Apple direktsänder lanseringen av Iphone 6S

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Finns det något sätt att skicka detta eventet till Chromecast?

LÖST: Öppna länken nedan med Video spelaren i Xperia Z3 och casta hela skärmen
http://p.events-delivery.apple.com.edgesuite.net/1509pijnedfv...

Permalänk
Skrivet av The man swe 90:

Undra hur många som kommer fått deras iPhones 6 "stulna" imorgon då..

Inget konstigt med det. Tjuvar är ofta ekonomiska och uppgraderar sällan till senaste modellen utan håller sig till att sno den näst senaste. Såatte......

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

ahhh, halva publiken är apple anställda..........

Brukar oftast bara vara journalister och anställda.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xpanterx:

@PowerNet: Du kanske ska titta på det du länkar först
S6 finns inte ens med i det testet....

Klart den inte finns med, då testet gjordes i samband med iPhone 6 lanseringen.
Och det är ju det man får jämföra med, iPhone 6 vs Samsung Galaxy S5 då de släpptes samma år, att blanda in Samsung Galaxy S6 som kom 7 månader senare än iPhone 6 är fel, då det är klart att Samsung Galaxy S6 "klår" än 7 månader äldre telefon, då Samsung haft tid på sig att ändra i sina specifikationer före släppet för att klå iPhone modellen som kom före.

Samsung Galaxy S6 får ställas mot iPhone 6S / iPhone 6S Plus som kommer nu.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Därför att tillräckligt många av deras kunder tror att det är en bättre produkt om man hypar den genom ett "releaseparty" eller vad det nu är. Samma skit med Microsofts Windows 8 och samsungs S-telefoner. Helvete vad sådant kostar pengar när det räcker med en artikel eller en video liksom. Helt onödigt.

Uppenbarligen är det långt ifrån onödigt. Om det var det så hade företagen slutat med dessa release event. Nu tjänar de uppenbarligen på att ha dem.¨

Tycker du samma sak om E3 och andra mässor? Onödigt att inte bara släppa massa press releaser?

Själv tycker jag att det är lite kul med såna här event.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Ipad Pro, nu med Freesync

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X 942 CPU: Intel 3770k @ 4.2 Ghz CPU Kylare: Corsair H80 Ram:16 Gig Balistic X 1600 MhzGPU: Sapphire Radeon R9 290X med Arctic Accelero Xtreme MB: MSI Z77A-GD65 PSU: Chieftec Nitro 750w 80+ Bronze SSDer: Crucial M4 64gb + 2st KINGSTON SSDNOW V+200 128gb i Raid 0Hårddiskar: 2st WD Black 1TB i raid 0 + en WD Green 2TB

Permalänk

Är 10 timmars batteritid verkligen bra i dagsläget? Det lyftes fram som fantastiskt. Äger ingen tablet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Klart den inte finns med, då testet gjordes i samband med iPhone 6 lanseringen.
Och det är ju det man får jämföra med, iPhone 6 vs Samsung Galaxy S5 då de släpptes samma år, att blanda in Samsung Galaxy S6 som kom 7 månader senare än iPhone 6 är fel, då det är klart att Samsung Galaxy S6 "klår" än 7 månader äldre telefon, då Samsung haft tid på sig att ändra i sina specifikationer före släppet för att klå iPhone modellen som kom före.

Samsung Galaxy S6 får ställas mot iPhone 6S / iPhone 6S Plus som kommer nu.

Att blanda in IPhone 6S som kom 6 månader senare än Samsung Galaxy S6 är fel, då det är klart att IPhone S6 "klår" än 6 månader äldre telefon.

iPhone 6S / iPhone 6S Plus får ställas mot Samsung Galaxy S7 som kommer i April nästa år.

Märkte du hur fel det blev? xD
Notera att SGS6 kom i April

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

"stylus? Who wants a stylus? Nobody wants a stylus, Yuck!" -Steve Jobs

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem

Apple Surface Pro

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Det är ju det som de har kringgått helt lagligt, EU ska inte lägga sig i så mycket och absolut inte hålla på med sådanna här bagatelliserade frågor.

Den billigaste iPhone 6 kostar 6290kr, en Samsung S6 Edge kostar 6325kr, så vad är skillnaden i tillverkningskostnad och vinst?

Jämför mot s6 i stället Är samma mobil förutom den dyra skärmen.

