i Sverige som dom gör i tex USA, därför ser du inte reklamen lika frekvent som i andra delar av världen.
Dock så tror jag Apple lägger jättesummor på marknadsföring, givetvis har jag inga exakta summor eller belägg på det, men om du är så säker ber jag dig styrka din åsikt

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Har vid varje event önskat mig en ny Uppgraderad Apple TV
Men blivit grymt besviken varje gång, då det inte dykt upp någon.
Fast ikväll, då jä.....
Kanske kan man få anledning att pensionera sin trotjänare iphone5 med.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PowerNet:

Att Apple säljer betydligt fler iPhone´s än vad Samsung säljer av ex Samsung Galaxy S5?

Det har ju ingenting med saken att göra till varför Samsung's prissättning är som den är.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Jacob Fanboy

Någon mer som har problem med streamen i EDGE? Min hänger sig efter 3 minuter och måste göra refresh.

EDIT; Verkar fungera prima så länge jag inte kör i full screen

Permalänk
Medlem

@PowerNet: Du kanske ska titta på det du länkar först
S6 finns inte ens med i det testet....

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Daavido:

Mysigt. Blir att ta o kolla in
Eftersom streamen fungerar i Edge nu så kanske jag tar och postar URL:en till streamen här sen om jag orkar fiska fram den. Min VM till OSX fungerar inte längre så de var ju tur de

Eller så kör man i VLC direkt:
http://p.events-delivery.apple.com.edgesuite.net/1509pijnedfv...

Skrivet av random1234:

Haha! Hinner jag masa över till W10 på en snurrdisk på 30 min tro?

Kör i VLC: http://p.events-delivery.apple.com.edgesuite.net/1509pijnedfv...

Skrivet av dlq84:

Det beror på datorn. Jag har en 6700k med Evo 850 ssd, det tog lite längre tid än 30 minuter. Kör via VLC annars.

http://p.events-delivery.apple.com.edgesuite.net/1509pijnedfv...

Skrivet av JimmieSan:

@powernet Största fanboyen jag skådat på länge, tack för lite komisk läsning

Nej, den har inget med fanboy att göra, rena prestandasiffror i tester går inte att bortse ifrån, och i de flesta tester vinner iPhone över andra, medans i några enstaka tester är de några få poäng efter.

Skrivet av Rajat:

Det har ju ingenting med saken att göra till varför Samsung's prissättning är som den är.

Det har det ju?
Säljer man fler enheter så delas kostnaderna för personal, utveckling, lokaler, marknadsföring, transporter etc ut på fler enheter, vilket innebär att vinsten per enhet blir högre, då det är fler enheter som delar på kostnaden.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Då har streamen satt igång. Bara minuter tills spektaklet startar Fick bli en abrovinsch med att sitta på Cintiq:en och Edge denna gång.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Fixade fram URL för streamen:

Tänk på att det är olika kvalitet på olika URL:er.

Se parametrarna på URLen:
master/2500/2500.m3u8

Varav 2500 är kvalitén. 2500 är högt för apples stream om jag minns rätt. Prövade nu att leka runt men hittade inga andra, men om nu det laggar för dig, pröva att sänk dessa. Jag har dock nyss fått in fiber och har svårt att få in de sämre kvalitérna själv

För de som är intresserade att veta hur man gör så använde jag Burp Suite för att kolla ingående/utgående data.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt att skicka detta eventet till Chromecast?

Permalänk

Undra hur många som kommer fått deras iPhones 6 "stulna" imorgon då..

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

ahhh, halva publiken är apple anställda..........

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Eller så kör man i VLC direkt:
http://p.events-delivery.apple.com.edgesuite.net/1509pijnedfv...
Kör i VLC: http://p.events-delivery.apple.com.edgesuite.net/1509pijnedfv...
http://p.events-delivery.apple.com.edgesuite.net/1509pijnedfv...
Nej, den har inget med fanboy att göra, rena prestandasiffror i tester går inte att bortse ifrån, och i de flesta tester vinner iPhone över andra, medans i några enstaka tester är de några få poäng efter.
Det har det ju?
Säljer man fler enheter så delas kostnaderna för personal, utveckling, lokaler, marknadsföring, transporter etc ut på fler enheter, vilket innebär att vinsten per enhet blir högre, då det är fler enheter som delar på kostnaden.

Föredrar
http://appleliveevents-i.akamaihd.net/hls/live/222436/1509pij...

Bättre kvalité.

hls_mvp.m3u8 ser ut att använda 1200/1200 kvalitén. Är lite skillnad på "master/2500/2500"

hls_mvp.m3u8 lär vara den som används för Apple TV.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

ahhh, halva publiken är apple anställda..........

Well DUH och det brukar vara samma sak hos de andra stora när de presenterar nått.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro