Permalänk

Då va min skärm skickad!

Visa signatur

Acer Predator X34, AsusX99 Rampage V Extreme, Intel Core i7-5930K, HyperX Predator DDR4 3000MHz 16GB, MSI GeForce GTX 1080 Founders Edition 8GB, Samsung 950-series PRO 512GB M.2 NVMe. Intel SSD 180GB 530 X2, Corsair Obsidian 750D, EVGA SuperNOVA P2 1200 W, Razer DeathAdder Chroma, Corsair K70 RGB MX Red, Corsair VOID Wireless SE RGB, Corsair Hydro H80i, Microsoft XboxOne Gamepad + Wireless Adapter PC.

Permalänk
Medlem

Då väntar man bara på Asus ROG Swift PG348Q, så man kan göra en gedigen jämförelse mellan 34"-giganterna i 100Hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cedric:

Då väntar man bara på Asus ROG Swift PG348Q, så man kan göra en gedigen jämförelse mellan 34"-giganterna i 100Hz.

De använder exakt samma panel.

Det enda som skiljer är det yttre samt OSD - rest is the same

Väljer dock X34:an alla dar i veckan framför Asus version som ser ut att vara designed av Pelle 5 år på lekis...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eucalyptus:

De använder exakt samma panel.

Det enda som skiljer är det yttre samt OSD - rest is the same

Väljer dock X34:an alla dar i veckan framför Asus version som ser ut att vara designed av Pelle 5 år på lekis...

Synd att Pelle 5 år på lekis använder sig av betydligt bättre material än Acer

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

@eucalyptus:
Tack för infon! Jag ska ha det i åtanke inför mitt framtida köp.

Asus version har även ULMB. Vilken roll det spelar väntar jag på att TFTCentral redovisar när de skriver sin recension.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cedric:

@eucalyptus:
Tack för infon! Jag ska ha det i åtanke inför mitt framtida köp.

Asus version har även ULMB. Vilken roll det spelar väntar jag på att TFTCentral redovisar när de skriver sin recension.

Du kan ej använda ULMB samtidigt som G-sync... Så det är ej ett val man får göra givetvis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Synd att Pelle 5 år på lekis använder sig av betydligt bättre material än Acer

Oj, material? Nämn ett!

Kan inte se att Asus är byggt i titan med ädelstenar?

Plast och metall på båda! Kvalitén på panelen är exakt densamma då LG står som tillverkare.

Så förstår verkligen inte hur du kan se någon skillnad i material!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eucalyptus:

Oj, material? Nämn ett!

Kan inte se att Asus är byggt i titan med ädelstenar?

Plast och metall på båda! Kvalitén på panelen är exakt densamma då LG står som tillverkare.

Så förstår verkligen inte hur du kan se någon skillnad i material!

Nej Jag har pillat på skärmen själv, samt deras XB270HU och XB271HU. (Och Asus motsvarigheter)

Asus har helt klart övertaget på byggkvalitén av runtliggande material. Mer metall och tjockare plast. Däremot är panelen likadan.

Finns en anledning till att jag ångrade köpet på XB270HU och köpte PG279Q istället.

Vill man ha den typen av skärm redan nu så har man inga alternativ. Pallar man vänta tills PG348Q släpps (vilket tar tid) är det helt klart ett bättre val. Pallar man inte vänta är det X34 som gäller.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Jag är sjuuukt nöjd men min X34

Lite bökig att få till 100Hz dock
Var tvungen att sätta igång överklockning, byta till HDMI för att komma till Nvidia kontrollpanel och sen ändra på Gsync ingången där igenom annars så buggade den. Sedan tillbaka till DP

Permalänk
Medlem

Roligt att se att ni får dom! xD
Köp sugen jag också men behöver money först!

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Roligt att se att ni får dom! xD
Köp sugen jag också men behöver money först!

Skulle passat på när de varit på rea.

Conrad 12 000kr och Electroworld 11 400kr - riktigt bra priser!

Du behöver också antingen ett 980 till eller uppgradera dig till ett 980 Ti.

Permalänk
Medlem

Blir nog att köpa ett 980ti istället! xD

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Jag har nu installerat min och testat lite, är grymt nöjd! Än så länge så har jag inte märkt av någon av alla de problem som rapporterats om utan den fungerar perfekt i 100 Hz. G-sync är en fröjd, speciellt i World of Tanks där det ibland dippar lite under 100 fps för mig.Den inneslutande känslan är dessutom riktigt härlig Har också testat lite CS:GO och även det fungerar felfritt.

Det finns såklart lite IPS-glow vilket ju inte går att komma ifrån, backligt bleeding har jag däremot inte märkt av alls. Färger osv är också riktigt bra så efter att bara ha haft den i några timmar så är jag sjukt nöjd. Sen i och med att jag kommer från en 22" 1680x1050 TN från 2007 gör ju att jag är ganska lätt att tillfredsställa

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk

Då var godingen på plats!

Har bara hunnit köra lite Witcher 3 och Battlefield 4: ligger på 90-100 Hz i Battlefield, och runt 60-70 i Witcher 3.
I BF4 är det en enorm skillnad: allt flyter märkbart smidigare, och med 21:9-formatet få man en helt annan inlevelse. Det perifera seendet engageras på ett annat sätt, och man känner sig "inne" i spelet på ett sätt jag aldrig har upplevt förut.

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk

Ser riktigt trevligt ut det där!

Permalänk
Inaktiv

Aaaaaaaah fyfan javillhaaa!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

De använder exakt samma panel.

Det enda som skiljer är det yttre samt OSD - rest is the same

Väljer dock X34:an alla dar i veckan framför Asus version som ser ut att vara designed av Pelle 5 år på lekis...