Skrivet av PowerNet:

Det är just så den ser ut, ända sedan iPhone lanserades 2007 så har varje ny iPhone modell fullständigt krossat motståndarna, varför tror du annars att Samsung hela tiden kopierar Apple´s design rakt av sedan iPhone släpptes, kolla ex på Samsung Galaxy S serien som i princip är en ren kopia av iPhone modellerna i utseende, lika så andra tillverkare härmar efter Apple´s design.
Precis, kollar man bara till specifikationerna så är det en annan sak, men ser man till prestandatester så vinner iPhone i många av dem.
http://www.tomsguide.com/us/iphone-6-benchmark-results,news-1...
Och sen så är fördelen med iPhone är att de kan ligga på max klockfrekvens, mot ex Samsung som klockar upp sig och efter en liten stund klockar ner sig och där med tappar mycket prestanda, så de inte ska överhettas.
Nej, Apple ligger före andra, vilket de gjort sedan första iPhonen lanserades. Rena hårdvaru specifikationer är inte allt, utan det är helheten, och på helheten så vinner Apple i prestandatester mot ex Samsung.

Och nej. det är inte en "vinst" på 4600 kr, utan det som ska räknas in är packning, transport av varorna (ex Apple hyr hela flygplan av ex UPS, eller andra firmor för att transportera produkterna så de kommer fram snabbt), utvecklingskostnader, löner, lokaler, servrar mm.

Så det är inte bara vinst som återstår när tillverkningskostnaden är avdragen, då det är väldigt mycket annat som ska räknas in.
Att Apple säljer betydligt fler iPhone´s än vad Samsung säljer av ex Samsung Galaxy S5?
Tror inte vi får se färdiga iOS9 och WatchOS 2 släppas idag, troligen kommer GM (Golden Master) att släppas till utvecklare, och publikt iOS9 och WatchOS 2 om 1-2 veckor om GM testningen går bra.
Det är fakta:
http://www.tomsguide.com/us/iphone-6-benchmark-results,news-1...

iPhone krossar konkurrenterna i de flesta testerna som görs, så det har inget med "fanboyism" att göra alls.

Apple ligger inte efter med hårdvaran alls, om Apple skulle ligga efter så skulle inte iPhone vid princip varje test slå ut konkurrenterna:
http://www.tomsguide.com/us/iphone-6-benchmark-results,news-1...
Och det är en sak att ha "4/8 core" på pappret, och den klockar ner sig efter en stund för att inte överhettas (ex Samsung, mfl) mot att kunna köra full prestanda hela tiden (iPhone).
Precis, men det är det en stor del inte förstår.

Det är precis som megapixelracet på kameror som var för några år sedan, där skröt tillverkarna (Sony, Nikon, Canon mfl) om att deras kameror var bäst, dem lyfte fram megapixlar etc, allt för att övertala om att många megapixlar är bra.

Men likväl med megapixlar, precis som med cpuer eller annat så är det ingen idé att ha 16 megapixlar om optiken bakom är skräp, precis som att det inte är någon idé att ha 4 eller 8 kärnor i en telefon som bara kan ge full prestanda en kort stund, innan den klockar ner sig för att inte överhetta (och därmed ger väldigt låg prestanda) mot att ex köra 2, eller 3 kärnor, ha optimerat OS och kunna köra full hastighet oavsett läge.

Om något är iphone efter i funtioner, som avsaknad av NFC. Som kom flera år senare än konkurrenterna.
Snor andras koncept och idéer (finns ju dom som tror apple var först med det mesta). Ingen standard port för USB är en till sak som saknas.

Sen att skicka med TLC minne på den dyraste 6+ , är dumsnålt (fick ta hjälp av samsung för att reda ut misstaget).

Prestandan på cpu:n har qualcomm tänkt helt galet med 808 och 810.
Pixel race har jag aldrig förstått, skriver ju inte ut bilder större än 15x10 oftast och A4 storlek räcker på datorn

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

"and it's called Apple pencil " Derp -_-
Publiken: HAHA!!!!!

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Avstängd

Känns som att det är läge för Microsoft att stämma Apple.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd

Det enda positiva med ipad pro som de har lyft upp är pennan och kanske ljudet med men annars nä, samma skit.

Permalänk
Medlem

iPad Pro känns verkligen som en sämre Surface Pro 3. Den har möjligtvis bättre skärm förstås men annars måste jag säga att jag aldrig skulle byta bort min SP3 mot denna.

Permalänk
Skrivet av strejf:

Känns som att det är läge för Microsoft att stämma Apple.

