Apple direktsänder lanseringen av Iphone 6S

Permalänk
Medlem

Nya Apple TV är ju fantastisk! Nu kan man ha sin egen modeuppvisning hemma!

Really?

Edit: Vad fet och ful den är

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av TroubleBaker:

"stylus? Who wants a stylus? Nobody wants a stylus, Yuck!" -Steve Jobs

Det är en stor skillnad på stylus och penna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem
Skrivet av in a bodybag:

Det är en stor skillnad på stylus och penna.

Skickades från m.sweclockers.com

Och poängen är...?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Nej, mellan Samsung Galaxy S6 och iPhone 6S så är det ca 4.5 månader, vilket är de 2 modellerna som ska jämföras.
Och vad är en iPhone S6?

Nej, iPhone 6S och iPhone 6S Plus ska ställas mot Samsung Galaxy S6 / S6 Edge, då det är de som är jämförbara modellerna i årgång.

Samsung Galaxy S6 och Samsung Galaxy S6 Egde kom 10 april 2015.

- April (Nästan en hel månad)
- Maj
- Juni
- Juli
- Augusti
- September

Beroende på när IPhone kommer så är det minst 5,5 månader emellan. (Min gissning är att IPhone kommer i slutet på September, Början på Oktober därav 6 månader emellan)

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Nej, mellan Samsung Galaxy S6 och iPhone 6S så är det ca 4.5 månader, vilket är de 2 modellerna som ska jämföras.
Och vad är en iPhone S6?

Nej, iPhone 6S och iPhone 6S Plus ska ställas mot Samsung Galaxy S6 / S6 Edge, då det är de som är jämförbara modellerna i årgång.
iPhone har NFC med, och det var inget som behövdes tidigare då det inte fanns någon användning för NFC före Apple kom med Apple Pay, och ja iPhone har USB med ja, sen att de kör en bättre kontakt än rätt dåliga kontakter (Ex USB Mini, Micro etc).

Finns mer användningsområden än betalning, som för övrigt inte satt sin fot här än.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Och poängen är...?

Poängen är nog att när Jobs dissade stylusen så användes den för att navigera i os och inte som denna produkt är tänkt att användas.

Permalänk
Skäggig legend

YES! Apple tv! Äntligen det jag saknat, blir 32GB så jag kan slippa smarta tvn!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

"Iphone 6s everything is changed" ser exakt likadan ut som iphone6

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

Ok, Iphone 6S ser precis likadan ut men har ny aluminium, glas och 3D touch som hanterar tryck iOS9 osv.. frågan är när den kommer? Det ligger en ouppackad Iphone 6 på kontoret. Ska man vänta eller...?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Avstängd

New Iphone 6s! Jag = its the same shit!

Permalänk

Apple TV verkar ju trevlig, men Iphone tråkig

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Skrivet av dealerovski:

"Iphone 6s everything is changed" ser exakt likadan ut som iphone6

Har du inte lärt dig att det är insidan som räknas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dealerovski:

"Iphone 6s everything is changed" ser exakt likadan ut som iphone6

Jo S:serien gör ju det
Tror alltid det kommer att vara så.

Insidan !!!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Inaktiv

Vilken smäll mot Microsofts idé med att ha samma OS överallt. Med tvOS så introducerar men ett tredje OS. Helt frivilligt. Därför att man tycker det blir bättre då.

Permalänk
Medlem

Jag skäms över att jag faktiskt sitter och tittar... Min sambo går bananas här hemma, helt hysterisk sitter hon och skriker åt Tim att komma med något nytt! Fram med popcornen!

Visa signatur

FD Define Mini C | ASRock Z97E-ITX | Intel i7 4790k | Asus STRIX GTX 1070Ti OC
Adata 16GB 1600MHz | Samsung 850 Evo 500GB | OCZ 240GB | EVGA G2 650W
Huawei Honor8 | Lenovo Y14ISK

Permalänk
Medlem
Skrivet av muunkie:

Poängen är nog att när Jobs dissade stylusen så användes den för att navigera i os och inte som denna produkt är tänkt att användas.

"Denna produkt"? TroubleBaker nämner inte vilken produkt och jag missade inledningen av sändningen så jag hänger inte med riktigt.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Jag kanske är gammalmodig av mig men.......varför i hela friden skulle man välja en iPad Pro över en t.ex. en Mac Pro med 13 tums skärm?

Permalänk
Medlem

ForceTap hade vart ett coolare namn....

Eller var det Force touch han sa?

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

"When you need to take that emergency selfie, now you can!"

Killarna på Apple skulle kunna sälja konserverad gröt.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

"Denna produkt"? TroubleBaker nämner inte vilken produkt och jag missade inledningen av sändningen så jag hänger inte med riktigt.

http://techcrunch.com/2015/09/09/the-apple-pencil-is-the-ipad...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av 2pac:

Jag kanske är gammalmodig av mig men.......varför i hela friden skulle man välja en iPad Pro över en t.ex. en Mac Pro med 13 tums skärm?

