Permalänk

Hej,

Det kommer att börja brinna hos dig en vacker dag. De där MOLEX/Berg-kontakterna är inte acceptabla eller säkra att använda för det där syftet. För sånt där jobb måste du anlita en elektriker - i dagsläget gäller inga försäkringar hemmas hos dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obligatorisk:

Hej,

Det kommer att börja brinna hos dig en vacker dag. De där MOLEX/Berg-kontakterna är inte acceptabla eller säkra att använda för det där syftet. För sånt där jobb måste du anlita en elektriker - i dagsläget gäller inga försäkringar hemmas hos dig.

Tänker du på den som är kopplad till tryckgivarna och skickar 0-10v signal samt 24v till tryckgivarna?
Tror inte jag behöver oroa mig för att det skall börja brinna då.

Permalänk

Jäklar vilket bygge. Snyggt!

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge!

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge! Får man fråga vad det är för godis som frugan köpte? lite nyfiken haha

Permalänk
Medlem

"CPU hållare"

Permalänk
Medlem

nostalgi, skärmen med silverram är likadan som min första plattskärm.

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk

Tjusigt

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk

Själv är man nöjd om man får ihop ett ikea bord. Det där såg redigt smakligt ut!

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Medlem
Skrivet av wezc00:

Snyggt bygge! Får man fråga vad det är för godis som frugan köpte? lite nyfiken haha

Gröna kulor.
http://www.fazer.se/fest/jul/grona-kulor/

Snuskigt gott!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Vad är det för skruv du använt för att fästa CPU-hållaren i bänkskivan?

Permalänk
Medlem

Tack till alla. Synd att ja inte orkat göra klart det sista med tapeter etc. Blir lite kallt än så länge men det kommer det med.

Skrivet av MauseRR:

nostalgi, skärmen med silverram är likadan som min första plattskärm.

Hehe japp. Skall köpa mig en ny skärm till min rigg så då får ungarna min ena.

Skrivet av skruvis:

Gröna kulor.
http://www.fazer.se/fest/jul/grona-kulor/

Snuskigt gott!

Ja får jag sådana framför mig är det moffarmaraton direkt.

Skrivet av pilotkalle:

Vad är det för skruv du använt för att fästa CPU-hållaren i bänkskivan?

Någon slags träskruv som är någon millimeter kortare än skivan. Skivan är i ek så ja fick förr borra för att inte dra av skruven. De sitter riktigt bra, provat att belasta mer än det dubbla datorn väger utan att ja ser tillstymmelse till att det skall släppa.

Permalänk
Medlem

Det enda jag är besviken på är att du inte använder hemmagjorda dator chassin nu när du gjort om hela huset.

Visa signatur

Gigabyte G1.Sniper Z87 - Intel Core i7 4770K - MSi GTX 780 Ti Twin Frozr - Corsair Vengeance Pro 16GB
MSi Z97 Gaming 3 - Intel Core i5 4670k - MSi GTX 750 Ti - Cruical BallistiX 16GB
Desktop Win 8.1 Pro 64-Bit

Permalänk
Medlem

Var köpte du skivan, om man får fråga? Är också ute efter att bygga ett eget skrivbord då jag inte har hittat något jag tror jag skulle trivas med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ander01se:

Det enda jag är besviken på är att du inte använder hemmagjorda dator chassin nu när du gjort om hela huset.

Hehe. Det finns så många galet duktiga chassiskapare på detta forumet att jag inte skulle våga mig på det.
Dock söker jag efter begagnade S775 vattenblock för att göra mig en speciellt vattenkylning för alla datorerna i rummet.

Skrivet av beyorn:

Var köpte du skivan, om man får fråga? Är också ute efter att bygga ett eget skrivbord då jag inte har hittat något jag tror jag skulle trivas med!

Just dessa är köpta på Byggmax. Det är 2 vanliga köksbänkar. Köpte dessa för att måtten passade bäst till mitt rum.
Hittade inte heller något ja gillade, därför gjorde ja mitt eget. Sedan gillar jag upphöjningen för skärmarna då de kommer upp en bit till vilket är bra för mig som har problem med nacken. Då kan man titta mer rakt fram på skärmarna än lite neråt som man alltid annars får göra.

Permalänk
Inaktiv

Fan vad mysigt. Jag är svartsjuk :S men samtidigt glad att det finns människor som delar sina små projekt. Hur svårt är det för en vanlig med ändå händig person att ge sig in på detta tror du?

Jätte fint bygge, hoppas ungarna trivs och följer pappas fotspår "keep calm and nerd on"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon152135:

Fan vad mysigt. Jag är svartsjuk :S men samtidigt glad att det finns människor som delar sina små projekt. Hur svårt är det för en vanlig med ändå händig person att ge sig in på detta tror du?

Jätte fint bygge, hoppas ungarna trivs och följer pappas fotspår "keep calm and nerd on"

Svartsjuk?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Det ända jag saknar i allt du har skrivit är ju självklart specsen på dina barns datorer med!
Men riktigt bra gjort!

