Permalänk
Medlem

Xbox demoenhet

Står en demoenhet för Xbox (original) på Erikshjälpen i Vetlanda om någon är sugen.

Ingen aning om den funkar och vet inte heller vad den kostar dock.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Sötast

Damn vad häftigt, tack för tipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Står en demoenhet för Xbox (original) på Erikshjälpen i Vetlanda om någon är sugen.

Ingen aning om den funkar och vet inte heller vad den kostar dock.

http://i.imgur.com/2rDiwEf.jpg

/hulle.

Kan ju tipsa fritidsgårdar om att den finns nere där.
Hade ju varit ganska vettigt för den att bli placerad på ett sånt ställe.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Ett standard second hand-pris så lär den väl landa på 11 miljoner

Eller bara jag som tycker second hand butiker har lite skev prisuppfattning ?

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

Ett standard second hand-pris så lär den väl landa på 11 miljoner

Eller bara jag som tycker second hand butiker har lite skev prisuppfattning ?

De Erikshjälpen-butiker jag varit inne i har snarast haft för låga priser på det mesta. De verkar mer inne på att få snabb omsättning på grejorna än att hoppas på idioter som betalar överpriser på trista saker.

Permalänk
Medlem

Nostalgi!
Vore häftigt att ha en sådan.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk

Fan så häftig! Undrar hur glad tanten skulle bli om jag kom hemsläpande på den!

Permalänk

tycker det brukar variera iaf här i stan.

dock känns det som att de börjar bli mer prismedvetna på atikviteter t.ex. för ett par år sen kunde man få stora antika möbler för 500-1000:- som låg på flera tusen lakan hos antikhandlare om man hängde på låset men idag hittar man dem sällan under ungefär samma priser som antikhandlare.

dock videofilmer osv kan man få för bra pris en polare köpte hela james bond boxen på dvd för 200:- alla filmer fram till Brosnan avgick som bond.

själv köpt 2 gammla tjockis ps2 enheter för 150:- styck med en och två dosor för ett par år sedan.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Inaktiv

Det där får en att minnas de gamla spelhaken man brukade hänga på i Göteborg på 90-talet.
När vi var på Nordstan (Femman huset) stod jag alltid vid någon demoenhet på TV-Spelsbörsen eller Tradition och hängde för att sedan gå igenom de gamla NES, Game Boy och SNES spelen som fanns på hyllorna.

Mmmm det var tider det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Det där får en att minnas de gamla spelhaken man brukade hänga på i Göteborg på 90-talet.
När vi var på Nordstan (Femman huset) stod jag alltid vid någon demoenhet på TV-Spelsbörsen eller Tradition och hängde för att sedan gå igenom de gamla NES, Game Boy och SNES spelen som fanns på hyllorna.

Mmmm det var tider det.

Jag hängde själv på liknande ställen i Malmö, TV-spelhuset t.ex.

Där stod jag och dreglade över Neo Geo.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Karaff:

Ett standard second hand-pris så lär den väl landa på 11 miljoner

Eller bara jag som tycker second hand butiker har lite skev prisuppfattning ?

Har jobbat på Erikshjälpen i 3 år och vi vill ha ruljans på prylarna vi säljer.
Om en kund återkommer flera gånger och samma soffa/bord/säng/whatever står ute i butiken tyder det på att personalen inte har speciellt stor koll och det sprider sig.

Därför sätter man oftast lägre priser än vad man egentligen hade kunnat få ut för att som jag sa tidigare ha ruljans på vad som är ute i butiken.

Ett av tänken vi hade var "När vi prissätter så måste vi tänka, vad är kunden villig att betala, inte vad kan jag ta för denna pryl."

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Har jobbat på Erikshjälpen i 3 år och vi vill ha ruljans på prylarna vi säljer.
Om en kund återkommer flera gånger och samma soffa/bord/säng/whatever står ute i butiken tyder det på att personalen inte har speciellt stor koll och det sprider sig.

Därför sätter man oftast lägre priser än vad man egentligen hade kunnat få ut för att som jag sa tidigare ha ruljans på vad som är ute i butiken.

Ett av tänken vi hade var "När vi prissätter så måste vi tänka, vad är kunden villig att betala, inte vad kan jag ta för denna pryl."

Jo erikshjälpen brukar man kunna hitta bra grejer på. Var inne på en andrahands butik i skara en gång de hade 3 st 20-28" tjocktv för 500-2000kr beroende på storlek. Sånt brukar man inte ens kunna ge bort, har sett 32" platt tv skänkas bort

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Snusfri
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jo erikshjälpen brukar man kunna hitta bra grejer på. Var inne på en andrahands butik i skara en gång de hade 3 st 20-28" tjocktv för 500-2000kr beroende på storlek. Sånt brukar man inte ens kunna ge bort, har sett 32" platt tv skänkas bort

När det gäller tjock tv så tog vi inte ens emot sådana, i undantagsfall så tog vi emot nyare tjock tv's som skickades till Lettland.
En 32" platt tv tog vi oftast runt 300-500:- beroende på märke, skick och bildkvalité.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro