Permalänk
Medlem

Hjälp med uppgradering

Jag ska uppgradera datorn men nya minnen grafikkort moderkort och processor.
Datorn används för spel.
Hade tänkt.

I7-5930k
Msi x99s gaming 7
Msi 980 ti
Patriot vipet ddr4 2400MHz

Ser de bra ut eller ska jag byta ut något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av smiding:

Jag ska uppgradera datorn men nya minnen grafikkort moderkort och processor.
Datorn används för spel.
Hade tänkt.

I7-5930k
Msi x99s gaming 7
Msi 980 ti
Patriot vipet ddr4 2400MHz

Ser de bra ut eller ska jag byta ut något?

Det ser bra ut speciellt processorn med 6 kärnig och 12 trådar,
Dock skulle jag ha bytt mobo till asus X99 -A med al suite 3 då du kan styra dina fläktar, ändra mode tex performace, afk eller power save. Mfl braiga funktioner

Permalänk
Medlem

Om du inte planerar att köra med 4 grafikkort så kan du köra 5820K istället och spara pengarna till nått vettigare.
Sen hade jag inte tagit det moderkortet. Många har haft problem med nätverkskretsen på det.

Asus X99-A USB3.1 tycker jag är bra och det har dessutom just USB 3.1.

Om du vill köra Quad channel på RAM så behöver du 4 stickor. Prestanda i spel blir dock mer eller mindre det samma med Dual channel (2 stickor).

Permalänk
Medlem

Ang grafikkort så hade jag själv väntat ett halvår tills men vet hur DX12 påverkar den nuvarande generationen. Jag hade inte köpt ett flaggskepp från någon av tillverkarna just nu och tagit risken. Skiter du totalt i pengar så kan du ju bortse från denna kommentaren.

Jag hade nog köpt något i 2000 kronors klassen i stället och uppgraderat det om 1-2 år. Kanske ett Radeon R9 380 eller nått annat i den prisklassen. Man kan ju alltid tänka att det alltid är en ny hårdvaruarkitektur runt hörnet, men när det nu släpps en ny mjukvaruarkitektur som potentiellt förändrar en hel del hur man bygger grafikmotorer på pc så kan det vara bra att avvakta lite.

Jag håller med om det med processorn, en 5820K lär inte flaskhalsa 980 Ti. Du hade till och med köra en 4690k i stället utan problem.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?