Permalänk
Sötast

Everything is awesome *nynnar*

Permalänk
Medlem

Trevligt Bygge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Svartsjuk?

haha

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon152135:

Fan vad mysigt. Jag är svartsjuk :S men samtidigt glad att det finns människor som delar sina små projekt. Hur svårt är det för en vanlig med ändå händig person att ge sig in på detta tror du?

Jätte fint bygge, hoppas ungarna trivs och följer pappas fotspår "keep calm and nerd on"

Att bygga bänk-biten lär inte va så fasligt svårt, det e ju mest att kapa saker lagom långa med 90-graders snitt. Ventilationen borde däremot kräva en hel del för/fack-kunskaper.

Visa signatur

"En riktig gamer har två skärmar. På toa."

Permalänk
Medlem

Vad heter dom där infällningsbara USB-hubbarna?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Vad heter dom där infällningsbara USB-hubbarna?

Bra fråga. Har för mig att ja köpte de på Kjell & Co.

Permalänk
Medlem

Vad är det för mått på skrivbordet? Djup på skiva och upphöjning samt höjd på den sistnämnda? Kommer inte skärmarna lite väl högt? Alternativt, är inte bänkskivan låg annars?

Har funderingar kring en liknande lösning, men funderar på att integrera såväl högtalare som ITX-datorer i upphöjningen bakom. Eventuellt låta utrymmet för dessa gå lite längre ner på djupet också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Vad är det för mått på skrivbordet? Djup på skiva och upphöjning samt höjd på den sistnämnda? Kommer inte skärmarna lite väl högt? Alternativt, är inte bänkskivan låg annars?

Har funderingar kring en liknande lösning, men funderar på att integrera såväl högtalare som ITX-datorer i upphöjningen bakom. Eventuellt låta utrymmet för dessa gå lite längre ner på djupet också.

Skivan är 63 bred tror ja plus ca 20 ovanpå.
Och den bygger 15-18 på höjden vill ja minnas.
För mig kommer de inte högt upp. Faktum är att ka justerat mina dell skärmar på högsta läget för att ja skall få titta lite uppåt. Detta pga ja har problem med nacken och det ur ergonomisk synvinkel nu kan sitta helt rak i rygg o nacke när ja tittar på skärmen.
Bordet är helt vanlig standardhöjande på från golvet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fan vad du kan! Sjukt imponerande!

Permalänk
Medlem

Hoppar på bollen relativt sent, men fan vad fint bygge! Så här nåt år senare, hittade du nå vettiga högtalare?
Audio Pro har vi i både köket och vardagsrummet, dock T20 och T30. Vid datorn har jag Edifier S530 2.1, funkar sjukt bra. Ett tips bara

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Medlem
Skrivet av arvidh:

Hoppar på bollen relativt sent, men fan vad fint bygge! Så här nåt år senare, hittade du nå vettiga högtalare?
Audio Pro har vi i både köket och vardagsrummet, dock T20 och T30. Vid datorn har jag Edifier S530 2.1, funkar sjukt bra. Ett tips bara

Hehe alltid kul med feedback.
Nej ja hittade inga. Ärligt är det nog för TT ja varit snål och prioriterar andra saker. Men ja har rekommenderat många att köpa T14 när giganten hade sin rea på dem.
Alla har varit sjukt nöjda med dem, även tanterna på 50+.
Köpte lite beg Advanced accustic 705or slutsteg istället till min main rigg, så lite ljud blev det allt
Rummet som sådant skall inom 6 mån rivas och ge plats till ett av barnen.
Men det betyder att ja kan bygga ett helt nytt rum i källaren som blir lite större.
Där kommer ja bygga allt från scratch med anpassade väggar m.m så då blir det troligen ett nytt galleri.
Har lite Idéer jag tänkte implementera i rummet som jag inte sätt någon på forumet som gjort.
Men då ja jobbar med tekniska lösningar inom ventilation och gillr att bygga så får vi se vad jag kommer upp med.
Just a teeaser.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Hehe alltid kul med feedback.
Nej ja hittade inga. Ärligt är det nog för TT ja varit snål och prioriterar andra saker. Men ja har rekommenderat många att köpa T14 när giganten hade sin rea på dem.
Alla har varit sjukt nöjda med dem, även tanterna på 50+.
Köpte lite beg Advanced accustic 705or slutsteg istället till min main rigg, så lite ljud blev det allt
Rummet som sådant skall inom 6 mån rivas och ge plats till ett av barnen.
Men det betyder att ja kan bygga ett helt nytt rum i källaren som blir lite större.
Där kommer ja bygga allt från scratch med anpassade väggar m.m så då blir det troligen ett nytt galleri.
Har lite Idéer jag tänkte implementera i rummet som jag inte sätt någon på forumet som gjort.
Men då ja jobbar med tekniska lösningar inom ventilation och gillr att bygga så får vi se vad jag kommer upp med.
Just a teeaser.

Skickades från m.sweclockers.com

Alright! Haha ja det kan jag tänka mig. Audio Pro har som sagt fina högtalare, till överenskomliga priser dessutom
Åhå, du får knappt ha dina lekrum i fred Väntar med spänning på nästa galleri.

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001