Haha, inte så länge dem gör appar till apple :S

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Nu kommer Snowden

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Funkar den där pennan på en uppdaterad iPad air så är nog min Samsung Galaxy Note 10.1 illa ute

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av strejf:

Känns som att det är läge för Microsoft att stämma Apple.

Varför skulle de stämma när de själva gick upp och presenterade Office för iPad?

Permalänk
Skrivet av KTL:

Funkar den där pennan på en uppdaterad iPad air så är nog min Samsung Galaxy Note 10.1 illa ute

Verkar inte som den kommer funka till någon annan produkt än ipad pro....
Verkar som att skärmen är annolunda...

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Skrivet av anon114264:

Varför skulle de stämma när de själva gick upp och presenterade Office för iPad?

Han skrev det några sekunder innan microsoft kom upp på scenen

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Ipad pro kommer att bli intressant inom hälso och sjukvården tror jag.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

"There has never been a product like iPad Pro before"

Ehh jo det har det. Den mest kända heter Microsoft Surface Pro och känns på nästan alla punkter som en bättre produkt. Förstår inte varför Apple inte gjort en riktig dator av iPad Pro, då hade den faktiskt kunna bli något riktigt bra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swedishg33k95:

Han skrev det några sekunder innan microsoft kom upp på scenen

Och precis samtidigt fick jag en chock och dog

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Ipad pro kommer att bli intressant inom hälso och sjukvården tror jag.

Mycket möjligt. Frågan är bara varför man skulle välja en sådan här istället för en Surface Pro som man kan använda till så mycket mer? Den är ju inte ens billigare. Skärmen är förstås lite större vilket säkert kan vara bra i många lägen.

Permalänk
Medlem

@Svantesson666: äh, det är väl inget. det var väl med fyran när det "revolutionerande" facetime kom, som dessutom krävde wifi

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Mycket möjligt. Frågan är bara varför man skulle välja en sådan här istället för en Surface Pro som man kan använda till så mycket mer? Den är ju inte ens billigare. Skärmen är förstås lite större vilket säkert kan vara bra i många lägen.

Skulle tro att man letar efter användarvänlighet och inom den typen av sjukvård, vilket Windows knappast kan erbjuda. Skulle alla dagar i veckan byta ut min HP skoldator mot vilken Mac som helst, för att jag blivit trött på Windows 10 samt alla buggar och uppdateringar.

Är min åsikt iaf

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cenorida:

Att blanda in IPhone 6S som kom 6 månader senare än Samsung Galaxy S6 är fel, då det är klart att IPhone S6 "klår" än 6 månader äldre telefon.

iPhone 6S / iPhone 6S Plus får ställas mot Samsung Galaxy S7 som kommer i April nästa år.

Märkte du hur fel det blev? xD
Notera att SGS6 kom i April

Nej, mellan Samsung Galaxy S6 och iPhone 6S så är det ca 4.5 månader, vilket är de 2 modellerna som ska jämföras.
Och vad är en iPhone S6?

Nej, iPhone 6S och iPhone 6S Plus ska ställas mot Samsung Galaxy S6 / S6 Edge, då det är de som är jämförbara modellerna i årgång.

Skrivet av Broken-arrow:

Om något är iphone efter i funtioner, som avsaknad av NFC. Som kom flera år senare än konkurrenterna.
Snor andras koncept och idéer (finns ju dom som tror apple var först med det mesta). Ingen standard port för USB är en till sak som saknas.

Sen att skicka med TLC minne på den dyraste 6+ , är dumsnålt (fick ta hjälp av samsung för att reda ut misstaget).

Prestandan på cpu:n har qualcomm tänkt helt galet med 808 och 810.
Pixel race har jag aldrig förstått, skriver ju inte ut bilder större än 15x10 oftast och A4 storlek räcker på datorn

iPhone har NFC med, och det var inget som behövdes tidigare då det inte fanns någon användning för NFC före Apple kom med Apple Pay, och ja iPhone har USB med ja, sen att de kör en bättre kontakt än rätt dåliga kontakter (Ex USB Mini, Micro etc).

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av xpanterx:

Kanske 6S kommer ikapp S6 i hårdvaran då?

För att iPhone 6 är så långt efter? Eller inte...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Sluta nu fightas om vad som kom först, vilket som är bäst etc etc etc etc

Det är bara tråkigt!!!!!

N ö r d a L o s s och kolla in nörderiet!

Teknik är roligt, sen skiter jag vem som har gjort vad eller vilket märke det är!

Många roliga nyheter här ju.....

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]