Finns många exempel på skärmar som använder "exakt samma panel", men som presterar fundamentalt olika. Se exempelvis Sweclockers senaste test av Dells 5k-skärm, jämfört med Apples dito. Den ena är bra, den andra är ganska dålig. Samma panel.

Personligen föredrar jag Asus designspråk (om man stänger av ljuseffekterna), ser ganska clean ut. Hade det inte varit för "PREDATOR!!1" mitt i nyllet hade X34:an också fungerar.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Skrivet av superapan:

Personligen föredrar jag Asus designspråk (om man stänger av ljuseffekterna), ser ganska clean ut. Hade det inte varit för "PREDATOR!!1" mitt i nyllet hade X34:an också fungerar.

Smaken är som baken. Jag gillar Asus' ROG-koncept, så jag funderade på att vänta på Asusskärmen först, men bestämde mig för att designen på den skärmen såg lite för ut-spejsad ut. En skärm får vara ganska neutral om den ska passa ihop någorlunda med inredningen i ett rum för övrigt.

...Stör man sig förresten på skärmloggan på Acerskärmen kan jag meddela att det är en sticker som är fäst på metallen; ett rakblad och lite försiktighet så är den borta på en halv minut eller så. Loggan är annars ganska diskret i mitt tycke: den har metallfinish, som nedre delen av skärmen i övrigt, så den sticker inte ut så mycket

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finurliig:

Smaken är som baken. Jag gillar Asus' ROG-koncept, så jag funderade på att vänta på Asusskärmen först, men bestämde mig för att designen på den skärmen såg lite för ut-spejsad ut. En skärm får vara ganska neutral om den ska passa ihop någorlunda med inredningen i ett rum för övrigt.

...Stör man sig förresten på skärmloggan på Acerskärmen kan jag meddela att det är en sticker som är fäst på metallen; ett rakblad och lite försiktighet så är den borta på en halv minut eller så. Loggan är annars ganska diskret i mitt tycke: den har metallfinish, som nedre delen av skärmen i övrigt, så den sticker inte ut så mycket

Håller med helt och hållet
Predatorloggan tänker man inte på, däremot den fula power-markeringen stör mig lite
Hade de kunnat göra klart snyggare

Tappade räkningen på antalet gånger jag råkade stänga av skärmen istället för att hitta in i menyn

Permalänk
Skrivet av Pathway:

Tappade räkningen på antalet gånger jag råkade stänga av skärmen istället för att hitta in i menyn

LOL! Det satt jag också och svor år den första kvarten eller så. Linus sa nånting liknande när han gjorde review på den.
Skärmmenyn hade klart kunnat vara bättre, speciellt med tanke på att man faktiskt är inne och pillar en del i den, när man ska växla mellan olika modes. Det är nog faktiskt mitt enda klagomål hittills, annars är den super.

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk
Medlem

Jag är riktigt sugen på den här skärmen, men av ren princip så vill jag nog egentligen ha Freesync-versionen..
Finns det någon med denna skärm som kan testa G-sync i 100 vs 75Hz, för att se om det är någon större skillnad?
Vore väldigt uppskattat

Visa signatur

Nemo me impune lacessit

Permalänk
Inaktiv

Känner samma sak, men fan 100Hz är ändå 100Hz. När CRT var the shit kändes det som natt och dag mellan 75Hz och 85Hz. Vet inte hur det är med denna teknik...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon32713:

Känner samma sak, men fan 100Hz är ändå 100Hz. När CRT var the shit kändes det som natt och dag mellan 75Hz och 85Hz. Vet inte hur det är med denna teknik...

Skickades från m.sweclockers.com

Själv har jag haft tre st 120 HZ skärmar sedan 2011 och hoppas verkligen att jag inte kommer störa mig på att bara få ut 100 hz nu när jag går från 3 till 1 skärm.
Men jag håller med, att gå från 60 hz till 120 hz var som natt och dag.

Permalänk
Medlem

Man hade ju dragit iväg en beställning från Tyskland om det inte var en sådan överhängande chans att man måste lämna tillbaks den.

Permalänk

För den som är nyfiken på lite fler bilder på X34:an har jag lagt in lite bilder i mitt galleri (länk i min signatur).
Inte sådär utförligt "från-alla-tänkbara-vinklar" eller så, men det ger en vink om hur den ser ut när den är på plats.

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk
Medlem

Igår kom min skärm och har inte hittat något alvarligt att klaga på (hittils) kanske menyn och powerknappen som alla andra men i övrigt så tuffar min skärm på i 100hz utan problem inget coilwhine.
har dock ett litet mystiskt problem som jag hoppas kunna hitta lösning på, med g-sync kör skärmen bara 70fps istället för 99-100.
Stänger jag av v-sync så har jag 120-150fps så tror inte det är ett prestanda problem.

Någon som har samma problem?

Visa signatur

Intel i9 13900k delid (4090) (Jobb/Lek)
Vattenkylning från EK på rubbet.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jo såklart skall man ha v-sync på om man vill nytja g-sync
Anledningen att jag tog av v-sync var att jag ville se vilken fps jag "borde ha"

Edit*

Tydligen kan man nuförtiden köra g-sync utan v-sync på..
Tack för info!
Skall prova när jag kommer hem, dock behöver man begränsa fps för går den över skärmens max hz så slutar g-sync att fungera.

Visa signatur

Intel i9 13900k delid (4090) (Jobb/Lek)
Vattenkylning från EK på rubbet.

Permalänk

@deranger: enligt info från nVidia ska man slå av V-sync när man använder g-sync

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk

nöjd måste jag säga.

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti