Windows läses inte in alltid (WIN10)

Permalänk

Windows läses inte in alltid (WIN10)

Det har hänt en ungefär 2-3 gånger nu att jag startar datorn och när jag loggar in så tar det väldigt lång tid och när jag kommer in så laddas inte taskbaren som den ska utan den funkar ej och inga program listas där.

Om jag höger clickar och försöker komma in i kontrollpanelen så står det ungefär så här "Att ms:blahblah är inte associerat med något program" som att windows inte indexar filerna , hur kommer detta sig? eller är det bara någon bugg i windows 10? har ej hänt när jag hade win 7

Visa signatur

Intel i5 3450 | MSI B75MA-p45 | MSI gtx 970 4gb | Cooler Master elite 430 | XFX ProSeries Core Edition 550W PSU | Corsair XMS3 1600MHz 8GB CL9 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Simontaga:

Det har hänt en ungefär 2-3 gånger nu att jag startar datorn och när jag loggar in så tar det väldigt lång tid och när jag kommer in så laddas inte taskbaren som den ska utan den funkar ej och inga program listas där.

Om jag höger clickar och försöker komma in i kontrollpanelen så står det ungefär så här "Att ms:blahblah är inte associerat med något program" som att windows inte indexar filerna , hur kommer detta sig? eller är det bara någon bugg i windows 10? har ej hänt när jag hade win 7

Får du upp texten ms:blahblah skulle jag misstänka virus.

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Skrivet av S-OD:

Får du upp texten ms:blahblah skulle jag misstänka virus.

Kanske var lite oklar då, menade att jag inte kom ihåg riktig vad det stog, men med andra ord windows hittar inte program som kontrollpanelen och liknande , fixas med reboot

Visa signatur

Intel i5 3450 | MSI B75MA-p45 | MSI gtx 970 4gb | Cooler Master elite 430 | XFX ProSeries Core Edition 550W PSU | Corsair XMS3 1600MHz 8GB CL9 |

Permalänk
Avstängd

@Simontaga: Memorera eller skriv alltid ner felkoder i framtiden..om du gör det så är så mycket av din fråga löst.

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Medlem

@Simontaga:
Testa följande för att se om det är någon skadad systemfil som orsakar problemet:

Starta Kommandotolken som administratör.
Skriv (kopiera och klistra in): dism /online /cleanup-image /restorehealth
Det kan ta långt tid innan det är klart.
När datorn är klar så skriver du in: sfc /scannow
Starta om datorn när det är klart.