Mac pro är en stationär, ipad bär du med dig.

Visa signatur

- Corsair Obsidian 800D - Corsair AX 1200W - Asus Maximus Extreme-Z - SandyBridge 2600K - Asus GTX 580 SLI - 2x8Gb RAM - Intel 510 250GB - 3x 2GB WD Caviar Black - Dell U3011 -

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Dr.Mabuse:

"When you need to take that emergency selfie, now you can!"

Killarna på Apple skulle kunna sälja konserverad gröt.

Ja kul får man inte ha på Scen

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dr.Mabuse:

Nya Apple TV är ju fantastisk! Nu kan man ha sin egen modeuppvisning hemma!

Really?

Edit: Vad fet och ful den är

Eh fet? Den är något högre än nuvarande Apple TV 3, så knappast "fet".

Skrivet av Broken-arrow:

Finns mer användningsområden än betalning, som för övrigt inte satt sin fot här än.

Ja, och därför behövdes inte heller NFC chippen tidigare, då det inte fanns någon användning för de, rätt onödigt att skeppa med NFC när det inte används.

Skrivet av dealerovski:

"Iphone 6s everything is changed" ser exakt likadan ut som iphone6

Precis, en "S" generation gör alltid det (förutom iPhone 4S som var lite skillnad i designen) och ex som iPhone 6S / iPhone 6S Plus som troligen blir något "tjockare".

Skrivet av Dr.Mabuse:

Ok, Iphone 6S ser precis likadan ut men har ny aluminium, glas och 3D touch som hanterar tryck iOS9 osv.. frågan är när den kommer? Det ligger en ouppackad Iphone 6 på kontoret. Ska man vänta eller...?

I Usa troligen i slutet av nästa vecka, och Sverige veckan efter. Eller så blir det USA i slutet av nästnästa vecka och Sverige därefter, Sverige är rätt prioriterat av Apple, då det är en stark marknad.

Skrivet av ante_ante:

Apple TV verkar ju trevlig, men Iphone tråkig

iPhone´n är riktigt trevlig med

Skrivet av anon214822:

Vilken smäll mot Microsofts idé med att ha samma OS överallt. Med tvOS så introducerar men ett tredje OS. Helt frivilligt. Därför att man tycker det blir bättre då.

Microsoft kan skrota sin idé om ett OS på alla enheter.

Skrivet av fille044:

Jag skäms över att jag faktiskt sitter och tittar... Min sambo går bananas här hemma, helt hysterisk sitter hon och skriker åt Tim att komma med något nytt! Fram med popcornen!

Komma med något nytt?
Tim har släppt mycket nytt idag, iPad Pro, iPad Mini 4, Apple TV, iPhone 6 / iPhone 6S Plus mm.

Skrivet av Dr.Mabuse:

"Denna produkt"? TroubleBaker nämner inte vilken produkt och jag missade inledningen av sändningen så jag hänger inte med riktigt.

iPad Pro.

Skrivet av 2pac:

Jag kanske är gammalmodig av mig men.......varför i hela friden skulle man välja en iPad Pro över en t.ex. en Mac Pro med 13 tums skärm?

Du får touch skärm, bättre för grafiska arbeten, komponera musik med olika musik appar mfl olika områden.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Ah, ok. Tack. Det är dock fortfarande en stylus oavsett programstöd och marknadsföring Men jag förstår din poäng nu.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

När och var finns en sammanfattning?

Fortfarande live.

Men:

Ny model av Ipad, Ipad Pro med Wacom liknande penna.
Apple TV blir äntligen bra. Ny fjärrkontroll med touch för navigering.
Apple watch OS2, ska lösa alla problem som de har just nu.
Iphone 6s, finns nu i rosa, 3D touch (är vad det låter, trycka hårt och lätt för att göra olika saker), taptic engine, ny kamera med 12 mp och ny fokus.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Live Photos? New Techology?

Absolut inget Windows Phone har haft ett tag nu...

Permalänk
Medlem

@XHI: Var sa jag det? Läs om frågan.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Live Photos? New Techology?

Absolut inget Windows Phone har haft ett tag nu...

Inte Samsung heller....

Och använda skärmen som blixt är också helt ny teknologi!
Som jag har väntat på den funktionen. Trodde aldrig den skulle komma.... (Snapchat)

Visa signatur

Intel i7 5820K 4.5GHz, Noctua D-15, Corsair 16GB 3000MHz, X99-Deluxe, Asus GTX 1070 Strix, Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

@Reyintaz: HTC Zoe, funnits sedan HTC one M7... 2013

Visa signatur